Historik
Föregående · 143 · Nästa
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Det är över innan det börjat. Fan. Jävla Wennerholm
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp: Härhemma säger vi numera att det luktar Brynäs när nån gjort nr 2 på toaletten
+ 9
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Hahaha! Nä "fräscht" i samma mening som Brynäs får mig bara att tänka på när min nu vuxne son var 4-5 år och hade blandat ihop begreppen. Glömmer aldrig när han skulle gå på toa när vi var på ett fik. Det var upptaget och efter en stund kom en stor, kraftig byggjobbare ut. Han hade nog suttit 20 minuter iaf. Sonen öppnade tvekande toadörren, tog ett steg in varpå han tvärvände med handen om näsan och ett förvridet ansiktsuttryck "Uuääähhh! Det luktar fräscht!" 😂
+ 9
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Lite knepigt att du inte kan tagga till kan jag tycka. Men det kommer kanske som sagt. Själv måste jag tvinga mig till att vara upptagen med annat fram till matchstart annars blir jag ett nervvrak
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Det fina med hockey är att det är jävulskt svårt att leva på gamla meriter. Visst, HV sätter garanterat ihop det förmodligen namnkunnigaste laget i HA:s historia. Men är det något vi HA-lag vet, mkt bättre än SHL-lagen skulle jag vilja påstå, så är det att det här är ingen liga som blir starstrucked av "namn" på ryggarna. Det lag som hittar den perfekta balansen mellan rollspelare, rutinerade "stjärnor" men framförallt: morgondagens storspelare, det laget blir laget att slå
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eftersom Hartmanns säsong är över tycker jag vi ser till att nästa gång Rahimi spelar en tävlingsmatch är det i grundserien i HA
+ 18
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Sjukt intressant var vi står någonstans. Efter att ha lyssnat på Freddan och Lodin igår samt Kenttä och Freddan i Expressens specialare idag så känner åtminstone jag viss förväntan. Lodins svar på hur spelsugen han var, det spontana skrattsvaret, kändes sjukt taggat.
Hör man Kenttä och läser mellan raderna så verkar de rätt slitna, han höll förhållandevis låg profil och återkom hela tiden till vilken tur de har som har bred trupp samt att flera spelare nog får räkna med att bära betydligt mer speltid än de gjort under säsongen. Att det är ovisst hur det påverkat dem med Coronan.
Freddan å sin sida ondade väl lite över det ovälkomna uppehållet men kändes hyfsat tillfreds med hur truppens status ser ut trots allt. Han passade även på att kasta lite ved på diskussionen kring Lövens grisspel. Visade att det inte är glömt
Hör man Kenttä och läser mellan raderna så verkar de rätt slitna, han höll förhållandevis låg profil och återkom hela tiden till vilken tur de har som har bred trupp samt att flera spelare nog får räkna med att bära betydligt mer speltid än de gjort under säsongen. Att det är ovisst hur det påverkat dem med Coronan.
Freddan å sin sida ondade väl lite över det ovälkomna uppehållet men kändes hyfsat tillfreds med hur truppens status ser ut trots allt. Han passade även på att kasta lite ved på diskussionen kring Lövens grisspel. Visade att det inte är glömt
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är helt jävla otroligt vilka skygglappar de har i Brynäsboken. De är så gränslöst kränkta över att övriga Sverige fördömer Brynäs agerande och sällan har jag sett så många paragrafryttare.
Det är nämligen det som avgör om Brynäs gjort rätt eller inte, vad lagen säger. Vanlig, hederlig moral och etik är inte intressant. Hur varje sunt funtad individ, eller ansvariga i en förening som i det här fallet, b ö r agera. Inte måste.
Man brukar ju säga att bara för att det inte är brottsligt betyder det inte att det är ok. Det stämmer bra
Det är nämligen det som avgör om Brynäs gjort rätt eller inte, vad lagen säger. Vanlig, hederlig moral och etik är inte intressant. Hur varje sunt funtad individ, eller ansvariga i en förening som i det här fallet, b ö r agera. Inte måste.
