Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 313 ·
Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
MoK GG: Hehe.. liten ändring på antalet.. till det "bättre". Man spelade inför 69 betalande en match säsongen 1987/88... Det är näst sämst i historien.

Då var inte hockeyn i Timrå värt kaffepengar ens...

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
MoK GG: Vet vad du menar. Minns själv när isladan här gapade tom och TIK spelade inför 56 betalande åskådare...(!)

Då kommer inte hockeyn i första hand direkt..

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
Dragan 2k: Detta borde räcka för lite kött på benen..

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
MoK GG: Du menar de mörka åren 1984-89.. ja, dom känns extremt avlägsna idag.. =)

För TIK varade mörkret lite längre, från 1982-2000....

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
danoj: Ja, nästan.. 38 st. med årets säsong inräknad.. Timrå har hittills nått upp i 25 st.

Men vi vet nog båda hur det känns att harva på i dom lägre serierna. Dit vill man aldrig mer igen..

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
MoK GG: Vet du hur många säsonger Frölunda spelat totalt i högsta serien, sedan man debuterade 1959?

Frölunda HC > Sv: Silly Season del femtielva
A-team: Been there, done that...... och påminn mig inte!

Timrå IK > Sv: Supportersommarträning!!
willysson: Grunden BoIs kanske..;)

Timrå IK > Sv: Jag ger upp, kval nästa säsong
Per HApps: Vilket företag är det som bygger?

Timrå IK > Sv: Jag ger upp, kval nästa säsong
willysson: Va den grön får du en ny... hehehe..

Timrå IK > Sv: Nyförvärv?
willysson: Fan, det såg nästan inte ens tungt ut.. bara ner med stången och upp lika fort....

Timrå IK > Sv: Nyförvärv?
willysson: Visst är det mycket poäng.. Bäste back i TIK den här säsongen var Lindman på 20 pinnar..

Timrå IK > Sv: Nyförvärv?
willysson: Iserlohner EC Roosters.. tyska ligan den här säsongen...
2 mål, 20 ass. på 51 matcher

Se länktips..

Timrå IK > Sv: hallen
Bergius: Ja, man missar ju hela grejen med att ha klackar från hemma- och bortalag....

Timrå IK > Sv: hallen
Dream Team: Man får dela på ståplats, precis som i Löfbergs och Kinnarps..

Timrå IK > Sv: hallen
Bergius: Där restaurangen är idag..


Se länken..

Timrå IK > Sv: hallen
willysson: Skottpengar är min lösning... ;)

Frölunda HC > Sv: Azerbadjan kom två i +105....
rådbjer: Det var ett tag sen Lockerud var i farten... =)

Frölunda HC > Sv: Azerbadjan kom två i +105....
willysson: Så du vet så har Sundsvall långt kvar till att bli nåt att räkna med i innebandy... Halvskapligt gäng i Div. 1 denna säsong.. man får nog harva på där ett bra tag till...

Frölunda HC > Sv: Azerbadjan kom två i +105....
MoK GG: Dött? Fan, hos MoDo snackas det ju Stanley Cup långt in på småtimmarna och hos TIK snackas det ju om bristen på vettiga nyförvärv som aldrig förr......

Timrå IK > Sv: Fredrik Svensson
willysson: Ja, Nubben brukar ju plocka fram lite av varje ur byxan.... ; )

MoDo Hockey > Sv: Nattens NHL
Deas: Khabibulin har även kallats "The Buhlin-wall" och kan väl anses vara en världsmålvakt.. Salo tror jag alla vet var dom har...

Timrå IK > Sv: Psst Domustrappan
Kevin O Shea: Ingen som helst aning..

Timrå IK > Sv: Psst Domustrappan
tjalle: Japp! Står att läsa om i länktipset....

Timrå IK > Sv: Psst Domustrappan
liepins: Det är tufft.. men nån måste ju ta stryk framför kassen ;)

Timrå IK > Sv: Psst Domustrappan
liepins: Alla får väl göra sin bedömning. Men jag tror heller inget förrän jag sett lite säkrare uppgifter än så här..
Kände mig dock skyldig att förmedla "nyheten".. ;)

Timrå IK > Sv: Psst Domustrappan
Läst på hockeyligan.se:

"Enligt en säker källa i ledarstaben kommer Pasi Petriläinen på Tisdag att presenteras som TIK:s tredje nyförvärv, detta blev klart sent på påskaftonen. Samma källa gör gällande att Juha Lind efter VM kommer att meddela att han har skrivit tvåårskontrakt med Timrå."

Låter hur gott som helst om det nu är sant!!
Se även länktips...

MoDo Hockey > Sv: Nattens NHL
poffa: Kommentatorerna är rent lyriska över Olaf Kolzigs målvaktsspel ;)

NHL > Sv: cupen!
Skönt att lyssna på NHL-matcherna live, vilken TOTAL inlevelse=)
Lite annat än Curre "TV-pucksnivå" Lundmark


"Niilander.. Moudeene.. Habbibuulin.. Gontjaaar... What a save by Olaaaf Kolzig... oh, a truck hit him!!

Tre Kronor > Sv: Salo
finne85: Jag jämför Jönsson med franför allt honom själv, ingen i Timrå.. har heller aldrig påstått att någon i TIK skulle va aktuell för VM, eller hur?!

