Historik
Föregående · 46 · NästaEn bit norr om Khao Lak ligger ön Ko Kho Kao och på fastlandssidan där har du byn Baan Nham Khen. Där kan du också se häpnadsväckande spår av tsunamin. Blå ängel och Röd demon, två båtar som ligger kanske hundra meter från varann en bit på land, har varsin otrolig historia. Ängeln, följde med tsunamin genom byn utan att skada vare sig människor eller hus, medan demonen tog samma väg, men den mosade istället allt i sin väg.
Stället på Kamala drevs av svenskar och stället på Ko Kho Khao ägdes av ett norskt par och det paret bodde såklart där under hela säsongen. Vilket paradis!
Jag håller dagarna i Khao Lak som kanske de bästa på hela resan, men Kamala kommer lika klar tvåa. Jag hade ju hört mängder av bra saker med befolkningen om hur barnvänliga de var o.s.v, men jag hade hade aldrig kunnat föreställa mig hur makalöst det egentligen var. Helt otroligt med tanke på allt de genomlidit. Det fanns inte spår av tsunamin överallt, men de fanns där bara man tog tid på sig.
När var ni där? Vi kommer absolut att åka tillbaka någon gång. När Henrik blivit lite äldre kanske.
...så verkar Hedman-gate fortfarande spöka för underbarnet Sidney Crosby.
Till saken! A-laget var då sponsrade av just flygvapnet och nu kommer jag inte ihåg hur deras vapen ser ut, men den tröjan kändes rätt snygg trots allt.
Redigerad kommentar
Varför sa man inte åt Antti att det var Daniel Corso i andra änden av mattan, då hade han smulat sönder killen.. :)
T T: Riktigt snyggt! Både första och tredje målen är ju riktiga klassmål som säkerligen tar de båda spelarna vidare i sina karriärer om nu inte GIF fixar att ta steget upp den här säsongen.
Nordic Channel hette kanalen, men jag hade rätt i att den var föregångare till Kanal 5! Den har hetat TV 5 Nordic också, med inte från starten.
kanal5.se - Om Kanal 5
MorganaLefaey: Det finns bara en landskamp värd namnet som gått i Timrå. Den inför hemma-VM 1989 mot Finland med div. återvändare och andra storheter på plats. Peter Lindmark, Börje Salming, Kenta Nilsson m.fl. Givetvis knökfullt på läktarna vilket på den tiden innebar 7.500 varav merparten stående. Seger med 5-1 om jag inte minns helt fel.
Jsg kommer ihåg att matchen sändes i nån kanal som jag vill minnas var föregångare till kanal 5. Hette den TV 5 Nordic?
Olle: Lite kultfakta: Sitter här i Tyskland (Wolgast) med en Bauerhjälm med #9 snett på bordet framför mig. Autografen är också på plats. Innehavaren (Abron på HS) har den som cykelhjälm. En legend som jag gärna hade sett en eller ett par säsonger till i TIK.
Föregående · 46 · Nästa
Fan vad skönt med en vinst på Emirates!