Historik
Föregående · 18 · Nästa
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson: och nu tog mästarna Modig som #121
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Oljan drafta Linus Omark som 97a
Undras om de vill ha han till farmen. Och undras om han vill åka.
Förhoppningsvis spelar han ett år till iaf.
Undras om de vill ha han till farmen. Och undras om han vill åka.
Förhoppningsvis spelar han ett år till iaf.
NHL > Sv: NHL Entry Draft 2007
Jesper Jonsson: halva rundan avklarad.
Men alla här verkar somnat eller väntar ni på erat favvolag skall drafta?
Men alla här verkar somnat eller väntar ni på erat favvolag skall drafta?
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
Db_04: och?
Sa inte att preds var jets
sa skall de tillbaka skall de till winnepeg.
Med det mena jag skall de ha en till franchise i kanada skall den vara i winnepeg
inte i nå jela hamilton ontario
Sa inte att preds var jets
sa skall de tillbaka skall de till winnepeg.
Med det mena jag skall de ha en till franchise i kanada skall den vara i winnepeg
inte i nå jela hamilton ontario
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
WarhawK: det var ju skönt det
skall de tillbaka till kanada skall de fan till Winnepeg
go jets
skall de tillbaka till kanada skall de fan till Winnepeg
go jets
NHL > Sv: Silly Season 07-08
Danne_l: Då riskerar väl Bryzgalov att bli tradad antar jag. hgan är väl lite för bra/dyr för att fortsätta som backup längre
NHL > Sv: Silly Season 07-08
Paddan: äsch trams
Hatcher var ju bästa boxplayspelare ju.
Och flyboys trots de var överlägset sist tillhörde toppen i boxlay
Så racka inte ned på hatcher nu.
Hatcher var ju bästa boxplayspelare ju.
Och flyboys trots de var överlägset sist tillhörde toppen i boxlay
Så racka inte ned på hatcher nu.
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
Deas: Det står ju klart och tydligt 07/08 31,6 plus då Nitty som blev signad samt dessa 2 då.
enligt ek så låg de på
Philadelphia: 19.595 to spend, 19 signed, 4 RFA's. 12f, 9d, 2g
Det var baserat på en cap på 50. Och stämmer väl med siffrorna ovan
enligt ek så låg de på
Philadelphia: 19.595 to spend, 19 signed, 4 RFA's. 12f, 9d, 2g
Det var baserat på en cap på 50. Och stämmer väl med siffrorna ovan
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
Jesper Jonsson: Flyers har ju dessutom en hel bunt med egna spelare eller spelare de fostrat i phantoms.
Kanske förklarar det varför de var sist och varför de är villigt slanta lite extra för att ändra på det
Kanske förklarar det varför de var sist och varför de är villigt slanta lite extra för att ändra på det
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
WarhawK: Vad jiddrar ni om.
Flyers hade ju hur mycket CAPspace som helst ju.
OK visserligen är det mesta borta nu och de saknar forfarande en första center.Men om man utgår frn CAP är 50 så lär ju flyers inte ha några problem med att maxa det med tanke på de var sämst förra året och endå har de massiv fanbase.
Men Hartnell fick kanske 500k för mycket
och Timonen fick kanske 3 år för mycket.
De har ju inte lärt sig ngt av öborna.
Däremot har de lärt sig hur man föregår marknaden. Nu har de plötsligt 2 spelare som många andra jagade.
Joni han blir säkert tradad
Flyers hade ju hur mycket CAPspace som helst ju.
OK visserligen är det mesta borta nu och de saknar forfarande en första center.Men om man utgår frn CAP är 50 så lär ju flyers inte ha några problem med att maxa det med tanke på de var sämst förra året och endå har de massiv fanbase.
Men Hartnell fick kanske 500k för mycket
och Timonen fick kanske 3 år för mycket.
De har ju inte lärt sig ngt av öborna.
Däremot har de lärt sig hur man föregår marknaden. Nu har de plötsligt 2 spelare som många andra jagade.
Joni han blir säkert tradad
NHL > Sv: Preadators säljs och flyttas?
Deas: och nu har de housecleaningsale
Hartnell och Timonen till flyers mot deras gamla 1a val som de skeppa i floppatraden
Hartnell och Timonen till flyers mot deras gamla 1a val som de skeppa i floppatraden
Luleå HF > Sv: Shane Toporowsky !
Seabiscuit: Öh jaha
Men bolaget har såvitt jag vet inte gått i KK. Dessutom är det väl ett tag innan Renström skall ha pension. Han skall ju åtminstånde spela det här året. Så vad finns det att bråka om.
Vänta och se.
