puffe4

424 inlägg · 71 besäkare

Historik

· 6 ·
BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: Jodå, är uppdaterad såklart, menade vilka lag i detta forum som perpersa skulle hållit på? Älskas inte Kartlskoga av alla lag i serien?

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
Costanza: Bengt-Åke ska du inte glömma bort, han kan avgöra varje match

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: Bara nyfiken, vilket lag håller perpersa på?

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: Trevligt välkomnande, men det var innan du visste att jag gillar Degerfors....

Tror på en lång serie där vinnande lag också går upp i finserien, må bästa lag vinna

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
Walle2: Eran enda chans? Men, tror Tälje blir lite att bita i, så ta inte ut allt i förskott

BIK Karlskoga > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: De blåser i träa i Karlskoga, liksom i Karlsta. Hoppas på en serie som inte Wessner får döma

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: 1:a april i Nobelhallen 2026
Tarasov: Bäckis förtjänstfana saknas i Övik, Arbetarkille med pondus!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: 1:a april i Nobelhallen 2026
Gavelo: För mej personligen, underbart med några extra dagars vila inför semin. Men hoppas SSK är mer inne i matchtempo o tar 2 raka i Västerbotten , till att börja med. Vill se Löven vissna lite grann

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Willow: Sjuka matcher, Horavas klackmål i rysarserien mot Timrå, sedan leda 2-0 i matcher mot Hv, tappa till 2-3 och vända igen. Finalen mot Cluben var enklaste serien, Cluben vinner aldrig, nånsin...

Älskar kommentatorns nydanande uttal av svenska språket(sje-ljuden framförallt), detta borde ingå som ledstjärna i Tidö-regimens kulturkanon

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Bebas: Han känns genuint sympatisk, Inget som gör att man blir världsledare idag
men hoppas han får en fin framtid. Kanske leder MoDo till tredje guldet 2035. Vi kör ju 28års-cykler mellan gulden

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Framnäs: Har Elton skrivit på för Timrå?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Vargen: Viktigast är kärleken för sitt lag. Sedan bör man respektera att inte alla(märkligt nog) håller på MoDo. De som är genuint intresserade av hockey , oavsett lag, sitter nog inte o skriver skit om motståndare när det gått dåligt.

Som exempel, de från Timrå som bara är inne här och hånar när vi förlorar är nog inga riktiga fantaster, liksom våra hån på Timrå-sidan är detsamma.

Jag vill tro att om man har en lidelse för sitt lag, så har man respekt även för de som håller på en motståndare

Sen älskar jag när MoDo-klacken skanderar "Ska ni gå hem nu" med åtta minuter kvar på Hovet

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
NuMo: I slutspelstider eller när Påsken närmar sej

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
En sen kvälls-enkät.

Vem vill du ha i ditt lag

Kelleher eller Pooley?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
NuMo: Ja, man gillar ödmjukhet. Men, har som vanligt sett matchen lite sent så inväntar nu eftersnacket som är så gött när man vinner.

Vill bara nämna lyckan av att vi har 2 målvakter, breddspelarna är kanon(typ Matsson). Oavsett motstånd i semin så stjäl vi en av de första 2 matcherna eftersom vi är i slutspelmode, sedan räcker det med hemmasegrar, då publiken strömmar till.

Synd att vi inte får spela mer på Hovet dock, röda väggen dominerar som vanligt.

Sedan förlorar vi en massa pengar för utebliven match på lördag, men det går att leva med eftersom vi ä'r vidare

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Bra svar, det enda ordet du kan. Slöseri med tid då

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Psykfall är en allvarlig diagnos. Det får stå för Dej. Är du normal då? Inte lätt aggressiv....lite mer aggressiv kanske , jobba med dej själv, innan du kastar ut diagnoser hit o dit

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe4:mer Jämtland

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Vi har fått missiler från fossil som Kulltorp och glorious badger: idag. Hoppas det kan stanna vid detta.

Ger er en fredssång och hoppas dessa nicks inte besudlar vår sida igen. Timrå behövs för finderbyn

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza sover och MoDo vinner i morgon, Amen

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe4: Till alla som älskar Jämtland, även för alla andra också, såklart

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Finns på en sida nära Dej

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Lite svenskt då, vemodigt nu när Leksand åkt ur och MoDo jobbar för att bli första laget att tappa 3-0 i matcher. Livet blir knappast sämre

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Du är alltid ett lyckopiller härinne, men gå in på musiksidan då, så får vi avsluta kvällen, kamrat!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Fast, det är väl en bedrift att han reser sej igen, liksom MoDo gör i morgon.

Med lite bättre text kan detta vara en kamplåt för oss framledes.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Kulltorp: Har du problem med att folk pantar? Skriv om hockey i stället för personangrepp, tack!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Tycker vi ska återföra forumet till vad det handlar om.

I morgon stänger vi kvarten

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja, Tälje har stor moral, MoDo saknar framförallt insikt om vad som är skillnaden mellan tufft spel och korkade utvisningar. Men mycket hockey kvar, som man säger.

Hoppas på finderbyn inom min livstid

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Med SSK-vinst ikväll öppnar det sej liiite mer för klyktattar-derbyn i finserien igen, men finns oerhört många om och men innan dess. Men man får aldrig tappa hoppet innan allt är kört.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Hedberg verkar genuint trevlig, men 'en oerhört kompetent tränare' vet jag inte, tycker tjurläppen Karlin är mer kompetent

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gött med SSK-vinst. Vinner dom en match till har vi fortfarande chans till hemmaplansfördel i eventuell final

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 6 på Hovet 2026-03-26
Costanza: Bra tråd-start. Vi vinner i morgon, detta lag klarar ännu inte att vinna en sjunde match, men vi lär oss


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
BurkLeffe: Älskar färgerna på Bulgaríens flagga

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
BurkLeffe: Emil borde få pålen, han förstör mest för MoDo i den senaste tragedien

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
Gavelo: Håller med, MoDoiter och alla andra som bara lever för att skriva skit i andras böcker borde byta blöja, ack så griniga.

Sedan, angående domarinsatser. Vi måste kunna fokusera på spel i stället för att dra på oss en massa jävliga utvisningar. Kan spelarna och ledarna visa lite kyla och smartness även i slutspeltid?

Sist då. Om match 5 spelades i Fjällräven/enligt tråden) hoppas jag ev. sjunde match kunde spelats i Kempis.

Men för att hålla det enkelt. Vi avgör i morgon, vinner kampen på isen och på läktaren. Alla spelar tuff slutspelshockey, utan att balla ur. All press är på AIK fortfarande

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Välkomna hem Leksand!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 5 på Fjällräven 2026-03-24
Golden boy : Trolig match 7 på lördag, löningen har kommit, hoppas alla som bara väntar på Löven-matcher inser att det även är en fest att slå ut AIK(annars ingen fortsättning). En full lada och det blir fest. Fast tror vi kan avgöra på Hovet ändå.

Freddan bör dock ta tag i sitt och lagets beteende på isen, totalt onödiga utvisningar skulle ju raderas ut denna match. Sedan beter sej Freddan som en huligan i båset, bra föredöme.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Kör den på ren bonnsvenska också då, för de som inte är bra på engelska språket

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: ökenmusik....in the deserts of Sudan....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: SSK är lite slutspelsbyggda, hoppas dom kramar ur musten ur Kalmar och sliter ut Löven i semi, men mycket hockey kvar

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Iran har de rätta färgerna, avbrott i spelet så du får en äkta Iran-låt också då, flåt alla övriga(som ändå inte skriver nu)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Okej då, spännande i Kalmar, men en gratulationslåt som är oerhört aktuell oftast och tyvärr extremt aktuell idag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe4: Hjärnsläpp, fiskrensare men skrev fel namn

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
BurkLeffe: Fiskrensaren kvitterar i Kalmar, underbart Fohlin

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Ja, bara en sån sak att powerbreak kommer med 2 minuter kvar av perioden. Oerhört målvaktsingripande vid kvitteringen, sånt uppskattas, fast synd med Kalmarledning nu

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Härligt mål av Tälje. Finns hopp om Karlskoga i semin fortfarande, om vi tar död på gnaget först.


Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Den var lysande, började titta för att se hur det var, sedan satt jag fastklistrad en timme, tror Leksand och Liberalerna får det tufft nästa säsong

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Bad_Brett: Du har ingen läskunnighet alltså? Läs först och kommentera sedan, en bra grundregel.

· 6 ·
Om puffe4
Hejar på: 0x20-nophoto.gif Neutral

Erfarenhet: 14. Pucksamlare

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(