Historik
Föregående · 308 · Nästa
Timrå IK > Sv: PPV
matsby: Det går faktiskt att känna en viss skadeglädje ändå. Ett numer säkert faktum är att hockeyn märkligt nog verkar vara helt död i huvudstaden. En publiksiffra på 4.600 under matchen mot Frölunda säger inget annat att det är just så. DIF har alltså inget hemmastöd alls att räkna med, än mindre måste ju spelarna känna att Globen är VÅRAN hemmplan..
Utan publik, utan stöd och utan ett gediget intresse för hockey känns det som man är inne i en kraftig återvändsgränd. Nu verkar det inte heller hända så mycket, för denna trend har pågått under 2-3 säsonger nu.
Men.... media är och förblir media. Och så länge huvutstaden har ett representationslag i elitserien, så kan man ge sig att dom ändå kommer att få timtal i TV-rutan.. hur mycket öken det ändå blir runt "Stockholms stolthet"....
Utan publik, utan stöd och utan ett gediget intresse för hockey känns det som man är inne i en kraftig återvändsgränd. Nu verkar det inte heller hända så mycket, för denna trend har pågått under 2-3 säsonger nu.
Men.... media är och förblir media. Och så länge huvutstaden har ett representationslag i elitserien, så kan man ge sig att dom ändå kommer att få timtal i TV-rutan.. hur mycket öken det ändå blir runt "Stockholms stolthet"....
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Linnea: 0-5 mot DIF är inte synd, det är ett bevis på att man inte är bättre.. =)
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Kattiz: Nä, en TV3-klassiker är väl att "det inte finns nåt svårare än att leda med tre mål i hockey.."
Nähä.. fråga t.ex Frölundaspelarna i Globen idag..? =)
Nähä.. fråga t.ex Frölundaspelarna i Globen idag..? =)
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Kattiz: Hehe.. ja, det är ju "bara" 3 mål till att göra i sånt fall... =)
Men hoppas gör vi!
Kom igen Timrå!!
Men hoppas gör vi!
Kom igen Timrå!!
Frölunda HC > Sv: Dif-Frölunda
Frölunda var ifjol tredje bästa bortalag i elitserien. Trots att det bara är omgång fem så känns det om man ser till spelet som man har en bra bit kvar till detta.
Blir nog svårt att upprepa fjolåret som ett typiskt hemmalag..?
Blir nog svårt att upprepa fjolåret som ett typiskt hemmalag..?
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
epa: Det lät allvarligt när det hände, men han reste sig upp och tog sig av isen själv. Får väl se om han spelar i tredje..?
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Berglund: Hehe.. ja, Liv verkar hyfsad... =)
Rajamäki åker på en hjärnskakning...?
Rajamäki åker på en hjärnskakning...?
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Katastrof är väl att ta i, men pinsamt är det...
Tack och godnatt...
Tack och godnatt...
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Utvisning för HV. Mål känns nödvändigt i det här läget... Kom igen Timrå!!
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
18.22 spelat nu. Timrå har fått mer av spelet och skapade tryck under nästan en minut..
En liten TIK-klack på plats.. =)
En liten TIK-klack på plats.. =)
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Hård press av HV och fullt bråk uppstår. Domaren tappar greppet låter det som..
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Styf laddar för fulla muggar och träffar Sjögren i ansiktet.. lugn i bussen Styfven.. =)
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Mycket Timrå igen nu, fast spelet böljar fram och tillbaka. Rolig match säkert!
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Lagen känner mest på varann i början. Fast Timrå skapar en del chanser och har även mest puck..
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Matchtråden redo att proppas full med Timråmål och segerjubel..
Kom igen Timrå, kom igen!!
Kom igen Timrå, kom igen!!
Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
I eftermiddag får vi se prov på om Timrå IK lyckas skrämma bort "spöket" HV71. Faktum är att TIK endast vunnit ett (!) möte i historien i Jönköping någonsin.
Ifjol skrämde vi ju bort Brynässpöket med råge. Läge idag att ändra på denna trend också!
[f]1976/77[/f] [f]7-1[/f]
[f]1980/81[/f] 2-5
[f]1982/83[/f] 2-3 2-6
[f]1983/84[/f] 5-6
[f]2000/2001[/f] 0-5 1-3
[f]2001/2002[/f] 0-6 1-5
[f]2002/2003[/f] 3-4 0-1
FORZA TIMRÅ........ ALLTID!!
Ifjol skrämde vi ju bort Brynässpöket med råge. Läge idag att ändra på denna trend också!
[f]1976/77[/f] [f]7-1[/f]
[f]1980/81[/f] 2-5
[f]1982/83[/f] 2-3 2-6
[f]1983/84[/f] 5-6
[f]2000/2001[/f] 0-5 1-3
[f]2001/2002[/f] 0-6 1-5
[f]2002/2003[/f] 3-4 0-1
FORZA TIMRÅ........ ALLTID!!
Frölunda HC > Sv: Kvällens match
Klinth: Publiksnittet de senaste två säsongerna:
2001/02: Grundserie 8 420
Slutspel ?
2002/03: Grundserie 9 967
Slutspel 11 441
2001/02: Grundserie 8 420
Slutspel ?
2002/03: Grundserie 9 967
Slutspel 11 441
Frölunda HC > Sv: Kvällens match
Är förresten på plats den 1 november då det är VF-TIK.. blir jäkligt kul att se!! =)
Frölunda HC > Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Ja, jag kan väl tro det. Blev ganska förvånad (men samtidigt lättad..) när jag såg VF i Timrå häromdan. Men dom är väl ett typiskt hemmalag den här säsongen med.. =)
Frölunda HC > Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Eller knappa 11 000 kanske..? =) Läste att det var typ "Årets match" ...hitills.. =)
Timrå IK > Sv: MIF - Timrå IK 2003-10-03
El Aka Ali: Hehe.. såg ju det. Glädjen spirar när Timrå lirar, du vet.. =)
Föregående · 308 · Nästa