Historik
Föregående · 3 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
AW-M89: Äntligen dags för hockey igen! Jag spelar emot oddsen på powerplayn och öppnar inom kort den första kalla, taggitagg!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9885}: Var det bara en bluff av gd eller är man tvungen o ha prenumeration hos dem för och ta del av det gratis erbjudandet ?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ser att det diskuteras politik nu ist. Ja vad som helst för o vrida bort tanken på kommande säsong.. Jag tror vi får det tufft denna säsong igen tyvärr första steget är taget och målvakter och backar har förbättrats men fws känns sådär just nu. Är JL en mål/poängmaskin i shl efter 10 år som bunkrare i NHL? Kommer rödin orka leda målskyttet även iår ? Jag hoppas såklart men vi borde varit mer heta på fws tidigare under silly.. kul att Lindholm Jr får åka med till Danmark iaf!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Morningstar: Möjligt, jag tänker mer att dem hade ju kunnat informera om det direkt i samma veva så hade man sluppit vara fundersam.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DanneBif1912: Man har ju både läst o sätt reklam videos från Brynäs om klassiska svart mot vitt där de säger "Nytt för i år är att man behöver boka plats osv" varför tog dem inte med den dåliga nyheten för i år att matchen inte sänds live om den nu inte gör det ? Väntar man tills det börjar och låtsas som att det regnar ?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Vad tror ni tar sig HV till slutspel? Nubben tror på minst kvartsfinal om dem får in Anton Strålman på sista plats. 15 fws har dem redan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Undrar om allt är klart tills träningsmatchen den 16de mot Timrå isf så ska alltså ev 3 spelare in på 2 veckors tid.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ingen vidare poängskörd dem senaste säsongerna och 35 år gammal.. plus att han har en känd förmåga att dra på sig onödiga utvisningar
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag ser våra centrar som Björninen, Palve, Mclanniss, Ölund isf om han kommer helt klart. Förstår inte hur du/ni kan tro han kommer ösa in poäng i SHL bara för han lirat i NHL ett par matcher. Men du verkar ju helt hundra på att han kommer konkurrera med Björninen och Palve ev Scott. Jag kan ha fel såklart men jag tror att ska han lira center hos oss blir det tredje eller fjärde om ingen blir skadad.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Bra värvning för tredje ev fjärde kedjan men då ser jag sallinens plats som borta
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Inte långt till försäsong hoppas våra tilltänkta målskyttar är på plats tills dess så vi kan spela ihop oss ordentligt inför serie start. Spännande och se vilka det kan bli nu när Saku är ute ur bilden, vi har inga topp rykten kvar nu va ?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Håller med man ska ta NHL förstärkningar med ett stort kar salt.. jag tror att Bäckström blir vår första NHL hjälte att vända hem och det är väl 2 år kvar tills dess så.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Tror ni Scott går som center eller forward denna säsong ? vore ju grymt om han är kvar som center vilken lineup vi kan ha då! ^^
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Scerban: Det som skrämmer är ju att Pettersson, Sallinen och Molin fortfarande inte fått besked om sin framtid i klubben. Det kan ju vara så att dem tar sista platserna i truppen om marknaden "dör". Vi kan då iallafall lyckas skrapa ihop två bra kedjor som jag ser det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kul o se att Starkbaum fortfarande lirar i landslaget
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kan man se lagbygget löpande nånstans ? 😂😂 alltså en överblick på vilka som är kvar o lämnat ? Många andra klubbar verkar ha det direkt på hemsidan men kan inte hitta det nånstans på bifs förutom dem spekulationer som förs här inne 😬😬
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9852}: Att borta stå ligger bredvid hemma stå är också ett klart minus
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Slipper vi ordet revansch nu mån tro ? Lagom urvattnat ord när det gäller Bif
+ 3
Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
{8399}: Man måste inse att jobbet redan är gjort vi kom längre än förväntat ser ivrigt fram emot nästa säsong!
