Historik
Föregående · 141 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{10322}: Är det katastrof att hamna i kval för en nykomling tycker du?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
henkeiskogen: Ist för att bara titta framåt så kan du titta på trenden, Modo är på väg mot kval mer än något annat lag i ligan.
Kan vi undvika kval, absolut men att påstå att vi ENDAST hamnar i kval för att vi förlorade mot Rögle är bara ignorant.
Kan vi undvika kval, absolut men att påstå att vi ENDAST hamnar i kval för att vi förlorade mot Rögle är bara ignorant.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Nacho: Hamnar Modo i slutspel så donerar jag 25 000kr till valfri del inom Modos organisation.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Gusse: Sticker ut hakan och säger att Modo hamnar i kval, vi är helt enkelt ett riktigt dåligt hockeylag och Hinken har för många floppvärvningar in till Shl.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{5647}: Du kan seriöst inte jämföra dessa 2, oerhört korkat!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{10015}: Det är det som är en del av problemet!
En gång kung alltid kung.
En gång kung alltid kung.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{10015}: Kolla ist på Hinkens track record här i Shl, vilka spelare har han värvat som faktiskt levererar ?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
NuMo: När vi bryter ned laget så är det för många som inte spelar på den nivå man borde, och har inte gjort på ett tag.
Modo är ett ”bottenlag” på papperet men har överraskat en aning, men när så många ledande spelare spelar så dåligt så kommer vi se ut som ett juniorlag, mycket chans, stor naivitet och väldigt upp eller ner.
Vi kan absolut vinna denna matchen men då är det väldigt många spelare som behöver förbättra sig.
Modo är ett ”bottenlag” på papperet men har överraskat en aning, men när så många ledande spelare spelar så dåligt så kommer vi se ut som ett juniorlag, mycket chans, stor naivitet och väldigt upp eller ner.
Vi kan absolut vinna denna matchen men då är det väldigt många spelare som behöver förbättra sig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{7639}: En marginellt bättre 2:a period men fortfarande inte tillräckligt bra!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Bad_Brett: Modos skjuter… trumvirvel… över!!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
bollan123: August Berg är för närvarande och senaste 5 omgångarna våran bästa back.
Han är rejäl, ordentlig och fysisk!
Vet inte om det är ett överbetyg till Berg eller ett underbetyg till övriga backar
Han är rejäl, ordentlig och fysisk!
Vet inte om det är ett överbetyg till Berg eller ett underbetyg till övriga backar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Grand Virus: Jag är inte övikare, jag bor på Alnön.
Men eftersom du påstår en sak, sedan inte svara MIG när jag ber om mer än dina känslor så svara du inte.
Skärp dig om du ska skriva här!
Men eftersom du påstår en sak, sedan inte svara MIG när jag ber om mer än dina känslor så svara du inte.
Skärp dig om du ska skriva här!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Grand Virus: Hur vet du att reaktionen är överdriven?
Bara för att du påstår något utan att lägga fram några som helst bevis för ditt påstående mer än din egen känsla så anser jag inte att det kvalificerar sig som sanning.
Bara för att du påstår något utan att lägga fram några som helst bevis för ditt påstående mer än din egen känsla så anser jag inte att det kvalificerar sig som sanning.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Grand Virus: Hur vet du att han inte träffade?
Jävligt intresserad av vad du har att säga som försvara ditt uttalande om filmning?
Shoot!
Jävligt intresserad av vad du har att säga som försvara ditt uttalande om filmning?
Shoot!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Sen för att klargöra för er som anser att det är Rubins ”fel” på första målet, och det är det inte.
Varför:
Som back håller man alltid sin egen gubbe, alltid!
Rubins går med sin gubbe klockrent och Rundblad har sin gubbe.
Det är alltså Rundblads gubbe som han ska hålla borta från kassen som gör målet.
Varför:
Som back håller man alltid sin egen gubbe, alltid!
Rubins går med sin gubbe klockrent och Rundblad har sin gubbe.
Det är alltså Rundblads gubbe som han ska hålla borta från kassen som gör målet.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Nesse: Om jag killgissar så spelar Karlin Rundblad med Ruohomas PP formation och Näsen/Berna med sina gamla konstellation från allsvenskan som faktiskt fungerar bra.
Vi har inte så många andra alternativ tyvärr.
Vi har inte så många andra alternativ tyvärr.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Sigge: 1:35 av fantastiskt uselt PP spel mynnar ut i ett mål.
Har alla spelare sylt i handlederna idag
Har alla spelare sylt i handlederna idag
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
bengt88: En riktigt urusel första period, vi får vara glada att det bara står 0-2. Tyvärr.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
19MoDo21: Vad gör karln?
Så erfaren men så dåligt agerat, herregud jag skäms.
Så erfaren men så dåligt agerat, herregud jag skäms.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Costanza: Off topic
En sådan som Lucas Pettersson borde väl vara given i nästa års JVM, 17 år och extremt bra redan nu.
En sådan som Lucas Pettersson borde väl vara given i nästa års JVM, 17 år och extremt bra redan nu.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
puffe: Ser ut som korvar ✊ fördel när man ska bära saker men desto sämre när man ska fingra på telefonen eller peta på något litet.
Sen vill jag påstå att muminpappan har stora händer, eller har jag fel?
Sen vill jag påstå att muminpappan har stora händer, eller har jag fel?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
puffe: Jag tycker att en kommentator i landslagssammanhang för ett land ska vara extremt partiskt och inte sitta och strö salt i såren.
Älskade vikegård som var exakt så, frispråkig och hetlevrad, skapade engagemang för sändningen och gav folket hemma i tv sofforna råg i ryggen, precis som jag vill ha det.
Andersson och Härensstam satt ju unisont och hyllade USA , man fick ju aldrig ens en känsla av att ”detta kan nog gå ändå”
Älskade vikegård som var exakt så, frispråkig och hetlevrad, skapade engagemang för sändningen och gav folket hemma i tv sofforna råg i ryggen, precis som jag vill ha det.
Andersson och Härensstam satt ju unisont och hyllade USA , man fick ju aldrig ens en känsla av att ”detta kan nog gå ändå”
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
puffe: Du kan omedelbart sluta göra dig lustig för mina stavfel, jag har väldigt stora händer och det är skitsvåra för att inte säga omöjligt att stava rätt när man trycker på 11 tangenter samtidigt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
TickledDonkey: Sant!
Men det är ju generellt för många ”medel” i sändningarna, Lehmann känns som en dagisfröken, sjukt oprofessionell och bara meningslös I sitt kommenterande, saknar totalt känsla och jag får vibbar från småskolan.
Andersson har visserligen hockeykunskaper men han känns sjukt oinspirerande och är expert på att hylla spelare som gör mål till skyarna oavsett hur dålig match denne kanske samtidigt gjort och han verkligen älskar att hylla motståndarna och talar sig gärna varm om hur duktiga saker som gör, varför?
Sen Härenstam, han känns som en som alltid säger det självklara och uppenbara, exakt på samma sätt som Hanna Marklund gör i fotbollstudion.
Nä dags att få tillbaka Viken och några andra proffs med lite känslor så kanske JVM blir intressant som förr igen.
Men det är ju generellt för många ”medel” i sändningarna, Lehmann känns som en dagisfröken, sjukt oprofessionell och bara meningslös I sitt kommenterande, saknar totalt känsla och jag får vibbar från småskolan.
Andersson har visserligen hockeykunskaper men han känns sjukt oinspirerande och är expert på att hylla spelare som gör mål till skyarna oavsett hur dålig match denne kanske samtidigt gjort och han verkligen älskar att hylla motståndarna och talar sig gärna varm om hur duktiga saker som gör, varför?
Sen Härenstam, han känns som en som alltid säger det självklara och uppenbara, exakt på samma sätt som Hanna Marklund gör i fotbollstudion.
Nä dags att få tillbaka Viken och några andra proffs med lite känslor så kanske JVM blir intressant som förr igen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
puffe: Hävelid var dålig och kritiserad innan jvm och svindålig idag, Olle har aldrig varit svindålig.
Förstår du skillnaden?
