Historik
Föregående · 95 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
3-0 och 11-3 i skott. Det påminner om vilken kvalseriesäsong som helst.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
sylf: Är du ny som brynäsare? Att ha koll på övriga bottenlags resultat är lika viktigt som Brynäs resultat. Utan två räddningsplankor blir det Allsvenskan.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Fattar inte hur Djurgården kan vara så mycket bättre. Inte troligt att årets Brynäs hämtar upp det här. Viktigast idag är att inte SSK och Rögle får några pinnar.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
20 Lindgren: Krüger är född samma år som Rödin. Lite skillnad i utvecklingen i sina resp. karriärer.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Det jag inte vill vara med om är att Brynäs gör 1 mål och torskar. Då är krisen här. Gör vi 5 mål och torskar måste tidningarna hitta på nåt nytt och krisen kan förskjutas en eller två matcher..
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 3/10
Skitstöveln: Efter att inte spelat match på 6 månader lär det dröja ett tag innan han är i speldugligt skick. Jag gissar att han är i spelbart skick om typ 5 matcher.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Förvånad att Brynäs öht varit intresserade. Jag gissar att Södertälje/Rögle eller allsvenskan gäller (hoppas).
Brynäs IF > Sv: mmm
rackham: Ja, nog fan är det irriterande att Brynäs juniorer inte får/tar chansen. Vi behöver ett genombrott a lá Krüger eller Päjärvi för att ta ett kliv till. Under föräsongen gick ju ungarna som tåget.
Men idag vänder det. Mot Djurgården, som åker ur i år, gör vi minst 5 mål. (Det enda som motsäger det är att jag säger det.)
JanT: Du börjar bli gammal.
Men idag vänder det. Mot Djurgården, som åker ur i år, gör vi minst 5 mål. (Det enda som motsäger det är att jag säger det.)
JanT: Du börjar bli gammal.
Brynäs IF > Sv: 50 kr/biljett
GävleLasse: När det gäller Brynäs och ekonomisk planering så tar jag inget för givet. Det här med köpen av Kudroc och Nordqvist kan vara förrförra året i repris. Känns som det är slumpen som avgör om budgeten går ihop.
Brynäs IF > Sv: 50 kr/biljett
Skitstöveln: Kanske bara blir ett tapp på en halv mille då. Om inte föreningen bjuder på korv också. Det är åt helvete att Brynäs måste betala för att få dit folk.
Brynäs IF > Sv: 50 kr/biljett
Nån som vet hur stort hål HV-matchen gräver i Brynäs budget? Närmare 1 miljon?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pucken, vilken jävla ärkeidiot. Ingen slump att luder och journalister har samma fackförening. Pucken är ”en aningen irriterad” för att Czarnecki inte ”talar klarspråk” i TV.
Idioten hade alltså varit nöjd om Czarnecki hade sagt att det ser för jävligt ut, att Somervouri är en besvikelse, att han önskar han hade bättre spelare och att han inte vet hur han ska reda upp situationen. ”Snälla Niklas, det är elitidrott det här och det är segrarna och poängen som räknas.” Säger en obildad läktarcoach utan egna meriter till en tränare som varit aktiv som spelare och tränare i typ 30 år. Ett under att inte tränarna golvar en journalist då och då.
Idioten hade alltså varit nöjd om Czarnecki hade sagt att det ser för jävligt ut, att Somervouri är en besvikelse, att han önskar han hade bättre spelare och att han inte vet hur han ska reda upp situationen. ”Snälla Niklas, det är elitidrott det här och det är segrarna och poängen som räknas.” Säger en obildad läktarcoach utan egna meriter till en tränare som varit aktiv som spelare och tränare i typ 30 år. Ett under att inte tränarna golvar en journalist då och då.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Är det tur och otur som avgör bottenstriden ligger i alla fall Djurgårn jävligt bra till. Honken gav bort tre poäng. Och Brynäs ligger jävligt skrynkligt till. Hur många ramträffar är vi uppe i?
Mot DIF på lördag har Brynäs som vanligt domarn att möta också. Det är väl Rådbjer eller nån annan djugårdare som dömer.
Mot DIF på lördag har Brynäs som vanligt domarn att möta också. Det är väl Rådbjer eller nån annan djugårdare som dömer.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bissett19: Nä, ibland har man känslan att alla lag Brynäs möter i den här serien är för bra.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skitstöveln: Har Brynäs vunnit nånsin när Hockeyfesten varit på plats?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fortsätter Brynäs spela som idag kommer givetvis målen. Gäller att inte tappa för mycket på Rögle och SSK. Vinner inte Brynäs på 2-3 matcher till börjar media tjata om tränarbyte och då är cirkusen igång. Igen. Senast nästa lördag måste Brynäs ha en vinst annars är den här säsongen rökt.
Brynäs IF > Sv: Kudroc
Brynäs äger. Vi är överlägsna. Fan vad man längtar tillbaks till förra säsongen när vi var utspelade och vann.
Är det fjärde matchen i rad som motståndarnas målvakt är bättre än vår?
Anders Berg: Du har läst fel. Inge säger att dom LETAR efter en back som ska lyfta laget. Värva stavas så här: VÄRVA.
Är det fjärde matchen i rad som motståndarnas målvakt är bättre än vår?
Anders Berg: Du har läst fel. Inge säger att dom LETAR efter en back som ska lyfta laget. Värva stavas så här: VÄRVA.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsekke: Förra årets defensivhockey tvingades väl fram av en sällsynt taskig årgång av Brynäs IF. Var förmodligen den som räddade både kontrakt och slutspel. Och nån defensivhockey har i alla fall inte Brynäs presterat idag. På bortaplan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss: När förstafemman är tillräckligt bra?
Vad kostar Bremberg? Brendl? Vi behöver spetskompetens.
Vad kostar Bremberg? Brendl? Vi behöver spetskompetens.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kudroc kommer att lösa Brynäs problem med målskyttet. Vi behöver målskyttar! Börjar dom inte göra mål snart går det här åt h-vete.
Brynäs IF > Sv: Brynässhopen
Huss: Kudroc spelar 5 matcher. Är väl en ok backup i ett krisläge. Men långsiktigt behöver vi nåt bättre. I Södertälje blev han mest känd för sin usla skridskoåkning och sina betonghänder. Ja, och så är han ju stor också. Nu får Granström konkurrens om korkade utvisningar.
Brynäs IF > Sv: Laget mot Frölunda
Anders Berg: Sett över den senaste perioden snittar vi 1 mål per period.
Brynäs IF > Sv: Laget mot Frölunda
I november får vi äntligen en riktig elitseriecenter. Han kommer att betyda mycket för dom få lirare vi har i laget. Då kan lagets alla brunkare ta ett steg tillbaka. I alla fall vart tredje byte.
Bara 52 omgångar högoktanig njutning kvar.
Bara 52 omgångar högoktanig njutning kvar.
Brynäs IF > Sv: Laget mot Frölunda
Jävlar. Där fick Rögle 2 poäng. Vi är under kvalstrecket. Var vi det nån gång under förra säsongen?
Brynäs IF > Sv: Laget mot Frölunda
Så länge vi har det spelarmaterial vi har, spelar det ingen roll vem som tränar laget. Först måste pengar in sen kan vi ställa krav på tränare.
Vi har gjort mål 3 matcher i rad. Vi har bara släppt in 5 mål. Både Rögle och SSK tappar poäng ikväll. Som brynäsare och med dom senaste 10 åren i färskt minne är det här en riktigt bra kväll.
Vi har gjort mål 3 matcher i rad. Vi har bara släppt in 5 mål. Både Rögle och SSK tappar poäng ikväll. Som brynäsare och med dom senaste 10 åren i färskt minne är det här en riktigt bra kväll.
Brynäs IF > Sv: Laget mot Frölunda
Vilka jävla krav ni har! 0-2 mot Frölunda är helt ok. Det är större skillnad mellan Frölunda och Brynäs än mellan Brynäs och Växjö. Det helt överskuggande är att inte tappa för mycket till SSK och Rögle och sen hoppas på en formtopp som i första hand räddar kontraktet och i andra hand en åttondeplats.
Har vi seriens sämsta centeruppsättning?
Har vi seriens sämsta centeruppsättning?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK lördagen den 26/9
Tung hemresa efter en riktig skitmatch. Klasskillnad. Och vilket menlöst anfallsspel. Tror fan att Kahnberg och Eero ser vilsna ut. Dom är ju vana att hålla i pucken då och då i anfallszon. Ett otekniskt målgeni som Widing är givetvis klockren i Czarneckis hockeylag.
Vem dömde?
6.500 stockholmare på hockey i Gävle en lördagkväll är riktigt bra.
Vem dömde?
6.500 stockholmare på hockey i Gävle en lördagkväll är riktigt bra.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK lördagen den 26/9
Skitstöveln: Så länge dom vinner får dom gärna tjäna hur mycket som helst.
Eftersom Brynäs har näst lägst spelarbudget (fortfarande enl. media) innebär det att några tjänar väldigt lite. Tycker det är en bra lönestruktur - locka stjärnorna med topplöner och låt nybörjarna och brunkarna tjäna mindre (mindre? - Nolander tjänar över 50 tusen!).
Ikväll slår vi ännu bättre avlönade SAIK med 6-1. Kahnberg gör 4.
Eftersom Brynäs har näst lägst spelarbudget (fortfarande enl. media) innebär det att några tjänar väldigt lite. Tycker det är en bra lönestruktur - locka stjärnorna med topplöner och låt nybörjarna och brunkarna tjäna mindre (mindre? - Nolander tjänar över 50 tusen!).
Ikväll slår vi ännu bättre avlönade SAIK med 6-1. Kahnberg gör 4.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK lördagen den 26/9
Skitstöveln: Intressant. Brynäs skulle alltså vara ett av 5 lag som betalar mer än 250 tusen i lön till en enskild spelare. Inte ens FBK gör det. Också lätt att förstå varför Molin skjuter upp sin pensionering så länge det går.
Anders Berg: "gråstenarna på parkeringen = Brynässpelarna är mediokra gråstenar"???
Hör av dej när du kan läsa.
Anders Berg: "gråstenarna på parkeringen = Brynässpelarna är mediokra gråstenar"???
Hör av dej när du kan läsa.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK lördagen den 26/9
Det var nån som klagade på ticnet. Skit i dom å ring Brynässhopen direkt å beställ av dom istället. Dom har tydligen koll på alla biljettalternativ. Biljetterna kommer i brevlådan. Vilken service! Typiskt Brynäs!
Om alla brynäsare i stockholmstrakten masar sej upp till Läkerolen blir det fullsatt idag. Får vi dessutom hjälp av dom obligatoriska 100-150 gävleborna kan det bli bra hemmatryck ikväll.
Om alla brynäsare i stockholmstrakten masar sej upp till Läkerolen blir det fullsatt idag. Får vi dessutom hjälp av dom obligatoriska 100-150 gävleborna kan det bli bra hemmatryck ikväll.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK lördagen den 26/9
Anders Berg: Tycker du missar två frågor.
Varför har Czarneckis lag en poäng och Hardys ingen?
Varför fick Czarnecki inte fart på Vas. Eller gråstenarna på parkeringen?
Varför har Czarneckis lag en poäng och Hardys ingen?
Varför fick Czarnecki inte fart på Vas. Eller gråstenarna på parkeringen?
Brynäs IF > Sv: Introlåt
arnio: "Han vill helt enkelt ha förslag från er vad ni vill se för sekvenser. Så skicka förslag till mig även här så vidarebefodrar jag dem."
Lysande supporterinitiativ!
Vid underläge: Scen från Hajen. Jagat offer blir en munsbit för vår hjälte. Självklart med musikslingan till filmen i bakgrunden. Daada daada daada dadaaaaa dadadadadada dadaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vid underläge mot Färjestad kör man tortyrscenen från Reservoir Dogs. Ackompanjerat med Stuck in the Middle with You. Funkar vid ledning också. Och oavgjort.
Ligger vi under mot Rögle eller SSK kör vi Killinggängets version.
Lysande supporterinitiativ!
Vid underläge: Scen från Hajen. Jagat offer blir en munsbit för vår hjälte. Självklart med musikslingan till filmen i bakgrunden. Daada daada daada dadaaaaa dadadadadada dadaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vid underläge mot Färjestad kör man tortyrscenen från Reservoir Dogs. Ackompanjerat med Stuck in the Middle with You. Funkar vid ledning också. Och oavgjort.
Ligger vi under mot Rögle eller SSK kör vi Killinggängets version.
Brynäs IF > Sv: Femmorna mot Djurgården
Är inte Silfverberg tillräckligt bra för att ta en plats bland dom tre första femmorna? Ska man tro tidningarnas betygsättning gör han det. Men har dom aldrig rätt annars, varför skulle dom ha det nu.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k (vad står kåt för?): ..."där pajjen, jajjen eller jajjin eller vad han nu hette har stått ut lite mer än övriga."
Vi tackar ödmjukt. Alla tre.
Tjock-Uno: Kerstin_k säger: "För att få igång en vettig diskussion skall man vara noga med att skilja på åsikter och fakta, att försöka underbygga sina uttalande med fakta i den utsträckning det går."
Lyssna på din kloka syster.
Tips: Lägg upp Kärrans visdomsord i eldskrift på er GB. Kanske kan få bort dom värsta dumheterna.
Vi tackar ödmjukt. Alla tre.
Tjock-Uno: Kerstin_k säger: "För att få igång en vettig diskussion skall man vara noga med att skilja på åsikter och fakta, att försöka underbygga sina uttalande med fakta i den utsträckning det går."
Lyssna på din kloka syster.
Tips: Lägg upp Kärrans visdomsord i eldskrift på er GB. Kanske kan få bort dom värsta dumheterna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge har just ägt sönder Timrås GB. Är Brynäs hälften så bra i premiären gör vi tvåsiffrigt.
Föregående · 95 · Nästa