mattias - 74

30844 inlägg · 47917 besäkare

Historik

· 106 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912:

Det har vi inte sett än men det börjar gå rykten. ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:

Örebro gör sig av med Eriksson efter säsongen

Brynäs IF > Sv: Vad händer här
Jag kan berätta lite om Psykisk ohälsa för de som inte riktigt vet vad det innebär jag är sjukskriven sedan september för ångest och depression, började i somras när mitt vikariat gick ut på jobbet i Augusti.

Kände direkt efter någon vecka som arbetslös att det skulle komma att bli jobbigt, i mitten av september kontaktade jag läkare för bedömning och konstaterades direkt att jag var deprimerad, fick tid hos psykolog och fick 2 olika mediciner utskrivna för mitt mående.

Blev sjukskriven på heltid from 28 september - 1 december, nu är jag sjukskriven på halvtid fram tills 9 Januari sedan skall jag förhoppningsvis komma i arbete igen,

I slutet av Oktober försökte jag ta mitt eget liv, jag trodde inte jag var kapabel till det men tydligen, jag överlevde men det var inte mer, drack kopiösa mänger alkohol under flera månader, nu dricker jag inget så länge jag äter tabletter och jag får den hjälp jag behöver av vänner och läkare psykologer och medicinerna har hjälpt m.m

Man skall ta Psykisk ohälsa på allvar, detta är ingen man skojar om, det kan drabba dig nästa gång.

Allt kanske verkar fint på ytan hos folk man träffar men det är ingen som vet hur personen mår inombords om man inte känner personen.

Förlåt om jag öppnade mitt hjärta lite men kände att jag ville.

Lycka till mot Frölunda ikväll.

// Mattias

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9386}:

Man rör fan inte älgjakten, den är helig ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå bitter, denna blir aldrig gammal ;)

www.youtube.com/shorts/DhpX5Nbd93I

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:

HAHA avdelning " Jag är inte bitter " ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:

Brynäs borde hugga på honom, med tanke på hur ojämn Lindbäck varit så tror jag detta skulle vara precis vad de behöver.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:

Riktigt bra målvaktsspel av Larsson i Kristianstad.

Blir nog SHL snart där.

Riktigt duktig

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage:

Se till och slå Örebro imorgon, vi lyckas aldrig. haha

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S:

Jag vet hur det är med källor, jag hade själv svårt att förklara varför jag skrev på HS för massa år sedan när Niklas Persson skrev på för LHC mitt under brinnande kvalserie, folk frågade hela tiden, vart har du hört det sluta ljug bla bla bla

Jag ville som lovat inte säga vilken källan var.

Det visade sig att dagen efter jag fick höra om det av en säker källa som har insyn i LHC så var Pajen en LHC spelare, jag tycker man skall visa mer respekt om folk som sitter på inside och har insyn i sin favoritklubb istället för att hela tiden komma med massa gliringar, jag har inte så stor insyn i Leksand nu men har vänner som bor där som andas hockey 24 timmar om dagen, senaste ryktet är att Leksand dumpar Q och tar in en ersättare efter jul men det är som sagt bara rykten. Det återstår och se hur det blir med det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:

Gynge räddade poäng, förlängning nu.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Vad är oddsen på att Leksand släpper Quenneville under julhelgen och får Cehlarik i utbyte ;)

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{8839}:

Frankrike är riktigt bleka idag

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Tarasov:

Nu hoppas vi att Messi får kröna sin karriär med ett vm guld men Frankrike har ett sjujäkla lag på planen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:

Jag tycker eran säsong hittills kan sammanfattas med ett stort WOW, jag är imponerad över Timrås säsong hittills trots en del genomklappningar som såklart händer alla lag.

Blir spännande och se vilka av våra spelare som käkat mest julskinka på annandagen när vi möts i Leksand ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Brodda13:

Var ju väntat att det kommer ett bakslag, han står ju nästan jämt, blir skönt med vila nu, men nu kom 5 - 3 ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:

4 - 1 nu, hoppas vi slipper dom i ett eventuellt slutspel, vi har så förbannat svårt mot dom, fattar inte varför

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skagge:

Domarna ändrade just ett matchstraff på Quennville till 2 min , helt korrekt.

Bra att det finns denna möjlighet att ändra domslut på detta sättet

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zappaholic:

Det håller jag med om.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson:

Tror jag med men jag är riktigt orolig för Brynäs, de ser allt annat än bra ut. Ingen skulle bli gladare än jag om LHC Malmö eller IKO åker ur.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}:

Ja Alcen kommer nog inte va kvar nästa säsong om Brynäs får kvala, hoppas dock att de inte gör det.

Leksand jagar fö Chelarik igen, rykten gör gällande att han inte trivs i sin klubb i Schweiz, kanske därför man väljer att inte förlänga med Camper om Cehlarik är på väg in igen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx


Herregud vad fan händer med detta forumet, börjar ju bli humor på hög nivå, Ni är spellediga men ändå är det ändå en fröjd att läsa här inne, hämtar chipsskålen med en gång ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten:

Haha vad gör Hartikainnen på straffen, sjukt snyggt om den där gått in

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl:

Grattis till en otroligt intressant värvning.

Enligt de flesta Brynäsarna på HS är marknaden död? ;)

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage:

Örebro är vårat bogey team, hoppas det vänder ikväll.

Otroligt svårt för dom senaste säsongerna.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Knuts förlänger med Leksand i 3 säsonger

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:

visst fan det gjorde han, har svårt och hålla koll på alla kontrakt i NHL haha

hursomhelst så är nog Silfverberg den som ligger närmast till hands att komma tillbaks.

Vet inte hur det går för Djoos? Kan han också vara på väg hem?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:

Förvisso har dom det, det skall man tillägga, de har ju 2 tidiga draftval i McTavish och Drysdale de 2 senaste säsongerna och Ducks kommer bli bra på sikt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Vet inte men skulle tro att det är ganska stor chans, om inte denna säsongen så iaf med större säkerhet inför nästa, man vet ju inte hur han skulle lyckas i Europa heller ned tanke på att han har spelat i NHL i 10 - 11 säsonger. Alltid riskabelt att ta hem en hemvändare med tråkig skadehistorik även om han såklart skulle lyfta Brynäs så är det nog ingen frälsare men jag har gärna fel.

Järnkrok vet man ju inte heller med, också otroligt ojämn i sina prestationer emellanåt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:

Håller med

Ducks är i ett generationsskifte, Sedan vinsten 2007 har de inte ens varit i närheten av bucklan, spelare som Corey Perry gnetar på fortfarande i ligan. Skulle tro att man väljer att trejda bort en del spelare i truppen för att få in lite tidiga kommande draftval. Silfverberg ligger nog löst till, ingen vidare säsong hittils av honom vare sig poängmässigt eller prestationsmässigt, skulle tro att han lämnar inom kort och då är nog Brynäs ett hett alternativ i Sverige eller så blir det Schweiz.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:

Eronen målskytt för Finland

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Helvete vilket PP ni har men den där Rifalk är fan sjuk

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Och där kom 1 - 0 tidigt ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ljungkrantz har jag alltid gillat, hoppas han får fortsätta i Brynäs, bra utvecklingspotential i den killen.

Tror han kommer bli bättre och bättre

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:

Ja Marocko imponerar sannerligen men jag tror Frankrike får ett tidigt mål sedan stänger de matchen med att göra 2 - 0 i slutet av första

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Grattis till Ovechkin som gjorde sitt 800:e mål i NHL i natt mot Chicago.

Imponerande

Och Marner har gjort poäng i 23 raka matcher. Grymt

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

De var ju många sk experter som hade HV långt upp i tabellen innan säsongen när de värvade som de gjorde.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:

Lägg till Camper på din lista med, Leksand kommer vad jag och många fått erfara inte att förlänga med honom, fattar inte hur man tänker men han sitter säkert på ett kontrakt på 2-300 K i månaden, dock är han jävligt bra trots sina 34 år. Den klubben som tar över hans kontrakt kommer få en riktigt bra spelare men som så många andra är han beroende av sin omgivning med såklart.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Hv hade ju värvat för guld innan säsongen?

Bra värvningar absolut men nu känns det mest som om de skall klara laget undan kval.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:

HAHA

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Hade en Volvo 142 när jag var 18, på den dekalen stod det " Sluta skratta Svensson, din dotter kan ligga i baksätet "

Detta var 1993 och är såklart något jag nu tar avstånd från ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Idag blir det lasagne till fotbollen och då passar det med lite Italiensk Metal.

Dessa är riktigt bra.

www.youtube.com/watch?v=WTyd6Zdxr0I

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}:

Saab 95

Min 5e Saab ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv:

HAHA Jag har förstånd nog att köra Svenskt ;)

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{8839}:

Jag hade gärna sett Argentina eller Kroatien som segrare för att jag unnar Modric och Messi sitt efterlängtande VM Guld, 2 spelare som burit sina landslag under många år.

Frankrike har ju vunnit så sent som för 4 år sedan.

Dessutom skulle det va första gången som samma 2 lag möts i 2 vm finaler i rad om det blir Frankrike - Kroatien i Final.


Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Erol Ateceae:

Messi har såklart slängt sig han med som alla stora spelare men Ronaldo och neymar är hästlängder ifrån honom.

Jag håller på Liverpool och när Suarez började med sina dumheter såsom filmningar och bett mm så ifrågasatte jag varför han inte blev straffad för det, slutade med att jag blev hotad och folk ifrågasatte om jag verkligen höll på Liverpool.

Skulle jag ha Neymar i Liverpool skulle jag stänga va Tvn

Han är en äcklig jävla filmare

Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:

Av Neymar Ronaldo och Messi så är Messi den jag unnar ett VM guld, likaså Modric,

Hade Neymar och Ronaldo filmat mindre hade de haft mer respekt, folk snackar om Brasilien som samba men när jag såg Rivaldos filmning 2002 så tappade jag respekt för deras fotboll.

www.youtube.com/watch?v=OiW0IPrv1Ro

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2022-12-10
Om vi skall snacka böter och avstängningar för filmningar och andra grova förseelser

Här ser man hur professionella NHL är i sina bedömningar, första clippingen är riktigt jävla ful och Shanahan förklarar på ett bra sätt, i Sverige har vi DP som tydligen väljer och vrakar som det gör, nu tog jag Marchand som exempel för jag avskyr snubben haha

Spearingen mellan benen mot Tampa är vidrig och den ger 2 matcher, möjligtvis det enda man kan klaga på men eftersom BM är en sk repeat Offender så får han större straff för varje gång det upprepas och dessutom tillkommer böter

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Detta är en liten rolig tolkning

www.youtube.com/watch?v=KTBUSy3E87g

· 106 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala