Historik
Föregående · 48 · Nästa"Mitt i den sista perioden tacklade Moras Anders Bastiansen HV-spelaren Erik Andersson hårt men ärligt i mittzonen. Andersson var inte med på tacklingen och ådrog sig en hjärnskakning när han slog i isen.
Det gav ett grinigt matchslut med mängder av utvisningar, HV-spelarna med Andreas Jämtin i spetsen var ute efter hämnd, Jämtin gav igen rejält på Bastiansen och var en av alla HV-spelare som fick uppsöka utvisningsbåset.
- Det är bra att grabbarna inte ger upp utan fortsätter att kämpa trots underläge. Men det ger samtidigt ingen rätt att ta lagen i egna händer, sade HV-tränaren Per Mårts."
Synd att smällen tog så illa för vad jag kunde se så var det en ren träff som tog olyckligt eftersom HV killen inte såg att den kom.
"Under 2005 dömdes hon till tre månaders fängelse, bland annat för misshandel."
Citatet hämtat från wikipedia.org
För tillfället kan ni följa kommande matcher som är av intresse för oss och också kontraktsläget för MIK inför nästa säsong. Vi får se om vi kommer på nåt mera intressant att presentera. Kom gärna med förslag på vad ni vill se.
Lagen till J20 Superelit Top8 är: HV71, Linköping, Frölunda, Djurgården, Brynäs, Västerås, Timrå och Mora.
Lottning bör väl komma inom kort och serien startar efter JVM. Lag 1-4 i denna serie är direkt klara för kvartsfinaler medans lag 5-8 får spela förkval mot fyra lag i fortsättningsserierna om de övriga kvartsfinalplatserna.
Taget från magnus Nyströms hockeylista under rubriken utvisade.
"Jonathan Granström
Jag vill inte sparka på den som ligger. Och är det någon jag hejar på är det Jonathan. För denne forward (!) har på 73 matcher med Mora i elitserien fortfarande inte gjort ett enda mål."
Finns det någon forward i ES historia som spelat flera matcher utan att göra mål?
Gidde: Det är väl rätt viktigt att tala om att det handlar om taxerade inkomster och inte endast löner ifrån klubbarna. Något som Aftonbladet i det här fallet helt struntar i att berätta när dom blåser upp en sån här sak.
Många är ju inblandade i andra företag/projekt vid sidan av hockeyn.
Cedergren är med som extra back också. Det glömde jag skriva.
Nu har vi fått laget. Elomo är med.
Skogs-Kultanen
Elomo-Bogg-Simons
Bruun-Määttä
Beaudoin-Bastiansen-Brendl
Blatak-Kurvinen
Jansson-Wessner-Nilsson
Bergqvist-Granström-Tuokko
Extra: Jardine
Oklart vem som står än.
"Det ska bli kul att se honom med lite kvalificerade lagkamrater"
MonkeyBoyF: Huml stannar hemma efter en smäll på revbenen i lördags.
www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=576
Enligt MT är det osäkert om formstarke Elomo kan vara med, också han fick en smäll i lördags.
www.moratidning.com/sport/artikel.asp?id=1727076
Kurvinen tillbaka ikväll och så såg jag Eric Johansson på kaffestugan igår utan gips på foten och han såg ut att gå obehindrat så vi kan väl hoppas att han snart är tillbaka i spel.
Läget för juniorerna ser fortfarande ganska ljust ut trots helgens något svaga matcher. Modo och Björklöven har fortfarande en teoretisk chans att gå om oss i tabellen men då måste dom vinna allt som återstår. Leksand och Luleå försvann från diskussionen om att gå vidare till Top8 i alla fall, alltid något att glädjas åt.
Brynäs är klara för Top8, övriga tre platser står mellan Timrå 44p och 3 matcher kvar, Mora 44p (2), Västerås 43p (3), Modo 36p (3) och Björklöven 33p (4).
Sveriges trupp som ska på läger i Mora 11-14/12 är nu uttagen. Efter lägret så ska några av dom 29 uttagna åka hem utan att få vara med på kalaset.
Dagens prestation i skidskyttevärlden måste vara ungraren Karoly Gombos som i herrarnas distanslopp (4 skjutstationer x 5 skott) lyckades missa 19 av 20 skott och därmed slutade lite drygt 32 minuter efter segraren.
Däremot så gillade jag skarpt att han redan tidigt i matchen försökte sätta in en del stenhårda tacklingar mot deras #23, sånt värmer ett MIK hjärta. Det syntes tydligt att han tryckte till lite extra när just den spelaren försökte passera. :-)
Killarna i randigt ikväll är
HD Alexey Ravodin, Ryssland
LM Fredrik Carlman, Stockholm
LM Tony Carlsson, Västerås
Ryska domare brukar ju vara himmel eller helvete så vi ser fram emot en underhållande tillställning i FMMA. :-)
Föregående · 48 · Nästa
