Historik
Föregående · 314 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Allsvenskt kval, sista omgången.
Noterbart är att senast Teg och ÖSK stötte på varann var i en liknande situation. Säs. 1996/97 kom lagen på samma poäng, när vårsäsongen skulle sammanfattas. Båda lagen hade då 10 poäng, men ÖSK 15 måls bättre målskillnad. ÖSK fick kvala sig kvar, medan Teg åkte ur..
ÖSK har totalt 5 säsonger i Div 1./Allsvenskan bakom sig. Återstår att se när/om dom återvänder..
ÖSK har totalt 5 säsonger i Div 1./Allsvenskan bakom sig. Återstår att se när/om dom återvänder..
MoDo Hockey > Sv: Allsvenskt kval, sista omgången.
MartinSedin: I och med att ÖSK tar poäng borde Botkyrkas chans till avancemang vara borta. Återstår att se hur det är med moralen då?
Frölunda HC > Sv: Frökunda DVD
Snöig hälsning från Norrland, sa du.... Right you are!
GIF-AIK, Allsvensk hemmapremiär... (brrr..)
GIF-AIK, Allsvensk hemmapremiär... (brrr..)
Timrå IK > Sv: Livet från den ljusa sidan
Börje: På samma site går det även att se att Timrå i detta läge har tretton spelare klara till spel kommande säsong. Det är minst av alla elitserielag...
Lugn.. det finns nog hopp om liv...
Lugn.. det finns nog hopp om liv...
Timrå IK > Sv: Åkerblom
liepins: Et litet vackert exempel på hur sann glädje kunde se ut hos TIK en gång i historien. Skrivet efter segern med 2-1 nere i Gbg (skrivet av Smokey den 23/3):
Miiiika
"Roligast i går förutom den underbara segern, var nog när de nattliga TIK-bussresenärerna berättade om en märklig upplevelse i närheten av infarten till Gnarp...
Alla trötta TIK:are började falla in i sömn när supporterbussen plötsligt kördes om av en sportigare bil med bristfälligt avgassystem.
Då ropar någon högt:
-Miiiika!
Vill också tacka alla trevliga VF-supportrar som vi mötte på Avenyns alla vattenhål efter matchen. Sicka trevliga typer! Trots att man förlorat så var det inga direkt bistra miner man mötte där inte. Till GBG återvänder man gärna."
Det finns ett liv EFTER detta..
Miiiika
"Roligast i går förutom den underbara segern, var nog när de nattliga TIK-bussresenärerna berättade om en märklig upplevelse i närheten av infarten till Gnarp...
Alla trötta TIK:are började falla in i sömn när supporterbussen plötsligt kördes om av en sportigare bil med bristfälligt avgassystem.
Då ropar någon högt:
-Miiiika!
Vill också tacka alla trevliga VF-supportrar som vi mötte på Avenyns alla vattenhål efter matchen. Sicka trevliga typer! Trots att man förlorat så var det inga direkt bistra miner man mötte där inte. Till GBG återvänder man gärna."
Det finns ett liv EFTER detta..
Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
Redax 2: Varmt grus..? Själv var man glad åt lite frusen schaktmassa..
Timrå IK > Sv: Å andra sidan...
Ford Prefect: Nej risken för att det faktiskt hände är nog försumbar, d.v.s den finns inte.. fast bara lite..
(Mer om sannolikhet, se länktips..) =)
(Mer om sannolikhet, se länktips..) =)
Frölunda HC > Sv: Andreas Salomonsson
gud: Fan, killen är jo bara 38 pannor. Fördomar säger jag.. =)
Se länktips..
Se länktips..
Timrå IK > Sv: Mille och Cassel
rådbjer: OK.. det har du ju banne mig rätt i, fast vi får nog göra oss redo på att det blir såhär nu.. =((
Timrå IK > Sv: Mille och Cassel
Ford Prefect: Här har vi en gång för alla ett så gott som säkert bevis på detta fall... =(((
(Länktips.. Bläddra ner en bit på sidan..)
(Länktips.. Bläddra ner en bit på sidan..)
Frölunda HC > Sv: GT
Dragan 2k: Är det inte läge för vapenvila några månader, nu när fienden mer eller mindre utplånats i 4 raka matcher?
Timrå IK > Sv: Hagos in, Eriksson ut
matsby: Puck bodde på samma område som mig när jag var en liten knodd..
Lite koll har man ju iaf.. =)
Lite koll har man ju iaf.. =)
Timrå IK > Sv: Lindman
Bo Bly: Är det nån som egentligen är förvånad att pengar allt mer styr spelare numer, det verkar nästan så?
Fagemo gjorde sitt misstag genom att förhandla med Luleå innan säsongen var färdigspelad. Sånt går bort!!
Det var ju skvallertidningen Expressen som gick ut med att FBK tagit kontakt med Lindman i början av slutspelet. Därmed inte sagt att det stämmer..
Känner bara att det är lite fel att hålla på och göra jämförelser mellan Lindman och Fagemo..
Fagemo gjorde sitt misstag genom att förhandla med Luleå innan säsongen var färdigspelad. Sånt går bort!!
Det var ju skvallertidningen Expressen som gick ut med att FBK tagit kontakt med Lindman i början av slutspelet. Därmed inte sagt att det stämmer..
Känner bara att det är lite fel att hålla på och göra jämförelser mellan Lindman och Fagemo..
Frölunda HC > Sv: GULD FEST
Dragan 2k: Man får väl vackert dras med den där jä**a fotbollen i ett halvår.. =((
(OBS! Skottpengar på Mats Nyström!)
(OBS! Skottpengar på Mats Nyström!)
Timrå IK > Sv: Hejaramsor och dess upphovsmän
actionleif: Känns som Italien. "Forza XXX, allez, allez, allez"
Frölunda HC > Sv: Introt
Vf chefen: Ursäkta en okunnig. Men vad heter han som författat orginalet till denna eminenta produktion.. (Robert Miles?)
Frölunda HC > Senast det begav sig..
38 år sen sist.. och så här såg verkligheten ut då Frölunda senast fick lägga vantarna på guldmedaljerna..
Frölunda HC > Sv: kul bild
Linnea: Ser faktiskt otäckt liknande konsekvenser mellan dessa utvägar...
Frölunda HC > Sv: kul bild
willysson: Jag lovar att VF hade spelat skjortan av Timrå också.. Allting handlar i det här fallet om nervtrådar som släppt, väl i finalen kan VF spela ut mycket mer än i kvart och semi...
Timrå IK > Sv: Jag börjar silly season
Lasgbygget fortsätter i och med att Crippe har ritat på ett ettårskontrakt...
(Se länktips..)
(Se länktips..)
MoDo Hockey > Sv: En familjeaffär
Sahlander: Länktips om priset som delas ut varje år till den svensk som har varit den bästa spelaren i NHL under säsongen.
Frölunda HC > Sv: SM-GULD!!!
Precis. Spänn på hövdingskruden och ta med tomahawkyxan så kan ni plocka skalpen av de stackars kaffeodlarna..
Tips: VF-FBK 3-1..
SM-guld, SM guld, SM-guld..
Tips: VF-FBK 3-1..
SM-guld, SM guld, SM-guld..
Föregående · 314 · Nästa
Tacka vet jag TV3 och VM i Åbo 1991, där Lars Gunnar Björklund och Rolle Stoltz fällde en numer klassisk kommentar:
L-G: Öh du, Rolle.. Seru va klockan é på egentligen?
Rolle: Nae, ja ser inge, för solen ligge på hela tiden...
R.I.P....