Historik
Föregående · 58 · NästaMen vad fan! Jag har hållit på frenitiskt för att betala och få bild på datorn. När jag får i gång skiten står det 0-5 på skärmen. Själv utgår jag att det är fel.
Men det var det tydligen inte. Hur tror spelare och ledare att man ska få publik nu?
Jag skämms.
Låna målvaktanalyskamrorna vetja och dra igång lite sidoprojekt som kan bli rena guldgruvan!
Lederhosen, håriga kroppar, glada tyskar! Varför inte damma av Ludvikas stolthet Marie Ekorre! Tösen vars rollfigur fick ge namn till kultrullen:
- Utan byxor i Tyrolen!!!
Ingen kunde som hon Ekorre oskyldigt strosar omkring utan underkläder. Det var förvisso inte bara trosor som Marie Ekorre saknade i filmen, utan även sin egen röst. Att hon genom hela filmen talar i osynk beror nämligen på att hon blev dubbad, själv sa hon sina repliker på engelska.
- Hur svårt kan de va?
Går du in som regissör Willysson?
ÅNGESTMÄSSAN 2014.
Missa inte århundradets dystraste mässa i världen!
Plats: E (O) ångest (N) - Arena i Sörberge nära Timrå.
Datum: Ej fastställt.
Några redan klara programpunter:
- Visning av Timrå IK:s målkavalkad hösten 2013 i slowmotion på suddig skärm.
- Kristina Lugn lågläser höstens mest negativa inlägg från Hockey Snack översatta till Kirgistanska.
- Farbror Frej kör nonstop, skriver autografer och säljer snorgubbar.
- Modevisning där fula tjejer från Ö-vik visar fyra nyanser av brunt utan ljud.
Provsmaka kall pölsa och pissigt rödvin i våra svarta partytält!
Sponsorer sökes:
Astra Zenica och Losec, Fonus och Ingmarbergmanmuseét är under förhandling.
Ordspråk:
- Solen skiner! Torrt svar med örebrodialekt: Jaaaaaa, i dag jaaaaaaa.
Därefter föll mörkret.
Tiden! 16.00 - 18.30!
Nu inser jag med tungt sinne att man varit TIK-supporter väldigt länge...
Sist jag var på Skönsbergs Foxdrotts Pläjs, då körde man i Hawaii-skjorta och peterpan-stövlar när hippfaktorn var som högst. Det enda som är konstant är Timrå IK:s svårmod.
Ur led är tiden!
0-6 var i underkant. Vi får hoppas att baksmällan sitter i fram tills på torsdag. Ett tipps till spelarna i Timrå är att under besöken i gurkstan sätta suppet på baksidan.
Och ryktet om att Kolan ska vara med tv-såpan "Hela Sverige bakar" är enligt hörsägen fel. Det korrekta ryktet ska tydligen vara att han blev utslängd från provfilmningen då han inte levererat några egna bakverk, utan bara knaprat slut på alla andras deg...
Oskarshamns kanadensare Leavitt fick tydligen lämna laget i dag... Bra eller dåligt? Själv räknar jag aldrig ut dessa smålänningar. En pinne och det blir fest!
El Maco: Ha, ha, ha. Kände mig mer som "farsan Baloo" när jag stötte på gänget i Oskarshamn. Du vet när Baloo hittar Mowgli och uppgivet ruskar på huvudet över den lille pysen...
Alla hockeyspelare borde fan ha skydden på dygnet runt. Man blir ju orolig för mindre;)
Men jag finns där i rödvit halsduk! Och kollar gärna in möjligheten att frotera med andra rödvita vid tillfälle!
Träffade nyss spelarna som käkade lunch! Samlade grabbar som såg tända ut!
Oskarshamn är äckligt jobbiga. Lyckas vi kriga till oss en pinne, då blir det efterfest tills korna går hem!
Annars gillar jag Oskarshamns tränare Fredrik Söderström. Har Ni inte kollat in hans Twitter? Gör det. En tränare jag gärna skulle se någon gång i mitt älskade Timrå!
Får jag tillfälle mellan kallsuparna (alltid Explorer) kan det dyka upp en och annan mysko rapport från djupaste Småland.
Allt är över tid! Sedan sjönk man djupare ner i träsket. Men då var det mer i barkön till Privè där storheter som Håkan Pettersson och Frank Andersson visade vägen till 80-talets förfall. Och jag valde tidigt hockeyångest före suspekt brottarsnusk.
Men Giffarna? Tja. Var väl någon pårökt polare i kollektivsvängen som hängde i det ytterspåret på den tiden. Respekt!
Allt svänger över tid. Det är bara den rödvita hockeångesten som består!
Och har man åkt supporterbuss med "Bulla" till Karlskoga funderande på nyttan av att köra "helikoptern" genom bussrutan likt en brusig glädjeflicka som marknadsför sina behag i röda lyktors sken, då finns lixom inte tid att reflektera över lite kukmätning i lokal fotboll!
Nu väntar vi på nästa nedsläpp. I skuggan av ett kärnkraftverk! Och här tar både lördagskväll och Explorer slut.
