1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614761 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2199333

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Fy helvete vad jag hoppas på Rögle! Och det är inte bara för mina rötter i nordvästra Skånes mylla utan för att Rögle är ett klassiskt lag med samma kulturbärarkänsla som Timrå. Inte som Väksjö som mest känns som nån leksak i Mc Donalds Happy meal...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tack i massor! Riktigt kul att du har rötter i mina trakter. Kör nu för SHL. Hoppas ni går upp. Håller på TIK nu i vått och torrt!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Faktum är att det lokala McDonalds-haket var huvudsponsor vid ombildandet efter Växjö HC:s konkurs. Matchstället såg i princip ut som en McDonalds-skylt och det var nog ingen lycklig slump.
Den andra huvudsponsorn vid omstarten i div IV var ICA Maxi ett stenkast från Växjö Ishall. Handlade man för en tvåhundring fick man en matchbiljett och så har jag för mig att det var upp till och med div II.

Egentligen var hela grejen mer eller mindre en kopia av Halmstad Hammers satsning några år tidigare. Men med ett bättre slutresultat.

Sen vill jag ge Växjö liiite upprättelse som hockeystad. Östers IF hade en hockeysektion (tror jag) redan på 30-talet och har faktiskt spelat en säsong i högstaligan, 63/64.

1971 slogs laget ihop med Växjö IK och Växjö HC bildades som under ett antal år pendlade mellan andra- och tredjeligan. Efter det var det bara utförsbacke till den slutgiltiga konkursen -97.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Den lajkas!!😃

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.