Historik
Föregående · 150 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: En till sån här säsong och Övik kan byta namn till Jonestown
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Knylan: Jag menar att Freddan inte har samma mod att agera under match för att förändra en matchbild. Just timeouter är väl kanske inte det främsta, mer då att bänka iskalla spelare samt låta de som för dagen är hetare (oavsett namn på ryggen) spela mer. Just igår handlade det väl dock om timeout, nåt jag gärna sett en där på slutet. Men som jag också skrivit, det verkar inte som att laget delar min och många härinnes syn på matchbilden i 3:e
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Timråmatcher i all ära men jag har sån jävla ångest de kvällarna. Fan vet om det går att toppa att få avnjuta kvällens hockeyångest helt utan egen sådan och dagen efter att vi skaffat oss 2-0 i matchserien? Jadå, det kan vara fosterställning och lobotomerad dreggelångest om några dagar men det är då isf. Just råder frid och harmoni. Det är en sån här kväll godrickat åker fram, när man till fullo kan njuta av det 🤗
+ 5
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
{297}: Vann inte HV mot Brynäs 2017? Och Frölunda är väl regerande? 🤔
Utan att googla är jag inte säker
Utan att googla är jag inte säker
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Fast kraven om publikkapacitet är ju borttagna
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag kommer sitta bänkad framför er match ikväll, för hela hockey-Sverige utom er och HV är det här godis. Som julafton. Med det inte menat att häckla eller nåt, jag kan mycket väl sätta mig in i er situation. Må bästa lag spela kvar i SHL!
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Är otroligt imponerad av Karlin! Bara en sådan sak som när han plockade deras på förhand viktigaste spelare, Marmenlind, igår bevisar hans storhet och tyder på grym fingertoppskänsla. Snacka om att han coachar! Jämför det med Freddans "coachning" av bl.a Svedberg under SHL-året. Fy fan, tänk om han haft ett uns av den fingertoppskänslan då...
+ 12
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om jag vore Modoit hade jag älskat Expressens intervju med Henrik Gradin
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Han är ingen Timråsupporter. Varför tror du att han är livstidsavstängd i vår bok? Ett troll
+ 13
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Hade inte du föreslagit det så hade jag. Jag har för lite att göra när jag fastnar i såna här pseudodiskussioner. Men snart är det match som sagt med åtföljande ångest eller eufori. Det är för långt mellan matcherna 😁
+ 6
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Ok. Tror du har missuppfattat mina åsikter kring "om" rätt ordentligt men det är lite i linje med hur du framstår. Allt eller inget, svart eller vitt, heaven or hell
+ 4
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Du tänker att vi får det lättare i en ev final mot Löven än vi får här i semin mot Vvik? Har jag fattat det rätt då? En smula anmärkningsvärt tycker jag. Vvik kommer vara jobbiga att knäcka, tror t.ex de vinner ikväll. Men över 7 matcher väljer jag dem 8 dagar i veckan före Löven.
Förresten, att inte tycka som du är inte detsamma som att vara dryg. Så du vet
Förresten, att inte tycka som du är inte detsamma som att vara dryg. Så du vet
+ 3
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Vvik har dessutom ca 200% bättre moral i laget. Men de är ett sämre lag och att säga att Löven, som vi har 1-7 mot på de 8 senaste mötena, passar oss bättre haltar betänkligt
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Om du menar att Timrå har 2-3 spelare som är intressanta för samtliga SHL-lag och därutöver några till som kan intressera IKO mfl håller jag med dig
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
palleparling: Fast vad jag än tycker om Wallson så tycker jag nog att han gav en rimlig syn på matchen från hans horisont. Han ska såklart inte fokusera på det andra laget i det här skedet, huruvida de var bra eller inte. Han konstaterade att han var besviken på sitt lag som han tyckte gav bort segern. Efter 1 perioden och två 2-målsledningar kan man väl förstå det resonemanget.
Han slog därefter fast att de investerat bra och står väl rustade inför en lång matchserie. Svårt att inte hålla med där också och med tanke på båda lagens truppbredd känns det väl mer som att BIK greppade halmstrået och inte att Löven tappade det
Han slog därefter fast att de investerat bra och står väl rustade inför en lång matchserie. Svårt att inte hålla med där också och med tanke på båda lagens truppbredd känns det väl mer som att BIK greppade halmstrået och inte att Löven tappade det
+ 1
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
TimraStockholm: Rahimi delar ut en pungtackling. Det är en riktig karlakarl det 🤮
+ 1
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Den andra semin lär Löven ta rätt lätt. Vi är ju inne i den delen av säsongen när Karlskoga trappar ner. Tror på riktigt att den klubben inte vill gå upp
+ 2
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Det finns ingen "Vad var det jag sa"-tanke bakom mina inlägg. Jag utgår från att laget gör sin analys av matchen och i första hand tar med sig det positiva men såklart även lärdomen vad ett påslaget Vvik kan ställa till med.
Jag är övertygad om att ingen spelare, inte en endaste en, trodde att det ff var serielunk när matchen startade. Att allihopa trodde att de var slutspelspåslagna. Sånt är nämligen inte helt lätt att styra, den mentala biten.
Absolut sämsta sättet att hantera det på är att efter en seger gräva ner sig över allt som var fel och intala sig att paniken är nära eftersom man inte inledde som förväntat. Nu löste man det här ändå och det genom egen försorg, inte med hjälp av fru Fortuna.
Om hon hade ett finger med i 1:a är ointressant, det är historia nu. Laget fick klart för sig vad som väntar i den här semin utan att behöva betala för det. Det ligger antagligen både tur och skicklighet bakom det, som det nästan alltid gör i sportsammanhang.