Förstår du skillnaden?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Dags att man gör sig av med Andersson, Lehmann och Härenstam, dom får JVM att kännas som ett barnprogram.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Sigge: Vet faktiskt inte vilka som var sämst, kommentatorerna och speciellt Jonas eller USA,s sk stjärnforwards.
USA är det sämsta finallag på många längs år, otroligt svagt lag, man har inget eget spel, man har endast individuell skicklighet hos ett fåtal att luta sig emot och en målvakt som ger dom guldet.
Hade Sverige haft en kon med armar i målet så hade vi vunnit komfortabelt.
Att sverige kommer av sig sista 20 är inget konstigt eftersom man inte får någon hjälp bakifrån.
Nä grattis till Sveriges som visar att man är bästa laget ibturneringen!
USA är det sämsta finallag på många längs år, otroligt svagt lag, man har inget eget spel, man har endast individuell skicklighet hos ett fåtal att luta sig emot och en målvakt som ger dom guldet.
Hade Sverige haft en kon med armar i målet så hade vi vunnit komfortabelt.
Att sverige kommer av sig sista 20 är inget konstigt eftersom man inte får någon hjälp bakifrån.
Nä grattis till Sveriges som visar att man är bästa laget ibturneringen!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Sigge: Sen är det frustrerande att kommentatorerna sitter och hyllar USA, ungefär som att som skulle vara bra?!
Sverige det klart bästa laget med marginal, usa har knappt skapat något eget spel, än mindre något offensivt, man gör mål på precis allt och räddas av en fenomenal målvakt, att det inte blir en forcering är vanligt bland juniorer då man ofta åker med pucken själv.
Sverige det klart bästa laget med marginal, usa har knappt skapat något eget spel, än mindre något offensivt, man gör mål på precis allt och räddas av en fenomenal målvakt, att det inte blir en forcering är vanligt bland juniorer då man ofta åker med pucken själv.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Men herregud vad är det för såll man hittat till JVM, har vi verkligen inget bättre att sätta in?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Costanza: Åtets USA är nog det sämsta finallag på många år,
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Greenwolper: Domaren säger att beslutet pånisen kvarstår så uppenbarligen höjde någonarmen.
Men den blir nog mist 2 mål av USA nu och finalen är över
Men den blir nog mist 2 mål av USA nu och finalen är över
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Monno: 2-5 kommer inom kort.
Har man en målvakt som inte tar puckarna så vinner man inte mästerskap, tyvärr!
Har man en målvakt som inte tar puckarna så vinner man inte mästerskap, tyvärr!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
2-4, Hävelid är verkligen urusel ikväll.
Synd där rök nog finalen för ungdomarna
Synd där rök nog finalen för ungdomarna
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Tarasov: Tycker nästan Sverige är skickligare och lär nog inte ha mindre vilja, däremot har USA gjort 3 mål från absolut ingenting och när det går så ”lätt” så blir man givetvis svårslagna.
Men vi får se, jag tror Sverige kan vända detta, jag hoppas det iaf.
Men vi får se, jag tror Sverige kan vända detta, jag hoppas det iaf.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
{7639}: Haha, jag satt komiskt nog och tänkte samma sak, sen slog Wood.. förlåt Lekkeremäki till och levererar
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Martin21: Sverige helt överlägsna spel och chansmässigt i JVM men USA gör målen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Gusse: Ett friläge, Eklund sprätter upp den i krysset, inte många målvakter som skulle ta den.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Martin21: Handlar väl rätt mycket om att hålla överenskommelser.
Modo kan säkerligen plocka hem Eltonius men man väljer att hålla den överenskommelse man ingått med Västervik att han skall spela där säsongen ut.
Eltonius är inte redo för shl, tro mig!
Modo kan säkerligen plocka hem Eltonius men man väljer att hålla den överenskommelse man ingått med Västervik att han skall spela där säsongen ut.
Eltonius är inte redo för shl, tro mig!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Saleva: Kan man inte sparka bort Chris härenstam, han målar upp en höna av en fjäder av nästan allting!
USA har knappt skapat en målchans men så fort dom äger puck i mittzonen så har HAN VARNAT FÖR USA och NU ÄR SVERIGE ILLA UTE!
Lugn Karl för h-vete, alla lag kommer ha perioder i matcherna där man är spelförande, att låta som att motståndarna är helt överlägsna för att man haft 3 bra byten där man faktiskt skapat anfall är bara korkat.
USA har knappt skapat en målchans men så fort dom äger puck i mittzonen så har HAN VARNAT FÖR USA och NU ÄR SVERIGE ILLA UTE!
Lugn Karl för h-vete, alla lag kommer ha perioder i matcherna där man är spelförande, att låta som att motståndarna är helt överlägsna för att man haft 3 bra byten där man faktiskt skapat anfall är bara korkat.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Robin Ztorken L: Tycker Olle får alldeles för mycket skit helt ärligt.
Han var lika bra som Lassi första 15 omgångarna men har suggestivt fått färre matcher och då är det svårt att vara stekhet när man får chansen.
Olle är en målvakt med väldigt mycket talang och jag hoppas verkligen Modo fortsätter satsa och utveckla honom.
Han gör en solid insats mot Luleå som är en av de svåraste matcherna i serien, målen han släpper in är det inte mycket annorlunda han kan göra på.
Olle är ingen första målvaket men en utomordentlig 2:a målvakt för en nykomling i SHL
Han var lika bra som Lassi första 15 omgångarna men har suggestivt fått färre matcher och då är det svårt att vara stekhet när man får chansen.
Olle är en målvakt med väldigt mycket talang och jag hoppas verkligen Modo fortsätter satsa och utveckla honom.
Han gör en solid insats mot Luleå som är en av de svåraste matcherna i serien, målen han släpper in är det inte mycket annorlunda han kan göra på.
Olle är ingen första målvaket men en utomordentlig 2:a målvakt för en nykomling i SHL
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Costanza: Somliga fans är inte mycket bättre, finns ju många som fortfarande försvarar Brickley fast halva Hockeysverige ser att han är för dålig för Shl.
Minst 1 fatalt misstag som det blir mål på i varje match, ibland 2.
Minst 1 fatalt misstag som det blir mål på i varje match, ibland 2.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
{5647}: Berna är utan tvekan en stjärna i As, det tror jag absolut ingen argumenterar emot, definitivt inte jag iaf.
Nu spelar vi i Shl och det är det diskussionen handlar om, bättre motståndare och en helt annan typ av hockey.
Berna trivs i Modo men jag antar att det finns en anledning till varför inte Hinken förlängt med honom än.
Nu spelar vi i Shl och det är det diskussionen handlar om, bättre motståndare och en helt annan typ av hockey.
Berna trivs i Modo men jag antar att det finns en anledning till varför inte Hinken förlängt med honom än.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
Bad_Brett: Jag är osäker mist sagt.
Berna har i alla år levt på att spela med väldigt små marginaler, i allsvenskan går det ganska ofta bra men vi alla minns även tillbaka på alla dessa misstag som Berna och Näsen stod för och att dom även fick ganska stor kritik för och som i slutändan fick Karlin att gå ut påpekade att deras uppsida ändå överväger deras misstag och att dom därför fortsatt kommer att spela ihop.
I Shl är spelarna skickligare och snabbare, små marginaler är svårspelat och man drar inte motståndare på offensiv bli lika enkelt, kan Berna spela enklare och med större marginaler och ändå vara en nyckelpjäs eller kommer han då falla bort och bli en back han egentligen inte är?
Berna har i alla år levt på att spela med väldigt små marginaler, i allsvenskan går det ganska ofta bra men vi alla minns även tillbaka på alla dessa misstag som Berna och Näsen stod för och att dom även fick ganska stor kritik för och som i slutändan fick Karlin att gå ut påpekade att deras uppsida ändå överväger deras misstag och att dom därför fortsatt kommer att spela ihop.
I Shl är spelarna skickligare och snabbare, små marginaler är svårspelat och man drar inte motståndare på offensiv bli lika enkelt, kan Berna spela enklare och med större marginaler och ändå vara en nyckelpjäs eller kommer han då falla bort och bli en back han egentligen inte är?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
{7639}: Helt fel, Rundblads första pass är inget problem.
+ 3
Föregående · 141 · Nästa