Historik
Föregående · 10 · Nästa
Timrå IK > Sv: Expressen
Helg Ernest: Wikegård var smart i går. Tror inte han kan nämna tre spelare i årets TIK.
Märkbart tyst när han nämnde de TIK-spelar som var dussinlirare i fjol som nu vuxit ut till elitseriespelare.....-" Sådana spelara som.....Mathiasson och.......liknade" var det han kunde klämma fram.
Mvh
Märkbart tyst när han nämnde de TIK-spelar som var dussinlirare i fjol som nu vuxit ut till elitseriespelare.....-" Sådana spelara som.....Mathiasson och.......liknade" var det han kunde klämma fram.
Mvh
Timrå IK > Sv: TIK031 far emot Jönköping..
oraklet: Sportradion, med du verkar inte vara hemma i Svedala....WWW.Swehockey.se har bra uppdatering..
Mvh
Mvh
Timrå IK > Organisatoriskt fiasko
TIK spelar som bekant i elitserien men är arrangemanget kring matcherna är minst sagt undermålig.
Det är ibland rent pinsamt att beskåda intervjuer där knappt ett ord kan höras, en linup i kolmörker, spelarprogram där inte många siffror stämmer etc.
Kalabaliken kring autografskrivningen är ett bra kvitto på att organisationen inte klarat ett arrangemang av den storleksordningen.
Låt vara att den var improviserad, men det borde inte komma som en total överaskning att dessa NHL spelare skulle tilldra sig ett visst intresse.
Vill påpeka att jag INTE är ute efter att bespotta den som hade ansvaret för spotlighten eller skrev spelarprogrammet utan konsterar bara som åskådare att detta håller inte i en klubb som har som mål att bli en etablerad elitserieförening.....
Shadar Logoth
Det är ibland rent pinsamt att beskåda intervjuer där knappt ett ord kan höras, en linup i kolmörker, spelarprogram där inte många siffror stämmer etc.
Kalabaliken kring autografskrivningen är ett bra kvitto på att organisationen inte klarat ett arrangemang av den storleksordningen.
Låt vara att den var improviserad, men det borde inte komma som en total överaskning att dessa NHL spelare skulle tilldra sig ett visst intresse.
Vill påpeka att jag INTE är ute efter att bespotta den som hade ansvaret för spotlighten eller skrev spelarprogrammet utan konsterar bara som åskådare att detta håller inte i en klubb som har som mål att bli en etablerad elitserieförening.....
Shadar Logoth
Timrå IK > Sv: Hemsidan...
Laken: Det blir nu helt uppenbart vilket enormt jobb Sterner/Åkerdahl lade ner på den gamla hemsidan.
Saknar dem.
Mvh Shadar Logoth
Saknar dem.
Mvh Shadar Logoth
Timrå IK > Sv: Tabelltippning...
bryndjoos: Varför inte besvara hans inbjudan till cykeltur om du är så säker........?
Timrå IK > Sv: Micke Håkansson till LHC
250kg kärlek: David var den lilla killen som med sitt folk försökte ta sig ut ur Egypten (Tror jag...).
De stötte på patrull, med om de skickade en man till tvekamp som kunde besegra deras jätte Goliat skulle de få fri lejd.
David som var en bondpojke och hade vaktat boskap med stenslunga som vapen antog utmaningen, slängde en sten i pallet på jätten och vann.....
Mvh
De stötte på patrull, med om de skickade en man till tvekamp som kunde besegra deras jätte Goliat skulle de få fri lejd.
David som var en bondpojke och hade vaktat boskap med stenslunga som vapen antog utmaningen, slängde en sten i pallet på jätten och vann.....
Mvh
Timrå IK > Sv: Micke Håkansson till LHC
250kg kärlek: Goliat var den stora killen, David den lilla.... ;-)
Mvh
Mvh
Timrå IK > Sv: Medlemsfest
GuRRa: Förstår du verkligen inte mitt argument....?
Jag tycker att det vore lämpligt av supporterklubben att lägga festen hos någon av de företag som stödjer TIK.
Det är säker inget fel med Kajplats 1, har dock aldrig varit där.
Mvh
Jag tycker att det vore lämpligt av supporterklubben att lägga festen hos någon av de företag som stödjer TIK.
Det är säker inget fel med Kajplats 1, har dock aldrig varit där.
Mvh
Timrå IK > Medlemsfest
Läser att det skall vara medlemsfest på Kajplats 1.
Min spontana reaktion: Vore det inte lämpligare att hålla denna fest på jop´s eller någon annan sponsor.....?
Min spontana reaktion: Vore det inte lämpligare att hålla denna fest på jop´s eller någon annan sponsor.....?
Timrå IK > Sv: Boden fick sig en lektion
Frasse: Felstavning.......??
Blir lite nyfiken, utveckla detta lite......
Mvh
Blir lite nyfiken, utveckla detta lite......
Mvh
Timrå IK > Sv: Rådbjers betyg
Ja, vad skall man säga om Bodens nummer 20..... :-D
Vilket skämt!
Påminde inte så lite om en viss avdankad Sundsvallsspelare.
Länge sedan det var så avslappnande och njutningsfullt att gå på ishockey som idag.
I eftermiddag visade Timrå att det ÄR stor skillnad på ett elitserielag och de som ligger i toppen på Allsvenskan.
Mvh
Vilket skämt!
Påminde inte så lite om en viss avdankad Sundsvallsspelare.
Länge sedan det var så avslappnande och njutningsfullt att gå på ishockey som idag.
I eftermiddag visade Timrå att det ÄR stor skillnad på ett elitserielag och de som ligger i toppen på Allsvenskan.
Mvh
Timrå IK > Sv: Uppdatering i kväll....?
Timrå IK - Södertälje SK (SHL-Cup)
1-1 (1-1,0-0,0-0)
Publik:
Skott: 20-13 (10-5,10-8,0-0)
1-1 (1-1,0-0,0-0)
Publik:
Skott: 20-13 (10-5,10-8,0-0)
Timrå IK > Uppdatering i kväll....?
Var kan man få fortlöpande information om kvällens match....?
Swehockey har då ingen vad jag kan se.
Mvh
Swehockey har då ingen vad jag kan se.
Mvh
Timrå IK > Sv: UPPROP!!!
Marcus: Jag har hört Per HApps nämna detta citat och han gör gällande att det inte var någon mindre än Tjobba som uttalade de orden när han såg klacken i Rocklunda.....
Vid värmningen hade bara någon buss kommit fram och Tjobba tyckte det var imponerande med så många rödvita på läktaren.
När han sedan kom ut innan match trodde inte han sina ögon och uttalade de orden.... :-)
Mvh
Vid värmningen hade bara någon buss kommit fram och Tjobba tyckte det var imponerande med så många rödvita på läktaren.
När han sedan kom ut innan match trodde inte han sina ögon och uttalade de orden.... :-)
Mvh
Timrå IK > Sv: Fredrik Mannström
Har själv läst om den arenan och om jag inte minns fel har den även konstigt ljus och hönsnät i stället för plexiglas runt sargen.
Timrå IK > Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Det räcker inte heller med att bara vinna hemma....
Bortastatistiken är inte imponerande.
Trodde på 50-50 på elitseriespel för någon vecka sedan, nu känns det som 30-70 är troligare, tyvärr!
Fan, man borde börja hålla på Umeå FC´s damlag i fotboll.
De har inte förlorat en match på 1,5 år.... ;-)
Mvh
Bortastatistiken är inte imponerande.
Trodde på 50-50 på elitseriespel för någon vecka sedan, nu känns det som 30-70 är troligare, tyvärr!
Fan, man borde börja hålla på Umeå FC´s damlag i fotboll.
De har inte förlorat en match på 1,5 år.... ;-)
Mvh
Timrå IK > Sv: Maskering av formen
ringo: Då tror du väl också att de kommer maskera formen även under SHL Cupen......?
Timrå IK > Sv: Elitkasse!
Det som förvånar är att inte Timråcolan finns i affärerna.
Många har Wasa drycker i många olika varianter men ej Redeaglecolan.
Undrar vad det beror på....?
Nivrenahallen hade den förut och det blev ett antal kubik för min del.
Skulle också vilja ha staköl av den typ som Sundsvallhockey har.
Nej, nu blir det fredagsdusch med öl av annan sort och sedan kliver jag i Timråkalsingarna och gör fredagkväll.... :-)
Syns på Söndag!
Mvh Shadar Logoth
Många har Wasa drycker i många olika varianter men ej Redeaglecolan.
Undrar vad det beror på....?
Nivrenahallen hade den förut och det blev ett antal kubik för min del.
Skulle också vilja ha staköl av den typ som Sundsvallhockey har.
Nej, nu blir det fredagsdusch med öl av annan sort och sedan kliver jag i Timråkalsingarna och gör fredagkväll.... :-)
Syns på Söndag!
Mvh Shadar Logoth
Timrå IK > Sv: Elitkasse!
Var och handlade i dag på Nivrenahallen och självklart blev varorna hemburna i en TIK kasse...
Tog två det jag annars hade försökt snåla ner i en... :-)
Tog två det jag annars hade försökt snåla ner i en... :-)
Timrå IK > Sv: Elitserien eller Allsvenskan?
Caspar: Timrå spelar i elitserien i fyra omgångar till, sedan är vi ur högsta serien.
Via kvalserien skall vi försöka ta en plats till nästa säsong.
Vi har med andra ord redan tappat vår plats i elitserien så där är vi i samma situation som Leksand.
Favoritskapet hos hockeykunniga i Sverige har vi men den press ni har från bygden kan få föreställa sig.
Mvh
Via kvalserien skall vi försöka ta en plats till nästa säsong.
Vi har med andra ord redan tappat vår plats i elitserien så där är vi i samma situation som Leksand.
Favoritskapet hos hockeykunniga i Sverige har vi men den press ni har från bygden kan få föreställa sig.
Mvh
Timrå IK > Sv: Elitserien eller Allsvenskan?
Bara bra med sådana uttalanden....
Lägg pressen på Leksand och AIK.
Lägg pressen på Leksand och AIK.
Timrå IK > Sv: FAVVOFEMMA
robban: NU börjar det likna något.... :-)
Går inte att utelämna Abris i en TIK all time all stars.
Rolle var också en begåvning utav guds nåde, synd att han spelade i TIK under "de svarta åren"......
Med lite mer djävlaranamma skulle han spelat i lndslaget.
Mvh
Går inte att utelämna Abris i en TIK all time all stars.
Rolle var också en begåvning utav guds nåde, synd att han spelade i TIK under "de svarta åren"......
Med lite mer djävlaranamma skulle han spelat i lndslaget.
Mvh
Timrå IK > Sv: Hockeyligan och förbundet
Johan J: Tack för ditt klargjörande, nu är allt begripligt.... ;-)
Mvh
Mvh
Timrå IK > Sv: Hockeyligan och förbundet
PPP eller PPV är lika svårbegripliga båda två
Vad är det för något....?
Vad är det för något....?
Timrå IK > Sv: Dif - TIMRÅ IK
Hur mänga tappra var det som reste från Sundsvall/Timrå....?
Starkt gjort!
Hur stor klack blev det med TIK-08 och annat löst folk i rödvita kläder?
Mvh
Starkt gjort!
Hur stor klack blev det med TIK-08 och annat löst folk i rödvita kläder?
Mvh
Timrå IK > Sv: Dif - TIMRÅ IK
Bragd-Birger: Härlig och Skön läsning för en hårt prövad TIK-Supporter..... :-)
Mvh
Mvh
Timrå IK > Saloondörrshockey
MIF-HV71 5-2 efter FÖRSTA perioden......!!!
Kör de med sex utespelare.....?
Kör de med sex utespelare.....?
Timrå IK > Sv: Lösningar....
Det handlar nog mest om hunger.
En etablerad spelare som fortfarande tycker att det är kul med hockey är guld värd men kolla bara vad som händer när man gör som något Stockholmslag (minns inte vilket) gjorde för något år sedan, att med miljoner i plånboken värvara sådana som Nordmark och Patrik Ericsson som var på dekis.
En jättelik flopp.
Tittade på Mats Hansson i går och blev både imponerad och förundrad när han satte upp #13 i planket så att det bara small om det.
Frölundakillen var en halvmeter längre och lika mång kilo tyngre i centimeter.
Härligt att se!
Peltomaa som var min favoritspelare i fjol känner jag inte igen.
Minst sagt en tragisk utveckling som kanske har med den tappade sugen att göra, vad vet jag?
Mvh
En etablerad spelare som fortfarande tycker att det är kul med hockey är guld värd men kolla bara vad som händer när man gör som något Stockholmslag (minns inte vilket) gjorde för något år sedan, att med miljoner i plånboken värvara sådana som Nordmark och Patrik Ericsson som var på dekis.
En jättelik flopp.
Tittade på Mats Hansson i går och blev både imponerad och förundrad när han satte upp #13 i planket så att det bara small om det.
Frölundakillen var en halvmeter längre och lika mång kilo tyngre i centimeter.
Härligt att se!
Peltomaa som var min favoritspelare i fjol känner jag inte igen.
Minst sagt en tragisk utveckling som kanske har med den tappade sugen att göra, vad vet jag?
Mvh
Timrå IK > Sv: Ny krönika
Vad är det för djävla larv......
Är det något faktafel så ut med det!
Har alltid haft svårt för dem som vill bli krusade.
Är det något faktafel så ut med det!
Har alltid haft svårt för dem som vill bli krusade.
Föregående · 10 · Nästa
Ungarna och frugan fick sätta sig i ner i soffan när jag läste upp det, vet inte om de fattade något med det skiter jag i.
Bra var det i alla fall.
Påminner lite om min farsa (65år) som ständigt påpekar, och har ALLTID gjort, att Timrå har dåliga backar..... :-)
Mvh Shadar Logoth