Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
steveroper: Om Nubben ska vara trovärdig med tanke på att han tog sportchefs jobbet tillfälligt så skulle han i 1:a hand fixat en ny sportchef och låtit den personen sondera ny tränare. Nu luktar allting inavel de lux. By the way....varför var Kimmo tillbaka i helgen? Sugen på sitt gamla jobb?
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Starostenko: Ett av dom så kallade billiga som Juel släppte in var väl ändå en styrning från Mr Forsmark eller.......
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Röda Tallen: Tycker om din sista mening: Om JJ bara kan sluta släppa in enkla skott långt utifrån.........Vad talar för det? Nä vi får hoppas att den nya målisen överraskar nu när The Nubb vaskat bort en toppmålis🫣
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Charliejfz: Det svänger i ishockey. FBK slog ju nyligen Brynäs med 7-0 och då TIK slog FBK med 8-2 så kanske man kan hoppas på ett 15 tal mål för TIK mot Brynäs när dem matchen kommer🫣
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Herminator: Gissar att FBK kommer att tackla Dahlen så ofta dom kan🤨
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Daniel Karlunden tror jag på som tränare. Bra "track record" med bra ledaregenskaper. En tränare som vill utveckla sig själv och spelarna och ingen tröttnisse som dreglar efter pengar. Har ju själv spelat i många olika klubbar på elitnivå. Helst Tommy en säsong till med överlappning till den store Karlunden
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Hockeydynamit97: Juel är en bättre målis än JJ men idag spelar det ingen roll. Nästan hela laget ska skämmas😡
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
roger_sundsvall: Med det här spelet blir det ett lätt beslut för TS att ta om han skall fortsätta ett år till som tränare.....
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
Zåsse klubban: Vi slarvade bort matchen i 5 mot 3. Inga direktskott, ingen skymning. Så fucking lättläst för motståndarna. I övrigt bra kämpat o Juel övertygar. Saknar det det där lilla extra av forwards.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
sikth: Den osympatiska tränaren Olsson i Frölunda har verkligen implementerat samma spel i Frölunda som han gjorde i Skellefteå tidigare. Bara fasthållningar och fulspel. Tråkigt att domarna inte dömer efter regelboken🤔
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Att värva Rattie är att som att ställa en typ boll maskin (som tennisspelare använder) i anfallszon och skjuta pucken på mål. Han går ju knappast att använda till annat såsom försvarsspel eller till annat över hela banan. Rattie-Nej tack!
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Bra inlägg. Det är ju viktigt att ha ett bra försvarsspel vilket ger målvakten mer självförtroende att agera utifrån olika situationer. Det man inte vill se är dom där halvhårda puckarna långt utifrån som seglar in ofta för att målvakten blir bekväm och inte förflyttar sig tillräckligt snabbt ut ifrån kassen för att minska synligt nät för skytten. Där är Juel outstanding jämfört med JJ. Sedan har JJ också många bra saker men för mig är Juel helt klart en bättre keeper. Men det krävs ett försvar som är vakna och även vet hur målvakten agerar för det är trots allt ett samarbete mellan i första hand backar och målis. T ex hur man "lyfter undan" motståndarna framför kassen mm mm.
+ 4
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
{11149}: Har alltid tyckt bra om Juel. Jobbar längre ut än JJ och är snabbare i sina förflyttningar.
+ 20
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
{11149}: Forsmark är ju bedrövlig. Kan någon ge honom lite ammoniak att sniffa. Jag vet, inte snällt men det är alldeles för ofta som han uppträder som en sömngångare. Jag berömmer honom när han är bra men det är tyvärr inte ofta🫣
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Vi har väl ändå ett hyfsat bra lag ändå. Dom har ju visat det tidigare på säsongen. Det som saknas nu som var bra tidigare är bl a backarnas deltagande i offensiven men framförallt snabbare uppspel. Vidare så vill man överlag se lite mer passion. T ex när man skall göra ett flygande byte så måste man åka för fullt till båset så vi får in nya gubbar snabbt. Kort sagt hjälpa varandra hela tiden och göra det lättare. Det sämsta jag vet och inte vill se är ett fåtal spelares divafasoner. Ungefär som att jag behöver inte jobba hem eller överlåter åt någon annan att fullfölja tacklingar, screena bort motståndare mm. Bra dessutom om nykomlingarna får mer speltid nu och visa varför dom kommit till TIK.
+ 2
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
roger_sundsvall: Snyggt mål av "Heikki" men 28 är för sorgligt. Hoppas han kan steppa upp lite. Hartmann behöver också steppa upp och EP måste sluta vara så skön.
+ 2
Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-12-06
Karlsson74: Godkänd insats ändå fram till kvitteringen.
Föregående · 2 · Nästa