Historik
Föregående · 9 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Säga vad man vill om Bulan men han håller verkligen igång i båset (aktivitet)
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
roger_sundsvall: Sammanfattning Timrås period: Fjällbrynt
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-03-09
bar mofftak: Hoppas jag är fel ute men tycker vår målis verkar ha stukat självförtroende. Han agerar för långt inne i sin egen målgård vilket betyder mer nät bakom honom. Bättre om han är mer aktiv i djupled.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
bar mofftak:
Jag vill se följande spelare i PP.
Hållander, Wedin, Hanzl samt Lyytinen och Svensson/Erixon
Hur svårt kan det vara!!!!
Absolut inte EP och 54:an
Jag vill se följande spelare i PP.
Hållander, Wedin, Hanzl samt Lyytinen och Svensson/Erixon
Hur svårt kan det vara!!!!
Absolut inte EP och 54:an
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
roger_sundsvall:
Några reflektioner efter att ha sett alla matcher hittills i år.
Tycker att laget gjort fantastiskt bra ifrån sig oftast men samtidigt riktigt dåligt stundom. Nu fokuserar jag på dåliga saker/situationer som jag funderat ofta på.
Ett par-tre forwards (alltid samma) gör inte jobbet hela vägen när man skall checka eller åka ikapp och blocka sin kille. Man sluter åka skridskor och kör den så kallade åkstilen ”pumpen” eller ”köttbullen”
www.youtube.com/watch?v=-oWZ68SbLH4
Vidare så verkar det som att nästan alla avslut i anfallszonen (både 5-5 och PP) skall gå via EP och JD.
Som (när dom får pucken) bromsar ner tempot något så otroligt vilket gör det mycket lätt för motståndare att markera ut dom. Sedan avancerar nämnda spelare in mot mål och avlossar skott som alla inklusive målvakt är beredda på. Målis t ex går ju ut och täcker av så det lilla nät som eventuellt syns bakom honom är minimalt att få in en puck på.
JD är en bra skytt men om han annonserar i ST (ironi) att han skall skjuta så gör han inga mål.
Här ligger en hel del på lagledning/tränare att steppa upp och förändra. Är det för många heliga kor
som är orsaken eller? Vilket annat lag som helst skulle ha gjort en del förändringar vad gäller spelare som inte presterar men inte TIK. Varför? Det är ju professionell hockey man sysslar med och ibland måste man lägga känslorna åt sidan för att nå framgång/resultat. I princip är det ett företag som måste utvecklas och förnya sig. Vilket företag idag använder fax som egentligen är otroligt driftsäkert och stabilt men det finns ju annan teknik (tror ni förstår poängen)
Inför dom sista matcherna innan eventuellt slutspel så behöver nog många steppa upp några steg.
Det som gör mig frustrerad är ju att man vet att killarna kan om dom vill och det suger.
Några reflektioner efter att ha sett alla matcher hittills i år.
Tycker att laget gjort fantastiskt bra ifrån sig oftast men samtidigt riktigt dåligt stundom. Nu fokuserar jag på dåliga saker/situationer som jag funderat ofta på.
Ett par-tre forwards (alltid samma) gör inte jobbet hela vägen när man skall checka eller åka ikapp och blocka sin kille. Man sluter åka skridskor och kör den så kallade åkstilen ”pumpen” eller ”köttbullen”
www.youtube.com/watch?v=-oWZ68SbLH4
Vidare så verkar det som att nästan alla avslut i anfallszonen (både 5-5 och PP) skall gå via EP och JD.
Som (när dom får pucken) bromsar ner tempot något så otroligt vilket gör det mycket lätt för motståndare att markera ut dom. Sedan avancerar nämnda spelare in mot mål och avlossar skott som alla inklusive målvakt är beredda på. Målis t ex går ju ut och täcker av så det lilla nät som eventuellt syns bakom honom är minimalt att få in en puck på.
JD är en bra skytt men om han annonserar i ST (ironi) att han skall skjuta så gör han inga mål.
Här ligger en hel del på lagledning/tränare att steppa upp och förändra. Är det för många heliga kor
som är orsaken eller? Vilket annat lag som helst skulle ha gjort en del förändringar vad gäller spelare som inte presterar men inte TIK. Varför? Det är ju professionell hockey man sysslar med och ibland måste man lägga känslorna åt sidan för att nå framgång/resultat. I princip är det ett företag som måste utvecklas och förnya sig. Vilket företag idag använder fax som egentligen är otroligt driftsäkert och stabilt men det finns ju annan teknik (tror ni förstår poängen)
Inför dom sista matcherna innan eventuellt slutspel så behöver nog många steppa upp några steg.
Det som gör mig frustrerad är ju att man vet att killarna kan om dom vill och det suger.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Hank: No. 54 är livrädd på isen. Förvänta er inget därifrån. Om han ändå kunde försöka visa lite offervilja, gå in i närkamper och försöka komma in i spelet men nej.
Vi vet ju att killen kan så otroligt mycket bättre men i nuläget platsar han inte ens i Djurgården
Vi vet ju att killen kan så otroligt mycket bättre men i nuläget platsar han inte ens i Djurgården
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BaraTikare: Håller inte alls med. Dåligt "split vision" går för sakta, fastnar ofta vid sargen, vinner sällan närkamper. Kämpar bland dom bättre i laget men det räcker inte
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
EXPLORERSMÅLAND: såå tävla lojt framför eget mål, inga tacklingar
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: Jag har inte hört någonting alls (mycket trovärdigt) om Hanzl😄
+ 7
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
BaraTikare: Känner mig ganska lugn ända till när 33 är inne🤔
+ 1
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Villervalla: Lundin är en mycket bra spelare för allsvenskan
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Timrå4ever: 1 friläge, 1 på Inget mål. Hur tror ni detta slutar?
+ 1
Föregående · 9 · Nästa