Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 307 ·
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Ja, en välbekant syn i mångas presentationer... =) Men det ordnar nog till sig..

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Bannern längst upp på sidan här ser vacker ut just nu.. =)

Frölunda HC > Sv: Jonas Höglund till frölunda????
Jonas Höglund blev idag klar för HC Davos i Schweiz..

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Aj då.. Kempehallen tog väl in nåt på 7 000 som mest för rätt många sen, eller? Man har dock krympt kostymen rätt rejält nu och är väl näst minst av elitseriearenorna tror jag.. (Stångebro i Linköping med 4 600 är minst)

Känns som behovet av en ny arena nog är rätt stort...

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco:
Minskat antal platser i Kempis då, eller?

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Vart i hallen har man byggt till sittplatser då?

Matchtips > Sv: Omgång 10
HV 71 - Färjestad 3-2
Södertälje - Djurgårdens 2-4
Leksands - MIF 4-1
Brynäs - Luleå 2-3
Linköpings - Frölunda 3-1
MODO - Timrå 2-3

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Varför bygger man skymda platser på en ny del..?

Leksands IF > Sv: Grattis
MAStermind: Minns Timrå-Leksand i kvalserien år 2002.. 1-4 blev till 5-4.. samma genomklappning den gången. Märkligt att sånt händer på den här nivån ändå. Man tycker det ska vara enkelt att slå sarg ut och bevaka, men det kommer såklart in väldigt mycket psykologi såna gånger.. normalt sett stabila spelare tänker fel och fattar helt fel beslut.. som Nielsen igår..?

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Dream Team: ... mer undanskymd.... Så ska det vara=)

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Där ser man.... man lär sig nåt oviktigt varje dag.. =)

Ärligt talat har jag inte en aning om varför valet för Timrå IK föll på just en örn. Nånstans i den symbollängtan som härjade runt om i hockeysverige för ett antal år sedan så irrade man bort sig på nåt underligt sidospår..
Man kan ju mycket väl förstå kopplingen till örnen i Örnsköldsvik, men i Timrå.. njae..? Örnhuvudet har iofs fått en mmer indanskymd plats på tröjan de senaste säsongerna, men riktigt nöjd är nog ingen trogen Timråsupporter förrän den är helt borta...


Någon som vet hur mycket biljetter som är sålda inför matchen i morgon? Hoppas på lite tryck! =)

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Aha.. i vild jakt på svar kollar jag in i eran webbshop och kommer raskt till insikt vad du menar. Men ärligt så hade jag noll koll att ni hade den symbolen..? Jag gissar att vetskapen om detta stannar i höjd med Häggdånger.. =)

Timrå IK > Sv: Bortastå
mangan: Låter ju en aning positivare iaf.. Vill minnas att det var 100 platser vi fick ifjol.. men jisses vad vi lät! =)

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Glädjande att arten på kråkskrället passar iaf.. =) Men kopplingen mellan örn och MoDo a.k.a "storebror" greppar jag tyvärr inte fullt ut..?

Timrå IK > Sv: Bortastå
MAStermind:
Ishallen har varit helt utsåld, alltså 5 500 personer, 7 gånger sedan Timrå tog steget upp. Det rör sig om 3 matcher mot MoDo, 2 mot Leksand och 1 mot Frölunda respektive Brynäs.
Sedan har väl hallen sett mer än full ut ett flertal gånger, utan att man officiellt gått ut med att det varit utsålt...

Orsaken till varför Timrå IK inte tillåter folk köpa biljetter där är nog ganska enkel. Dels vill man ha koll på exakt hur mycket folk det blir på bortasektionen, TIK har ju ett ansvar där när det gäller främst säkerheten.
Och en stor miss i den gamla ishallen och som många gånger gjorde att det just inte blev fullt hus var att bortaklacken fick för många biljetter, dvs alla platser i hallen utnyttjades inte.. Detta gjorde ju att dessa platser blev helt tomma, dom gick alltså inte heller ut till allmän försäljning.
Vad övriga redan nämnt för skäl skriver jag inte igen...

Tror inte att Leksand kommer att få mer än just 100 eller möjligen 150 platser. Denna siffra blev till nån slags standard under förra säsongen och jag har svårt att tro att detta skulle ändras bara för att Leksand visar stort intresse.. För att dra ett exempel.. när Timrås supporterklubb skulle arrangera en resa ner till Frölunda och semifinalmatch 4, fick man 100 platser (!).. Scandinavium tar in 12 044 pers...

