Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 314 ·
NHL > Sv: PHI-TOR
Portello: Håller med... Ser att TV4 plus fått det högst tvivelaktiga nöjet att få Bosse "blunda och peka" Berglund, som expertkommentator.. Men dom har ju å andra sidan satt Harald Treutiger i högsätet för sina sportsändningar, så urvalet kan inte ha varit allt för kvalificerat....

Tacka vet jag TV3 och VM i Åbo 1991, där Lars Gunnar Björklund och Rolle Stoltz fällde en numer klassisk kommentar:

L-G: Öh du, Rolle.. Seru va klockan é på egentligen?
Rolle: Nae, ja ser inge, för solen ligge på hela tiden...

R.I.P....

Timrå IK > Sv: Bygget
Helg Ernest: Ordet ska va främlingsfientlig, tror jag..=)

Timrå IK > Sv: Bygget
Fredrik: Detta borde innebära att uttrycket "SKOTT KOMMER!! .... KLART BAKÅT!!", får en helt ny innebörd...

MoDo Hockey > Sv: Allsvenskt kval, sista omgången.
Noterbart är att senast Teg och ÖSK stötte på varann var i en liknande situation. Säs. 1996/97 kom lagen på samma poäng, när vårsäsongen skulle sammanfattas. Båda lagen hade då 10 poäng, men ÖSK 15 måls bättre målskillnad. ÖSK fick kvala sig kvar, medan Teg åkte ur..

ÖSK har totalt 5 säsonger i Div 1./Allsvenskan bakom sig. Återstår att se när/om dom återvänder..

MoDo Hockey > Sv: Allsvenskt kval, sista omgången.
ÖSK upp och ÖSK ner, ÖSK ser vi aldrig mer..

MoDo Hockey > Sv: Allsvenskt kval, sista omgången.
MartinSedin: I och med att ÖSK tar poäng borde Botkyrkas chans till avancemang vara borta. Återstår att se hur det är med moralen då?

Timrå IK > Sv: Timrå IK anno 2003/2004?
Hälge: Åh fan!

Timrå IK > Sv: Timrå IK anno 2003/2004?
Hälge: Vilka vi??

Frölunda HC > Sv: Frökunda DVD
BORÅSINDIAN: Ja, nog inga 0-3 iaf..
1-1 kanske...

Frölunda HC > Sv: Frökunda DVD
Snöig hälsning från Norrland, sa du.... Right you are!

GIF-AIK, Allsvensk hemmapremiär... (brrr..)

Timrå IK > Sv: Livet från den ljusa sidan
Börje: På samma site går det även att se att Timrå i detta läge har tretton spelare klara till spel kommande säsong. Det är minst av alla elitserielag...


Lugn.. det finns nog hopp om liv...

Timrå IK > Sv: Åkerblom
finne85: Tackar allra ödmjukast! Det förklarar en del... =)

Timrå IK > Sv: Åkerblom
rådbjer: Hehe.. förmodligen...

Timrå IK > Sv: Åkerblom
Någon som behärskar finska språket, som kan översätta dessa hieroglyfer?

"Siirrolla on riittävästi totuuspohjaa, että huhua voidaan pitää luotettavana. Varmasta siirrosta ei voi kuitenkaan vielä puhua."


(Taget från "Silly season", finska ligan. Se länktips)

Timrå IK > Sv: Åkerblom
liepins: Et litet vackert exempel på hur sann glädje kunde se ut hos TIK en gång i historien. Skrivet efter segern med 2-1 nere i Gbg (skrivet av Smokey den 23/3):

Miiiika

"Roligast i går förutom den underbara segern, var nog när de nattliga TIK-bussresenärerna berättade om en märklig upplevelse i närheten av infarten till Gnarp...
Alla trötta TIK:are började falla in i sömn när supporterbussen plötsligt kördes om av en sportigare bil med bristfälligt avgassystem.
Då ropar någon högt:
-Miiiika!

Vill också tacka alla trevliga VF-supportrar som vi mötte på Avenyns alla vattenhål efter matchen. Sicka trevliga typer! Trots att man förlorat så var det inga direkt bistra miner man mötte där inte. Till GBG återvänder man gärna."




Det finns ett liv EFTER detta..

Njurunda SK > tekniskt prov
För att göra saker möjliga.. =)

Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
Redax 2: Varmt grus..? Själv var man glad åt lite frusen schaktmassa..

Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66: OK.. Tack för förtydligandet.. jag deppar vidare..

Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66: Du glömde Stilnoct...

Timrå IK > Sv: Å andra sidan...
Ford Prefect: Nej risken för att det faktiskt hände är nog försumbar, d.v.s den finns inte.. fast bara lite..


(Mer om sannolikhet, se länktips..) =)

Frölunda HC > Sv: Andreas Salomonsson
gud: Fan, killen är jo bara 38 pannor. Fördomar säger jag.. =)

Se länktips..

Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66: Mera Sigmund Freud åt folket!

Timrå IK > Sv: Mille och Cassel
rådbjer: OK.. det har du ju banne mig rätt i, fast vi får nog göra oss redo på att det blir såhär nu.. =((

Timrå IK > Sv: Mille och Cassel
Ford Prefect: Här har vi en gång för alla ett så gott som säkert bevis på detta fall... =(((

(Länktips.. Bläddra ner en bit på sidan..)

Frölunda HC > Sv: GT
Dragan 2k: Är det inte läge för vapenvila några månader, nu när fienden mer eller mindre utplånats i 4 raka matcher?

Timrå IK > Sv: Hagos in, Eriksson ut
matsby: Puck bodde på samma område som mig när jag var en liten knodd..
Lite koll har man ju iaf.. =)

Timrå IK > Sv: Hagos in, Eriksson ut
matsby: Dotter Svedberg, menar du, eller?

Timrå IK > Sv: Lindman
Bo Bly: Är det nån som egentligen är förvånad att pengar allt mer styr spelare numer, det verkar nästan så?

Fagemo gjorde sitt misstag genom att förhandla med Luleå innan säsongen var färdigspelad. Sånt går bort!!
Det var ju skvallertidningen Expressen som gick ut med att FBK tagit kontakt med Lindman i början av slutspelet. Därmed inte sagt att det stämmer..

Känner bara att det är lite fel att hålla på och göra jämförelser mellan Lindman och Fagemo..

Timrå IK > Sv: Hagos in, Eriksson ut
matsby: Eller SKÄMMES, som Erold skulle sagt..

Timrå IK > Sv: Katastrof
Jimmy: Där känns Sundsvall som en hyfsad återvändsgränd för Henke, inga större möjligheter till utveckling där inte..
SAIK ligger nog bättre till, speciellt eftersom Peo är där..

Frölunda HC > Sv: GULD FEST
Dragan 2k: Man får väl vackert dras med den där jä**a fotbollen i ett halvår.. =((

(OBS! Skottpengar på Mats Nyström!)

Frölunda HC > Sv: SM- guld??
GRATTIS!!!!!!!

Timrå IK > Sv: Hejaramsor och dess upphovsmän
actionleif: Känns som Italien. "Forza XXX, allez, allez, allez"

Frölunda HC > Sv: Första final förlusten!!!
Link: Enligt Swehockey står Norrena...

Frölunda HC > Sv: Introt
Dream Team: Visst är det Faithless? Det kom jag precis underfund med..

Frölunda HC > Sv: Introt
Vf chefen: Ursäkta en okunnig. Men vad heter han som författat orginalet till denna eminenta produktion.. (Robert Miles?)

Frölunda HC > Senast det begav sig..
38 år sen sist.. och så här såg verkligheten ut då Frölunda senast fick lägga vantarna på guldmedaljerna..

Timrå IK > Sv: das Boot
Synd att det är lite svårt att läsa det som skrivs om bygget, det kunde gärna ha skrivits med lite STÖRRE bokstäver.. ;))

Timrå IK > Sv: Upprop!
Helg Ernest: På förekommen anledning känns låtvalet givet..

Timrå IK > Sv: Crippe
willysson: Det är lugnt.. en fler än FBK iaf..

Frölunda HC > Sv: kul bild
Linnea: Ser faktiskt otäckt liknande konsekvenser mellan dessa utvägar...

Frölunda HC > Sv: kul bild
willysson: Jag lovar att VF hade spelat skjortan av Timrå också.. Allting handlar i det här fallet om nervtrådar som släppt, väl i finalen kan VF spela ut mycket mer än i kvart och semi...

Timrå IK > Sv: Jag börjar silly season
Lasgbygget fortsätter i och med att Crippe har ritat på ett ettårskontrakt...


(Se länktips..)

Timrå IK > Sv: das Boot
Helg Ernest: Du är lurad.. ;))

MoDo Hockey > Sv: En familjeaffär
Sahlander: Länktips om priset som delas ut varje år till den svensk som har varit den bästa spelaren i NHL under säsongen.

Timrå IK > Sv: das Boot
willysson: Samma här..

Det är sammandrag nu på TV4...

Timrå IK > Sv: das Boot
Jimmy: För övrigt hörde jag att Schumacher körde av i Brasilien idag..



(jo, jag såg ju att dom redan spelat..) ;)

Timrå IK > Sv: das Boot
Jimmy: Fast Detroit spelar ju sin sista grundseriematch senare i natt..

Frölunda HC > Sv: SM-GULD!!!
willysson: Blir nog det här läget längs avenyn i vilket fall..

Frölunda HC > Sv: SM-GULD!!!
Precis. Spänn på hövdingskruden och ta med tomahawkyxan så kan ni plocka skalpen av de stackars kaffeodlarna..

Tips: VF-FBK 3-1..

SM-guld, SM guld, SM-guld..

· 314 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå