Historik
Föregående · 151 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Som den lilla sadist jag är ska jag snart bänka mig för att åtnjuta lite ångesthockey 🤗
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Östersunds arena är liten men rätt fräsch, tror den tar in ca 3000 pers. Främst är det faciliteterna runt om som entrén, fiket mm som är fina. Liten som sagt men allt annat än en plåtig islada som hos flertalet jämbördiga konkurrenter, de kan kalla den arena utan att skämmas
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Tänk om Vvik skulle gå upp och HV åka ur, då är HV som bäst 4:e främsta laget enbart i Småland. Kanske 5:e om de hamnar efter Tingsryd.
Och vilken HA vi skulle få, fylld av anrika gamla storlag och allsvenska topplag som Timrå, HV, Björklöven, AIK, Mora, Karlskoga....
Och vilken HA vi skulle få, fylld av anrika gamla storlag och allsvenska topplag som Timrå, HV, Björklöven, AIK, Mora, Karlskoga....
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Det är nästan det som provocerar mest, att de trots topplag år efter år aldrig uttryckt en uttalad ambition att gå upp. Så varför i helvete ska de då vara där och hålla på att stöka till det för oss som faktiskt har högre mål? 🙄
+ 7
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{8179}: I just det att inte spela Jonte jättemycket när han uppenbarligen inte är "där". I övrigt vill jag poängtera att jag håller med Sanny rätt mkt, Freddan är verkligen inte sinnebilden för en modig coach. Han behöver våga sig utanför sin komfortzon i mycket större utsträckning när det bränner till längre fram i slutspelet
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mike Keenan: Råjinxar väl nu men det finns väl hygglig chans att det blir ni och vi i finalen. Isf håller jag er som klara favoriter
+ 1
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{8179}: Snarare en modig coachning kan jag ju tycka
+ 9
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ni hinner knappt fira klart mellan alla högtidstillfällen, är det inte SM-guld så är det 100-årskalas. Grattis 🥳
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det här kan f.ö vara det vettigaste som kommit från Wennerholm:
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Idag tror jag att Vvik tar ledningen med 2-1 i matcher samt att VIK gör match av serien och reducerar till 1-2 i matcher
+ 1
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Ni AIK:are har både här men framförallt i erat forum grinat över vilka gullegrisar vi skulle vara hos domarkåren när sanningen är att det är ni som är just det. Ni hade aldrig varit i närheten av slutspel om inte domarna konsekvent hållit er bakom ryggen den här säsongen
+ 12
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{297}: Eftersom jag tyckte AIK var ett obegripligt val och står fast vid det så tror jag att de kan vara nålsögat att ta sig igenom för oss. Tar vi oss vidare tror jag det kommer se bättre ut
+ 11
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Har precis gjort mig av med lite nervspänningar i massagestolen här på jobbet. Nu hoppas man på en happy ending senare ikväll
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kollar Zlatan FC mot nåt blåbärsgäng. Fotboll är förjävla tråkigt
+ 13
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
JanneG: Håller med, Harde är Harde när han är som sämst just nu. Den Harde som, ganska berättigat, tidigare varit väldigt ifrågasatt härinne. Har t.om viskats om misstänkt svågerpolitik för några år sedan när han togs ut i laget
+ 1
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{297}: Precis så. Sista stycket ger mig kalla kårar, må det scenariot a l d r i g återupprepas! Den jobbiga känslan är dock att det är i såna här extremt avgörande moment Freddan visar sin absolut sämsta sida. Fegheten
+ 2
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
{297}: Gårdagens insats var logisk, inte för att vara sån men jag visste direkt efter att jag läst spelarkommentarer i måndagens ST att det skulle se ut så här. "Vi har mycket mer att ge och det kommer vi visa på onsdag" sa Lodin (tror jag det var) bl.a.
Jag vet inte om ett enda exempel när t.ex en ny spelare gjort en bra första match i ett lag och efteråt hävdat att det ändå bara var en bråkdel av hans kunnande, eller när ett lag efter bra seger hävdar att det bara ska bli ännu bättre, att det verkligen blivit så. Har bara minnen av betydligt sämre insatser därefter.
Jag tror att det handlar om mental illusion, att man laddar så inför insatsen och när den sedan går lite lättare än beräknat lurar man sig att tro att man är bättre än man är
Jag vet inte om ett enda exempel när t.ex en ny spelare gjort en bra första match i ett lag och efteråt hävdat att det ändå bara var en bråkdel av hans kunnande, eller när ett lag efter bra seger hävdar att det bara ska bli ännu bättre, att det verkligen blivit så. Har bara minnen av betydligt sämre insatser därefter.
Jag tror att det handlar om mental illusion, att man laddar så inför insatsen och när den sedan går lite lättare än beräknat lurar man sig att tro att man är bättre än man är
+ 7
Föregående · 151 · Nästa