Jag kan tro att du kan försöka lösa det genom Leksands supporterklubb och att du går in tillsammans med dom, eller så blir det att boka en vanlig sittplats i hallen. Jag kan i det fallet rekommendera sektion G höger.. då sitter du alldeles bredvid bortaklacken. Det är nog så nära du kommer...

Hoppas det ordnar sig!

MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Lumber Jack: Ärligt så gick det rysningar längs ryggraden när man för att ge fri sikt åt Sydkraft Arena-loggan på ishallen började kapa ner de tallar som stått vid rinken/ishallen sen "Bulla" Berggren var liten pojkspoling...
Nåväl, några fick stå kvar som symbol iaf och gott så, men den där spillkråkan som jag förmodar att du syftar på, den lär få stå ett tag i bostadskö om man säger så... =)


Timrå IK > Sv: Resa Modo-Timrå
Tikfanz: ...och svaret lyder: Ingen supporterresa till Ö-vik i morgon. För dåligt intresse.. varför???

Frölunda HC > Sv: Matchen igår
danoj: Eller så kanske det räcker med dom sista fem..? =)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Nej, det är helt sant, men situationen i sig får ju lite mer "grädde på moset" s.a.s.. =)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Menade inte att tycka det minsta synd om herr Carlsson. Leksand viker som du säger, ner sig totalt men att tekningen hamnar där den gör påverkade ju ändå en hel del...

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
Säg såhär: Passa på att ge Lärking ett litet tack på vägen för målet... =)

(Se länktips..)

Timrå IK > Sv: Det är inget fel på Timrås ledning
Stargazer: Nej, jag insåg ju att det nog inte finns så mycket där trots allt. Lite matchfakta har du väl iaf..?
Det har dock funnits upptaterad statisktik med målskyttar och sånt där tidigare. Varför det är borta nu vet jag inte..

Timrå IK > Sv: Det är inget fel på Timrås ledning
Stargazer:

Jo här: [url=www.timraik.nu/]Timrå IK[/url]

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
rådbjer: Hehe.. ja, tänk att Leksand inte verkar ha lärt sig någonting av historien... =)

Timrå IK > Sv: Det är inget fel på Timrås ledning
Polkagrisen: Du har nog glömt en del av historien själv du som det verkar..? Timrå gör ju sin sjunde säsong i elitserien...

10:a, 9:a, 10:a, 9:a, 12:a, 3:a & ?:a.

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
Bara att gratulera till gårdagens makalösa vändning. Sånt som egentligen bara händer på film.. typ "Youngblood".. =)

Undrar vad herr Nielsen tänker på en dag som denna..? =)

Timrå IK > Sv: Brynäs - Timrå IK 2003-10-14
epa: Ni har väl inte glömt matchen TIK-LIF i kvalserien i april 2002, där Timrå vänder ett underläge 1-4 till seger på straffar med 4 minuter kvar..?
Nästan slående likt kvällens match. Leksand har gjort det igen! =)

NHL > Sv: Nu börjas det...
66Hagberg: Men man kan väl köra bil vårdslöst UTAN att ha druckit alkohol, visst?
Allting har väl ändå i slutändan med hatigheten att göra.. medverkar man till att skada någon genom att köra helt från vettet, med alkohol eller inte, ska man straffas, punkt slut.

Nu verkar ju just den här tragiska händelsen enbart bero på otur, vilket också Snyders föräldrar vill mena. Hade varit extremt tråkigt för alla inblandade parter om Heatley på nåt sätt orskakat kraschen...

Timrå IK > Sv: Glöm jakten på fantomer som Myllys
rådbjer: Jo, förmodligen så är det väl det.. skaplig reservkeeper i sånt fall.. =)

Matchtips > Sv: Omgång 9
FBK - SSK 5-1
LHF - MIF 3-1
VF - LIF 5-2
BIF - TIK 2-3
LHC - HV 2-4
DIF - MODO 1-4

Timrå IK > Sv: Glöm jakten på fantomer som Myllys
tjobba: Dessutom är det inte troligt att Rönnqvist är hel så länge heller.. han har väl spelat de senaste säsongerna med småskador mest hela tiden..

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Hehe.. det var en verklig sanning.. =)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Priset man betalar som regerande mästare.. =)

Timrå IK > Sv: Ingen transportsträcka
talangscouten: Curre Lundmark är inget större geni, det har han själv bevisat gång på gång. Om vi nu måste se honom i TV-rutan, sätt honom enbart att kommentera TV-pucken, det är den nivå han klarar av...