Utgår från att den projektansvarige som fixade "den där jävla slutspelsannonsen med tecknade spelare på hög" är avpolletterad lika snyggt som i någon dussinmaffiafilm?
Publik går inte att gnälla sig till i alla fall.
Dag Vag har receptet för bra och framgångsrikt uppträdande mot media och mycket annat.
Lyssna om och om på låten:
- Ge Bullen ett ben!
Till det dricker man byxvarm Explorer eller något alkoholfritt alternativ.
Kan det vara så att kollektivet Timrå IK har en djävulsk plan som går ut på att under hela matchen sätta en, eller gärna två, egna gubbar i utvisningsbåset? Allt för att få slita arslet av sig i början av serien. Här bygger man långsamt upp en hel armé av durasellkaniner som åker ÅTTOR runt andra lag? Kan vara den sjukaste planen i hockeyhistorien!
Årets upplaga av Timrå är kollektivet! Och jag gillar det mer och mer. Hjärta! Nu pratas det fan mer om klackprofiler än spelardito! Timrå IK är en liten ettrig maskin med övningskörningsskylt.
Räkna med att snart kommer stjärnor att födas ur denna magiska organism...
Och som jag skrek till den hånande DIF-pöbeln vid 3-0:
- Om Ni är så jävla bra. Vad fan gör Ni i den här jävla serien då?
Det här vill jag inte vitsorda i sak. Explorer är alltid Explorer.
Chuck Norris kan säga det. Men ingen annan. Då blir jag bara kinkig. Och ni vet vi att vi kan ta poäng med en spelare mindre mot ett gäng som ska upp i SHL i år typ.
Det är fan storartat mina vänner!
Kul att träffa så många TIK-profiler i Hoverts kulvertar och betongsprång.
Styr min dystra franska bil mot en avkrok med vapenfabrik på dekis. Karlskoga är ingen munter plats.
Ishallen är väl bland det tuffaste man kan hitta. 70-tal. Långsida och kortsida i kall grå betong med en känsla av ståplats och torsk på Tallinn. Dock trevliga vakter och personal. Nu har man även fått EN biljettkassa som tar kort!
Idel hårdrockar t-shirts och slitna jeansjackor varvat med bittra gubbar som byggt kanoner och spränggranater i hela sitt liv. Läktarna känns sådär farliga som Bronx i New York kändes 1984.
Timrå värmer upp. Vi får ögonkontakt med spelarna som ser förvånade ut när man tittar på fyra tillresta supportrar som står ensamma tätt ihop mitt i tårtbiten för bortastå.
Ur skuggorna kliver plötsligt en stabil herre i TIK-keps. Hälsar med ett fast handslag och brättar på felfri dialekt att han bott här i typ 30 år. Han sjunger plötsligt låten som finns på skiva med Jonny Cutts orkester där Lillstrimma kompar... Ni vet den där "pucken släppes".
Matchen är lunk. Inga toppar. Många utvisningar. Timrå står upp men har problem med avslut. Karlskoga får som jag ser det, ett skitmål när ett höstlöv finner ner från bakom målet. Sedan står det 1-0 i månader. Timrå klarar utvisning efter utvisning. Till sist orkar man inte stå mot och det känns som om alla längtar bort. Hem. Ut ur den kalla ödsliga hallen. Ut i den värmande och blöta höstkvällen i två graders värme.
Minns inga namn. Ingen TIK-are mejslade fram sin profil. Vi blev mest en grå massa av rött och vitt.
Sista två minuterna fick vi sällskap av en kvinnlig ordningsvakt i full uniform. Hon talade oavbrutet om dansband, hästhoppning, tråkig sambo och om uppdraget att eskortera oss ut i mörkret efter matchen. Stötte hon på oss? Eller var hon bara glad över besökare utifrån? Vi stirrade krampaktigt på de sista minutrarna när TIK körde sex mot fem. Hon bara malde på.
Hennes värmländska klingade till sist bort när vi hesa styrde iväg från denna hemska håla.
Hockey kan vara vackert. Men sällan i Karlskoga.
"Ingen ska se mig gå ner mig"
Bofors har alltså slutat med Saxon och vårt-Lemmy... Frågan är om det finns en chans att vinna här längre?
El Maco: Säger inget om hur man dopar sig rakt igenom hela % och kompetensklabbet.
- Men alla vi som gillar hinka byxvarm Explorer vet!
Har man rödnäst hängt i hönsnätet dom hade i stället för plexi i Arboga-hallen iklädd TIK-tshirt, eller upplevt Willysson bada naken på isen i Bofors, då vet man nästan mer än vad som är värt att veta!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Då har man bokat färdtjänst till Gränbys ishallar i Uppsala.
Ni vet väl att det finns något som heter "gräddhyllan" i A-hallen?
800-massagefåtöljer på rad som mycket väl kan vara Sveriges perversaste hockeyupplevelse förutom bastun i Karlstad som är ohotad sedan vaktmästarna vände spegelglasen bakochfram...
Föregående · 58 · Nästa