Rip Kirby

10512 inlägg · 2937 besäkare

Historik

· 17 ·
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Andersson: True Tikare think alike ;) Absolut kan det bli så. Faktum är att jag nästan räknar med det. Iskallt t.o.m.

(å sen vaknade jag..)

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Andersson: Frölunda var rätt usla med sex raka hemmaförluster. Men så möter dom klappusla Timrå och se vad som händer. Ingen är det minsta förvånad.

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Andersson: T.S tänkte på målskillnaden. Klokt förvisso.

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Zource: Lycka till mot Holmsund eller vad fan för lag ni nu möter i kvalet!

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Zäta75: En riktigt bra passning som överraskar Timrås försvarsspel riktigt ordentligt är min analys ;)

Dessa SJUKT onödiga utvisningar.. när ska vi lära oss?

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
bar mofftak: Trött, tröttare, tröttast är min gissning just där ;)

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Andersson: Vinst LHC tyvärr.

4-3 Leksand!!!!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: 3-2 LHC..

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: 2-2 Brynäs!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
2-1 LHC.

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Zäta75: Så där pratar en supporter?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Att Leksand gör sitt första mål i pp i omgång 49 (!) ger en helt ny nivå av uselhet!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: 3-0! Helvete vad bra ni spelar. Kör bara köör!!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Leksand leker hockey.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Brynäs gör 1-1.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Man pratar "dignitet" i Modoboken. Welcome to the jungle eller nåt.. men ni lirar i motherfucking Hockeyallsvenskan!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Villervalla: Det bästa med den artikeln var förstås att Karlunden som "bäst" kan stå som asssisterande tränare. Kom igen nu, bring it!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Smörgåsen : Herregud. Väck mig ur detta beckmörker..?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
bar mofftak: Extrapoängen till LHC. Viktigt!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
The great one: Det är ju alla gånger skönt att våra swish-pengar gett resultat!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
BlackBay: EP14!!!!

Rättvisa!!1!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
JonteD: 1983-84 :)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Nougath: Timrå Avalanche ;)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Zäta75: Men blå byxor skaver nåt jävulskt...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Rip Kirby: Kjell Dahlin, Pecka Lindmark och Bo Bulla.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Synct: Medhåll 100% Där har du ju tallarna på axelpartiet. Jag länkar till aktuell webbplats i ämnet (med en större, tydligare bild).

Här inser jag att jag som Bonniernewsprenumerant har tillgång till artikeln, vilket kan betyda att inte alla har det.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Tom Topp: Såhär såg tröjorna ut när jag började gå på matcher. Tidigt -80-tal. Svartvitt förvisso, men dom som vet, ni vet.
Uppladdat:

500x0-timra-ik-elitserien-1981-82.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Tom Topp: Något i den här stilen: Tord Nänsén Timrå IK, 1972/73.
Uppladdat:

500x0-tord-nanzen-1972-73.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2026-03-05
Nygamla retroställ i kvällen match. Från säsongen 1983-84. Timrå Hockey, det var tider det 👍👏😆
Uppladdat:

500x0-screenshot20260305142244.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ännu mera nu vid 2-0 Mora.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag tar rygg.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sådär. Då slipper man se CHL-hockey på ett halvår. Skön-t.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: m0d0 är självskriven på listan. Örebro (läs: öjebjo) också 👈🤟😅

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Helvete vad skönt att Luleå kvitterade!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Dahlén har väl spelat med en halvsargad axel under ett flertal säsonger redan? Ingen slump att han inte vågar gå in i närkamper utan bara fegar ur och åker undan bara det finns möjlighet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modano: På allla tydliga vis är det enbart positivt att Jontes nya klubb tvingas ta smällen med frånvaron som följer operationen. Win-win för Timrås del på sikt, om vi tänker oss en återkomst för Jonte inom en par-tre säsonger. Klang-å-jubel, eller nåt ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Nytt Domustrappan. Effektivitet är något man förjänar. Jag kunde inte sagt det bättre själv.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Miistänker att du kollar Sharks-Oilers där #97 precis var en stor del i att hemmalaget kunde återta ledningen. Det funkar inte att ge bort pucken sådär i offensiv zon och orsaka ett 2 mot 3 läge där McDavid själv var en av de försvarande.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Joaqino88: Själv sket jag blankt i sista perren och lagade mat istället. Maken till skämskudde får man leta länge efter. Visst, HV spelar tight i egen zon, men då behöver TRÄNAREN fundera ett par ggr på om detta är helt omöjligt att spela sig förbi.

Klapp-sämst. Ingen spelare får godkänt och efter en så här pass usel insats är jag ruskigt nöjd med att öjebjofjollorna dragits in i kvaldramatiken på fucking riktigt. Mm.. bara ÄT det!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Villervalla: Noll vilja, absolut noll (0). Tragiskt att beskåda detta.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Banal: och domarna fortsätter tillämpa no-touch hockey. Bedrövligt uselt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Nisse på Mon or: Just frilägen måste ju eventuellt sitta om vi ska ha en chans.

Och Leksand har vänt mot DIF haha

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Zäta75: Men just så har väl Jontes spelstil alltid varit?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Jokinen bygger mycket av tron på honom som coach hur han lyckades som spelare. Well, 1+1 blir inte alltid det rätta resultatet.

Här i Timrå lyckades han relativt bra, men väldigt mycket tack vare en högproducerande spelare vid namn Filip Hållander.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Västerås är och förblir en pajasklubb inom ishockeyn. Man "satsar" och tar in "etablerade" spelare lite nu och då. Konstantin Komarek är stjärnspelaren den här upplagan, Fjärde säsongen där nu. Trovärdigt värre, jag skojar inte.
Sen står man ändå i slutändan med nån förbannad lattjolajbantränare som tror han har koll. Precis som nu med Peter Andersson. Och se hur det går. Nu lär man greja kvalet mot Troja för dom är de facto ÄNNU sämre. Hur nu detta är möjligt?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Västerås är bandy. Inget annat. Har aldrig eller kommer aldrig kunna bli ett lag som etablerar sig på allvar som elitlag i hockey i den stan. Vad glömde jag mer då? Ja, just det. Punkt.

MoDo Hockey > Sv: Västerås IK - MoDo Hockey - 2026-02-27
Zource: VIK-spelarna uppträder verkligen moget och balanserat. Eller inte.

Fotboll > Sv: Premier League
Det går bra för Chelsea, eller inte.

Enligt Dagens industri gör Chelsea den största förlusten för en engelsk fotbollsklubb någonsin.

Man backar alltså den smått otroliga summan 407 miljoner euro före skatt, motsvarande 4,3 miljarder kronor, för säsongen 2024-25.

"En av förklaringarna handlar om spelartruppen. Klubben har de tre senaste åren värvat spelare för omkring 10 miljarder kronor och har enligt Uefa den dyraste spelartruppen någonsin, värderad till 19 miljarder kronor."

"Trots sin dyra spelartrupp har klubben, enligt Uefas rapport, lägre biljett- och tröjförsäljning än rivalerna Arsenal, Liverpool och Manchester United.

Bara spanska Barcelona har gjort en större förlust någonsin, 2021. Då tvingades man sälja världsstjärnan Lionel Messi."

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: I sammanhanget riktigt pinsamma ST som först slår med stora trumman men får stå kvar med svansen mellan benen.

· 17 ·
Om Rip Kirby
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE

Från Timrå