Historik
Föregående · 29 · NästaRedigerad kommentar
Så, kila iväg och fira det här på riktigt nu istället för att spamma lös i andras gästböcker. Det finns lag som har fokus på andra saker än helt oviktiga slutspelsmatcher. Vänligen respektera detta.
Men var snäll och tala om vad det är som gör att det "ser extremt mörkt ut just nu" enligt dig?
Vi har klarat det ingen trodde mitt under säsongen. T.o.m bland oss supportrar, inklusive mig själv, fanns ett väldigt stort tivel att vi skulle ha skuggan av en chans i kvalserien. Ekonomin är kanske en sak som du tänker på, och den ser vi ju ut att få brottas med ett tag framöver. Och just på den punkten är väl just Brynäs ett föredöme och något att ta rygg på!
Men med en såhär känsloladdad säsong i ryggsäcken och som trots allt slutade väldigt lyckligt så känner iaf jag såklart en enorm lättnad samtidigt som jag som den obotliga optimist jag är känner stor förhoppning om att vi ska kunna vända det här på ett bra sätt. Så det mörker du verkar se finns inte i min horisont alls faktiskt.
Och med den säsongen vi har haft så är jag bara så fruktansvärt glad att vi inte åkte ur. Men om vi hade gjort det så hade Timrå IK fortfarande varit det lag jag hållit allra högst. Det hade kvittat fullständigt vilka som vann SM-guld och vilka som sålde slut på biljetterna först. Inga andra lag kan mäta sig. Det kvittar liksom helt vilka kort som läggs på bordet eller vilken serie vi lirar i. Timrå IK kommer ändå alltid att sitta med en oslagbar vinnarhand.
Redigerad kommentar
Huge: Varför bara inte acceptera att Brynäs har gjort bort sig riktigt ordentligt? Timrå har ju inget alls att göra med det här. Det är nog bara du som orkar sätta andra lag i paritet med de saker som händer kring Brynäs.
Det här är såklart jättetråkigt för de supportrar som nu missar nästa match och jag skulle ha varit helt vansinnig i samma situation och säkerligen krävt huvuden på ett fat. Förhoppningsvis lär man sig av det här och jobbar för att det inte händer igen.
Redigerad kommentar
Hehe.. underbart :)
Det pratades om hur viktigt det är med visioner i intervjun med Tomas Johansson i tidningen Sundsvalls Nyheter. Men det är inte alla gånger som visioner riktigt räcker hela vägen.
Han hånar nog bara tillbaka, det är min tolkning. Och jag förstår känslan, men inte själva agerandet. Det stöttar jag inte på något vis. Likförbannat så var det på något vis så rätt att den där dåren som var på väg in i SAIK-båset fick lämna arenan. Det var publikens fel att stämningen blev infekterad, inte Robertssons.
Absolut är han oproffsig som ansvarig coach. Han är "het" hette det i TV-rutan. Men jag kan förstå honom i att han till slut lackar ur. Sedan kan man göra det på mycket bättre sätt. Att bara varit tyst hade kanske bitit bäst?
Rätt åt honom. Han var ju på väg in i spelarbåset. Då ska man nog göra nåt annat med sin fritid. Eller vem tyckte du agerade mest samlat i det ögonblicket?
"SteffRidderwall Muppen bakom båset har nog inte provocerat SAIKcoachen hela matchen....."
Lilla SM äger!!1!
Men slutspel är slutspel och kvalspel är förstås inget annat än just kvalspel. Men frågan är när en vinst känns som skönast. I framgång eller i motgång? Ja, i motgång ska då läsas som i kvalspel, men det fattade du säkert.
T.ex så lägger jag vinsten mot Leksand, eller kanske mest av allt Matt Murleys 4-2 (den jäla glidarpicken gnetar åt sig beröm för ett mål som inte betyder nåt, IGEN!!1!).
Känslan när pucken går in är... extremt kortfattat magisk. Det går såklart att sätta ord på känslan, men samtidigt var det så många olika känslor som rymdes under de minuter omedelbart efter målet att det i samma läge är helt omöjligt att förklara, utan att bli extremt långrandig och faktiskt totalt grinfärdig. För helvete vad man har svurit åt det här lagets prestationer den gångna säsongen. Men likförbannat har man stått där på ståplats VARJE JÄVLA MATCH, och lika idiotiskt optimistiskt verkligen trott på den där vändningen, att nu sitter snart spelet. Pärra "har en plan". Joråsåatte, det vet vi ju hur det gick med det.
Båda vinsterna mot DIF ligger också i topp såklart. Iom att jag inte såg bortafighten så håller jag segern efter målet i boxplay som något värre. Men där grundlades nog att vi tilllslut fixade det.
Kort sagt så var jag så totalt slut efter Leksandssegern att jag inte klarade av att köra bilen hem. Inte med en gång iaf, för hem kom jag ju. Jag var tvungen att stänga av bilen, lägga pannan mot ratten och samla mig under några minuter, bara för att kunna ta in att vi banne mig hade grejat nytt kontrakt. Totalt jävla osannolikt om vi backar bara ett par månader! But we did it! Ursäkta språket här va. Men laget jag älskar mer än något annat på denna jord, som var så nerpissat, nerkräkt och utdömt, klarade sig faktiskt kvar i den högsta serien! Även fast inga andra än vi själva trodde på det. Ja, fast jag tvivlade länge jag med, det sa jag ju. Men att ge upp helt, utan kamp, det fanns ju förstås inte. Vi spelade mästarkvalhockey när det gällde som mest, helt enkelt!!!
Nu blev jag väldans långrandig ändå, sorry för det.
Redigerad kommentar
Så NU passar det att visa sympatier för Nihlstorp? Så lät det inte omedelbart efter händelsen..
Gurra88: Så du känner alltså inte att det kan vara befogat att kritisera filmningar som i många fall varit uppenbara? Det komiska i er respons blir ju att påpeka vår bitterhet m.m ,m.m. Som om det skulle handla om det?
Men.. ja, det var ett men med i bilden också..
Men.. just därför är det så enormt tråkigt att man inte kan unna detta lags supportrar här på HS den framgången, för många av er har gång på gång skämt ut er efter konstens alla regler och bevisat att ni inte kan handskas med framgången på rätt sätt. Men att era spelare filmar, likväl som andra spelare i andra lag också gör detta är väl knappast nån nyhet? Och frågan är ju om det är filmningarna man kommer att minnas efter finalen eller den "sevärda hockeyfesten" jag nämnde tidigare?
Glömde jag gratulera till guldet? Ja, det gjorde jag nog. Jag har haft nog med mitt, så att säga. Matcherna och framgångarna i Lilla-SM har förstås tagit udden av allt annat i hockeyväg för egen del. Jag riktar ett stort och varmt grattis till MoDo Hockeys damer!
Ja, varför gör man sig inte kvitt hela skulden om det hänger på småslantar, det undrar jag med. Men några miljonbelopp handlar det alltså inte om längre.
Citat från ST.nu: "I skrivande stund har Timrå IK endast en skuld hos kronofogden på summan 16 kronor."
Ahlqvist verkar ha att göra i början av andra. En klassisk "andraperiod" av TIK?
Föregående · 29 · Nästa
Fast med våra förutsättningar så är det kanske ingen vidare merit att tillhöra förstafemman, kanske.