Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 308 ·
Timrå IK > Sv: Kapanen
giggz: Snack på P4 just nu..

Matchtips > Sv: Omgång 6
TIK - DIF 4-2
VF - SSK 5-2
LHF - FBK 3-4
LIF - MoDo 2-3
BIF - LHC 4-1
MIF - HV71 1-5

Timrå IK > Sv: PPV
matsby: Det går faktiskt att känna en viss skadeglädje ändå. Ett numer säkert faktum är att hockeyn märkligt nog verkar vara helt död i huvudstaden. En publiksiffra på 4.600 under matchen mot Frölunda säger inget annat att det är just så. DIF har alltså inget hemmastöd alls att räkna med, än mindre måste ju spelarna känna att Globen är VÅRAN hemmplan..
Utan publik, utan stöd och utan ett gediget intresse för hockey känns det som man är inne i en kraftig återvändsgränd. Nu verkar det inte heller hända så mycket, för denna trend har pågått under 2-3 säsonger nu.

Men.... media är och förblir media. Och så länge huvutstaden har ett representationslag i elitserien, så kan man ge sig att dom ändå kommer att få timtal i TV-rutan.. hur mycket öken det ändå blir runt "Stockholms stolthet"....

Timrå IK > Sv: DIF-TIK
jalla: Känns som mitt förra inlägg var svar nog på din fråga..

Timrå IK > Sv: DIF-TIK
jalla: En uppblåst jävel som vunnit det mesta som över huvud taget går att vinna som coach. Bättre representant för hur en hockeyledare ska vara får man leta efter...

Timrå IK > Sv: Höglund
Patrick Polly: Tycker läget känns rätt klart jag. Om det inte fanns pengar för Pasi som också var högprioriterad, hur ska då Höglund kunna finansieras?
Glöm honom...

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Linnea: 0-5 mot DIF är inte synd, det är ett bevis på att man inte är bättre.. =)

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
En halv minut kvar av matchen... synd..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Johan J: HV har nog lite bättre klass än LHC..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
TIK 6 man på banan.. blir tufft nu...

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
5 mot 3 nu.. JÄTTELÄGE!!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Fler HV-utvisningar... härligt!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Straff för TIK.. Nordgren gör MÅÅÅÅÅL!!!!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Kattiz: Nä, en TV3-klassiker är väl att "det inte finns nåt svårare än att leda med tre mål i hockey.."

Nähä.. fråga t.ex Frölundaspelarna i Globen idag..? =)

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Kattiz: Hehe.. ja, det är ju "bara" 3 mål till att göra i sånt fall... =)
Men hoppas gör vi!

Kom igen Timrå!!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
JAAAAA!! Hallin.. ÄNTLIGEN MÅL!!

Frölunda HC > Sv: Dif-Frölunda
Frölunda var ifjol tredje bästa bortalag i elitserien. Trots att det bara är omgång fem så känns det om man ser till spelet som man har en bra bit kvar till detta.
Blir nog svårt att upprepa fjolåret som ett typiskt hemmalag..?

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
epa: Det lät allvarligt när det hände, men han reste sig upp och tog sig av isen själv. Får väl se om han spelar i tredje..?

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Berglund: Hehe.. ja, Liv verkar hyfsad... =)

Rajamäki åker på en hjärnskakning...?

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Katastrof är väl att ta i, men pinsamt är det...

Tack och godnatt...

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Utvisning för TIK. Sjögren ut för interference.. 35.33..

Frölunda HC > Sv: Dif-Frölunda
danoj: Varför fick VF straff?

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Utvisning för HV. Mål känns nödvändigt i det här läget... Kom igen Timrå!!


Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
2-0 till HV.. 2.39.. =(

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Paus nu.. vi kommer igen i andra.. =)

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
18.22 spelat nu. Timrå har fått mer av spelet och skapade tryck under nästan en minut..
En liten TIK-klack på plats.. =)

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
13.48 spelat. 2 min åt båda håll..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Hård press av HV och fullt bråk uppstår. Domaren tappar greppet låter det som..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Styf laddar för fulla muggar och träffar Sjögren i ansiktet.. lugn i bussen Styfven.. =)

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Mycket Timrå igen nu, fast spelet böljar fram och tillbaka. Rolig match säkert!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
HV fullt..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
1-0 till HV.. 6.44....

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Farlig chans för HV, men Kapanen klarar...

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Krykov ut 2 min..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Lagen känner mest på varann i början. Fast Timrå skapar en del chanser och har även mest puck..

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Matchen igång!

Matchtips > Sv: Omgång 5
Södertälje SK - Luleå HF 4-2
Djurgårdens IF - Västra Frölunda HC 2-3
HV 71 - Timrå IK 3-3 (Timrå kniper extrapoängen..)
Linköpings HC - MIF Redhawks 4-1
MODO Hockey - Brynäs IF 4-2
Färjestads BK - Leksands IF 5-1

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
Matchtråden redo att proppas full med Timråmål och segerjubel..

Kom igen Timrå, kom igen!!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
I eftermiddag får vi se prov på om Timrå IK lyckas skrämma bort "spöket" HV71. Faktum är att TIK endast vunnit ett (!) möte i historien i Jönköping någonsin.
Ifjol skrämde vi ju bort Brynässpöket med råge. Läge idag att ändra på denna trend också!


[f]1976/77[/f] [f]7-1[/f]
[f]1980/81[/f] 2-5
[f]1982/83[/f] 2-3 2-6
[f]1983/84[/f] 5-6
[f]2000/2001[/f] 0-5 1-3
[f]2001/2002[/f] 0-6 1-5
[f]2002/2003[/f] 3-4 0-1


FORZA TIMRÅ........ ALLTID!!

Timrå IK > Sv: HV - Timrå IK 2003-10-04
gud: 13-1 är säkra papper... bara att hämta ut vinsten.. =)

Timrå IK > Sv: Petrasek
rådbjer: Ähh.. dom har ingen koll alls. Percys gåsapågar hängde inte med i tempot stundtals igår. Man blev ju uppsnurrade när TIK åkte åttor... =) Inte undra på att dom måste spela fult..?

Timrå IK > Sv: Petrasek
rådbjer: Han spelade ju vidare i matchen, så det är nog ingen fara.

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
MoK: 9 966,72 är det korrekta.. avrunda efter behag.. =)

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
Klinth: Publiksnittet de senaste två säsongerna:

2001/02: Grundserie 8 420
Slutspel ?

2002/03: Grundserie 9 967
Slutspel 11 441

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
Är förresten på plats den 1 november då det är VF-TIK.. blir jäkligt kul att se!! =)

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Ja, jag kan väl tro det. Blev ganska förvånad (men samtidigt lättad..) när jag såg VF i Timrå häromdan. Men dom är väl ett typiskt hemmalag den här säsongen med.. =)

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Eller knappa 11 000 kanske..? =) Läste att det var typ "Årets match" ...hitills.. =)

Timrå IK > Sv: MIF - Timrå IK 2003-10-03
El Aka Ali: Hehe.. såg ju det. Glädjen spirar när Timrå lirar, du vet.. =)

Frölunda HC > Sv: Kvällens match
Dream Team: ....eller inte alls.. =)

· 308 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå