Historik
Föregående · 196 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ikväll avgörs det, en av de mer spännande matcherna den här säsongen trots att vi inte deltar.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Håller med. Ska vi hålla till i SHL så ska vi kunna utmana på riktigt, vara ett lag för slutspel. Annars kan det vara. Jag vill inte uppleva en sån här avslagen och mesig säsong till! Tvärtemot många här finner jag ingen tjusning av att gå på matcher bara för att motståndarna håller hög klass. Jag är för gammal för att bli starstrucked av det.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: Man undrar ju var fåntratten Sanny och alla andra foliehattar som var så förnärmade efter match 2 håller hus idag. Just ja, de har fullt upp att hylla AIK:s Wiegel och hur härligt det är med känslor på isen. Inte så att jag inte håller med men JÄVLAR vad skenheliga de är. Känslor är uppenbarligen bara bra när favoriterna gynnas av dem.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{4606}: Jag tycker du är naiv och saknar ödmjukhet. Men jag uppskattar ditt tydliga ställningstagande, du är allt annat än en kappvändare.
Missta däremot inte rakt av det kritiska bemötandet av dina åsikter för att man är kränkt el förolämpad.
Missta däremot inte rakt av det kritiska bemötandet av dina åsikter för att man är kränkt el förolämpad.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: Nu jämförde jag med årets HA, inte över alla tider. Vad vi gjorde förra säsongen var unikt och en spelare enskilt bidrog mer än någon annan till det. Inte sedan Z:as tid har någon så dominant och tydligt varit tungan på vågen för en dylik bragd.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: Utöver det du skriver så hade vi Jonte. Inget lag i HA är i närheten av en sådan spelare, vare sig kvalitétsmässigt eller ännu viktigare: hjärta för klubben-mässigt. Det går nog inte att övervärdera hans vikt för oss förra säsongen. Han ägde på isen och han ägde utanför. I poängprotokoll och i media.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Kovalchuk lever lite i en naiv Timråromantisk låtsasvärld. Inte så att vi inte är favoriter och bör ha goda chanser i ett kommande kval men hans resonemang saknar fullständigt verklighetsförankring. Precis som du skriver är årets SHL långt ifrån nån av de bästa årgångarna. Men det gäller för HA också och snacket om att AIK skulle vara bästa HA-laget någonsin är minst lika skrattretande.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Tyvärr tror jag AIK vinner idag men hoppas naturligtvis på Oskarshamn ✊
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{4606}: Jadu, det är mycket "i den bästa av världar" i ditt resonemang. Magisk hemmapublik t.ex, hur ofta inträffar det? Och exakt hur mkt tror du det skrämmer AIK? Eller Oskarshamn som senast igår spöade AIK inför över 8000 hängivna fans?
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{4606}: Knylan har redan redogjort alldeles utomordentligt för ett kvalspels helvetiska mentala element. Om du tror kvalitétsskillnaden mellan oss och de båda finallagen i HA är så monumental att vi inte löper minsta risk att tappa vår SHL-plats kan jag bara konstatera att du är naiv bortom alla gränser. Vi är favoriter. Men favoriter k a n falla. Det har hänt. Dessutom har det under hela 00-talet i överlägsen majoritet bytts ett lag varje säsong.
Vad är det du tycker är så orimligt med att det finns en liten men klar risk att vi åker ur?
Vad är det du tycker är så orimligt med att det finns en liten men klar risk att vi åker ur?
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: Kan bli betydligt närmare derbyn nästa säsong. Hudiksvall klart för allsvenskt kval....
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Omöjligt att sia kring det mentala men en tänkbar reaktion är väl att om Oskarshamn går vidare så har de överpresterat stort och kanske, kanske har en underliggande känsla av att redan vara nöjda med sin säsong. Å andra sidan har de absolut inget att förlora och avsaknaden av press så kan ju bli oerhört positiv om de får vind i seglen inledningsvis.
Skulle AIK å andra sidan vända det här lär det bli en jätteboost för dem och det räds jag nog mer. Så just nu, idag, säger jag Oskarshamn ja tack!
Skulle AIK å andra sidan vända det här lär det bli en jätteboost för dem och det räds jag nog mer. Så just nu, idag, säger jag Oskarshamn ja tack!
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Känslan nu är att vilket av lagen i HA-finalen det än blir har vi mkt goda chanser så länge vi har ett någorlunda intakt lag och tar uppgiften på allvar. Vi är inte alls ett stabbigt KHK som efter några säsonger i SHL lagt sig till med lite hybris.
Tror risken för underskattning från vår sida är minimal oavsett motståndare och gudarna ska veta att media kommer vara på vår sida i det fallet. Vi lär INTE haussas upp trots att vi är SHL-lag.
Spelmässigt har vi ett väl anpassat lag för HA-motstånd, det är inte så att vi försökt försvara oss kvar i SHL likt ex KHK. Det har möjligen varit naivt men nu när de där extra halvsekundrarna i spelsituationerna kommer finnas tror jag det kan se annorlunda ut jmfrt med hur det sett ut mot motståndet i de senaste 52 matcherna.
Tror risken för underskattning från vår sida är minimal oavsett motståndare och gudarna ska veta att media kommer vara på vår sida i det fallet. Vi lär INTE haussas upp trots att vi är SHL-lag.
Spelmässigt har vi ett väl anpassat lag för HA-motstånd, det är inte så att vi försökt försvara oss kvar i SHL likt ex KHK. Det har möjligen varit naivt men nu när de där extra halvsekundrarna i spelsituationerna kommer finnas tror jag det kan se annorlunda ut jmfrt med hur det sett ut mot motståndet i de senaste 52 matcherna.
+ 3
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
Nisse på Mon: Ja där kastade vi bort viktiga poäng
Nämen seriöst. Hallefuckinlujah! Nu är den här skitjävla tråkgrundserien FINALLY till ända! Nu kan den börja. Vår säsong!
Tiden för rödvita hjältar är här
Nämen seriöst. Hallefuckinlujah! Nu är den här skitjävla tråkgrundserien FINALLY till ända! Nu kan den börja. Vår säsong!
Tiden för rödvita hjältar är här
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
John Cena: Det sjuka är ju att det inte ens är klockrent felbedömt av domarna, det är en solklar utvisning men möjligen tveksam som 5:a. That's it.
Tycker Sanny gör bort sig totalt, snacka om skenhelig. Kommer ha mkt svårt att ta hans predikande om snällare spel på allvar nu.
Tycker Sanny gör bort sig totalt, snacka om skenhelig. Kommer ha mkt svårt att ta hans predikande om snällare spel på allvar nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Stackars stackars AIK. Det första hockeylaget i hockeyhistorien som fått en felaktigt dömd utvisning mot sig. Nu förväntar jag mig samma kränkta ramaskri från alla "hockeyexperter" när vi och alla andra "småklubbar" råkar ut för liknande
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8515}: Kvalet är grisjävla lugnt. Vi kommer äga ut ohyran eller vilka det nu blir fett enkelt. Skrattmatch ✌️
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tror att vårt avfärdande av Leksand förra säsongen är ett mkt mer imponerande kvitto än att slå ut ett Oskarshamn som överpresterat under säsongen men som verkligheten nu hunnit ikapp. De spelar ju final enkom på meriter som ligger någon/några månader bak i tiden.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ikväll kör allsvenska slutspelsserien igång och vi träningsmatchar mot håve. Fan, det närmar sig! Bästa hockeytiden på året 🤗
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: Nu går jag strikt på magkänsla men den har svängt lite för mig. Vettefan om Oskar vore drömmotståndare i ett läge som blir verklighet ifall det sker. Dvs att ett lag som svajat sista 10 av grundserien och gått på pumpen ordentligt i första bäst av 5 plötsligt mirakelvänder. Hittar tillbaka spelmässigt och mentalt, får blodvittring och dessutom kan spela helt utan press. Förmodligen totalt nederlagstippade mot oss.
Känslan är att 3 raka nu för AIK vore det bästa, ju mer helium innanför pannbenen där desto bättre för oss. Och att spela på Hovet inför deras publik, sen när blev det San Siro-nivå? Visst, det lär vara fullsatt och högljutt. Om det går bra för AIK. Men inte är väl välfyllda, högljudda bortaarenor nåt nytt för våra killar? Riktigt såna gröngölingar är de inte.
Känslan är att 3 raka nu för AIK vore det bästa, ju mer helium innanför pannbenen där desto bättre för oss. Och att spela på Hovet inför deras publik, sen när blev det San Siro-nivå? Visst, det lär vara fullsatt och högljutt. Om det går bra för AIK. Men inte är väl välfyllda, högljudda bortaarenor nåt nytt för våra killar? Riktigt såna gröngölingar är de inte.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ser att den hockeyallsvenska finalen spelas i bäst av 5 i år. Det är nytt va? För visst spelade vi bäst av 3 mot Leksand? 🤔
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
{8399}: Om det är någon form av strategi att låta speldugliga spelare semestermysa sig i form till ett kval så är det nog något av det mest intelligensfria jag hört talas om.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Tikkare: 12 spelare skadade. Om det inte var 2 kompletta SHL-femmor Nubben hade på kroken innan fönstret stängde var det lika bra att det sket sig. Nåt enstaka nyförvärv hade varit en piss i missisippi i det här korthuset.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
{7804}: Oavsett smutskastning tidigare här, du är en bra supporter. En jag respekterar trots Twin Peaks-laget du håller på.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Kan inte alla sadister som finner njutning att sparka och spotta på döende bara starta ett eget jävla forum så kan vi övriga antingen stötta eller lida i tysthet?
Frånsett att halva laget är från juniorleden så spelar vi sedan en tid för oss fullständigt betydelselösa matcher mot lag i det absoluta toppskiktet som har något att spela för. Hur i helvete kan nån tro att det går att dra rimliga slutsatser om ett lags kapacitet med sådana förutsättningar?
Frånsett att halva laget är från juniorleden så spelar vi sedan en tid för oss fullständigt betydelselösa matcher mot lag i det absoluta toppskiktet som har något att spela för. Hur i helvete kan nån tro att det går att dra rimliga slutsatser om ett lags kapacitet med sådana förutsättningar?
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Precis som med västernorrländsk hockey står blaskan för tidlös kvalitétsromantik
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vad imponerar mest på mig med Timrå IK 2018 förutom det sagolika avancemanget?
Föreningens budgeterade publiksnitt på 3500 pers i SHL.
Det var jävulskt verklighetsförankrat
Föreningens budgeterade publiksnitt på 3500 pers i SHL.
Det var jävulskt verklighetsförankrat
+ 10
Föregående · 196 · Nästa


Vi jagar tydligen Jesper Fröden i AIK