Historik
Föregående · 10 · Nästa
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17
{5647}: Just i den sista hundradelen innan kollisionen åker faktiskt axeln/armbågen uppåt (uppåtrörelse) innan den träffar Rindell. Förmodligen inte avsiktligt men det gör att resultatet av tacklingen blir brutal.
+ 1
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
{297}: varför då? det blir ju inte tillräckligt snyggt då
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
{469}: Håller med.Eronen slutar åka skridskor när han söker passningar. Please, rör på benen så kommer du lättare att hitta öppningar för passningar. Där har vi ett föredöme i Lyytinen :-)
+ 3
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
TD: Jag tror man behöver sträva efter att i klubben ha duktiga pålitliga "långväga" ledare o personal som vuxit upp i/med klubben men även att ta in typ företagsledare som vet hur ett företag/klubb skall skötas. Det är många millar som skall hanteras på bästa sätt samtidigt som personalen hanteras på ett proffsigt sätt och att utvecklingen går framåt. Det finns inte plats för lallare och småpåvar som inte har kunskap och erfarenhet. Jag vet inte exakt hur det ser ut i TIK men det verkar inte som att det alltid är rätt man på rätt plats på alla positioner. I alla fall verkar det vara kraftig "turbulens"
+ 2
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Olli Hahl: Jaha då är det dags för FBK (på tal om filmningar) som tydligen tränar på hur dom skall komma undan med utvisningar och dom är otroligt skickliga på detsamma. Låsa motståndarklubban under sina egna armar, interferens, fasthållningar vid sargerna mm mm. Sedan har vi en domarkår som håller på att döda SHL genom att inte döma för alla dessa saker. Det får dom här medelmåttorna till spelare i olika lag att verka duktiga då dom i själva verket fuskar (med dåliga domares överinseende) Inför en granskningsnämnd för domare där man går igenom matcherna och bedöm vad som missats av domarna och låt dom bli arbetsbefriade några matcher så vi får en bättre nivå. Avslutar med ett klipp från TIK-FBK
www.youtube.com/watch?v=SQTXgXQHv5U
www.youtube.com/watch?v=SQTXgXQHv5U
+ 4
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Söderöver: Ibland byter man målis för att väcka laget och markera att det krävs lite mer aggressivitet. Idag skulle jag som ansvarig bänka Eronen för att skicka signaler till övriga. Ja menar, dom som spelar lite o sitter på bänken måste ju undra varför inte dom får hoppa in när en kompis trots urdåligt spel i match efter ändå får fortsätta
+ 3
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Dubbeld: jamen det fungerar ju inte att Emil eller Jonte skall styra PP. Inget tempo och alla vet att det oftast slutar med ett changspass. Lättläst. E o J vill vara sköna o alltid, alltid göra det svåra. Varför inte lira snabbare o enklare.
+ 3
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Henrik_Tikare: Övermod blir vår motståndare ikväll
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Labban:Utan hänsyn till känslor men hänsyn till lagbygge så förläng Rindell, Lyytinen och Edan. Ersätt Ericsson och Eronen. Försök värva en ung klon av Ericsson som har bättre fart och tuffhet samt en spelskicklig Lyytinen kopia. (Om drömmen är att slåss i toppen😄
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
solbacken: Bättre inställning och kämparanda idag.men, allvarligt talat, på tok för långsamma spelvändningar och för många puckdumpningar. Är det så här man har tänkt genomföra matcherna och tränat på hela säsongen? Och PP. Varför envisas med att Dahlen skall styra det!!! Händer inte ett dugg. Måste väl vara dags med lite nyare varianter.
+ 1
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
FH - avdammad: Håller med till 100% Det är vuxna människor (hoppas jag)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
{10473}: Tycker det verkar som många lag har hittat modellen att spela mot Timrå. Hög forchecking och mycket press och stress. Likadant när TIK är i anfallszonen. Stenhård press så att våra (spelgurus) inte får en lugn stund utan tar dåliga avslut. Och i egen zon blir det svårt och där har vi en del ungtuppar som inte är så rutinerade så det blir lätt sarg ut och blindpass. Dom rutinerade backarna får ta på sig (ibland) en väldigt stor arbetsbörda och det straffar sig med enkla misstag även för dom. Tror TIK behöver "tajta till" laget och förflytta sig över hela banan i samlad trupp för att backa upp varandra. Sedan tycker jag att man inte jobbar klart situationerna. Man slutar åka skridskor och går inte in i närkamperna med fart. Ja, jag vet, det är fantastiskt vad man kan mycket hockey på sidan om. Men det är väl roligt med engagemang :-)
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
{9908}: Som jag sa tidigare. TIK spelar bra med underläge och 1 minut kvar och jagar kvittering. Var är den inställningen resten av matcherna? Det finns ju där så för i helvete plocka fram det i tid.
+ 6
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Ja, och det verkar som att allt går ut på att Jonte eller Petterson skall styra spelet i powerplay vilket (med tanke på alla chanser) inte har gått så där bra (snarare urdåligt) När dom får pucken stannar oftast spelet och rörelsen i spelet upp. Då slutar det oftast med en chans passning eller skott i täckande försvarare. Så ja, gärna ett annat powerplay men utan nämnda herrar. Ja, något mål har det blivit men procentuellt ingen höjdare
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Söderöver: Tycker Timrå är fantastiskt bra. Kämpar, vinner puck, inget lallande med pucken, hårt jobb, aggresiva, vassa avslut och grymt och aggressiva närkamper ( i matcher när dom ligger under med ett mål och jagar kvittering med en minut kvar) Varför kan dom inte plocka fram det under ordinarie matchtid!!!!
+ 1
Föregående · 10 · Nästa