FH - avdammad

1165 inlägg · 5733 besäkare

Historik

· 13 ·
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Kerstin_k: Håller med. Han har bl.a. räddat två frilägen

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Tom Topp: Alvarez är den som sticker ut positivt. Man ser att han är en riktig måltjuv och han rör sig väldigt smart ute på banan.

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Peacedog: Perfekt träningsmatch det här. Fysiskt, grinigt, bra tempo och vi svarar upp bra.

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Kerstin_k: Efter första katastrofminuterna så tycker jag faktiskt att Timrå gjorde en helt ok period. Betydligt bättre än mot Brynäs. Uppspelen från mittzon fungerade exempelvis mycket bättre. Tycker också att förstakedjan visade positiva tendenser. Ja jag tror att vi kan vända det här.

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Kerstin_k: Total överkörning. Alldeles för lågt tempo inledningsvis

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
{9037}: Kedjeformationerna ser betydligt mer spännande ut. Framför allt första.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Problemet vore ganska enkelt avhjälpt om man tar 30 minuter innan träning och går igenom övningarna på engelska med de aktuella spelarna.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Hahl: En blindgångare

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Ny livesändning kl 13 idag.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: …och så blir det ny sändning imorgon med spelarintervjuer.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Laken: Lodin är väl ett stort frågetecken just nu.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Dead Wing: Att han tar stora bås och stora slagsmål övertygar i alla fall mig.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Släpp bomben. Vi tiger som muren härinne.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Vi har verkligen en riktigt bra backuppsättning. Men som många sagt så behöver vi två vassa forwards till. Jacob Nilsson vore en perfekt värvning. Bra spelare med ett bra skott.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Biffen Nilsson borde också nämnas.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Ja så har jag också förstått det och det är ganska hög sannolikhet att det blir så. Nielsen gjorde inte mycket väsen av sig den här säsongen.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Röda Tallen: Är Nubben lugn så är jag lugn. Tycker hans resonemang är klokt i intervjun. Inget av det han säger motsäger det faktum att vi hittar en bra pp-back ( för det behöver vi). Sen är det frågan om Dahlén som ju inte kom upp i intervjun. Om han försvinner så måste vi hitta något liknande vad gäller produktion. Blir inte lätt men det tror jag Nubben inser är helt nödvändigt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Håller med. Snacka om lagspelare. Alltid 110 procent hårt arbete. Bäst defensivt men överraskade ibland offensivt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Nubben har ju pratat om 15-16 forwards så det finns ju fortfarande platser att fylla. Sen är jag inte så säker på Madsen. Otroligt nyttig men börjar bli till åren.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
vonDöbeln: Varje förlängning eller nyförvärv ska såklart presenteras. Jag förstår inte problemet. Om Timrå hade hållit på en dags hint om Albin med upprepade twitterinlägg så kan jag förstå upprördheten. Men nu var det väl ett twitterinlägg strax innan. Herregud jag bävar inför den dagen Boyce förlänger. Då blir det väl folkstorm härinne.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Håller med. Det känns som ett lyxproblem på vilket sätt nyheterna kommuniceras. Gärna en nyhet om dagen och sen en maffig livesändning där man får veta att alla älskar att komma hit och att man ser fram mot kommande säsong.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Ja så var det. Kom tvåa efter Leksand om jag minns rätt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Gorkyman: Bra nyförvärv!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Det kan ju vara så att man planerar att bjuda upp nyförvärven till en livesändning och att man inte fått ihop datumet än. Min positiva del av hjärnan vill att det ska vara så. Lite bombmatta à la Modo fast i det här fallet briserar bomben.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rico01: Jag är med dig. Övertygad om att Nubbs får ihop ett bra lag vare sig Dahlén är med eller inte. Sen kan som sagt scenariot bli att han är med på träningscampen men att det inte blir något NHL spel och då borde SHL vara ett bättre alternativ än AHL.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Silly season har det namnet av en anledning. Vi pysslar inte med fakta under Silly. Personligen så är alla välkomna att sprida rykten som åtminstone har någon slags bärighet d.v.s. helt ok med någon som hört något av någon som hört av någon annan. Helt ok också med att citera spekulationer från tidningar. Herregud det vore erbarmligt tomt och tråkigt under sillytider om vi kräver processbeskrivningar à la iso 9001. Hellre 50 rykten från Nooky än 50 inlägg om Boyce vara eller inte vara. För övrigt så är Bojan en självklarhet i SHL laget för mig. Både för sitt boxplay och för vad han bidrar med i övrigt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Utifrån intervjun med Nubben kan jag tycka att 8 backar är för lite. 15-16 forwards är ok.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
thorwald: Liljewall flyger inte fram på isen direkt. Men han är en väldigt bra tekare, han gör ett hästjobb i defensiven och producerar många smarta pass i anfallszon. Sen är han väldigt stark runt sargerna. Allt detta kompenserar hans låga fart. Sen rent allmänt så har vi ett betydligt bättre lag denna gång vi går upp och framför allt mer rutinerat. Vi ska absolut spetsa detta med ett antal spelare, men en stor del av stommen bör bli kvar. Vore idiotiskt att tro att vi kan få så mycket bättre spelare när vi kommer så sent ut på marknaden.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Didrik Strömberg nämns i ST:s Intervju med Nubben. Jag både tror och hoppas att han kommer tillbaka. Han skulle vara en perfekt förstärkning till en redan bra backsida.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Rip Kirby: Ok det är inte klart än, men vilket gäng! Den känsla som bäst beskriver mitt sinnestillstånd just nu är stolthet. Vi spelar hockey på det sätt som hockey ska spelas. Snyggt och rent. Jag har Inte vågat ställa in champagnen på kylning än. Men vad tusan, vad är det för fel på ljummen champis?


Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Går det inte att skapa ett nytt hockeyforum som heter Corona så kan alla intresserade diskutera vidare runt eventuella smittohärdar, dess uppkomst och annat spännande som jag inte vill läsa i Timrås hockeyforum.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Hahl: Bra att Hartman ändå får utrymme i ST och får förklara sig. Allting blir mer nyanserat och även om han själv och alla vi andra självklart tar avstånd från det som skrevs, så tar det också udden av kvällstidningsrubriker och den allmänna känsla som spreds efter polisanmälan.
Nu hoppas jag att det fortsättningsvis blir fokus på hockeyn och matcherna och att BÅDA lagen kan fokusera på att spela ren hockey efter regelboken.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hassan: Så här dagen efter känns det lite bättre. Framför allt är jag glad och stolt över Timrås spelare och ledning. Vi uppför oss exemplariskt under och efter matchen. Vi är ett lag som vinner matcher genom att spela ren och bra hockey. Det lönar sig i längden.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
KB: Ja då kanske man kan sova inatt. Sällan jag varit så förbannad efter en match och dessutom när vi vinner med 7-0. Sanslöst..

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bee: Där försvann all den minimala respekt jag hade för Helber. Avgå alla!

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
TD: Sällan jag blir riktigt förbannad, men den där djävla idioten ska inte spela en match till i serien.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Det här eviga tjatet om tålamod. I fortsättningen så måste ledordet vara desperation!

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
roger_sundsvall: Avdelning skitmatch men vi kommer igen.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nisse1: Riktigt illa. Mål på allt och det är den här matchen Löven borde vara extra sega.

Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Freddan vid senaste träningen.
Uppladdat:

500x0-4ba5a04b-3909-43b5-8146-48c9a8805560.jpeg


Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Det var många hårt arbetande hjältar. Liljewall jobbar kopiöst i varje byte.

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: Glädjande att Freddan gick på mitt förslag om Liljewall :-)

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Spelmässigt tycker jag att det mesta fungerade igår (förutom mål då). Men och det är ett stort men. Vi måste skruva på PP:t Byt ut Hardegård mot Carlsson och spela Lundin, Lööke, Dahlén och Liljewall. Tempot måste upp i passningsspelet och Hardegård är lite för långsam. När det gäller Liljewall så finns det många giftigare forwards, men ingen i Timrå är bättre på den klassiska Thomas Holmström-rollen än han, d.v.s parkera framför mål skymma och ta stryk.

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Heisenberg: Jag har väl förmodligen bättre impulskontroll än majoriteten.

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Heisenberg: Jag håller inte med. Jag tycker verkligen inte att vi gjorde en dålig match. Hade vi varit som vi periodvis var mot AIK hade jag inte sagt något. Men så var inte fallet idag.

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Jag är mest förbannad på de sk supportrarna här inne. Skärp er. Ja vi förlorade, men vi är banne mig inte körda!


Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
thorwald: Lite tidigt kanske. Men i rådande sinnesstämning känner jag för att lobba för en bronsstaty av Albert Lundin.

Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Sputnik: Lundin är en klippa i alla lägen. Önskar att vi hade fler av hans sort

· 13 ·
Om FH - avdammad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu ONLINE