Rip Kirby

10512 inlägg · 2936 besäkare

Historik

· 16 ·


Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Zäta75: Rindell hamnar direkt på avdelningen för kvarglömt gods! 🫵🤭😅🤟

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Zäta75: pp.. sätt den11!1



Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
-Sputnik-: 2-0 Örebro. Leksand reducerar.

2-0 Skellefteå!

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
-Sputnik-: En av de allra största helt klart, men det finns nog fler spelare som går att sätta på en sån lista om man höjer blicken lite 👍😅🤟

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
EXPLORERSMÅLAND: Helt okej pass från Jonte.. herregud!!


Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
BoyceBoyceBoyce: 3-0 Malmoe!

...och dessvärre 1-0 Örebro..

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
roger_sundsvall: Ingen är förvånad.


Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
roger_sundsvall: Thrills on pills, yeah!

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Knylan: Noterar den betongsäkra ettan redan nu.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox: Helt inne på din linje.

IF Björklöven - IK Oskarshamn 4-0
Kalmar HC - Södertälje SK 4-2
MoDo Hockey - AIK 2-4
BIK Karlskoga - Nybro Vikings 4-1

Fotboll > Sv: Premier League
Rip Kirby: 3-0 och en vändning för portugiserna på hemmaplan börjar se allt mindre självklar ut.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Klart dom gör. Fredrik Andersson blir blott en parentes i historien i rollen som Modocoach.

Fotboll > Sv: Premier League
mattias - 74: 8-delsfinal och vi har 2-0 Bodö-Glimt mot Sporting i paus och sett till spelet är det inte alls orättvist.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ogillas riktigt mycket.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Leksand skulle gärna kunna få gå rent enbart för att sätta öjebjo i kvalet mot Håve. Men nu ser det ju inte ut riktigt så i tabellen är jag rädd.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Nån jävla gång spricker Leksands svit..

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Tabellen skulle då se ut så här:

10 Örebro HK 65

11 Linköping HC 65
12 Timrå IK 63

13 Leksands IF 61

Ett alldeles fruktansvärt tips. Gör om gör rätt ;)

Jag tror inget av lagen tar poäng i morgon och vi skulle därmed få en oförändrad tabell med säkrat kontrakt för Timrå.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Lugn i bussen nu. Timrå IK fem (5) raka förluster och med den obefintliga nivå i spelet vi har just nu är det bara att räkna vidare.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Just därför kan ju Jontes reducering i slutsekunderna mot Örebro igår visa sig bli väldigt viktig.

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Andersson: Precis. Modo befinner sig på nedre botten för tillfället.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Svaret torde väl finnas här.

"Enligt The Athletic har Laine nämligen en ovanlig klausul inskriven i sitt avtal. Klausulen innebär att han inkasserar en bonus på två miljoner dollar den sista mars.

Vanligtvis betalas bonusar ut efter säsongen, men i Laines kontrakt finns alltså bonusen mitt under säsongen. Och ingen klubb var redo att betala den bonusen så nära inpå en trejd."

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
sikth: Icke puckförande spelare=interference 👍

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Rip Kirby: En röd mössa på det där så... ;)

En OS-tränare till Timrå - känn på den! ;)

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Skägget är magiskt
Uppladdat:

500x0-mikael-gath.jpg


Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
jk: Vi sjunger Hååå-vee, hååå-vee.... ;)

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Maktankan: Nu när Timrå vinner ikväll kan ju Leksand gott få vinna så man ställer till det så mycket som möjligt för Örebro tycker jag.

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Andersson: Men hur länge kan Leksands formtopp hålla i sig egentligen?

Nu var Frölunda rätt så beiga mot oss, men vinner förstås ändå den matchen enkelt mycket på grund av vår uselhet och kommer dom inte upp i en högre nivå ikväll är man nog rätt chanslösa mot Leksand som verkligen lyckats toppa formen vid rätt tillfälle.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Marodören: Helvete vad jag hoppas Örebro åker! Ett klassiskt skräplag som aldrig förtjänat sin jävla plats i SHL. Bort bara bort!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Absolut, han är självklar etta. Pudas, SAIK, tvåa och Joel Persson, Växjö, trea.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Expressen listar de 50 bästa spelarna i SHL:

42. Emil Pettersson, forward, Timrå – 53 poäng
Har stått för sin poängmässigt näst bästa säsong i karriären och den absolut bästa i Timråtröjan. Har en otrolig smarthet i sitt spel och tar sällan några felbeslut. Besitter en stor skicklighet med puck.

4. Jonathan Dahlén, forward, Timrå – 233 poäng
En av de absoluta kandidaterna till att vara ligans mest värdefulla spelare. Hans betydelse för Timrå den här säsongen går inte att underskatta. Har visat att han tillhör den absoluta toppen i SHL med sin offensiv och är ständigt ett kreativt hot. Har dessutom slagit klubbrekord vad gäller gjorda mål.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Klockrent! 👌😄😅

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Jag tänkte också Tälje, men den där tränaren som du tar upp kan ju bara dra eller nåt, så dom går bort därför. AIK kan vara en kandidat. Fullständigt säker på att dom åker ur direkt är man också. Även säkrare än m0d0.. hur nu detta ens är möjligt..?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jaha, vilket brödgäng ska man hålla på i SHL-kvalet nurå? Nu lär Löven mosa precis allt som finns i vägen, vilket jag trippel-hatar redan nu..

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
"Tommy DeCarlo, frontman i bandet Boston, har dött. Det rapporterar TMZ.

Han blev 60 år gammal. På Facebook skriver hans familj att han kämpat med hjärncancer en längre tid.

"Han kämpade med otrolig styrka och mod fram till slutet", skriver hans barn i inlägget.

DeCarlo tog över som huvudsångare i Boston efter att den tidigare sångaren Brad Delp dog 2007. En av bandets allra största hits är låten "More than a feeling"."

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja, dom två är väl nästan det minsta vi kan begära.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Det borde kunna rädda situationen på ett mer än önskvärt sätt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Min analys går enbart efter min magkänsla. Jag vet inte, men risken att de NHL-klubbar som nu är aktuella ändå lyckas locka över utvecklingsbara spelare oavsett om det inte är en plats direkt i NHL ser jag som överhängande.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Sannolikheten (läs: risken) att Timrå IK får behålla såväl Genborg, Eriksson och Freij ser jag i nuläget som minimalt liten. En dröm om så sker givetvis, men alla tre har börjat ge färg åt den här ligan redan nu, vilket naturligtvis är asbra för spelarna individuellt, men dessvärre mindre bra ur ego-perspektivet Timrå IK i det här fallet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Jag har kvar min prenumeration på Bonnier News enbart för att kunna läsa och ta del av de nyheter som Expressen förmedlar. Sundsvalls Tidning är ett stort skämt numer. Sämst, på riktigt.

Fotboll > Sv: Serie A
Milanoderby i serie A där Inter sedan länge sett ut att ha avgjort ligan, eller? Milan tar i alla fall ledningen genom Ecuadorianen Estupiñán efter ett mäktigt avslut i nättaket efter en kontring. Halva matchen återstår dock.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Wild fixar ledning i boxplay!

...och kan vi inte spela om OS-turneringen, men med Wallstedt i mål? ;)

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Meduza: Hur bra tekare har vi i laget? Inte ens Lander är 100% på den punkten och i övrigt är jag rädd att läget är ganska så beigt. Vinst eller förlust i tekningen ger ju helt olika ingångar i det spel man kan spela. Framgångar gör att man i regel får ut pucken och kan byta medan motsatsen i vårt fall nästan alltid leder till att spelet cementeras i försvarszonen med trötta spelare som konsekvens, det attackerande laget kan ofta byta och fortsätta sitt tryck.

Timrå IK > Sv: U20
I den avslutande matchen av grundserien står Timrå IK U20 för konststycket att tappa ledningen mot Skellefteå som redan spelat klart för säsongen och därigenom också tappa en plats i tabellen och som resultat få en svårare motståndare i 8:delsfinalen. Ledning 5-3 efter 3 minuter av den sista perioden blir 5-4 i minut 12, kvitterat i minut 14 och underläge minuten därefter. 3 insläppta mål på 3.54 mot ett lag som inte har ett skit att spela för är klart underkänt.

Nu väntar slutspel och där kommer man ställas mot serietvåan Mora IK som man har mött 3 ggr. Inbördes möten lagen emellan under grundserien (med Timrås siffror först): 3-6, 5-6, 5-12 och 1-0. Timrå börjar borta i en serie över bäst av fem matcher där nedsläpp sker nu på lördag kl.18.00.

Jag länkar till lottningen i slutspelet där man hittills bara uppdaterat den södra sidan, men kollar man tabellen är de övriga matcherna Brynäs - Luleå, Leksand - AIK och Djurgården - Modo.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Kan man ens vara det? Fryspunkten 2.0 på EP14 tragiskt nog. Men en trade för båda ligger väl inte långt bort. Samma "öde" ryktas för Auston Matthews i Toronto.

· 16 ·
Om Rip Kirby
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå