Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
varför är det helt tyst på ståplats? Har gg nån protest idag?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
varför har larsson en annan tröja jämfört med alla andra? För att han är kapten?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
+ 3
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Bratwursten : vet någon om man kommer in på ”vanliga” ståplats med ”hyllan” biljetter? Eller är det en separat och avspärrad del?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lite störigt att vi är huvudmatch men studion pratar om alla andra matcher förutom vår.. missade dock första 5 så kanske missade vår del?
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Hemskt att vara inne o läsa lhcs forum. Skrämmande låg nivå på supportrar
”Tycker NÄSTAN lite synd om spelarfruarna i Brynäs ikväll. Dags för sjukhuset att gå upp i stabsläge redan nu.”
”7 av 12 poäng denna säsong mot ligaledaren. Vi klår hustrumisshandlarna!”
”Megafonmongot kan dra åt. Jag tror faktiskt att alla lag vill möta brynäs i ett slutspel i år. Det är ett lag som lever på medgång, silfverberg och dastous. I slutspelet är det skitsamma hur det gick i grundserien, dastous kommer inte kunna va lika skön och silfverberg kan inte bära laget själv. Säger att dom kommer göra en färjestad och åka i fyra raka mot tian i grundserien.”
”Kan megafon-mongot vara tyst nån sekund iallafall? Vi vet att eran klack suger”
”På bekostnad av kvinnor med blåtira och spruckna läppar.”
Vi har väl kanske inte alltid jättebra nivå här inne, men ser inga påhopp och liknande låg nivå här inne som man kan se där….
”Tycker NÄSTAN lite synd om spelarfruarna i Brynäs ikväll. Dags för sjukhuset att gå upp i stabsläge redan nu.”
”7 av 12 poäng denna säsong mot ligaledaren. Vi klår hustrumisshandlarna!”
”Megafonmongot kan dra åt. Jag tror faktiskt att alla lag vill möta brynäs i ett slutspel i år. Det är ett lag som lever på medgång, silfverberg och dastous. I slutspelet är det skitsamma hur det gick i grundserien, dastous kommer inte kunna va lika skön och silfverberg kan inte bära laget själv. Säger att dom kommer göra en färjestad och åka i fyra raka mot tian i grundserien.”
”Kan megafon-mongot vara tyst nån sekund iallafall? Vi vet att eran klack suger”
”På bekostnad av kvinnor med blåtira och spruckna läppar.”
Vi har väl kanske inte alltid jättebra nivå här inne, men ser inga påhopp och liknande låg nivå här inne som man kan se där….
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : nej eftersom Brynäs shopen är i samarbete med intersport så säljs det bara där eller i brynässhopen på arenan, leksand driver sin egna shop så därför kan dem ha det på icas o liknande affärer
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Total ointressant info men Anton ohlsson på plats i leksand o hejar tillsammans med Moras Kalle Kratz, kul o se att han följer laget nära trots utlåning
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: jävlar grym du är! Hatten av till vår statistikkung! Jag väljer att tolka statistiken som att vi kan ha varit i en liten svacka därefter uppehållet och sedan skärpt till oss en aning, hoppas dehär håller i sig över hela säsongen och att vi som tidigare sagt trots motståndarna scoutat oss fortsätter gör det lika bra
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
I tv4 podden berättar dem att silfverberg klev in i omklädningsrummet under djurgårdsmatchen i tierp, smällde igen dörren o sa/skrek att han skiter i om det är tränare eller junior men nu är det slutgnällt på domare och etc i den här föreningen. Kan ju inget annat än älska silfverberg😍😍
Länkar:
Spotify
Spotify
+ 43
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som lagt märke till att Söderström har mer guldig färg på sitt namn på ryggen än resterande (gula).
Och nån som vet varför?
Och nån som vet varför?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
intervju med ludvig persson här för den som vill se.
www.harrydaposten.se/sport/ludvig-perssons-resa-till-spel-med-brynas-if-i-shl.1dd16698-5e65-4b91-b238-da121cad8e70
www.harrydaposten.se/sport/ludvig-perssons-resa-till-spel-med-brynas-if-i-shl.1dd16698-5e65-4b91-b238-da121cad8e70
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det här har varit vårt mål hela säsongen och jag är glad att få vara en del av det. Det är en stor seger för hela Gävle. Nu ska vi fira och ta nästa steg mot SHL, säger han.
Är det redan klart att du stannar kvar?
– Haha…, ja. Ja, så blir det. Har jag sagt för mycket nu…? Nej, men jag stannar här. Ni får dras med mig även nästa säsong, säger Indrasis med ett stort skratt.
Är det redan klart att du stannar kvar?
– Haha…, ja. Ja, så blir det. Har jag sagt för mycket nu…? Nej, men jag stannar här. Ni får dras med mig även nästa säsong, säger Indrasis med ett stort skratt.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: kelleher in i omklädningsrummet med sprucket ögonbryn, avskyr djurgården
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
”Faktum är att den starka defensiven hållit i sig sedan slutet av grundserien. Senast man släppte in mer än två mål var mot just BIK Karlskoga nä'r de vann med 6-3 den 23:e februari. Sedan dess har Brynäs spelat tolv matcher med max två insläppta mål. Totalt har de på dessa tolv matcher släppt in 14 mål.
Det är faktiskt det som imponerar allra mest med Brynäs just nu.”
Från hockeysverige, kul med alla som var så nervösa över försvaret efter nyår😂 ”vi kommer aldrig någonsin ens gå till semi om det här försvaret ser likadant ut”
Hel artikel för de som vill läsa här:
hockeysverige.se/2024/04/03/mans-karlsson-om-brynas-karlskoga-semifinal-tva
Det är faktiskt det som imponerar allra mest med Brynäs just nu.”
Från hockeysverige, kul med alla som var så nervösa över försvaret efter nyår😂 ”vi kommer aldrig någonsin ens gå till semi om det här försvaret ser likadant ut”
Hel artikel för de som vill läsa här:
hockeysverige.se/2024/04/03/mans-karlsson-om-brynas-karlskoga-semifinal-tva
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rulltårtan : från gds intervju med ordförande i dn:
”Den här regeln som vi förhåller oss till kräver inte att det ska finnas ett direkt uppsåt att köra på domaren. Det här är en annan förseelse som det finns stöd för i regelboken också, där man beskriver en situation där man är likgiltig inför att domaren kan komma att bli pååkt. Alltså att man hade kunnat undvika att göra det, det är vad det ytterst handlar om. Det fulla ansvaret ligger på spelaren att inte åka på domaren och struntar man i det har man gjort sig skyldig till en uppsåtlig förseelse som är straffbar, säger Johan Nordin.”
För det är inte oavsiktliga förseelser vi bestraffar utan det är förseelser som man hade kunnat undvika, säger Johan Nordin i disciplinnämnden
”Den här regeln som vi förhåller oss till kräver inte att det ska finnas ett direkt uppsåt att köra på domaren. Det här är en annan förseelse som det finns stöd för i regelboken också, där man beskriver en situation där man är likgiltig inför att domaren kan komma att bli pååkt. Alltså att man hade kunnat undvika att göra det, det är vad det ytterst handlar om. Det fulla ansvaret ligger på spelaren att inte åka på domaren och struntar man i det har man gjort sig skyldig till en uppsåtlig förseelse som är straffbar, säger Johan Nordin.”
För det är inte oavsiktliga förseelser vi bestraffar utan det är förseelser som man hade kunnat undvika, säger Johan Nordin i disciplinnämnden
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Efter senaste dagarnas släpp av finalisterna för årets forward, back,guldgallret osv så inser man hur kul det är att se att vi har så många dominerande och framträdande spelare sett till ligan jämfört med senare åren i shl, det är nånting man kommer sakna OM vi lyckas gå upp men inte etablerar oss som topplag kommande åren därefter
+ 1
1 · Nästa