Att i evinnerlighet älta hur glada Timrå ska vara som kom undan med blotta förskräckelsen mot fantastiska Vvik är varken sant eller särskilt konstruktivt. Vi vann match 1 av ev 7, se till att förvalta det ist
Jag är övertygad om att ingen spelare, inte en endaste en, trodde att det ff var serielunk när matchen startade. Att allihopa trodde att de var slutspelspåslagna. Sånt är nämligen inte helt lätt att styra, den mentala biten.
Absolut sämsta sättet att hantera det på är att efter en seger gräva ner sig över allt som var fel och intala sig att paniken är nära eftersom man inte inledde som förväntat. Nu löste man det här ändå och det genom egen försorg, inte med hjälp av fru Fortuna.
Om hon hade ett finger med i 1:a är ointressant, det är historia nu. Laget fick klart för sig vad som väntar i den här semin utan att behöva betala för det. Det ligger antagligen både tur och skicklighet bakom det, som det nästan alltid gör i sportsammanhang.
Att i evinnerlighet älta hur glada Timrå ska vara som kom undan med blotta förskräckelsen mot fantastiska Vvik är varken sant eller särskilt konstruktivt. Vi vann match 1 av ev 7, se till att förvalta det ist
+ 5
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: När det kommer till att stänga HS under matcher så tilltalar tanken mig. Det finns en anledning till att jag undviker att vara här under pågående match
+ 2
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: För dig är glaset alltid halvtomt va? Sorglig inställning
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja sportsligt var er säsong en katastrof men ni står väl rustade inför framtiden
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Nubben har en plan för HA-spel också. Som innebär fortsatt kamp om SHL-plats. Timrå IK idag är förmodligen det mest långsiktigt styrda TIK vi någonsin upplevt
+ 4
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
En jävla massa snack om "Om" också. OM Vvik lett med 3-0 efter 1:a etc. "Om" är ständigt närvarande, det var mängder av såna när vi gick upp mot KHK. Eller när vi åkte ur mot IKO.
Verkligheten är att Vvik inte ledde med 3-0 efter första. Och att det finns sportsliga orsaker till detta. De var inte bra nog helt enkelt.
"Om" är fullständigt ointressant i idrottssammanhang eftersom "Om" är lika med något som inte hände
Verkligheten är att Vvik inte ledde med 3-0 efter första. Och att det finns sportsliga orsaker till detta. De var inte bra nog helt enkelt.
"Om" är fullständigt ointressant i idrottssammanhang eftersom "Om" är lika med något som inte hände
+ 11
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Skönt att vakna idag och ha 1-0 i ryggen. Mycket gnäll på hur det såg ut dock, snack om vilka växlar ytterligare Timrå måste lägga i.
Sanningen är att det är så här det ser ut, Timrå spelade slutspel igår. Och vann. För att Timrå var bästa laget helt enkelt. Hade den bästa målvakten och de bästa målskyttarna vilket innebar fler gjorda mål än motståndaren. Som så många gånger förr den här säsongen.
Det är inte så att våra motståndare spelar som NHL-lag hela tiden men att vår gudomliga tur skänker oss segrar. Det är heller inte så att Timrå ska åka runt och leta slutspelsknappen. Den är redan funnen och påslagen. Att förvänta sig att segrarna måste vara snygga också, tillkomma genom ryskt klappklapp-spel, är bara kontraproduktivt. Det om något leder till låsningar.
Nä han sa det klockrent själv, Jonte: Nu gäller tålamod. Inget annat. Byte för byte. Håller vi den inställningen så finns det inte en chans i helvetet att Vvik tar oss i bäst av 7. Därför är såna här segrar så jävla mycket värdefullare än en 8-0 dito i ett slutspel där OT eller målskillnad är skitisamma.
Där hybris är något som till varje pris måste undvikas
Sanningen är att det är så här det ser ut, Timrå spelade slutspel igår. Och vann. För att Timrå var bästa laget helt enkelt. Hade den bästa målvakten och de bästa målskyttarna vilket innebar fler gjorda mål än motståndaren. Som så många gånger förr den här säsongen.
Det är inte så att våra motståndare spelar som NHL-lag hela tiden men att vår gudomliga tur skänker oss segrar. Det är heller inte så att Timrå ska åka runt och leta slutspelsknappen. Den är redan funnen och påslagen. Att förvänta sig att segrarna måste vara snygga också, tillkomma genom ryskt klappklapp-spel, är bara kontraproduktivt. Det om något leder till låsningar.
Nä han sa det klockrent själv, Jonte: Nu gäller tålamod. Inget annat. Byte för byte. Håller vi den inställningen så finns det inte en chans i helvetet att Vvik tar oss i bäst av 7. Därför är såna här segrar så jävla mycket värdefullare än en 8-0 dito i ett slutspel där OT eller målskillnad är skitisamma.
Där hybris är något som till varje pris måste undvikas
+ 18
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Enligt Harald Dömhövve östes det beröm över honom i kvartsfinalserien
+ 5
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{9255}: Harald myser. Han tyckte Wessner o co var bäst på plan
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag tycker det kan bli slutorden i frågan. Håller helt med dig här
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Ser du inte hellre rubriker om att Modo satsar klokt? Det är nämligen inte detsamma som att satsa stort och den sistnämnda vägen har väl Modo gått vilse på tillräckligt?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om det onämnbara nu inträffar vill jag bara flika in att det finns ett hockeyliv även utanför SHL även om det förmodligen inte känns så nu. Det kan t.o.m vara rätt hyggligt emellanåt. Blir det ni så får ni helt enkelt "bara" reboota er mål- och kravbild och finna glädjen och förväntningarna från en annan horisont än idag. Och det är inte 90-talet längre, HA är inte detsamma som div 1 norra
+ 14
Föregående · 150 · Nästa