puffe4

424 inlägg · 71 besäkare

Historik

· 4 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
leo: Kul att du skriver så trevligt. Men, bortsett från det. vi ligger under med 1-2 i serien. Ser du det som utomjordligt att vända det? Är idrott alltid realistiskt? Isåfall ska ingen gå på matchen på tisdag, för vi kan ju inte vinna? Defaism gynnar inte oss nu

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bössa 68: Jag är novis, kan inget, men tyckte det var synd att Karlin sparkades.

Jag har alltid varit skeptisk när målvakter ska vara de som styr, men Freddan har ett jävla MoDo-hjärta, det måste jag ge han. Det är väl ändå en fin grej, han älskar MoDo.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bössa 68: Att ge upp i förtid är inge bra, kriga Bössa, Attack, attack, MoDo-attack

Tror du Rögle gav upp trots att dom låg under med 0-3 i matcher?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Gavelo, Bad_Brett o Widebro kan nog styra skutan vidare mot SHL. Men först måste vi misslyckas denna säsongen. Inget är förlorat om vi vinner 7 matcher till.

Kunde Sverige gå till fotbolls-VM så kan nog MoDo vända serien mot Karlskoga o.s.v.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu blir man nyfiken. Vad skulle en grupp MoDo-profiler tjäna på att ha Hinken som sportchef? Vill dom inte MoDos bästa?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vi kan ju fortfarande gå upp, men om så icke blir fallet, vad tycker du vi ska göra? Avskeda Hinken såklart, sedan avsätta styrelsen, men hur går vi starka fram efter det? Har inget svar, bara nyfiken på idéer

Rögle BK > Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Charliejfz: Grattis Bandyklubben, ,Nu är ni historiska. Är mest glad över att MoDo inte blev första laget att tappa 3-0 till 3-4.- Känbns som att det vore MoDos grej annars.

Hoppas ni slår ut plastlaget nu då och får kämpa om guldet

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: Grattis jävla Karlskoga, hoppas vi åtminstone gör ett mål nästa match

Färjestads BK > Sv: Mögle BK detroniserade den värmländska Warulfven
Realisten: En genuin supporter, oavsett lag, skulle aldrig håna motståndare i deras bok efter en sorgens kväll. Att du sedan försöker skriva som en äkta Lule-ikon ....skämskudde

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Själv tycker jag det är vackert att man stannar kvar och försöker spela upp klubben man bidragit till att spela ur finserien

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja, tänkt på det, ser ut som han gått på gym

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Drömmen för MoDo att få in riktiga ledare. Sympatiska och inga drygputtar som måste bära Armani-kostym. Tillför Per Bäckman och hans puck-kunskap och vi är i SHL om ett år
Uppladdat:

500x0-grabbarna2.jpg


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Är du inte lite fyrkantig nu? Bara för att en medlem på HS påstår en sak så behöver väl inte det vara sant. Givetvis kan vi rulla Hinken i tjära och fjädrar kommande säsong, men först i kön står då styrelsen

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Widebro känns genuin, låt han ta över hela verksamheten, dock ej på konsultbasis

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Haha, Karlin står jag bakom, men Hinken står väl bakom sina beslut, hoppas jag, annars känns han lite överflödig(liksom vår styrelse)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Både du och jag vet nog att Hinken värvat Matt, men han verkar ju inte varit en särdeles stor hit. Tycker bara det är trist med drev(nu mot Bella då). Det är inte hans fel att han spelar mycket, när vi inte lyckats få in bättre spelare

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Haha, det har jag missat, en Golgata blev det idag då, men det är ju ändå Påsk-tider

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: Aha, du menar inlägget när nån börjar skriva politik härinne. Som du vet finns det en sida för politik, så givetvis ska partipolitik inte besudla våran MoDo-sida. Hoppas du håller med?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: Kan du vara lite mer konkret, gäller det drevet mot Berglund?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Han offrar sej för laget, eftersom han förutom Rundblad är den enda offensiva backen vi har, Gallan bör gå¨till de som byggt denna back-besättning.

Bella gör sitt bästa tror jag, vad mer kan man begära. Han borde inte fått denna nyckelroll, men ställer upp på det ändå. Vackert ändå?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vill man ens höra intervjuer efter en blek insats? Nummer 22 brukar dock alltid vara öppen med kommentarer efter förlust, så kanske

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Ett inlägg som inte är lite pinsamt, skriv om MoDo eller håll käft

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Precis. Berglund får en större roll än han kanske bör ha, men absolut inte hans fel. Han har inte byggt laget, men du nämner forwards bl.a. som verkligen borde kunna bidra mer i stället för att 'gömma' sej. Men går vi upp så kan vi renovera truppen

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Så länge Färjestad kan tappa 3-0 i matcher, så ska vi nog avvakta med vad som är klart, innan det är klart. Tror MoDo spelar hockey på tisdag, sen blir resten historia

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Det jag gillar mest är att han är MoDoit.

