Historik
Föregående · 141 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Visst, det är stor skillnad mellan HA och SHL. Men Nubben satte ihop ett lag inför den här säsongen som han "visste" skulle nå SHL. Resultatet? Laget bromsade sig i mål, långt före alla konkurrenter. Nubben har under tiden jobbat stenhårt för att stommen i det här laget skall få vara intakt även framåt och jag tror han har lyckats. För givetvis var inte slutmålet med de här killarna att de skulle ta oss till SHL. Det var ett delmål. Nu ska de, med hjälp av den invärvade spetsen, etablera oss
+ 31
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Nubben vet läget med Lander och han har inte gått ut och deklarerat att han är borträknad. Det tolkar jag som att förhoppningarna om det motsatta är goda. Jag ger det 75-25 att Lander spelar i Timrå i höst.
Jag killgissar men jag gör det bra
Jag killgissar men jag gör det bra
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Jag känner mig som en värre kappvändare än Wennerholm nu men jag går bara på känsla, har inga insiderkontakter som andra här. Och just idag känns det som att vi kommer dra jackpotten. Plötsligt klarnade sikten och jag såg ljuset....vägen....sanningen. Lundin blir kvar, Lodin blir kvar, Lööke blir kvar, Dahlén blir kvar....och Lander ansluter. Det är jävlar i mitt skal inte en kattskitsuppställning för en SHL-nykomling att bygga kring!
+ 18
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Jonte:
"Jag må vara kapten men min kapten är Boyce"
Är det nån som ens funderar över om Bojjan ska vara kvar eller inte?
"Jag må vara kapten men min kapten är Boyce"
Är det nån som ens funderar över om Bojjan ska vara kvar eller inte?
+ 27
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Jag behöver inte lägga några ord i din mun, du lägger dem så bra själv.
Jag är övertygad om att du avskyr och tar avstånd från kvinnovåld. Förhoppningsvis mot våld rent allmänt. De flesta av oss normalt funtade gör det om vi blir tillfrågade.
Jag är inte lika övertygad däremot om att du förstår vilka beteenden och mekanismer som ligger till grund för problematiken.
I så fall hade vi inte haft den här diskussionen
Jag är övertygad om att du avskyr och tar avstånd från kvinnovåld. Förhoppningsvis mot våld rent allmänt. De flesta av oss normalt funtade gör det om vi blir tillfrågade.
Jag är inte lika övertygad däremot om att du förstår vilka beteenden och mekanismer som ligger till grund för problematiken.
I så fall hade vi inte haft den här diskussionen
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Är det mig du längtar efter? Jag tycker fortfarande att du och några till är tragiska med er gubbslemsmentalitet och att just detta genomsyrade Brynäs agerande när de valde att spela PB.
Men som tur är, för Brynäs, så är ju inte du och dina neandertalarkompisar härinne nödvändigtvis representativa för Brynäs IF. Jag vet att den allmänna hållningen även inom Brynässekten är att det var ett misstag och att gammal luft måste vädras ut. Att det pudlats och att många lärdomar tagits.
Jag kan mkt väl tänka mig att Brynäs kommer vara ett framtida föredöme när det kommer till arbete med värdegrunder som levande styrdokument och inte bara floskler på ett papper.
Även om 2 våldtäktsmisstänkta spelare i samma lag samtidigt är extremt så är jag inte naivare än att jag förstår att den här unkna grabbigheten, "höhö:andet" och taskiga kvinnosynen är rotat rent allmänt i de flesta hockeyföreningar
Men som tur är, för Brynäs, så är ju inte du och dina neandertalarkompisar härinne nödvändigtvis representativa för Brynäs IF. Jag vet att den allmänna hållningen även inom Brynässekten är att det var ett misstag och att gammal luft måste vädras ut. Att det pudlats och att många lärdomar tagits.
Jag kan mkt väl tänka mig att Brynäs kommer vara ett framtida föredöme när det kommer till arbete med värdegrunder som levande styrdokument och inte bara floskler på ett papper.
