Historik
Föregående · 2 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: BIK Karlskoga har 21 spelare, dom blir vår svåraste konkurrent tror jag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Gå in på Pressreader där kan man läsa om det
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Björn Edlund ligger inte på latsidan 6:e kanadensiskan in i laget nu.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är Adam Pettersson fortfarande med i MoDo,s trupp?, han var med på videon från Styrka, spänst och sprint på försäsongen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Magnus gick ju också iväg från MoDo till Skellefteå, men kom tillbaka
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: SHL-löner stoppar återvändare
Rykten om att tidigare Modo-profiler som Nick Halloran, Daniel Brickley och Lukas Wernblom kan vara aktuella har också cirkulerat. Men Gradin är tydlig med att det inte är realistiskt – framför allt av ekonomiska skäl.
– Det handlar om SHL-löner, typ 150 000 euro netto. Vi har ställt frågan, men vi är inte i närheten, säger han.
Wernblom, som ryktades vara kontraktslös, är inte heller aktuell.
– Lukas skrev ett nytt tvåårskontrakt med TPS Åbo runt jul, så han är inte på marknaden.
Rykten om att tidigare Modo-profiler som Nick Halloran, Daniel Brickley och Lukas Wernblom kan vara aktuella har också cirkulerat. Men Gradin är tydlig med att det inte är realistiskt – framför allt av ekonomiska skäl.
– Det handlar om SHL-löner, typ 150 000 euro netto. Vi har ställt frågan, men vi är inte i närheten, säger han.
Wernblom, som ryktades vara kontraktslös, är inte heller aktuell.
– Lukas skrev ett nytt tvåårskontrakt med TPS Åbo runt jul, så han är inte på marknaden.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
FRANS-MICHAEL: Detta är det bästa jag läst på länge, undrar om LP verkligen tänkt på detta.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: För många smålandslag i dom högre serierna
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag tror han kan prestera mer än vad Ranta gjorde
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Han är 24 år, hur länge ska han behöva vänta?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Tycker att han är värd att få visa sin hemmapublik vad han blivit sedan MoDo tiden.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KRB: Det är väl det man har som förhoppning på journalistik att dom ska kritiskt granska, dom får inte vara såna som bara håller med, då är det lika bra att dom slutar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KRB: Tror du att Pelle inte vågar fråga klubben om dessa saker? Han borde vara en som ska granska detta
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Ett som är säkert, större tålamod än MoDo supportrarna finns inte i Sverige.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Känns som klubben när dom tar ett steg framåt, så åker vi tillbaka två steg
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Shangattay: Tror nog att du har gett en bra syn på hur läget är, stämmer detta så har jh all förståelse för att det inte är så lätt att vara alla till lags. Så vi får nog vara beredd på att vänta in ditt svar.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är det någon som på fullaste allvar tror att MoDo värvar någon spelare från SHL?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Är det inte hockeygymnasiet som väljer eleverna
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tänk när våra elitseriespelare Wernblom och Söderberg lämnade MoDo för spel i Hockeyallsvenskan, får vi uppleva nåt liknande nu att någon kommer till vår hjälp?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Om vi får ett slagkrafigt lag, men det vet vi inget om idag
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Sigge: Tycker även jag, skrev han så lång kontrakt tidigare så vore det märkligt om han skulle flytta från Övik.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Man hör på nedsläpp med Pelle Hägglund att han tror att vi får inget svar från Olofsson förrän i Augusti! man kan fråga sig varför det ska dröja så länge
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja vi måste få in någon/några klass spelare om vi ska upp i SHL, då duger det inte med några mediokra spelare.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen: Om vi har tur ja, men jag känner mig inte speciellt hoppfull inför säsongen
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Hinken som vill att MoDo ska spela SHL nästa säsong! Han måste ha en jävla tro på sig själv
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SpecterV2: Då tar vi tillbaka Kristers Gudlevskis, så vi får en bra målvakt
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Vad är det som gör att det dröjer med spelare, inger ingen större förhoppning som det är i dagsläget mindre prat och mera verkstad vill jag se
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Svartvadet är på rätt väg när han säger, "tycker att Modo borde brösta upp sig ännu mer inför säsongen 25/26.
– Jag skulle vilja ha en mer offensiv satsning utåt. Ungefär som Brynäs"
– Jag skulle vilja ha en mer offensiv satsning utåt. Ungefär som Brynäs"
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det bästa för klubben nu vore att istället för prat komma med något som verkligen visar hur klubben ska ha det i framtiden. Låt ord bli till handling så kommer det att visa sig i flera sponsorer och medlemmar
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lulessss: Jag gillar inte Shinnimin, så nej tack!
+ 1
Föregående · 2 · Nästa