Däremot kan det ju kanske vara läge att inte sätta in mer pengar där :)
Men bolaget har såvitt jag vet inte gått i KK. Dessutom är det väl ett tag innan Renström skall ha pension. Han skall ju åtminstånde spela det här året. Så vad finns det att bråka om.
Vänta och se.
Däremot kan det ju kanske vara läge att inte sätta in mer pengar där :)
Luleå HF > Sv: Shane Toporowsky !
73Sjöbba: Spelar roll om de heter seb nordea eller fsb
same shit diferent name
same shit diferent name
Luleå HF > Sv: 100% LuleåHjärta!
Gidde: Ja det är ju ett utmärkt tillfälle för skaik och modosupportrar att vidga sina vyer.
Luleå HF > Sv: Shane Toporowsky !
Seabiscuit: Jag visste inte att Renström var pensionär. Spelar SkAIK i veteranligan asså. Det förklarar ett och annat.
Själv väntar jag på mina pensionspengar om ca 30 år.
Så fan vet vad de gör nu och om man öht får ut dem om 30 år
Så inte läge bråka om dem just nu
Själv väntar jag på mina pensionspengar om ca 30 år.
Så fan vet vad de gör nu och om man öht får ut dem om 30 år
Så inte läge bråka om dem just nu
Luleå HF > Sv: 100% LuleåHjärta!
73Sjöbba: Klart du får.
Eller får och får det bestämmer väl ngn moderator. Förmodligen samma som raderar Kickans inlägg.
Däremot känns det konstigt för mig att ha en drös timråfans här.
Men jag tar för givet ni innerst inne är Lulefans. För annars finns det väl ingen ursäkt.
Eller får och får det bestämmer väl ngn moderator. Förmodligen samma som raderar Kickans inlägg.
Däremot känns det konstigt för mig att ha en drös timråfans här.
Men jag tar för givet ni innerst inne är Lulefans. För annars finns det väl ingen ursäkt.
Luleå HF > Sv: 100% LuleåHjärta!
Bragd-Birger: Timråsupportrar
Ärdet såna hemlösa stackare som inte har ngt eget plank att hålla sig till?
Ärdet såna hemlösa stackare som inte har ngt eget plank att hålla sig till?
Luleå HF > Sv: 100% LuleåHjärta!
Kickan: Är det hon som skriver alla nattinlägg som raderas :)
Samt inte är speciellt förtjust i renberg?
Samt inte är speciellt förtjust i renberg?
Luleå HF > Sv: 100% LuleåHjärta!
distanserad: Denna satsning visar väl hur få det är som är 100%iga.
Vi övriga som ibland tänker på annat kanske bara är 10-20%-iga
Vi övriga som ibland tänker på annat kanske bara är 10-20%-iga
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
LL: Fast å andra sidan ligger det väl lite i vad han säger också.
Som fondförvaltare (för det är väl vad man skall kalla dem) så krävs inget tillstånd eller utbildning. Vidare får man ta ut administrativa avgifter för jobbet. Dessa får väl dock inte vara oskäliga men för att betala personalens lön kan väl inte anses oskäligt.
Så det sär med att alla skall få tillbaka sina pengar kommer väl ned till hur mycket pengar de satt in * hur det gått minus alla adminstrativa avgifter. Så då återstår att se om tex Renberg hamnar på plus efter den ekvationen.
Fuska kan vem som helst göra.
Tänk själv på din resa till CL finalen.
Som fondförvaltare (för det är väl vad man skall kalla dem) så krävs inget tillstånd eller utbildning. Vidare får man ta ut administrativa avgifter för jobbet. Dessa får väl dock inte vara oskäliga men för att betala personalens lön kan väl inte anses oskäligt.
Så det sär med att alla skall få tillbaka sina pengar kommer väl ned till hur mycket pengar de satt in * hur det gått minus alla adminstrativa avgifter. Så då återstår att se om tex Renberg hamnar på plus efter den ekvationen.
Fuska kan vem som helst göra.
Tänk själv på din resa till CL finalen.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
orion: och utmärkta skivbackar när de blev tomma.
Det var tider det.
Det var tider det.
Luleå HF > Sv: Shane Toporowsky !
Swordster: Had ehan fått ett långtidskontrakt hade hans chanser till en långtidsavstängning ökat :)
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
spud: ujuj passa er så ni inte blir på lyran med så många backar.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
orion: I din stofilvärld?
Det var länge sen det var 5x5 i backarna.
Det var länge sen det var 5x5 i backarna.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Karoliina: *fniss*
Byt boxhandskarna mot bakhandskar istället.
Snart är det EMkval
Byt boxhandskarna mot bakhandskar istället.