Även om 2 våldtäktsmisstänkta spelare i samma lag samtidigt är extremt så är jag inte naivare än att jag förstår att den här unkna grabbigheten, "höhö:andet" och taskiga kvinnosynen är rotat rent allmänt i de flesta hockeyföreningar
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
EArk: Det är dessutom inte en trött 36-åring vi snackar om här även om det är lätt att tro det med tanke på hur länge han varit med. Boyce har inte fyllt 28, han har varit hyperviktig för oss de här åren i HA och var verkligen inte anledningen till att vi åkte ur SHL senast. Han har all potential att ha sin bästa säsong i karriären framför sig ff. Finns inget som motiverar att skeppa honom för nån random 4-linare. Samt, när Boyce målar vinner Timrå. Bara en sån sak
+ 25
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Dante kingen: Vi tycker helt enkelt olika ang Boyce och ja, vi lär kunna få en vink om vem som hade rätt om ca 1 år. För Bojan kommer, oavsett vad vi tycker, med all sannolikhet bli kvar. No doubt
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Dante kingen: Boyce är en perfekt 4:e center i SHL, han håller både hockeymässigt men främst karaktärsmässigt. Landar vi Lander (tyvärr tror jag inte det dock) och så Lundin så ser det jävligt bra ut på centersidan. Utan Lander, ja då blir det för Nubben att lägga krut på den rollen. Men 4:e centrar ska han inte leta. Vi ska inte gör om Lövens misstag och värva 4 st som tror att de är för förstalinan allihopa. Det handlar om att underkasta sig sin roll och gå till jobbet varje dag. Vara taggad och glad för sina 7-8 minuter/match när man lirar i 4:e. Här är Bojan Sverigeledande skulle jag säga
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Dante kingen: Boyce ska vara kvar men Reinhardt är ju redan klar för Tingsryd
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Didde var dominant i kvalet mot KHK, dessförinnan under säsongen habil. Så minns jag det grovt
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Timrå Icon: Jag tycker absolut att SHL bör stängas. Det måste ges rimliga förutsättningar att bygga lag tryggt utan att oroa sig för att riskera hela ekonomin. I synnerhet om vi ska dras med pandemi ytterligare ett år. Då ser jag det som ett självklart krav från oss SHL-klubbar. Vi ska inte behöva lida en säsong till. Upp till kamp!!
+ 21
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{7043}: Jag refererar nog främst till 80-talet när 99,9% av alla spelare svarade "Dire Straits" på frågan om favoritgrupp 😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Det var inte jättesnyggt nä och lär inte bidra till några popularitetspoäng för oss. Det är karaktärsdrag jag inte uppskattar, jag har oerhört svårt att se EP, Jonte eller för all del Z:a fira på det viset. Genom att håna. Men men, som nån skrev så är allt relativt. Största förlorarna riskerar ju bli vi som mkt väl får äta upp det här sedan
+ 1
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ante08: Jo det länkas till tiktok längre ner om det.
Jag avstår från att kommentera. Farbror är väl gammal men jag vet vad jag tycker.
Däremot känns det som en av de värre jinxarna. Skulle vi möta HV i hissen nästa år kan jag ju gissa vad de kommer sjunga på sin segerfest
Jag avstår från att kommentera. Farbror är väl gammal men jag vet vad jag tycker.
Däremot känns det som en av de värre jinxarna. Skulle vi möta HV i hissen nästa år kan jag ju gissa vad de kommer sjunga på sin segerfest
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Murphys nickmål på Dahléns skott i kvalet mot KHK måste vara världshistoriens snyggaste hockeysjälvmål. Samt ytterligare ett bevis på Dahléns briljans, att förutsäga Murphys åkriktning samt huvudvridning och dra iväg skottet med millimeterprecision
+ 15
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Hela Löven utstrålar förlorare, det känns verkligen som att det var förra säsongen el never. Att de lyckades tråckla sig till final mot oss är en gåta, efter de 10 första omgångarna var de på sin höjd ett mittenlag. De fick Poulin skadad och sedermera även ett mindre coronautbrott men jag köper inte det som förklaring. Laget var jävligt illa byggt med en uppsjö av individualister med tveksam karaktär
+ 10
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kongo: Det där återger en bild av en supporterfalang (RV) som är både vital och attraktiv, något att värna om.
För att förtydliga mina åsikter i frågan så är jag ju ingen "matchtröjekille", förstår öht inte att det skulle vara nåt att ha synpunkter på. Att man väljer att ha vissa märkeskläder på läktaren. Själv har jag Timråhalsduk som enda attiralj. Klädvalet i övrigt varierar men ofta jeansjacka. På kroppen är jag för alltid märkt med klubbmärket på vänster överarm.
Men ingenstans i den där texten förklaras varför ansikten måste täckas så endast ögonen syns. DET förstår jag faktiskt inte. Och nä, jag köper inte att det råder en pandemi
För att förtydliga mina åsikter i frågan så är jag ju ingen "matchtröjekille", förstår öht inte att det skulle vara nåt att ha synpunkter på. Att man väljer att ha vissa märkeskläder på läktaren. Själv har jag Timråhalsduk som enda attiralj. Klädvalet i övrigt varierar men ofta jeansjacka. På kroppen är jag för alltid märkt med klubbmärket på vänster överarm.
Men ingenstans i den där texten förklaras varför ansikten måste täckas så endast ögonen syns. DET förstår jag faktiskt inte. Och nä, jag köper inte att det råder en pandemi
+ 5
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Rip Kirby: Faktiskt tänkte jag på honom men mer för att jag läst här tidigare att tydligen varit den som ändå sett ganska bra ut mot oss. Jag har dålig koll, jag tycker mest nästan att den här matchserien var så totalt ojämn så för mig var det ingen i Löven som utmärkte sig positivt
+ 4
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9386}: Jag håller med. De är beskedliga och tillför. Låt oss hoppas att det stannar så
+ 2
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9386}:
RV behövs men precis som med de flesta grupperingar så finns avarter. Dock handlar det väl om unga, naiva men engagerade personer som triggas av pulsen och känslan av tillhörighet. Man har själv varit där. Jag kan köpa det och le lite överseende.
Men inte om det går för långt, när det blir bråk och slagsmål och jag tvingas lämna arenan för att jag är där med barn som blir livrädda. Som exempel.
Sanningen att säga är det här ändå faktiskt undantag, det håller jag med om. Vi har inte nån ökänd ultrasfalang som skämmer ut oss. Inte än iaf.
Känslan är däremot att de här svartklädda individerna på taket inte skulle ha nåt emot en sådan utveckling och då måste det stävjas och kvävas i sin linda.
Jag vill omöjligt tro att det är de som ska vara representativa för RV
RV behövs men precis som med de flesta grupperingar så finns avarter. Dock handlar det väl om unga, naiva men engagerade personer som triggas av pulsen och känslan av tillhörighet. Man har själv varit där. Jag kan köpa det och le lite överseende.
Men inte om det går för långt, när det blir bråk och slagsmål och jag tvingas lämna arenan för att jag är där med barn som blir livrädda. Som exempel.
Sanningen att säga är det här ändå faktiskt undantag, det håller jag med om. Vi har inte nån ökänd ultrasfalang som skämmer ut oss. Inte än iaf.
Känslan är däremot att de här svartklädda individerna på taket inte skulle ha nåt emot en sådan utveckling och då måste det stävjas och kvävas i sin linda.
Jag vill omöjligt tro att det är de som ska vara representativa för RV
+ 8
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9386}: Det lär ju dröja till slutet av sommaren innan vi vet säkert om Dahlén men när Nubben säger "Jag tror han stannar" är känslan jävligt bra. Nubben är ju inte direkt känd som Mr Glappkäft
+ 11
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
RV hade sina snipers utplacerade. Allvarligt, vad är grejen med en klädkod som en gangstarappare från nån storstadsförort?
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{9037}: Skönt att Lundin är klar också, han blir en topp 2-center för oss i SHL
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Förlorarmedaljer. Var hade man själv gjort med en sådan här medalj? Kastat macka i Selångersån?
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
En sak som ger bättre förutsättningar från start den här gången jämfört med inför senaste SHL-sejouren är att nu behöver vi inte bränna 2/3 av budgeten på världens största mediekub
+ 10
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Gör samma reflektion som du efter att ha sett matchen ikväll igen. Varför var man ens nervös? Jag är nog mest imponerad av Löven som genomförde matchen i 60 min trots allt och inte bara la ner efter halva matchen
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Oj, blev du kränkt? Ni kan fan behöva sätta ner fötterna på jorden nån gång, jag besvarade bara Bifbiffen som insinuerade att SHL inte skulle vilja ha upp oss. Diskutera i grupp vad ni tror Brynäs marknadsvärde är ist
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nä. Jag tror att SHL valt att ha kvar HV före er om det gått att välja
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
TimraStockholm: Har aldrig fattat gnället om den, det är ju för fan bästa platsen i arenan typ. Med egen bar. Att den sedan är lite ljuddämpad så de som hör bäst är bortaklacken själva är väl bara win-win
+ 13
Föregående · 141 · Nästa


