Historik
Föregående · 47 · NästaDavos-Mora 4-1
1-0 Somervuori (Riesen, Reto von Arx) PP1
2-0 Riesen (Taticek)
2-1 Brendl (Beaudoin, Skogs) SH1
3-1 Riesen (Daigle, Reto von Arx) PP1
4-1 Daigle ENG
Berlin-Khimik 4-1
Tabell:
1 Canada 2 +4 4p
2 Davos 3 +3 4p
----------
3 Mora 3 +1 3p
4 Berlin 2 0 2p
5 Khimik 2 -8 0p
Idag spelar Khimik-Kanada 15.00 och Mora-Berlin 20.15
Välkommen in i match-chaten för att följa Davos-Mora.
Enligt uppgifter från Forever MIK så står Jansson, Simons och Kurvinen över idag. Kappla spelar och Rämö står i målet.
Jepp nu är jag rätt övertygad om att det är Bronski Beat som jag har tänkt på hela tiden. Låten är "Smalltown boy".
I orginalet är slingan spelad på synth och går mycket fortare men nog är det samma allt.
Bygger du det på att man fått stryk i en match mot storfavoriten Kanada?
R.I.P. Tommy.
Automatisk uppdatering funkar inte för mig, jag måste köra F5 för att uppdatera fönstret (IE6).
Spengler Cup dag 2:
Mora-Khimik 5-0
1-0 Bergkvist (Jardine, Kurvinen)
2-0 Brendl (Blatak)
3-0 Kurvinen (Johanson, Brendl)
4-0 Bergkvist (Beaudoin, Brendl)
5-0 Jansson (Simons, Nilsson)
Davos-Kanada 3-6
Tabell:
1 Canada 2 +4 4p
2 Mora 2 +4 3p
----------
3 Davos 2 0 2p
4 Berlin 1 -3 0p
5 Khimik 1 -5 0p
Skum poängberäkning i den här turneringen där seger efter full tid och förlängning/straffar ger lika många poäng.
Idag spelar Davos-Mora 15.00 och Berlin-Khimik 20.15
1-0 till Mora i 10:e minuten, Bergkvist (Jardine, Kurvinen).
Följ länken här ovan till match-chaten så följer vi drabbningen Mora-Khimik tillsammans.
*Cedergren bröt armen.
*Rämö utgick på grund av kramp i låret och ingen sträckning som först befarades.
Spengler Cup dag 1:
Berlin-Davos 1-4
Canada-Mora 4-3 str
0-1 Simons (Jansson)
1-1 Reid (Holden, Pogge)
2-1 Herperger (Harrison, Kolanos)
2-2 Johanson (Huml, Elomo)
3-2 Roest (Tyler Wright, Herperger)
3-3 Kurvinen (Jansson)
4-3 Roest
Tabell:
1 Davos 1 +3 3p
2 Canada 1 +1 2p
----------
3 Mora 1 -1 1p
4 Khimik 0 0 0p
5 Berlin 1 -3 0p
EHC Eisbären Berlin - HC Davos 1-4
Vi laddar för Canada - Mora kl. 20.15
Min fru har berättat att hon hörde den på radio i USA för 15 år sen när hon var där som au-pair och började gråta hejdlöst av hemlängtan.
1-2 är ställningen efter två perioder, skotten 26-15 till Sverige (17-5 i andra perioden)!!! Det svenska målet inspelat av Jonas Ahnelöv.
Går matchen att följa på nätet?
Föregående · 47 · Nästa

Hej Tomten
Jag vet att det är några dagar för sent men eftersom jag inte fick några julklappar den 24:e så hoppas jag att du ska höra min önskan nu istället.
Jag skulle väldigt gärna vilja få ett kryss i dagens match i den svenska elitserien mellan Djurgården och Malmö.
Mvh / Micke Stigsson, Mora