Historik
Föregående · 39 · NästaTidigare hade vi 800 sådana och numera har den siffran stigit till ca 3000 och det är i alla fall i mina ögon en bra ökning (275%) på bara några få säsonger. Man kan inte få allt på en gång, skulle vi lyckas hålla oss kvar även 2-3 år till så är jag övertygad om att vår baspublik snart är uppe i 4000 personer.
Dags för nya tag ikväll igen. Hoppas att killarna är med och spelar lite mera fysiskt från start denna gången.
Går det nån buss med drakar från Mora?
Det är väl genom dessa nya nyfikna som man fångar de kommande fanatikerna? Självklart är vi glada för alla som kommer dit oavsett när, hur och hur ofta dom väljer att närvara.
Retur i Mora på fredag som måste vinnas annars är säsongen slut.
Efter att Pitten igår skrev på så ser lager för närvarande ut så här.
Målvakter:
Juha Pitkämäki 08/09
Backar:
Thomas Skogs 07/08
Tero Määttä 07/08
Pierre Johnsson 07/08
Centrar:
Anders Bastiansen, 08/09
Jonathan Granström 07/08
Ivan Huml 07/08
Forwards:
Marco Tuokko 07/08
Teemu Elomo 07/08
Martin Jansson 07/08
Anders Nilsson 07/08
Kenneth Bergqvist 07/08
Mikael Simons 07/08
Daniel Wessner 07/08
Tränare:
Pär Djoos 07/08
Hadelöv släpper inte in puckar från halva plan, han släpper in skott från HELA PLAN!!! ;-)
Både far och son Svärd är helt omöjliga att ha att göra med när svenskarna ligger ute och kör tävlingar i europa under säsongen.
Just dricka incidenten igår var för övrigt första gången någonsin som jag hört eller sett honom göra något snällt mot en medtävlare så han kanske förändras med åren. :-)
Nu är det äntligen dags också för oss att ta in vår tipstävling i slutspelet. Som vi tidigare berättat så kommer de 32 bästa och alla som delar 32:a platsen i tipstävlingen att få fortsätta tippa i kvartsfinalerna. Tipsen lämnas precis som tidigare i gästboken, kom ihåg att vi även fortsättningsvis kommer vara stenhårda på att deadline för inlämnat tips är samma som utsatt matchstart med HS klocka som det gällande tiden. Alla övriga är givetvis också välkomna att lämna sina tips med det är endast de som fortfarande är med i tävlingen som kommer att få sina poäng räknade.
Efter kvartsfinalerna är över kommer en ny utslagning att ske och då halveras fältet så att de 16 bästa och alla som delar 16:e platsen går vidare till semifinalerna. Poängen kommer då återigen att nollställas så att alla går in i semifinalerna med noll poäng.
På samma sätt kommer sedan fältet ytterligare att reduceras till åtta deltagare när det blir dags för finalerna. När det sedan gäller att separera deltagarna i den slutliga resultatlistan kommer vi använda oss av vissa kriterier för att skilja på tippare som står på samma poäng.
1. Bästa sammanlagda poäng i slutspelet
2. Flest antal rätta resultat i slutspelet
3. Mest poäng i grundserien
De som har gått vidare från grundserien till slutspelet är:
Från Brynäs IF: Zettergren, Gusten, GävleLasse, claesw, Bissett19, Beezer, lillovechkin
Från Djurgårdens IF: Otto
Från Frölunda indians: Sannes
Från Färjestads BK: Sibbe, Svanru
Från Leksands IF: mattias - 74, Alisandali
Från Luleå HF: Portello (regerande mästare), Salcin, Bolivar
Från Modo hockey: Frisco, yaqop, Myggan
Från Mora IK: Tubest, Metal Guru, Stigsson
Från Timrå IK: Abron, SwärdH, mike66, El Aka Ali, Hälge, Dream Team, Ann, Herminator, Ambroo, calkar, Tikfanz
Åh så roligt det ska bli att se kvalserien på TV nu när man vet att man slipper vara orolig för hur det kommer att gå.
Kurvinen är extraback efter febern senast.
| 1 | 02:09:51 | Maria Rydqvist | Östersunds Skidlöparekl | |
| 2 | 02:11:15 | Unni Ödegård | Norway | |
| 3 | 02:12:37 | Maria Gräfnings | Östersunds Skidlöparekl |
| 1 | 01:55:53 | Espen Harald Bjerke | Norway | |
| 2 | 01:57:44 | Atle Bjerkli | Norway | |
| 3 | 01:57:58 | Daniel Lunde | Norway | |
| 4 | 01:58:16 | Peter Larsson | Hudiksvalls IF | |
| 5 | 01:58:46 | Gunnar Hammarberg | Östersunds Skidlöparekl |
Målgång beräknas till ca 13.50.
Fan jag har fått en konstig variant av vinterkräksjukan i år. Ungefär varannan dag de senaste två-tre veckorna har jag mått så jävla illa. Vad göra?
Pryglingen ?!? så kan det väl inte heta, prygeln låter bättre va?
Nej det är ju problemet som sverige har att ingen som kan spurta orkar med på en stafettsräcka. Skulle vilja se en sån som Lind komma upp några klasser i distanskörning så att han kan börja hävda sig på 10-15 km. Hellner kan ju bli en sån och Mats Larsson.
Sverige gjorde dock som helhet en mycket bra insats långt över mina förväntningar men på sistasträckan var vi tyvärr slagna på förhand.
Skulle bli mycket förvånad om Sverige blir bättre än fyra-femma.
WCS för slutspel ligger på 80p och det fixar vi ju inte själva så där måste resultat i andra matcher gå vår väg.
Föregående · 39 · Nästa