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Sover dem på ståplats ? Låter som det spelas i b-g arena förfan
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brown ass IF: hoppas rödda har en bra dag idag.. Annars känns det jobbigt, bara Eklind igentligen som höjt sig nåt snäpp sen säsongsstart.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Förstår inte varför folk inte vill gå o bära laget framåt mot ett bättre lag det är ju det som är grejen kolla andra lag som Leksand o Oskarshamn dem sviker iaf inte sina grabbar på isen och kommer varje match o stöttar, stark gjort och det har nog hjälpt mycket. Om folk i Gävle enbart vill gå på Brynäs-Linköping matcher för resultaten känns givna kanske det är dags o flytta monitor söder ut ? ^^
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Det finns tyvärr ingen supporterkultur i brynäs hallen.. det är oftast lika dött som i graven ända gången publiken vaknar till och klappar lite glatt är när det blir mål annars är det gött sittande med kaffe o bulle och om nån tänder en bengal är det ett huligan svin som ska uteslutas. Nej det kommer tyvärr aldrig bli lika bra drag på våra matcher som djurgården aik med flera..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herr D: Dif får helt klart hjälp från läktarna, publiken pushar sina spelare som dem ska så visst kan energin komma om det kommer in ett mål för djyrrgån här. Man skämdes lite o kolla på våran hemma premiär visst att bara 2200 fick komma in men herregud vad tyst det var och det gav knappast laget extra energi.. Jag vet inte om folk på sittplats i gavlerinken tror automatiskt att dem inte är inblandade i supporterkulturen på läktaren och kan sitta o tjura när andra laget leder med 2-0 istället för o skrika brynäs o pusha laget.. nej det är riktigt tråkigt faktiskt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Anton rödin - Greg Scott - Patrik Berglund/?
Nicklas Danielsson - Oula Palve - Emil Molin
Noel Gunler - Tomi Sallinen - Nick Olesen
Oscar Eklind - Linus Ölund - Daniel Mannberg
Extra: Birgersson, Ljungcrantz ,Kvist
Chey Genoway - Simon Bertilsson
Marcus Björk - John Nyberg
Julius Bergman - Kristoffer Berglund
Tom Hedberg - ?
Mv:
Veini Vehviläinen
Viktor Andrén
Hoppas Berglund byts ut mot någon med mer speed.
Nicklas Danielsson - Oula Palve - Emil Molin
Noel Gunler - Tomi Sallinen - Nick Olesen
Oscar Eklind - Linus Ölund - Daniel Mannberg
Extra: Birgersson, Ljungcrantz ,Kvist
Chey Genoway - Simon Bertilsson
Marcus Björk - John Nyberg
Julius Bergman - Kristoffer Berglund
Tom Hedberg - ?
Mv:
Veini Vehviläinen
Viktor Andrén
Hoppas Berglund byts ut mot någon med mer speed.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Erika är verkligen my way or the highway och jag vill tyvärr inte se henne som sportchef över det oprioriterade "loket" isåfall får hon hitta någon annan post. Hon får gärna vara kvar för hon gör otroligt mycket gott men om hon skulle kräva till sig en roll som sportchef även för herrarna kommer det ett enormt ansvar och kritiken kommer hagla om snedsteg tages orkar hon den pressen? då går det inte o gömma sig bakom att damlaget minsann är ett final lag.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Genoway är ju ett ganska säkert kort o värva har producerat förut och är relativt känd i shl så den som gjort värvningen ska inte ta allt för stor cred eftersom till och med vi internet sportchefer hade kunnat landa honom med rätt pengar i hand och om det nu är Alcen, Grahm eller JB bryr jag mig inte om. När det gäller hur det ska se ut i framtiden så om jag förstått det rätt så kommer många vara delaktiga i värvningarna och dessa personer kommer värva till hela föreningen ? Att endast en person ska värva spelare till hela föreningen känns inte troligt men man vet aldrig med Brynäs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nyb: P.B Hängdes ju ut med namn o bild i varje tidning så det kanske stämmer att han lägger av för vilken spelare på isen hade inte dragit det kortet såfort dem åker förbi herr bulan. T.H hade nog gjort detsamma om han hängts ut i tidningen på det sättet man undrar ju doc varför dem inte gjorde samma som mot P.B ? Vi har väl inte ens bekräftade uppgifter från någon tidning eller Brynäs att det faktiskt är T.H som är den andra spelaren ?
Föregående · 3 · Nästa