Man brukar ju säga att bara för att det inte är brottsligt betyder det inte att det är ok. Det stämmer bra
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Inget nytt vid livesändningen utan bara lite lägesrapport inför söndag
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{7043}: De hugger ju på David Ullström också. Det är ett bra SHL-lag de sätter ihop, känns som att det blir svårt för övriga i HA att konkurrera
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Ja Hallandsåsen har jag varit mkt på, åkt Italienska vägen till Kullens fyr och så. Fantastiskt vackert! Söderåsen har jag bara kört lbil på. Otroligt mkt fina utflyktsmål där nere. Sommartid är Råbocka havsbad en självklarhet
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Moderskapet är född och uppvuxen i Örkelljungatrakten så där har man tillbringat sin barndoms somrar
+ 2
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Old news. De har länkat till ST om att Lööke var den spelare som testade positivt sist men att han sedan igår också är tillbaka. Det visste vi här redan i helgen, att det var han. Han hade inte kunnat spela igår men är väl förhoppningsvis med på söndag
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Fy helvete vad jag hoppas på Rögle! Och det är inte bara för mina rötter i nordvästra Skånes mylla utan för att Rögle är ett klassiskt lag med samma kulturbärarkänsla som Timrå. Inte som Väksjö som mest känns som nån leksak i Mc Donalds Happy meal...
+ 17
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: "Får en klubba i ansiktet och tappar benen direkt"
Han är inte direkt diskret med vad han tycker nä
Han är inte direkt diskret med vad han tycker nä
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Pandemin gör väl inte integrationen enklare heller. Nä man har ju känt på sig att han inte trivts 100 tycker jag och så otroligt tongivande har han inte varit på isen förutom AIK-matchen. Det är mer att man tänkt att det måste finnas nåt sparkapital i hans spel som kanske skulle komma fram nu. Men magkänslan nu är att han lämnar och det kan nog vara det bästa för båda parter när läget är som det är. Han kommer ha svårt att göra sig själv rättvisa och då blir han mer en belastning, både i gruppen och ekonomiskt...
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
rabon: Är ju inte det minsta konstigt. Vem vet, kan ju vara planer och löften till barn utifrån när allt skulle vara avslutat som nu inte infrias. Som förälder vet man ju att känslan att svika sina barn är bland det värsta som finns
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nu får du gärna precisera dig om du kan. Du är ju tydlig med att inga sanningsgarantier ges så ingen hänger dig om det inte stämmer 😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Exakt vad jag tänkte skriva nu. Brynäs har inte begått nåt lagbrott men vi tycker olika kring hur man borde förhållit sig till det. Och det är kanske naturligt, vi har lite olika supporterhorisont
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Asterix: Det här börjar bli tröttsamt men jag kan inte förstå hur ni kan få en sidstepp i en laguttagning inför någon/några matcher till att ge någon sparken? Det har jag exakt a l d r I g förespråkat. Det som utifrån ser illa ut är att Brynäs antagligen lät honom spela för att man värdesätter hans kvalitéer på isen högre än att visa tydligt var man står i kvinnofridsfrågor. Det vore väl inte så jävla svårt att ha PB på läktaren någon match till med motivationen att man vill se var dessa anklagelser landar i? Med tanke på hur allvarliga de är. Ni gillar ju hypotetiska frågor här, säg att det vore nån form av övergrepp mot barn, hade hans medverkan på isen känts lika okomplicerad då?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Har det? Det är inte nåt jag hävdat iaf. Jag har skämts som supporter otaliga gånger å min klubbs vägnar genom åren. Hur vår ekonomi hanterades fram till dess att ruinens brant var nära t.ex. Vi blev krasst räddade av kommunen dessutom, finns garanterat moraliska frågetecken här och som Timråit ska man nog vara ganska tacksam för Ewa Lindstrand i det läget
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Tror tyvärr inte SHL el inte är avgörande för hans beslut
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja just ja. Med lite kreativitet kanske du kan få det till ett mordhot. Vem vet?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Så. Jag har väntat på den frågan. Typ samma agerande som i det här fallet. Även om jag tycker brottets art skiljer sig avsevärt mot här så kan man absolut föra liknande diskussion kring det. Vilket också gjordes, av åtskilligt fler än bara oss Timråsupportrar
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Satan vilken unken inställning till kvinnofridsbrott det ges uttryck för i Brynäsboken
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Dit det bär, dit bär det. Jag har aldrig skrivit om vare sig uppsägning eller avstängning. Det enda jag förordat är lite fingertoppskänsla hos Brynäs att inte ta ut spelaren till match i det här skedet. Vila honom helt enkelt. Det hade varit betydligt snyggare agerat än som nu, en tydlig markering från föreningen att man tar sin värdegrund på fullaste allvar
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag är inte förvånad. Att ta kritik är inte er paradgren
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Vi säger så här, man kan se det här på två vis. Antingen väljer föreningen att resonera som så att bara risken att förknippas med ett brott av den här arten riskerar att skada varumärket så till den grad att man låter spelaren stå över matcherna.
Eller så tycker man att just den här spelaren är så viktig i det här skedet av säsongen att man väljer att titta bort från det vidriga och hoppas på det bästa. Vi vet vad Brynäs valde och vi vet också att det helt och hållet var klubbens val, inte skyldighet.
Själv vet jag vad jag och en överväldigande majoritet utanför er lilla sekt tyckte om det valet
Eller så tycker man att just den här spelaren är så viktig i det här skedet av säsongen att man väljer att titta bort från det vidriga och hoppas på det bästa. Vi vet vad Brynäs valde och vi vet också att det helt och hållet var klubbens val, inte skyldighet.
Själv vet jag vad jag och en överväldigande majoritet utanför er lilla sekt tyckte om det valet
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Så att PB var misstänkt för det här brottet var det alltså ingen som visste innan HV-matchen? Är du på riktigt?
Vad i Svensk lagstiftning är det som hindrar en förening att låta en spelare stå över matcher? Tror du PB hade haft svårt att förstå en förklaring som "nu när det här läckt ut väljer vi att inte ta ut dig till match tills saken är utredd"?
Var det polis du var? Du briljerar inte å ditt skrås vägnar. Snacka om att spä på fördomar, machokultur de luxe
Vad i Svensk lagstiftning är det som hindrar en förening att låta en spelare stå över matcher? Tror du PB hade haft svårt att förstå en förklaring som "nu när det här läckt ut väljer vi att inte ta ut dig till match tills saken är utredd"?
Var det polis du var? Du briljerar inte å ditt skrås vägnar. Snacka om att spä på fördomar, machokultur de luxe
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Du är ju fan enögdare än en modocyklop. Fattar ni inte hur ni målar in er i ett hörn med era dramaqueen-argument? Jämförelser med Kina och Gud vet vad. För att man tycker det hade varit på sin plats och förenligt med den tidsanda som råder i världen utanför herrklubben att låta en spelare misstänkt för våld i nära relation stå utanför spel?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag tror inte det finns nån lag som förbjuder Brynäs att låta en spelare stå utanför laget
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: "Den typen av samhälle"? Att en förening lever upp till sin värdegrund och markerar mot ett av de vidrigaste brott som finns genom att hålla en av sina anställda utanför tjänst tills misstankarna mot denne är utredda?
Det är ju inte så att jag förespråkar att han skulle spärras in utan rättegång eller ens bli utan lön. Herregud...
Det är ju inte så att jag förespråkar att han skulle spärras in utan rättegång eller ens bli utan lön. Herregud...
+ 1
Föregående · 143 · Nästa

