Historik
Föregående · 4 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
håckla:
Ja och hoppas det blir verklighet snart! Tiden tickar ifrån oss! tick, tack, tick, tack...
Ja och hoppas det blir verklighet snart! Tiden tickar ifrån oss! tick, tack, tick, tack...
MoDo Hockey > Sv: God Fortsättning...
Martin S:
Jag hoppas han har fel angående skottet, det är trots allt en ganska viktig egenskap.
Jag hoppas han har fel angående skottet, det är trots allt en ganska viktig egenskap.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Jaha, nu var det ett nytt år igen...hoppas det blir bättre än det förra sett med Modoögon. Gott nytt år på er alla jävla Modofans runt om i Sweden!
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
Läste ett inlägg i modoforumet där något tok skriver att Salle vill bryta kontraktet. Kan det ligga någon sanning i det? Inte för att modoforumet är något att hänga i julgranen men jag skulle inte bli förvånad om detta ändå är sant!
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco:
Hela matchen förstördes tidigt av en viss Johansson, faan vad onödigt! En sådan start är det värsta man kan få.
Hela matchen förstördes tidigt av en viss Johansson, faan vad onödigt! En sådan start är det värsta man kan få.
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco:
Du hörde väl ikväll, "AVGÅ PIRRO klapp klapp klapp, ..."!
Men du kanske är nöjd med vad han åstadkommit så här långt?!
Du hörde väl ikväll, "AVGÅ PIRRO klapp klapp klapp, ..."!
Men du kanske är nöjd med vad han åstadkommit så här långt?!
MoDo Hockey > Sv: "- Vi är fan inget topplag"
Kickan:
Nä du har ju en hel del annat att vara ledsen för...
Nä du har ju en hel del annat att vara ledsen för...
MoDo Hockey > Sv: "- Vi är fan inget topplag"
Frisco:
Det är bara att inse, killen räckte inte till på den höga nivån och fick sparken från sitt jobb som andretränare helt enkelt. Sen att han nu får jobba med juniorverksamheten igen är jag tveksam till. Har hört en del mindre roliga saker om honom från spelare i tidigare juniorlag.
Det är bara att inse, killen räckte inte till på den höga nivån och fick sparken från sitt jobb som andretränare helt enkelt. Sen att han nu får jobba med juniorverksamheten igen är jag tveksam till. Har hört en del mindre roliga saker om honom från spelare i tidigare juniorlag.
MoDo Hockey > Sv: MODO-cupen
Martin S:
Bara det inte kommer hit en massa lirare som sedan sticker när de är klara/nästan klara på hockeygym. Tycker det har varit en hel del duktiga spelare som lämnat juniorlagen den senaste tiden.
Bara det inte kommer hit en massa lirare som sedan sticker när de är klara/nästan klara på hockeygym. Tycker det har varit en hel del duktiga spelare som lämnat juniorlagen den senaste tiden.
MoDo Hockey > Sv: "- Vi är fan inget topplag"
Frisco:
Tyvärr för Modo så har vi inte sett någon Melinder-effekt ännu.
Jag läste en skön kommentar i en tidning för ett tag sen. Det var någon från Hv71 som sa "vi kunde lika gärna ha sparkat busschauffören". Det tycker jag speglar ganska väl hur idiotiskt detta tilltag är.
Tyvärr för Modo så har vi inte sett någon Melinder-effekt ännu.
Jag läste en skön kommentar i en tidning för ett tag sen. Det var någon från Hv71 som sa "vi kunde lika gärna ha sparkat busschauffören". Det tycker jag speglar ganska väl hur idiotiskt detta tilltag är.
MoDo Hockey > Sv: "- Vi är fan inget topplag"
jalla:
Att byta en tränare ger större verkan än att byta en spelare. Därför är det så populärt att sparka tränare. Synd bara att vissa lag nu fått för sig att sparka andretränaren istället för förstetränaren.
Att byta en tränare ger större verkan än att byta en spelare. Därför är det så populärt att sparka tränare. Synd bara att vissa lag nu fått för sig att sparka andretränaren istället för förstetränaren.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
scim:
Modos största problem är Pirros spelsystem. Att spela med tät defensiv och "inte bjuda på någonting" verkar inte fungera med det här laget. Tycker att vi har ett så pass bra spelarmaterial att vi borde kunna spela mer offensivt.
Modos största problem är Pirros spelsystem. Att spela med tät defensiv och "inte bjuda på någonting" verkar inte fungera med det här laget. Tycker att vi har ett så pass bra spelarmaterial att vi borde kunna spela mer offensivt.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
zigge:
Modo vann skotten med 23-30 för att vara exakt. Men Djurgården vann målvaktsmatchen med procentsiffrorna 90,0-78,3...
Modo vann skotten med 23-30 för att vara exakt. Men Djurgården vann målvaktsmatchen med procentsiffrorna 90,0-78,3...
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
scim:
1-1 målet var oerhört psykologiskt, hade vi fått in 2-0 så vet man aldrig vad som hänt...
2-0 målet mot Mif blev för mycket och vi fick aldrig kontakt i matchen.
Riksman är ett alldeles för osäkert kort. Minns även förra bortamatchen mot Dif (5-0), då var det också tabbar av Riksman.
Näe nu ser det oerhört mörkt ut för Modo. Södertälje på tisdag blir en riktig "måste-match".
1-1 målet var oerhört psykologiskt, hade vi fått in 2-0 så vet man aldrig vad som hänt...
2-0 målet mot Mif blev för mycket och vi fick aldrig kontakt i matchen.
Riksman är ett alldeles för osäkert kort. Minns även förra bortamatchen mot Dif (5-0), då var det också tabbar av Riksman.
Näe nu ser det oerhört mörkt ut för Modo. Södertälje på tisdag blir en riktig "måste-match".
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Det går inte att vinna några matcher när vi har världens största såll i målet. Nu har han gjort två monster-tabbar 2 matcher i rad. Båda matchavgörande...
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Frisco:
Jaha då var det DIF igen, räkna inte med allt för mycket poäng! När är Espen spelklar?
Jaha då var det DIF igen, räkna inte med allt för mycket poäng! När är Espen spelklar?
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Ja visst såg det fullt ut men det jag egentligen menade var precis som du säger bättre stämning, drag osv. Men sen bjöd ju inte Modo-spelarna upp till dans heller...
Ja visst såg det fullt ut men det jag egentligen menade var precis som du säger bättre stämning, drag osv. Men sen bjöd ju inte Modo-spelarna upp till dans heller...
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Det märktes inte att det var fullsatt igår. Men det var kul att Högardh-klacken var tillbaka, härligt gäng det där!
Det märktes inte att det var fullsatt igår. Men det var kul att Högardh-klacken var tillbaka, härligt gäng det där!
MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla:
Hade du inte kunnat länka den där artikeln istället? Inlägget blev lite väl låååååångt...
Hade du inte kunnat länka den där artikeln istället? Inlägget blev lite väl låååååångt...
Tre Kronor > Sv: Sweden Hockey Games!
I slutändan är det bara VM som räknas. Vem minns/bryr sig hur det gick förra året i t.ex. Karjala Cup?
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
slashpuppie:
Tre Kronor har blivit en slagpåse. Det är inte bra för hockeyintresset i Sverige. Numera blir man förvånad om Tre Kronor vinner en match, det är det dåligt tecken...
Tre Kronor har blivit en slagpåse. Det är inte bra för hockeyintresset i Sverige. Numera blir man förvånad om Tre Kronor vinner en match, det är det dåligt tecken...
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Dream Team:
Det är ingen slump att vi turnering efter turnering åker dit, man kan inte skylla på otur hela tiden.
Det är ingen slump att vi turnering efter turnering åker dit, man kan inte skylla på otur hela tiden.
