Historik
Föregående · 9 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
lapad: Det är tur att matcherna inte avgörs i tv-studion....
+ 4
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Zappaholic: Förstår inte varför en av svensk idrottshistorias största bedrifter någonsin inte ger mer sympati bland journalister och experter. Något helt fantastiskt, en sannsaga är på väg att hända, och dom går ner sig helt i Luleå? Obegripligt!
+ 8
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Det krävs inte direkt hockeyexpertis för att se att Luleå HC spelar en osedvanligt grisig och smutsig hockey. Varenda människa framför tv-rutan kan vittna om det, och jag har svårt att tro att deras spelstil har skaffat dem särskilt många nya fans runtom i vårt avlånga land. Möjligen har de lyckats charma någon enstaka eremit i en bortglömd gruvort i Norrbotten, men knappast mer än så.
+ 11
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Vi får se hur många brynäsare dom har sönder ikväll, vi kanske inte har fullt lag till match 6 & 7...Det blir ju ingen påföljd så då går dom väl all in.
+ 8
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Alltså, Jakob Silfverberg! Vilket föredöme för sporten ishockey! Vilken ikon, så stoisk och med en framgångsrik ledares alla karaktärsdrag. Vilket lag är ens i närheten av att ha en sådan spelare i sitt lag? Han står för allt som är rätt och riktigt på en hockeyrink. Vi kan vara så stolta att han personifierar brynäsandan i vår tid.
+ 38
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Så glad att vi inte värvade O'Niell. Vad det angår Allard så visade han också att han är fel typ av karaktär för vårt klassfyllda lag.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Blir det inget efterspel så är det väl fritt fram att göra samma sak tillbaka...Inte för att jag uppmuntrar till det, men det blir ju kontentan.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Tänk er känslan...Snuset rinner ner i det ovårdade skägget. Fotsvetten skvalar i skoterkängorna och flaskan med hembränt är nästan slut. I sakta mak går du mot en svart mattlackad Volvo 142:a med tärningar hängandes i backspegeln. Du ska åka hem de 30 milen till en av Luleåtraktens alla inavlade byar. Du halkar på säsongens sista isfläck och ligger och vrider dig som Shinnemin en lång stund, innan du till slut kommer på fötter igen. Du är blöt, du är skitig, du är Lulesupporter och ni har just torskat.
+ 24
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Värvar man karaktärer som Shinnemin, då har man liksom visat vilka"ideal" föreningen står för. Inget konstigt, det är en del av deras DNA att vara grisar.
+ 16
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Luleå, det närmaste man kan komma fotbollens fjollerier!
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
BIF Kungen: Skulle förbjuda honom att passa pucken åt något annat håll än rakt fram.
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Utöver allt vi inte kan kontrollera så sätter vi oss själva i skiten rätt ofta. Det är slarv och oskärpa!
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Kanske vi kan sluta chansa en massa när vi leder med två mål?
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Det skulle ju ingen Gävlebo sjunga med i, tänk bara om någon såg dom?
+ 3
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Att vara supporter är verkligen en känslomässig berg-och-dalbana. Stressen när laget ligger under, glädjen vid en oväntad vändning, och lyckoruset vid seger. Visst undrar man hur många som egentligen fått hjärtstopp när favoritlaget spelar?
+ 5
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
DubbelNisse: Om inte spelet fungerar får man väl gå in lite med fysiskt spel
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zappaholic: Helt fantastiskt bra period mot för hur det sett ut tidigare. Nu ökar vi i andra och exploderar i tredje!
+ 3
Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Anders Berg: Luleåspelarna satt och åt korv med bröd och surade i sin ensamhet på något hotell mellan matcherna. Brynässpelarna var hemma och åt påskbuffe och hade påskmys med familjen. Undrar vilka som var mest påslagna i lördags?
Brynäs IF > Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
Anders Berg: 4 - 0 i matcher var väl ändå en utopi...Nu har vi torskat en och det betyder inget när nästa match börjar
+ 5
Föregående · 9 · Nästa