Sedan är han inte en lysande back, men i MoDos bleka back-besättning är han väl med Rundblad något av ett offensivt vapen. Ingen hackkyckling för mej, trots hans brister

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Forumet kräver alltid minst en hackkyckling, speciellt i Påsk-tider. Men gillar Berglund, tror han skjuter oss vidare till final

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Vi är bara sju vinster från SHL. Inget man tänker på ikväll, men ändå, allt kan hända

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Måste gå på toa, så läser sen, men tycker vi samma?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Vi gör noll mål, hemma, inför full salong, om du inte tycker det är blekt, så åtminstone beigt. Usel underhållning från de röda tycker jag

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Har inte heller gett upp., Om Jeppe o Fitz o andra välbetalda tar tag i sakerna tror jag vi lever ett tag till.

Dock blir man frustrerad över allt snack om att INTE ta onödiga utvisningar, sedan gör vi det ändå, så sjukt trist.

Sorgligt att publiken på plats fick se ett så blekt lag, men på tisdag blir det andra bullar


MoDo Hockey > Semifinal 3 ! MoDo-Karlskoga 2026-04-05
Känns som att vi är värda en matchtråd(om jag inte missat den).

Dags att visa Karlskoga vars skåpet ska stå. Hoppas på full lada

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Gavelo: Fy fanken, vill inte trampa någon på tårna, men att välja Jehovas lär vara som att konvertera till Timråit. Sjukt att man drar in sina barn i detta

Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: AI är bra

Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Tarasov: Saknar Televinken

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Heyerdal: Vet inte om det redan avhandlats härinne, men någon som vet statusen på OP? Såg ut som stor risk för hjärnskakning

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Bad_Brett: Tycker vi har två bra målvakter, vilket känns bra. Om man sedan får stå i en match där vi går ner i källaren, behöver inte bara vara målvaktens fel.

Sluta vara drama-queen, snälla

Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
NuMo: Dock trist, tror flera användare redan använder Ai i stället för att ha egna åsikter, lite som att man hatade googlare förr, nu blir det värre

Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
NuMo: Lite trist att Trump använder detta då. Hans beteenden är ju ändå viktiga för Världen

Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
NuMo: Trist när folk slutar tänka och överlåter det till 'någon annan' Ett filmtips är 'Brazil*, vill man ha ett sådant samhälle

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Vill önska alla trevliga (ett fåtal?) och övriga Tirmåiter en särdeles Glad Påsk. Även om vissa förblindas av nåt patetiskt nonsens-hat, så tror jag vi alla vill se våra derbyn i finserien framledes. Wifsta och Alfredshem hör ihop, typ.
Förstår att yngre och ett fåtal äldre medlemmar inte förstår symbiosen, men för oss som inser det önskar jag er en fin framtid.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Bössa 68: 80 mil från Kempis, nära "äckliga" lag som HV,Frölunda o Färjestad, men ser hemma-matcher så ofta jag kan.
Nuförtiden är jag en av dem som står i klacken söderut

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Glad Påsk Alla Gävlar. Ni har guld så det räcker. Måste ge er att ni har snygga dräkter

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Bössa 68: bra Bössa, har ju några mil till hemma-match, så åker nog upp bara på match 6 om det behövs

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
NuMo: Jättebra låtar passar alltid tycker jag, åtminstone mer än inlägg som handlar om egenkärlek.


Det är ju ändå fredag och vi har 2 lägen att rycka ifrån mot Bofors


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
NuMo: Känslan, men inte rätta viljan, låter som poesi
Personligen tycker jag trams är ett bra sätt att snacka ned en förlust. Mäta organ är inge bra, bättre att vi sakta kokar ner bedrövelsen i nåt lättsmält inför kommande batalje


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Chamez: Det är sådana inlägg som gör att gilla-knappen behövs. Fortsätt så

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey-BIK Karlskoga: Semifinal 2 i Nobelhallen 3 april
Bössa 68: Kom igen Bössa, om 2 dagar laddar vi om, huka er gubbar och kärringar i Karlskoga

· 4 ·
Om puffe4
Hejar på: 0x20-nophoto.gif Neutral

Erfarenhet: 14. Pucksamlare

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(