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Dragan 2k:
Hardy kommer att gå till historien som den sämste förbundskapten någonsin.
Hardy kommer att gå till historien som den sämste förbundskapten någonsin.
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Dream Team:
Att Tre Kronor slutar sist i en turnering är alltid ett fiasko
Att Tre Kronor slutar sist i en turnering är alltid ett fiasko
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
70 Rodrigues:
Återigen så misslyckas Hardy, sist i turneringen...suck!
Återigen så misslyckas Hardy, sist i turneringen...suck!
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
70 Rodrigues:
Viktigt med en snabb kvitterning nu när Finland var på G.
Viktigt med en snabb kvitterning nu när Finland var på G.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Salle:
Jag kan efter nattens besök på statt rapportera att Wargen var ute ikväll och han såg väldigt sansad och lugn ut. Dock inga fler Modoiter vad jag såg. Annars brukar ju Haakana och Lehtinen vara flitiga besökare på stadshotellet!
Jag kan efter nattens besök på statt rapportera att Wargen var ute ikväll och han såg väldigt sansad och lugn ut. Dock inga fler Modoiter vad jag såg. Annars brukar ju Haakana och Lehtinen vara flitiga besökare på stadshotellet!
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
70 Rodrigues:
Domaren såg bara åt ett håll, han var knappast konsekvent...
Domaren såg bara åt ett håll, han var knappast konsekvent...
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Eltifoso:
Detta 3kr är kanske ett C-landslag så mycket mer än så här kan man inte kräva. 1 poäng får vi vara nöjda med, med tanke på att ryssarna hade ett 5-3 läge i slutet.
Detta 3kr är kanske ett C-landslag så mycket mer än så här kan man inte kräva. 1 poäng får vi vara nöjda med, med tanke på att ryssarna hade ett 5-3 läge i slutet.
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Enligt Tidningen Ångermanland så fanns det intresse för Milo från några elitserieklubbar men Modo krävde lösen förutom kontraktet, så då blev det för kostsamt.
Då blev det alltså inte så dyrt för Modo, det var väl bra!
Då blev det alltså inte så dyrt för Modo, det var väl bra!
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
gud:
Jag t.ex. skulle gärna sett att Pirro fått sparken. De flesta här håller nog med så skärp dig, kom in i matchen!
Jag t.ex. skulle gärna sett att Pirro fått sparken. De flesta här håller nog med så skärp dig, kom in i matchen!
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Varför är Lars Jansson överst på sidan. Finns det inte något bättre att skylta med än gamm-Larsa?
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Poffa:
Ja det är möjligt att du har rätt. Jansson blir vi inte av med på ett bra tag men Pirro måste ut efter den här säsongen. Vem bör ersätta nästa säsong?
Ja det är möjligt att du har rätt. Jansson blir vi inte av med på ett bra tag men Pirro måste ut efter den här säsongen. Vem bör ersätta nästa säsong?
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Poffa:
Visst var han bra men Pirro hade ett ont öga till honom och sen tror jag även det fanns problem med språket. När Pirro ändå blev kvar så var det nog lika bra att han försvann, sen hade han nog också en ganska fet lön.
Vad ska han göra nu då, blev det inget med Ryssland eller?
Visst var han bra men Pirro hade ett ont öga till honom och sen tror jag även det fanns problem med språket. När Pirro ändå blev kvar så var det nog lika bra att han försvann, sen hade han nog också en ganska fet lön.
Vad ska han göra nu då, blev det inget med Ryssland eller?
Föregående · 4 · Nästa
Modo är inget topplag i år nej, men vi kan mycket väl bli det nästa år. Just nu handlar det om att knipa en slutspelsplats.
Lumber Jack: Det kan nog vara så att det är för sent. Nu handlar det väl om 3 matcher i veckan fram till SHG. Då är det svårt att byta tränare. Och vem finns tillgänglig?