Timrå IK > Sv: Brynäs - Timrå IK 2003-10-14
Smokey: Blåställ..?? Blir det reklam för Blå Mocca tro?

NHL > Imponerande publikrekord...
[bild]www.sfo.com/~csuppes/NHL/TorontoMapleLeafs/aerial.gif[/bild]

Gamla Maple Leaf Gardens i Toronto hade under sin tid som hockeyarena (1931-1999) det mest imponerande rekordet för idrott alla kategorier. Från 1946 och framåt, var det utsålt i varje (!!) match.. helt grymt egentligen!

Timrå IK > Sv: Nya hjälmmotiv
actionleif: Nog en reklamgrej bara. Såg honom med familjen efter matchen, då hade han en likadan keps på sig..

MoDo Hockey > Sv: Kenny Bräck /Ronny Pettersson
Fy satan vad ruggigt...

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0310/12/krasch.jpg[/bild]
Kenny Bräck (överst) skadades svårt i kraschen.

Matchtips > Sv: omgång 7
FBK - VF 4-2
SSK - TIK 2-3
DIF - HV71 1-3
MIF - BIF 5-3
LHC - LIF 5-2
MODO - LHF 4-1

Timrå IK > Sv: Anders Eriksson
Swordster: Läste precis samma sak. Det kanske vore nåt att se fram emot...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - DIF 2003-10-08
Timrå förlorar matchen pga att man blir för passiva. Man slutar åka skridsko och slutar vara noggranna i försvararbetet. Det går inte att bjuda DIF-spelarna på såna där ytor i anfallszon, specielllt när man har en debutant i målet. Synd man inte gör mål 5 mot 3 i första.. 3-0 där och matchen hade varit vunnen...
Öhrling dock övertygande i sin debut. Där har vi en talang i vardande.. =)

Frölunda HC > Sv: Frölunda - Södertälje
Danne_L: Hehe.. tänk vad skönt det är att spela nästan helt utan press... =)

Timrå IK > Sv: Supporterresor
El Maco: TQM... och det betyder?

Timrå IK > Sv: Supporterresor
Röda Tallen: Att säga att det enbart är "snåljåpar" som väljer ståplats är ju att generalisera rätt hårt.
Det kan ju istället vara så att man helt enkelt tycker att känslan och inlevelsen blir så mycket bättre än när man sitter ner. Det kan också vara tradition som ligger bakom. Har man alltid stått på ståplats.. o.s.v...
Nu när arenan blivit ombyggd så bra ur publikens synvinkel, kan jag mycket väl tänka mig att känslan på sitt ökat betydligt. För som det var tidigare såg du bättre när du stod upp. Jag ska sitta nu på lördag mot FBK, blir intressant att känna den upplevelsen...

NHL > Sv: Dan Snyder död
MrAce: Hur bra hockeyspelare Heatley än är, så finns det ändå en klar gräns för vad som kan accepteras.
Att köra så pass vårdslöst att en människa dör på kuppen, ska bestraffas lika hårt oavsett om man är NHL-stjärna eller inte..

Timrå IK > Sv: Kapanen
Det som står att läsa om Kapanen på ST-online idag, låter väl rätt förhoppningsfullt trots allt.

(Se länktips)

Timrå IK > Sv: Supporterresor
Selina: ...eller bygger upp ett förtroende hos hockeyligan att dom faktist tar ansvar för OCH tar avstånd från tråkiga händelser som inte nödvändigtvis behöver hända, men riskerar att inträffa om det släpps på kontrollen...

Timrå IK > Sv: Supporterresor
Tjosse: Jag är inte resenasvarig i SK, men ett stort krux med resorna är att det nästan bara är bortamatcher på vardagar för TIK i år. Det har varit lördagsmatcher mot Luleå och HV71 hittills, men då har det inte funnits nåt intresse alls.

Olika saker görs för att locka folk, men det ÄR inte lätt när matcherna sänds direkt via webbradio och ibland även går på TV. Tyvärr lockar bekvämlighet i många fall mer än att stödja laget på plats...

Timrå IK > Sv: Kapanen
mika: Ja, det stämmer nog som du säger. Det som var avgörande var tydligen att hitta rätt medicinering.. en förmodligen inte allt för enkel uppgift..? Och även om det går att medicinera sjukdomen så borde det ju innebära dels att hans prestationsförmåga försämras och att karriären förkortas...

Mest synd om Kimmo själv såklart, men för Timrå IK som klubb är det en enormt tråkig nyhet...

· 307 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå