Historik
Föregående · 195 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: Allt som varit uselt innan är toppklass nu. Dan före dopparedan och HELVETE vad livsandarna spritter runt! Äntligen säsongsstart!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Mora säger upp Lusth:s kontrakt 2 dagar innan kvalet. Det känns ju kanske inte som en optimal tajming....
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: Du skriver alltså precis som de flesta andra mjukissupportrar helt utan kunskap, endast genom förutfattade åsikter grundade på rykten och nåt fotografi.
Patetiskt
Patetiskt
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Vad gäller laget tror jag inte ens det föresvävar dem att tänka i sådana banor. Det vore ju jättekonstigt om de ägnade sig i att sia motivationsgrad hos sig själva jmfrt med motståndarna. Självklart både känner och anser de sig vara så ytterst motiverade det bara går utan att reflektera över Oskarshamn. Det är sånt vi utomstående spekulerar hit och dit kring.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Man kan inte dra några som helst slutsatser av lite jubel i ett omklädningsrum såklart. Däremot kan man hoppas att det finns ett lag som är aningen mättare och ett annat som är desperat hungrig. Eftersom hockey till så stor del bygger på inställning och motivation kan man önska att vi tillhör de sistnämnda vilket inte vore särskilt ologiskt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Lär väl vara några till när det uppdateras. Det där är sedan i morse
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jokklas: Man kan naturligtvis sia för eller emot med ett otal tänkbara psykologiska effekter. För laget gäller fokus och ödmjukhet inför uppgiften men samtidigt en tro på sitt eget spel och förmåga. Fixar man den balansgången är vi i hamn.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Så här firar man när man redan vunnit. Rifalk går loss rejält, förstår att han är svår att göra mål på
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: Ok, ja med sådana synergieffekter blir det ju snarare ett publikt bakslag. Vad gäller matcher mot oss tror jag nog det finns ett gott publikunderlag framöver om vi håller oss kvar och stärker vår position. Är ju ändå klassiska drabbningar det med, Timrå-Brynäs.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Typ 4500 sålda nu så det tickar på lite. Bör landa på i runda slängar närmare 5200 pers på onsdag
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: Tänker vi publikmagneter för Brynäs del antar jag att ni har betydligt mer fokus på den andra kvalserien och hoppas på ett byte i dalahierarkin.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johan J: Vi har väl några tikare i förskingringen nere i smålandsskogarna. SMÅLAND, sputnik, Runarup bl.a. Kan inte ni dra med er några nära och kära och signa för en resa med blåfrontarna så kanske de får ihop till en buss? Vore ju synd om det inte blev nåt och samtidigt löser ju det transportfrågan för er
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Scouting i all ära och självklart ska vi ha koll på vår kvalmotståndares styrkor och svagheter. Men mot Oskarshamn känner jag mer än någonsin att det allra viktigaste är att fokusera på vårt eget spel och lita på det. För gör vi bara vad vi ska och kan göra så S K A det här gå vägen! Oskarshamns chans är att osäkerhet smyger sig in hos oss och vi blir fångade i deras spel.
+ 12
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
roger_sundsvall: Det där är inte uppdaterat sen igår kväll
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8179}: Ja just, det läste ju jag också kom jag på
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8629}: Exakt min tanke. Tänker inte vara nån gnällspik utan alla initiativ som nu tas är jättepositiva. Men det här är ingen lyckat version av en redan rätt identitetslös låt...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ok, en definitionsfråga ja. När man når den nedre gränsen för floppepitetet. I det här fallet står det självklart för mig. Men jag kan mjuka upp det lite och kalla honom för en besvikelse sett till förväntningarna. Tror jag skulle få medhåll av många från era led också. Märkligt annars, om inte har ni verkligen sänkt kravbilden häpnadsväckande lågt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Oavsett antal legendarer i olika ligor kan vi väl hålla oss till nutid och konstatera att "en av de tyngsta värvningarna i HA:s historia" inte tillhör nån av dem. ToBy är en flopp, som spelare i allmänhet och som lagkapten i synnerhet.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Skulle säga att vi gjort liknande insatser nu i slutet av säsongen sedan kvalplatsen var klar. Säkert inte medvetet men att som hockeylag spela en helt meningslös match borta mot ett topplag som har precis allt att spela för är fan inte en tacksam uppgift.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Enl galenhöken är Rifalk klar för Rögle nästa säsong. Kanske inte jättetajming med såna uppgifter för IKO nu...
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är precis den här inställningen jag hoppas och tror kan tala till vår fördel. Kan inte föreställa mig att AIK varit inställda på fest innan en bäst av 7 serie mot oss och jag vet med säkerhet att vi inte var det efter vår seger mot Leksand
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Finns inte många likheter mellan oss i år och KHK förra säsongen förutom tabellplaceringen. De var ett stabbigt, försvarsinriktat lag, en förening i ekonomisk kris med missnöjda spelare som fått vänta på ersättningar o dyl. Vi var supertaggade, hade avfärdat ett överhypat Lexand i tre raka och knappt reflekterat över det. Iaf inte firat segern i HA-finalen som det största som hänt i föreningens historia. Vi var fullt fokuserade på nästa uppgift redan i period 3 i nämnda final.
Men men, i den sekund vi tror att det här blir lätt är vi jävligt illa ute
Men men, i den sekund vi tror att det här blir lätt är vi jävligt illa ute
+ 13
Föregående · 195 · Nästa
