Historik
Föregående · 2 · NästaJösses vad du måste bli besviken ofta. :) Att ta guld med rådande trupp skulle vara en riktig bragd.
Jo vore ju önskvärt om han kunde få arslet ur vagnen nu.
Nåja finns en hel del barnsliga Leksingar också. En snabb titt på HS räcker för att få vatten på kvarn. De hade knappast släppt en sådan här saftig historia om rollerna varit de omvända. De här skattefifflet lär ni Leksingar få höra om i många år fram över. Ni kommer inte undan att detta svartat ner klubbens rykte. Ni lär väl som småningom vänja er.
Nu ska du inte överdriva. Klart att det har värvats bra spelare under 2000-talet. Ekholm, Gunderson och Svedberg för att nämna några.
Inte förlusten av Lindholm som jag fruktat mest. Det jag oroar mig för, är vad Sundlöv ersätter honom med.
Du är dig lik du också vad du än kallar dig. Ja skadebekymmer verkar vara den röda tråden i Brynäs värvningsstrategi.
När man hör beskrivningen av Sweatt från Inge och Micke så pratar de hela tiden om hans skridskoåkning. Man får ju hoppas att han några fler verktyg i sin låda. Tekniken var det tydligen si och så med, och så värst mycket assist och mål verkar han ju inte heller bidra med. Defensivt skicklig är väl det som återstår då. Mads Hansen måste ha varit svår att ersätta då man måste värva två transatlanter för fylla luckan efter honom.
Lauritzen har som bäst gjort 35 poäng under en säsong. Jag säger inte att det är dåligt, men det är ju ändå ganska långt ifrån den absoluta toppen i poängligan. Den rekordnoteringen ligger dessutom några säsonger tillbaka i tiden. Känslan är väl att man snarare breddat truppen än att man spetsat till den.
Ja och nu ska man försöka kopiera Skellefteås guldrecept. Ja fast utan samma spetskompetens. Ja eller sitt egna gamla recept från 2011/2012 då.
Är lite förvånande att man förväntade sig att Thuresson skulle vara en flitig poänggörare. Såg en interjuv med Sundlöv då han sa sig var besviken över Thuressons poängskörd. Visst kanske man kunde förvänta sig lite mer, men någon notorisk målskytt eller assistmakare har han väl aldrig varit. Känns lite som att man förväntar sig att vissa spelare ska fylla en större och bredare kostym än vad det finns fog för.
Jag hade köpt resonemanget om det funnits naturliga poängmakare som underpresterat. Men det gör det ju inte.
Va? Gör inte Svett något mål?
Så här skrev flitige krönikören Viktor Alner för några veckor sedan:
"Nu till det allra viktigaste, kanske var det en bekräftelse att min heder ligger i behåll. Precis som jag skrivit om flera gånger tidigare, två transatlanter, amerikanare eller kanadensare kommer att spela i brynäströjan nästa säsong. En av dem har redan åkt ut slutspelet och vad kontakterna påstår så ska de namn som Sundlöv kollar på vara just den typ av spelare som Brynäs i sin snart breda trupp behöver. En riktig målgörare, en slipad spets till spjutet.
Frågan är bara vilka blir det, namn, adress, hårfärg, tyngd, poäng/säsong?
I förrgår hade jag tänkt klaga men istället så får jag återigen lyfta på min hatt och nicka artigt för Sundlöv och hela rekryteringsgruppen.
Flaggan på topp för snart smäller Sundlöv kanonerna!"
Vart snarare lite av knallpulver om du frågar mig.
Carl Lejonkräk:
Äh TJ och Sundlövet har alltid rätt. Klart att vi slår ut överlägsna seriesegrarna SAIK.
Sebastian Wackfelt:
Ja samtliga matcher ska finnas att ladda ner.
Slajsarn:
Nu är jag förstås inte så intresserad av vad Huge har att säga i denna fråga. :)Inte att gräva i gammal Brynäshistoria heller. Gjort är gjort, och det som hänt går ändå inte att gör något åt.
Det är ju inte direkt någon dramatisk förändring SAIK gör. Klockare som tar över huvudansvaret kan man misstänka. Tydligen Klockare som lagt upp träningarna och Forsberg som stått för cochingen under matcherna.
”Stefan Klockare, Bert Robertsson och Krister Holm fortsätter som tränare och kompletteras med Hans Wallson, som under de senaste två åren tränat Skellefteås J18- och J20-lag."
Gurra88
Inget konstigt i det och andra sidan. Alla klubbar har olika synsätt och sätt att jobba. För SAIK del har det resulterat i två raka finalförluster. Nu är det förstås starkt att gå till final, men ändå.
Sedan kan man ju fundera varför man måste älta detta med Czarnecki? Finns ju inget som säger att Brynäs lyckats bättre mot Färjestad i den aktuella kvartfinalen ändå.
Gurra88:
Ja vad händer? Såga lagets spelare är ju ditt jobb.
Att Sundlöv sågar Cody Franson är ju lite som att ge sitt eget jobb som sportchef underkänt. Det var ju trots allt han som värvade Franson.
Nu verkar man vara intresserad av att ändå värva en hockeyback i samma viktklass. En rörligare sådan förstås. Hur nu det är möjligt? Måste man vara stor och tung för att vara en defensiv back? Rätta mig gärna, men Andersén och Bertilsson är väl inte direkt några tunga pjäser?
tjugo8:
Gurra eller slajsarn verkar ju meriterade nog. De verkar ju veta vad som är fel åtminstone.
Huge:
Han verkar nyanserad och påläst Växjös ordförande. Var det 0kr eller 7 kr?
"– De fick väl sju spänn eller något för Franson. Eller till och med noll. Det är en bluff alltihop. De har inte fått några pengar för honom. Det är bullshit. Det får inte gå till på det här viset. För andra klubbar som är på slutspelsplats spelar det ingen roll men för Rögle, Timrå, AIK och oss... Det är så själviskt. Så egoistiskt."
Föregående · 2 · Nästa

Jo helt sant. Problemet att göra mål var ju något som förföljde laget hela säsongen.