Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:
{9037}: tänk va en seger i SD kan göra en människa glad. Förstår att det var längesen Timrå hade en så skön känsla inför en SHL-säsongs. Senast var väl på hedenhös? Enda jag minns av timrå under 2000-talet är att de mötte massa skitlag i allsvenskan. Välkommen till finrummet. Ni kom sist ifjol :)
När du läser detta har du väl börjat nyktrat till också.
När du läser detta har du väl börjat nyktrat till också.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8846}: saxxat från Sportbladets plusartikel
Har varit på forwardsjakt i flera månader, var bland annat länge med i matchen om Leo Komarov som valde Luleå. Har också vist intresse för NHL-meriterade Michael Dal Colle, kanadensaren ser dock ut att bli kvar i Nordamerika.
Ett rykte som surrat på Gävles gator de senaste dagarna är att Loui Eriksson ska vara aktuell för Brynäs. Uppgifter till silly-surr säger dock att så inte är fallet. SHL kan också ställa sig tveksam till att en före detta NHL-veteran kommer in på ett kortare kontrakt.
Ytterligare ett namn som kan bli aktuellt är Tomi Sallinen, som av skatteskäl inte får komma till Sverige förrän senare under hösten.
Har varit på forwardsjakt i flera månader, var bland annat länge med i matchen om Leo Komarov som valde Luleå. Har också vist intresse för NHL-meriterade Michael Dal Colle, kanadensaren ser dock ut att bli kvar i Nordamerika.
Ett rykte som surrat på Gävles gator de senaste dagarna är att Loui Eriksson ska vara aktuell för Brynäs. Uppgifter till silly-surr säger dock att så inte är fallet. SHL kan också ställa sig tveksam till att en före detta NHL-veteran kommer in på ett kortare kontrakt.
Ytterligare ett namn som kan bli aktuellt är Tomi Sallinen, som av skatteskäl inte får komma till Sverige förrän senare under hösten.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ja Alcen har gjort en grym silly anser jag också. Hävdar man annat vet jag inte vilka krav man har.
Med risk att jag glömmer någon:
* 3 Os-spelare. Varav 2 med OS-guld
* 1 från NHL
* 1 tidigare klassback SHL-mått (kinnvall)
* 1 klassmålvakt från KHL
(Saku M ska ha varit en done deal också som jag förstått)
Vet inte sist brynäs värvade sånna spelare med de meriterna. Visst med anledning av KHL gör det ju hela lite lättare.
Håller även med om att ska det här laget vara fullt komplett borde en ny _ytterforward_ tillkomma. Gärna med garanti på 20 mål. Blir det enbart en förlängning på Sallinen eller korttidskontrakt på Loui blir jag lite besviken. Jag antar att Alcen tänker samma även fast han säger annat utåt sätt.
Tror brynäs landar in 7-8 denna säsong.
Med risk att jag glömmer någon:
* 3 Os-spelare. Varav 2 med OS-guld
* 1 från NHL
* 1 tidigare klassback SHL-mått (kinnvall)
* 1 klassmålvakt från KHL
(Saku M ska ha varit en done deal också som jag förstått)
Vet inte sist brynäs värvade sånna spelare med de meriterna. Visst med anledning av KHL gör det ju hela lite lättare.
Håller även med om att ska det här laget vara fullt komplett borde en ny _ytterforward_ tillkomma. Gärna med garanti på 20 mål. Blir det enbart en förlängning på Sallinen eller korttidskontrakt på Loui blir jag lite besviken. Jag antar att Alcen tänker samma även fast han säger annat utåt sätt.
Tror brynäs landar in 7-8 denna säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Jag håller med om att hans ton inte var så bra denna gång.
Dock har han rätt angående Mario och den position som är hans bästa och den position man see honom
som. Utan att ha läst skribentens text vill jag påstå att Pettis har rätt :)
Här är ett utdrag från 2019 där han förklarar lite själv
”Sedan har jag efter hand lärt mig spela center och tvåvägshockey, bidra på båda sidorna av isen.”
Som sagt, han kan behärska båda. Men i grund och botten är han en forward :)
Dock har han rätt angående Mario och den position som är hans bästa och den position man see honom
som. Utan att ha läst skribentens text vill jag påstå att Pettis har rätt :)
Här är ett utdrag från 2019 där han förklarar lite själv
”Sedan har jag efter hand lärt mig spela center och tvåvägshockey, bidra på båda sidorna av isen.”
Som sagt, han kan behärska båda. Men i grund och botten är han en forward :)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Om jag ska försöka förklara lite vad kära pettis menar så menar han att Mario är först och främst (även i botten) en ytterforward men kan likt andra spelare även behärska center-rollen. Även ifall det inte är hans bästa.
Vi ser väl inte ex Greg scott som en utpräglad ytterforward. Jag tror de flesta här inne ändå ser han som en center. Stor skillnad på rollerna.