Vad jag menar är att Jönsson knappast bevisat sin klass den här säsongen.. han har devinitivt varit bättre. Då anser jag heller inte att han förtjänar nån plats i en VM-trupp... Undrar vad Hardy tittat efter när man tog ut Jönsson??

Timrå IK > Sv: Juha Lind
El Maco: Lite fakta om Lind...

Tre Kronor > Sv: Salo
gud: Har inget direkt förslag på nån som skulle göra jobbet bättre, men jag vidhåller fortfarande att Jönssson inte har nåt att göra i landslaget. Tycker att själva uttagningen egentligen är helt obefogad.

Efter en säsong som varvats med få toppar och många djupa dalar och där Jönsson själv personifierat hur dålig det går att vara i viktiga matcher.. tänker på SM-slutspelet.. borde han hellre fått en lång och välbehövlig semester!

Se länktips för fakta om Jönsson...

Tre Kronor > Sv: Salo
gud: Om inte annat så är Jönsson väldigt överskattad...

Timrå IK > Sv: Silly season
dr-nix: Trovärdigheten då??? På samma sida står ju att Foppa, Per Svartvadet och Samuel Påhlsson är så gott som klara för MoDo.. vet inte om jag köper att sånt är klart mitt under Stanley Cup-spel...

Timrå IK > Sv: Känns han igen?
Bärra Littmar: Tror på Kent Hedman..

Timrå IK > Sv: Känns han igen?
Bärra Littmar: Kent Hedman eller Bo Höglund?

Timrå IK > Sv: Känns han igen?
Bärra Littmar: Biffen Nilsson?

Timrå IK > Sv: Känns han igen?
Bärra Littmar: OK.. Jag gräver djupare..=)

Timrå IK > Sv: Känns han igen?
Bärra Littmar: Hmm.. klurigt... är det nån från elitserielaget 1981/82?

Frölunda HC > Sv: Låtar som passar...
En låt på hockeytemat "håll kassen ren från otillbörliga intrång"..

Tillägnad Linnea, för "säkert" handhavande med statens finanser ;)

Timrå IK > Sv: Fint betyg för Timrå
liepins: Visst har du rätt i att det blir lite "tunnelseende" när man står bland andra och skriker.. Men så pass mycket uppfattning har man ju att det både går att se och höra när över 11 000 människor inte är med fullt ut.. ;)

Visst är det så att det gärna blir medgångs-stuk ibland, tyvärr! Inte alls nåt unikt fenomen, tvärtom är det nog sällsynt med en publik som ALDRIG blir tyst.

Frölunda HC > Sv: Frökunda DVD
danoj: Hehe.. här går ingenting omärkt förbi.. ;)

Bör tilläggas är följande lilla, men ack så talande del i mitt tidigare inlägg:

"Det jag själv kan svara för är när jag stod och skrek mej hes i ett fullsatt Scandinavium under en av semifinalerna. Den gången lyckades hundratalet andra TIK-fans låta nästan lika mycket..."


Kan inte svara för andra matcher än just den, eller dom jag sett/hört via etermedierna.. Men jag står fast vid att trycket under den sista finalmatchen var kollossalt grymt... Ståpäls rakt igenom!
Då var VF:s publik så bra det går att bli, med mina mått mätt...

Timrå IK > Sv: Fint betyg för Timrå
TIK Lover: Jag visste nog vad du menade, men det du skrev lät faktiskt rätt kul.. ;)

TIK Lover & heart: Hörde att dom börjat riva limträläktaren idag, den skall tydligen återvinnas..
Det är ett gäng där ikväll och plockar ner teknisk utrustning, så det händer lite grejor iaf..

Tre Kronor > Sv: TV sändningar?
finne85: Curre kan kommentera TV-pucken tillsammans med Mats Nyström.. det är deras nivå..

Timrå IK > Sv: Fint betyg för Timrå
TIK Lover: Är det hallen som låter??

Timrå IK > Sv: Fint betyg för Timrå
liepins: Inte så mycket att orda om det egentligen. Men ni måste ha plockat mycket pluspoäng hos juryn under finalmatcherna.

Det jag själv kan svara för är när jag stod och skrek mej hes i ett fullsatt Scandinavium under en av semifinalerna. Den gången lyckades hundratalet andra TIK-fans låta nästan lika mycket...



Men trycket i sista finalen var det gåshud på.. direkt! ;)

Timrå IK > Sv: Fint betyg för Timrå
liepins: Hehe... inte en siffra rätt.. ;)

Timrå IK > Fint betyg för Timrå
Utsedd av Sportbladet till sveriges fjärde bästa klack, alla kategorier...

"...den rödvita klacken var genom hela den magiska vintern ljuvlig och högljudd om än aningen tjatig. Ramsan ”Timrå – vi ger aldrig upp” håller dock för all repetion."

Frölunda HC > Låtar som passar...
En låt, särskilt tillägnad Linnea... ;)

Tre Kronor > Sv: TV sändningar?
Klinth: Bra att få klarthet.. ja, i den annars så opersonliga sporten ishockey..

TV3 has done it again... När ska det bli skottpengar på P-A Gullö??

· 313 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå