JD

1078 inlägg · 17339 besäkare

Historik

· 14 ·
Café > Sv: Sweden Rock Festival ??

Vad fan, spelar Onslaught än ?

Mer 80-tals thrash åt folket.


Timrå IK > Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!

Stefan Gråhns i AIK är nog värd att ta en titt på. Han har gått rätt bra den här säsongen (18+19 hittills). Visserligen en 82:a, men nog finns det potential i killen.


Fotboll > Sv: Premier League
Frella: Ser att han ersätts med den gamle QPR-hjälten Glenn Roeder. Trevligt.

Svenska Hockeyligan > Sv: Degradering
250kg kärlek: Rent spontant känns det väl som om Djurgården skulle sitta riktigt illa till vid en degradering i.o.m att man inte äger sin egen arena.

Övrig hockey > FM-ligan öppnas igen.
Som rubriker säger ska finska ligan öppnas igen. Iaf om det uppflyttade laget uppfyller alla ekonomiska kriterier.

Timrå IK > Sv: Ring Nubben!
Skarin: Sluta gnäll pojk. Simträning med Giffarna är väl spännande då att det räcker ?

Timrå IK > Sv: Ring Nubben!

Skarin: Det framkom väl egentligen inget nytt. Frågan är vad ryssarna tjänar på att jävlas med Rosa och TIK ?

Skriver de inte under papperet kommer väl knappast Rosa att spela med dem för det.


Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2006-01-21
LennartA: Ja, man kanske skulle hälsa på Herr Grönstedt ikväll. =)

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2006-01-21
Fyra mål i en och samma match och borta mot FBK dessutom.

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Om vi ändå kunde vara riktigt usla och bli utskåpade match efter match. Då slapp man iaf ha några illusioner.

Café > Sv: Tv-tipset

westerlind: Lysande !

Jag höll nästan på att glömma bort att det gick ikväll.

1,2,3,4....


Support > Sv: wapsidan!
Jag har en Nokia 5140i och kommer inte förbi inloggningssidan. Det går utmärkt att fylla i uppgifterna, men man kommer inte vidare från sidan.

Timrå IK > Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-12-27
Se och lär Robban. Det går att göra mål i öppen kasse. =)

Timrå IK > Sv: Tallarna tillbaka!
Frella: Ska man nu göra retrotröjor ska de åtminstone vara kopior av de gamla tröjorna. Om man bara kränger en tröja som "liknar" nån klassisk modell känns det mer som en ursäkt för att sälja ett tredjeställ a´la NHL.

Café > Buster
Tidningen Buster kommer att läggas ner. Visserligen trodde jag inte att den fortfarande fanns, men lite tråkigt känns det ändå. Som liten osnuten parvel i för stor fotbollströja hade man många glada stunder åt profiler som Bullen, Super Mac och Johnny Puma m.fl.

Svenska Hockeyligan > Sv: Förslag från FBK om lönetak i Elitserien, bra eller dåligt?
Frella: Men påverkar ett lönetak avsättningar till t.ex pensionsfonder ?
En rik klubb har alltid råd att kompensera en spelare på ett eller annat sätt, så jag tror att ett lönetak bara blir en papperstiger. Skulle FBK få ett lägre tak än alla andra lovar jag att omvärdera frågan. =)

Svenska Hockeyligan > Sv: Förslag från FBK om lönetak i Elitserien, bra eller dåligt?

Dream Team: Räknas pensionsförsäkringar o dyl in i lönen ?

Om så inte är fallet kommer ju en ekonomiskt stark klubb ändå ha ett försprång gentemot småklubbarna. Så jag säger spontant nej till ett lönetak, då det i praktiken inte kommer att ha nån större betydelse.


Övrig hockey > Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Frella: Äh, det här är nog första steget till en 14-lagsserie. Serieomläggningen är nog klar nån gång framåt säsongen 2012-13.

Café > Sv: Hitta bilden!
pratarn: Du hann först så önska på bara.

Café > Sv: Hitta bilden!
norrland: En biff med hockeyanknytning vore fint.

Café > Sv: Hitta bilden!
norrland: Petitesser. Den här då ?

Café > Sv: Hitta bilden!
norrland: En röd Hummer var beställd...

Timrå IK > Sv: MIK-TIK 8/12-05
Det här nog den segaste match jag sett på år och dar.

Café > Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Lysande, Mr Wrong från NoMeansNo i egen hög person. Önska på.

Café > Sv: Hitta bilden!
JD: Förtydligande. Inte jazzkillen utan den kanadensiske basisten Rob Wright från bl.a Hanson Brothers m.fl. punkband.

Café > Sv: Hitta bilden!
pratarn: Då vill jag se en bild på basisten Rob Wright.


Café > Sv: Hur börjar bästa hockeyboken?
El Maco: Matchuret stod på 19.57. Mathias Bosson hade pucken vid blå....

Café > Sv: Roliga länkar
Alisandali: Polisen verkar köra retro numera.

Café > Sv: Hitta bilden!
JD: Fel bild klantskalle...

Café > Sv: Hitta bilden!
JD: Jag hinner nog inte tillbaka innan 24 timmar har gått och försöker klistra in bilden nu istället och släpper önskningen fri.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Rätt stad iaf.

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jag visste inte att Claudia var bajare.

Timrå IK > Sv: Spelarbetyg hittills
Laken: Du kan väl åtminstone motivera betygen ? Att bara läsa siffror rätt upp ner ger iaf inte mig så mycket.

Café > Sv: Hitta bilden!
Portello: Jag vill se Claudia Schiffer under en engelsk fotbollsläktare.


Café > Sv: Hitta bilden!

Myggan: OK då, önska på. Själv hade jag tänkt mig en bild på The Fabulous Furry Freak Brothers.

  www.crazy-media.com/freakbrothers/fbb5.jpg


Café > Sv: Hitta bilden!
Myggan: OK. Jag vill se en bild på tre tecknade hippies.

Café > Sv: Hitta bilden!
Myggan: Blått var det....

Fotboll > Sv: Premier League
Frella: Keane lämnar Manure. Bra, QPR kan behöva täckning om Bircham blir skadad.

Timrå IK > Sv: Supporterstöd
rupert: Jag tror han hade bråttom hem till sportnytt.

Timrå IK > Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Mycket är redan sagt om matchen och mer lär väl sägas, men tänk om Mora hade varit bra idag. Brrr...

Timrå IK > Sv: Vad är det som händer?
Visserligen har Aalto -6 (precis som Sanny) i +/-, men mer oroande är väl isf att bara fem spelare ligger på plus. Dessa är Styf, Gahn, Robban, Manderville och Chrippe. Pelle har +/-0 och resten som sagt på minus.

Café > Sv: Hitta bilden!
Myggan: Rätt. Den stod färdig 1779 och är alltså nästan lika gammal som Tommy Sjödin. Önska på.

Café > Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Eftersom jag saknar fantasi vill jag också se en bro, nämligen världens första bro gjord helt i järn.

Café > Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Millau-viadukten ?

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Ett trösmål iaf.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: Nej det har aldrig hänt. Skärp dig karl.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Åhå, en favorit i repris.
Vad är det som är så svårt att förstå egentligen ?
Gillar man inte en sång eller ramsa så håller man käften eller så försöker man överrösta den med sitt eget förslag. Majoriteten bestämmer helt enkelt. En klackledare är inte den som alltid ska bestämma vad som sjungs utan snarare den som försöker styra upp verksamheten så att det inte blir en tre- och fyrstämmig röra av allt. Så har det funkat i alla tider (eller iaf sen Tumbas dagar) och så kommer det förhoppningsvis att funka även i fortsättningen. Mina 50 öre liksom.


Fotboll > Sv: Serie A
Projta: ... och Totti blev utvisad för femtioelfte gången. Det är alltid nånting med Roma.

· 14 ·
Om JD
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE

Från Sönnsvall