Om ett lag säger sig vilja köpa en ytterfowrad. Då
Shoppar man ex inte en centrr och sätter honom där och vice versa :)
Vi ser väl inte ex Greg scott som en utpräglad ytterforward. Jag tror de flesta här inne ändå ser han som en center. Stor skillnad på rollerna.
Om ett lag säger sig vilja köpa en ytterfowrad. Då
Shoppar man ex inte en centrr och sätter honom där och vice versa :)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skagge: kan även tipsa om något som heter fantasy hockey league. Där är det H2H matcher och inför shl så är det en draft. Du väljer ut vilka spelare du vill ha och sedan slumpas det ut mellan ligamedlemmarna.
Det roliga är att alla har olika spelare
Det roliga är att alla har olika spelare
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Du har helt rätt. En elitförening men som är helt värdelös på sociala medier. Hv tycker jag är ett föredöme hur man ska arbeta med sociala medier och bjuda på bra och intressant rörligt material.
Föräldraledigheten har ju inte kommit som en blixt från klar himmel. Här har brynäs haft gott om tid att förbereda en ersättare.
Föräldraledigheten har ju inte kommit som en blixt från klar himmel. Här har brynäs haft gott om tid att förbereda en ersättare.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Han har väl ett förflutet i örebro. Alltså innan malmö + att han är väl från trakterna?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Hoppas du kan göra en retur och byta till en mindre tv.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bifsydväst: Buss nr 13 rgår raka vägen vill jag minnas.
Säkert cheers/Olearys/Pichers om man vill ta en öl innan. Vill man ha finöl gå då till terassen/trivs.
Om man inte vill åka buss så ta en elsparkcykel. Men man kanske inte ska köra med alkohol i kroppen ;)
Säkert cheers/Olearys/Pichers om man vill ta en öl innan. Vill man ha finöl gå då till terassen/trivs.
Om man inte vill åka buss så ta en elsparkcykel. Men man kanske inte ska köra med alkohol i kroppen ;)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja jo men är det en spelare som Komarov brynäs behöver? Brynäs behöver en som ligger topp 2 i interna poängligan. Rödin är en av de 2. Komarov kommer inte ligga topp 2. Det är jag tämligen säker på.
Han skulle förmodligen bidra i brynäs men det är inte som målskytt och det är där problemet ligger nu. Dessutom är han leftare.
Han skulle förmodligen bidra i brynäs men det är inte som målskytt och det är där problemet ligger nu. Dessutom är han leftare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Hur tycker du man ska värva då? Jag anser att det är fullt rimligt att göra en ”önskelista” på de spelarna man vill ha.
Allt som oftast får man läsa sig till från sportmedia (framför allt inom fotbollen) att manager/SC har en lista på spelare de vill ha. Jag blir förvånad om Alcen bara har noterat för och efternamn utan det är säkert med diverse specialiteter som spelaren besitter. Sedan rangordnar man de för att sedan mynna ut i en affär.
Alltså enligt mig full rimligt :)
Allt som oftast får man läsa sig till från sportmedia (framför allt inom fotbollen) att manager/SC har en lista på spelare de vill ha. Jag blir förvånad om Alcen bara har noterat för och efternamn utan det är säkert med diverse specialiteter som spelaren besitter. Sedan rangordnar man de för att sedan mynna ut i en affär.
Alltså enligt mig full rimligt :)
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Tips. Ställ frågan i det forumet så får du nog svar snabbare. Här finns det nog inte så många som bryr sig.
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Lindblom är väl sista års junior i år? Så är han den framtida supertalangen borde han spela mer i a-laget före spelsre som ex kvist/birgersson. Samt erbjudas a-lagskontrakt.
Men som du sa, den som lever får se. Hoppas du har rätt :)
Men som du sa, den som lever får se. Hoppas du har rätt :)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nä, men det är ju ändå ek tydlig indikation på vem som ligger högst i rank. Alcen nämner inte ens Lindblom ex i podden. Utan det är lindstein och nordh
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Konstigt att han inte debuterat i a-laget då. Med tanke på att han är 19 år. Nordh är 17 och verkar ju gå före Linus… den som lever får se.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Haha ja jag fattade ingenting och tyxktr det lät jättekonstigt med digitalt möte och PP 😅
4 träningsmatcher och det är tokpanik så tar min in soffexperterna 😅
Aja fattade efter några minuter. Men till hemsidan (utseendet) är man nog kunden till nå avtal SHL har med webbdesigner. Innehållet kan man ju dock förbättra. Även souvenirdelen har förbättringspotential.
4 träningsmatcher och det är tokpanik så tar min in soffexperterna 😅
Aja fattade efter några minuter. Men till hemsidan (utseendet) är man nog kunden till nå avtal SHL har med webbdesigner. Innehållet kan man ju dock förbättra. Även souvenirdelen har förbättringspotential.
+ 1
Föregående · 2 · Nästa
Fan va trött jag är på den meningen.