Historik
Föregående · 16 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det jag säger är att båda lagen har mönstrat en bra defensiv. Inte så många lägen åt vardera hållen. Nästan AIK är ett bra hockeylag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bänknötarn: Absolut, skott genererar mål. Vi har spelat rätt bra än så länge.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns som nästan AIK ramlar lätt, känns nästan som planen är att få ett PP.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask: Jag tror att vi alla kommer se på Bellows väldigt positivt om några omgångar när han börjar näta som vi flesta vet att han kan. Bara kolla på lite highlights av honom, det är ingen dålig hockeyspelare, inte ens i närheten. Han kommer nog definitivt röra sig upp i kedjorna när han börjar bli lite mer van vid SHL. Sen för Delia så tycker jag att han börjar redan se bättre ut och mer som den målvakten man förväntade sig.
Var nog lite av en omställning för honom med spelstil också här i Sverige och han fick ju inte försäsongen i Sverige utan spelade mot exempelvis Zürich där dom spelade med skottfokuserad hockey och stängde igen helt.
Var nog lite av en omställning för honom med spelstil också här i Sverige och han fick ju inte försäsongen i Sverige utan spelade mot exempelvis Zürich där dom spelade med skottfokuserad hockey och stängde igen helt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Petrov: Som aplusb skriver i detta inlägg (se länk), så kan vi inte ställa upp juniorlag. Antar att vi kanske kan lämna W/O eller något ifall hela laget är magsjukt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tydligen så är Brynäs klart för slutspel i CHL nu trots att vi torskade mot Storhamar. Matchen i Nordirland betyder alltså ännu mindre nu, om den någonsin hade någon betydelse. Nu är vi spikade i ett slutspel.
Källa:
Källa:
+ 4
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Du har rätt 1.000.000€ värt av prispengar i CHL har jag svårt att se att det inte skulle finnas, och dessutom så hade det varit en bra investering för framtiden av turneringen då det kommer generera mer intresse och klubbarna som ställer upp kommer inte se matcherna som en syssla vid sidan av utan kanske ser det som viktigare än deras egna liga, lite som (champions league i fotboll). CHL hade tjänat mer, dom bästa lagen hade tjänat mer, ingen förlorar på det, krävs bara lite ryggrad att våga satsa på något.
Men innan dess, så är CHL lite av en Kalle-Anka-turnering.
Men innan dess, så är CHL lite av en Kalle-Anka-turnering.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Ja, svensk media rapporterar ju inte på nyheter som inte får klick. CHL får inga klick i Sverige. Det är tre lag varje år som åker o spelar i CHL från SHL, även fast vi alla känner att vi är störst som supporterbas så är det bara inte tillräckligt intresse att rapportera på. Så du har nog rätt, sponsorerna behöver komma från annat håll än svenskt. Men sålänge det är en årslön för en toppspelare i SHL, så kommer ingen egentligen visa intresse. Men ifall det är pengar som kommer förändra framtiden av din klubb så är det andra bullar, då kommer även supportrar vara intresserade.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur tror ni laguppställningen mot nästan AIK kommer se ut?
Någon som har spaningar från träning?
Någon som har spaningar från träning?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage:
Jag gillar inte CHL i dagens upplägg, stor anledning är #16 och hans behandling. Däremot ganska bra för försäsongen med riktiga matcher istället för loj på nyspolade mjuka isar.
Det åtsidan:
Det hade gjort en del för CHL ifall det var roligt att kolla på och att det finns något att spela för. Istället för 250.000€ för första plats, vad sägs om en jämn 1.000.000€ för ettan, 500.000€ för tvåan. Det hade gjort en stor skillnad för nästan varenda klubb i Europa kommande säsong och gissningsvis hade alla lag i ligan bortsett från kanske några Schweizare sett det som en morot att ställa upp bästa möjliga lag.
Sedan så tycker jag att det är roligt att kolla på mitt lag i alla former av hockey, och jag gissar att ni är desamma, men jag förstår också varför Brynäs mönstrar 10 junisar igår.
Ytterligare; trots att jag förstår varför det är som det är idag, så hade det varit roligt att kunna spela mot KHL-lag.
Jag gillar inte CHL i dagens upplägg, stor anledning är #16 och hans behandling. Däremot ganska bra för försäsongen med riktiga matcher istället för loj på nyspolade mjuka isar.
Det åtsidan:
Det hade gjort en del för CHL ifall det var roligt att kolla på och att det finns något att spela för. Istället för 250.000€ för första plats, vad sägs om en jämn 1.000.000€ för ettan, 500.000€ för tvåan. Det hade gjort en stor skillnad för nästan varenda klubb i Europa kommande säsong och gissningsvis hade alla lag i ligan bortsett från kanske några Schweizare sett det som en morot att ställa upp bästa möjliga lag.
Sedan så tycker jag att det är roligt att kolla på mitt lag i alla former av hockey, och jag gissar att ni är desamma, men jag förstår också varför Brynäs mönstrar 10 junisar igår.
Ytterligare; trots att jag förstår varför det är som det är idag, så hade det varit roligt att kunna spela mot KHL-lag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag kommer sitta på nålar tills jag ser på twitter eller något att Bobby är förlängd.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snark. Domarna gör det roligt att kolla på hockey.
Kul att se Svrcek dock!
Kul att se Svrcek dock!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Undrar vad för uppställning vi får se imorgon mot Storhamar. Ifall vi kanske tar upp några fler juniorer. Svrcek o LP lär spela hela matchen, eller om vi provar lite roliga uppställningar nu när vi inte har Jack eller Rödda.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag sitter o funderar på hur vi ska få Bellows till Silfverbergläge i PP2 så han får smacka lite one-timers från cirkeln. Jag tror att ifall vi lyckas hitta honom och hans jobb är att lasta på med hårda direktskott så kommer vi ha två farliga PP, och Bellows kommer börja göra flera mål. Han har ett jävla skott.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vilken match!
Colin gjorde det bra, Bäckis nätade o Bobby såg till att det blev 2-1 o inte 2-2
Riktigt härligt att se!
Colin gjorde det bra, Bäckis nätade o Bobby såg till att det blev 2-1 o inte 2-2
Riktigt härligt att se!
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Måste säga att Kempnys två mål än så länge är exakt hur jag föreställde mig att han skulle göra sina mål. Han har ett bra skott.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En kille som jag inte tycker vi ska glömma är LP. RIktigt bra insats av honom, ser mogen ut med pucken för så ung ålder.
+ 21
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Kempny var grym! Offensivt och framförallt defensivt.
Men Kinnvall är klass alltså
Men Kinnvall är klass alltså
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag kom dom nya tröjorna fram, tog Intersport bara några veckor... :)
Ikväll vinner vi på hemmaplan!
Forza Brynäs!
Ikväll vinner vi på hemmaplan!
Forza Brynäs!
+ 21
Föregående · 16 · Nästa
