Historik
Föregående · 162 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
{9255}: Jadå, tänker inte att det här är backförvärvet som Nubben gått och väntat på sedan tidigare utan en liten quickfix iom våra skador
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Eronen har meriter men jag är ändå lite skeptisk till att han är en så otroligt tung värvning med HA-mått. Han plockades in i Växjö för att täcka upp, i 1:a hand på 4 mån som sedan förlängdes. Han har därefter avpolleterats av Växjö. Sammantaget ger det iaf mig tveksamma vibbar trots att det är Växjö, ett topplag i SHL vi pratar om
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: BIK vinner, de är ett bättre lag helt enkelt. Umeå-Jesus börjar bli avslöjad som den nasare han är. Han vet inget om hur man bygger ett l a g utan framstår alltmer som en hockeysnackare som givits mandat att plocka fritt från sitt EP-porrande. The more, the merrier typ. Det har hittills gått med en del framgång då träffsäkerheten inte behöver vara jätteskillad när man skjuter med hagelgevär. Dock börjar haglet bli blött, träffarna blir mer och mer på de i flocken som halkat lite efter
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
JoseGonzales: Värva namnkunnigt är inte så svårt, ert problem är att ni saknar kemi och det är svårt att värva in under säsongens gång
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Strutsstrategi vad det verkar. Strutsen hittade ju Masken
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Trots att det vore rätt tillfredsställande att se Brynäs och deras supportrar för första gången utanför högsta serien så är nog ändå LHC det lag jag hoppas allra mest åker ur. Tycker att den skitföreningen haft sina år däruppe, det räcker nu
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
EXPLORERSMÅLAND: Aha! Palmberg 4 p, 1 mål och 3 ass. Iofs mot Brynäs men nästan Dahlénklass på det
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
EXPLORERSMÅLAND: Brynäs hänger på en skör tråd den här säsongen. Men jävligt mycket kvar...
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
{5647}: Ni får statuera exempel som Sveriges sämsta förlorare. Jösses vilken losermentalitet som råder i er sorgliga förening
+ 11
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
{297}: Antar att vi kommer se mindre av hockeyoraklet nu då? 😉
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Tror ni har stor chans på 3 friska ikväll också. Dels är ni uppenbart bättre än ni visat, dels är vi i en svacka. Men främst är det den mentala biten. Tror dessvärre att det ligger en undermedvetet känsla av att det igår bara var olycksfall i arbetet och att det kommer ordna sig ikväll. Livsfarlig inställning i hockey
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Grattis, ikväll var det inte ni som stod för pinsamheterna. Som jag trodde var det ett tacksamt läge för er att möta oss. Dels var vi nog precis vad ni behövde för motivationens skull och att släppa all press, dels är vi jävligt mänskliga nu. Vår första, riktiga svacka. Men säkert nyttigt för oss också, att komma ner på jorden lite. Både supportrar och spelare. Vår lägstanivå är bekymmersam...
+ 9
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
{9037}: Jag är måttligt intresserad överlag, svårt att uppbåda nån glöd innan det ska spelas om det på riktigt. Jag tycker det nya serieupplägget suger mammutballe
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Ja det var kanske lite drygt. Men likväl....det finns inte i Löven och Kenttäs DNA att lita på befintligt material? Filosofin är ständigt att alla kan/kommer att offras för nya värvningar?
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Lånar från div 1....är näringslivets pengakista tom? Trodde ni gjort klart med Lassinantti
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Han har varit i Karlskrona och de senaste 2 säsongerna i Vimmerby. Mkt uppskattad, vet att Leksand drog i honom innan Björn började hora. Spontant ett väldigt intressant namn
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ni har ju inte ett lag för den absoluta toppen men det här liknar ingenting. Måste finnas ett enormt sparkapital att plocka ut och för er del bör ju två matcher i rad nu mot oss komma som en skänk från ovan. Kan inte Modo tända till där och skaka oss, ja då är det illa på riktigt. Det här måste ju vara en otroligt tacksam chans till revansch efter de senaste insatserna. Ingen press alls, ingen förväntar sig ens en poäng. All press på oss, det blir vår utmaning. Att hantera det
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Gott Nytt År länsvänner. Är på riktigt nervös inför sön-mån, tror inte för en sekund att det blir a walk in da park för oss. Tvärtom
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{5647}: Ja vissa behöver 3 byten för att acklimatisera sig. För andra är inte 3 matcher tillräckligt
#lexbesse
#lexbesse
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik:
För en 10-15 omgångar sedan slog media fast att poängrekordet i HA skulle slås av röven och att Dahlén skulle slå poängrekordet för spelare.
Det sistnämnda är ju så självklart att det är löjligt, vi har antagligen minst 1 spelare till I laget som kommer slå det gamla rekordet.
Vad det gäller poängrekord för lag så kommer det också slås.
Men självklart inte av röven utan av oss, de kommer inte att vara i närheten. Fortsätter vi som vi gjort så landar vi på runt 130 p och det vore ju ett hyfsat rekord
För en 10-15 omgångar sedan slog media fast att poängrekordet i HA skulle slås av röven och att Dahlén skulle slå poängrekordet för spelare.
Det sistnämnda är ju så självklart att det är löjligt, vi har antagligen minst 1 spelare till I laget som kommer slå det gamla rekordet.
Vad det gäller poängrekord för lag så kommer det också slås.
Men självklart inte av röven utan av oss, de kommer inte att vara i närheten. Fortsätter vi som vi gjort så landar vi på runt 130 p och det vore ju ett hyfsat rekord
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Fast jag är skeptisk till varannan match-grejen. Det hade knappast skapat nån identitet. Hela problemet var väl att man inte var överens om tagen, det kändes inte genompratat.
Det var som om två lag gick in i det med egna agendor som de båda mörkade för varandra. Två föreningar som båda hoppades att det här var en fusion som så småningom skulle mynna ut i att just deras förening skulle stå som Herre på täppan i regionen. Dömt att misslyckas.
Namnet var ju ett stort problem, spelplats ett annat. Att bygga helt ny arena och isf byta till Birsta HC? Nja.. tillåt mig tvivla.
Det enda som kunde fått detta att funka vore om den ena föreningen omgående lagt sig i parterr och tagit rollen som farmarklubb. Så hade den andra föreningens namn fått stått kvar ograverat och satsningen gjorts i den föreningens hall. Men det var aldrig aktuellt, nåt sånt scenario
Det var som om två lag gick in i det med egna agendor som de båda mörkade för varandra. Två föreningar som båda hoppades att det här var en fusion som så småningom skulle mynna ut i att just deras förening skulle stå som Herre på täppan i regionen. Dömt att misslyckas.
Namnet var ju ett stort problem, spelplats ett annat. Att bygga helt ny arena och isf byta till Birsta HC? Nja.. tillåt mig tvivla.
Det enda som kunde fått detta att funka vore om den ena föreningen omgående lagt sig i parterr och tagit rollen som farmarklubb. Så hade den andra föreningens namn fått stått kvar ograverat och satsningen gjorts i den föreningens hall. Men det var aldrig aktuellt, nåt sånt scenario
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Klassiker från den tiden är ju annars när klacken drog igång "Ge mig ett S....ge mig ett U....ge mig ett
N.................ge mig ett E....ge mig ett Y!"
Tog nästan längre tid än Stures tal
Samt klistermärket man hade på bilen: "Det är ruter i Sundsvall/Timrå Hockey"
😏
N.................ge mig ett E....ge mig ett Y!"
Tog nästan längre tid än Stures tal
Samt klistermärket man hade på bilen: "Det är ruter i Sundsvall/Timrå Hockey"
😏
+ 7
Föregående · 162 · Nästa