Snart är det EMkval
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Dalmas1: Är du inte det då?
Dina pensionspengar försvinner väl liksom våra andras idet blå mer eller mindre.
Dina pensionspengar försvinner väl liksom våra andras idet blå mer eller mindre.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Metal Guru: Efter lite öppna brev och mediaartiklar åt höger å vänster med quotes så vore väl locket på den enda vägen.
Tyvärr är det svårt att ta tillbaka alt som redan är sagt.
Tyvärr är det svårt att ta tillbaka alt som redan är sagt.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Huge: SkAIK är väl kanske de enda som inte gjort ngt fel. Än.
Nu har de Renström att handskas med och får väl hoppas det löper problemfritt för deras skull.
Nu har de Renström att handskas med och får väl hoppas det löper problemfritt för deras skull.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Metal Guru: Det kvittar
Den visar ju att det finns ett flertal spelare med anknytning till LUleå och OBOL.
Den visar ju att det finns ett flertal spelare med anknytning till LUleå och OBOL.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Metal Guru: Bara i Luleå Hockey var det minst tio spelare som satsade att satsa i Obol. Pengar i storleksklassen tio miljoner kronor.
Nu har fyra av dessa spelare begärt sina pengar tillbaka.
- Vi har fått in fullmakter från fyra spelare att begära ut deras pensionspengar från Obol, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Hans Chrunak.
Den här soppan lutar mer och mer åt att klubben är illa ute oavsett Renström
Nu har fyra av dessa spelare begärt sina pengar tillbaka.
- Vi har fått in fullmakter från fyra spelare att begära ut deras pensionspengar från Obol, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Hans Chrunak.
Den här soppan lutar mer och mer åt att klubben är illa ute oavsett Renström
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
65selander: kickan har ju en viss tendens att posta på natten.
Så vi får väl se om hon bubblar av ondska senare ikväll kanske. Renström är ju inte riktigt hennes favorit om vi säger så.
Så vi får väl se om hon bubblar av ondska senare ikväll kanske. Renström är ju inte riktigt hennes favorit om vi säger så.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Swordster: Jo men du kan ju ha privat pensionssparande oxå?
Och om det var NHLspelare har de isåfall liknande dealar?
Och om det var NHLspelare har de isåfall liknande dealar?
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
LL: Var det inte ett gäng andra spelare i elitserien som hade OBOLpengar oxå?
Fast de avtalen var kanske helt mellan spelarna och OBOL utan klubbarnas inverkan på ngt sätt.
Fast de avtalen var kanske helt mellan spelarna och OBOL utan klubbarnas inverkan på ngt sätt.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Kickan: Ja sett ur hatramsperspektiv så var väl SkAIK det sämsta alternattivet.
Och med tanke på din förkärlek till Renberg räknar jag kallt med att du är där när första hemmaderbyt äger rum.
Hade han gått till VF kunde han ju blivit en go gube.
Och med tanke på din förkärlek till Renberg räknar jag kallt med att du är där när första hemmaderbyt äger rum.
Hade han gått till VF kunde han ju blivit en go gube.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
mattias - 74: Unibet har droppat oddsen ngt jävulskt på SkAIK
Tydligen är ngt på G.
Så blir nog inte PHC.
Melodifestival i Finland.
Goddam. Är ju som HockeyVM skulle gå i Dubai.
Även om det senare säkert sker inom ngn framtid.
Tydligen är ngt på G.
Så blir nog inte PHC.
Melodifestival i Finland.
Goddam. Är ju som HockeyVM skulle gå i Dubai.
Även om det senare säkert sker inom ngn framtid.
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Lindberg Råkkar: oddsen går ju snabbt ned om det är låg omsättning oxå
Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Albert Hall: Jag lirade iaf på det.
Tycker det var skoj att sätta odds på det.
undrar om Renberg genom en bulvan sätter en stor summa på phc och sen signar han där
Tycker det var skoj att sätta odds på det.
undrar om Renberg genom en bulvan sätter en stor summa på phc och sen signar han där
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
mattias - 74: Det är nog skillnad på Renberg och Kenny.
jag tror hellre han lägger av isåfall.
jag tror hellre han lägger av isåfall.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
mattias - 74: Han försöker ju förneka all koppling dit.
Tror inte han är stor nog att ställa upp för dem.
Men skulle han göra det skulle han återfå den hjältestatus han hade innan han kom hem från NHL
Tror inte han är stor nog att ställa upp för dem.
Men skulle han göra det skulle han återfå den hjältestatus han hade innan han kom hem från NHL
Föregående · 18 · Nästa
oljan tar Omark som 97a
och mästarna tar Modig som 121a