Historik
Föregående · 140 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rico01: Fast nu menade jag tvärtom. Det klart det är mkt kvar men redan med bekräftade värvningar samt mkt troliga rykten har vi utklassat det årets silly. Nubbens beslutsamhet och föreningens framtidstro, det här har alla förutsättningar att bli bra ändå. Det blir bara så mkt gråare utan Jonte
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Sa senast igår till kollegan som håller på SAIK att Jonte mkt troligt blir kvar. Det fick man kanske käka upp direkt. Motiverade det med att direkt till NHL knappast är aktuellt men främst med att Nubben så "onubbigt" uttalat sig positivt i frågan. För är det nåt Nubben inte är så är det glappkäft. Han är otroligt restriktiv med att lova nåt han inte kan hålla. Hur många ggr har man inte hört "Kan inte förvänta sig nån frälsare" och liknande? Sen kan ju även han bli tagen på sängen
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Skulle vara intressant att veta hur mycket blixt från klar himmel det här var för Nubben. Om Jonte varit förberedd en tid på det och då även Nubben eller om de här signalerna från Sharks aktualiserade alldeles nyligt. Man kan ju hoppas på det förstnämnda och att Nubben isf har sin gameplan
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det är så det känns. Det finns nåt idrottsromatiskt a la Buster som vi går miste om här. Förutom då en avsevärt större chans att hävda oss som nykomlingar.
Nu blir det till att se fram emot en mkt gråare säsong där varje poäng får ses som en stor framgång. Inte för att det inte var så även med Jonte i laget men kavla upp ärmarna och jobba jobba jooobba blev än viktigare
Nu blir det till att se fram emot en mkt gråare säsong där varje poäng får ses som en stor framgång. Inte för att det inte var så även med Jonte i laget men kavla upp ärmarna och jobba jobba jooobba blev än viktigare
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{7043}: Lander ryckte jag mest på axlarna åt, hade aldrig några realistiska förväntningar om honom. Men det här sved. Så in i h-e. Trodde på riktigt att SHL skulle få njuta av Jonte åtminstone en säsong. Men men, det är som det är, visar Sharks sådär tydligt att de vill ha över honom nu så har de goda skäl och då kommer han såklart åka. Då SKA han åka, vad vi än tycker om det
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Icingpucken: Illa. Backar på mitt senaste inlägg, nu blev vi definitivt säkraste kvalkandidaten
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
sargad: Fast det handlar inte om att "döma ut". På pappret är de långt starkare än oss och så kommer de antagligen rankas av gemene expert. Likväl håller jag med icingpucken, de blir laget att slå och sett till sist är rollerna förbytta. Det kommer vara vi som har den tacksamma rollen som underdogs (tik:s)
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Det är kanske önsketänkande ang Anton från min sida, att det inte är hockeyrelaterat. Men vill inte se honom i TIK, han är alldeles för bekväm av sig och skulle aldrig fixa SHL. Som spelare alltså. Ledare har jag ingen uppfattning om
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Värvar vi en som uttalat skall slåss om 1:e-spaden med JJ är jag nöjd. Jag tycker däremot inte att det ska plöjas ner halva spelarbudgeten lex Svedberg för att få hit nån som meritmässigt klart trumfar JJ.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Jag håller med där men vill inte se en SHL-säsong igen med en all in a la Svedberg-målvaktsvärvning med totalhaveri som resultat. En målvakt som förutom ett fullständigt omotiverat förtroende dessutom svalde typ halva spelarbudgeten
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Jag tycker det är svårt att svara på då jag genomgående inte tycker att JJ ställts på tillräckligt svåra prov. Vi var för överlägsna helt enkelt. Initialt kan jag väl säga att jag inte skulle ligga sömnlös om han nu blir vår 1:e-spadare
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Håller Nubben på att samla ihop till sin sedvanliga "Nu presenterar jag 9 påskrifter på en gång"-pk tro? 🤔
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
TIK86030: Du uttrycker dig väl i skrift men balanserar på gränsen till, och korsar även den gränsen vid några tillfällen, att uppfattas som att du utövar härskarteknik. Som "dryg" och lite "besserwissrig". Det är ju fler än en som reagerat på det så du bör kanske reflektera över det.
Jag kan för egen del känna igen det, jag har själv fått till mig att jag framstått så då och nu.
Jag kan för egen del känna igen det, jag har själv fått till mig att jag framstått så då och nu.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{9233}: Storschtan? Jamen då blir Sundsvall bra, det är ju inte direkt Övik vi snackar här
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Öndulat: Vad som är attraktivt med Boyce i nomadens värld:
Att finnas på isen kväll efter kväll med ett mål, minimera misstag genom att blöda för laget. Täcka varenda jävla skott som går att täcka
Tugga de minuter man får utan gnäll
Vara -28 med 11 år i klubben och hundratals SHL-matcher där habilt jobb kan sammanfatta insatsen
Prisvärd, ja själva definitionen av ordet
Vara en naturlig ledare. Boyce kommer med stor sannolikhet finnas kvar i föreningen även efter spelarkarriären, som nån form av ledare
Att han sedan petar in några poäng här och där är ju heller ingen nackdel
Att räkna bort Boyce i det här läget är att ge hybris ett ansikte
Att finnas på isen kväll efter kväll med ett mål, minimera misstag genom att blöda för laget. Täcka varenda jävla skott som går att täcka
Tugga de minuter man får utan gnäll
Vara -28 med 11 år i klubben och hundratals SHL-matcher där habilt jobb kan sammanfatta insatsen
Prisvärd, ja själva definitionen av ordet
Vara en naturlig ledare. Boyce kommer med stor sannolikhet finnas kvar i föreningen även efter spelarkarriären, som nån form av ledare
Att han sedan petar in några poäng här och där är ju heller ingen nackdel
Att räkna bort Boyce i det här läget är att ge hybris ett ansikte
+ 25
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
TIK86030: Jo det är så det är och det är ju det fina i kråksången, att man kan tycka olika. Att det är ok. Jag har ingen åsikt kring de som väljer att byta lag eller att Lander valde bort oss. De har säkert goda anledningar utifrån var de befinner sig i livet. Vad gäller Bojjan så, precis som du skriver, lär han bli kvar. Möjligen får jag äta upp min tilltro till honom. Men jag tror inte det
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
TIK86030: Du menar alltså att du som utomstående kan bedöma vilken som axlar en ledande roll i ett lag bättre än de i laget själva? En spelare som dessutom håller spelmässigt (nä tro det eller ej, det är inte så enkelt att det b a r a är att räkna poäng) och är i en mkt attraktiv ålder. Mitt förtroende för det du skriver sjunker till under noll
+ 13
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Veteranolle: Dahlén. Han vände hem efter NHL-karriären för att leda Timrås kommande framgångssaga
+ 20
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{7043}: Erik kommer vi aldrig se i Timrå annat än som motståndare
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
gso321: Sedär, du är tillbaka. Du nämnde aldrig Harde i ditt tidigare resonemang om spelare som signat för SHL-klubbar men du kanske visste redan då?
Däremot har det skojats lite här om andra du var säker skulle lämna, Lööke, Lodin och kanske Lundin. Nu är ju ingenting spikat där än vad jag förstår så de kan väl ff försvinna men signalerna från spelarna själva sedan avancemanget är att de blir kvar. Hade du fel info eller har vi bara inte ännu sett hur det blir?
Däremot har det skojats lite här om andra du var säker skulle lämna, Lööke, Lodin och kanske Lundin. Nu är ju ingenting spikat där än vad jag förstår så de kan väl ff försvinna men signalerna från spelarna själva sedan avancemanget är att de blir kvar. Hade du fel info eller har vi bara inte ännu sett hur det blir?
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
TimraStockholm: Det är lurigt med Harde, jag blir fan inte klok på vad jag tycker om honom. Han hade gärna fått stanna men samtidigt känns det spontant inte som nån större katastrof om han lämnar
+ 16
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Charliejfz: Ja inte snackas det om guld, eller ens slutspel. Jag raljerade lite haha
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Perreman: Självklart behöver det här laget uppgraderas ggr typ 10. Men vi har förhoppningsvis stommen! JJ, A. Carlsson, Westerlund, Hardegård, Lodin, Lööke, Dahlén, Lundin, Boyce samt säkert några till. Ansluter Lander så är utgångsläget att bygga ett starkt lag tämligen gott. Men guld....njäää....kan erkänna att jag tillät mig skena lite där
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Perreman: Inte för att vara sån men ja, jag tror att du har fel. Jag har ärligt talat jävligt svårt att förstå det här tänket att gräset alltid är grönare nån annanstans, att allt hela tiden ska bytas ut och förändras. Timrå har idag en stomme av yppersta Sverige-elit i åldrar som är så sanslöst jävla attraktiva att vi förstår nog inte vidden av det. Kan vi bygga på det är det slut på tomteblosstiderna för en lång tid framåt, då kan vi bli en maktfaktor. Då snackar vi en era
+ 25
Föregående · 140 · Nästa
Tjahapp, Sverige förlorar alltså mot Danmark i en VM-match. Patetiskt