Sven.Savage

40785 inlägg · 10511 besäkare

Historik

· 40 ·
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Deltog i en Luleå-Quiz, med vinst en signerad match-worn Erik Gustafssontröja från senaste CHL-matchen. Jag hade förstås alla rätt, men det hade nog många andra också.

Dock fick jag nu besked om att deltagarna fick två gratisbiljetter till kvällens match mot Lugano. Jag kan inte gå, men jag gillar Luleås initiativ för att få fler på läktarna.

Ett litet tips till marknadsavdelningen för ett lag 13 mil söderut. Som inte kvalificerade sig för årets CHL och därmed steg genomsnittspublikantal för CHL rejält.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Champions Hockey League.

I morgon och på onsdag spelas sjätte och avslutande omgång, innan det är dags för de 16 bästa lagen att spela slutspel.

Fiskrenset och Pölsan är redan klara för slutspel, men svenska mästarna Luleå är inte klara utan ligger i detta nu på plats 11 och måste bli bland de 16 bästa för att få spela slutspel.

Och hur skiljer man på lagen?

CHL har ju lite knepiga regler så vi får kolla upp det.

Regel 8.3.10.
Skulle två eller flera klubbar ha lika många poäng efter kvalspelets sex matcher kommer de att rankas enligt följande ordning:

1. Antal 3 -poängsvinster
2. Antal vinster totalt (inklusive på övertid eller straffar)
3. Målskillnad
4. Antal gjorda mål
5. Antal poäng i bortamatcher
6. Gjorda mål i bortamatcher
7. Position i 2025/26 ranking.

Kan redan säga att kriterium 5-6 inte blir aktuellt. Inte heller kriterium 7, vilket är tråkigt eftersom Luleå Hockey är topprankade efter regerande CHL-mästarna Zürich, som dock gått sämre i år och i detta nu faktiskt ligger 1p efter Luleå, samt i morgon bortamötet nuvarande ledarlaget Ilves Tampere som vunnit samtliga fem matcher.

I morgon har vi match i Delfinen mellan Luleå Hockey och italienska Bolzano

• OM Luleå vinner och får 2 eller 3 poäng är Luleå klara för slutspel. Så blir det ju troligen.

Men vad händer om Luleå förlorar mot Bolzano i morgon?

• OM Luleå tar 1 poäng och förlorar på övertid går Luleå sannolikt också till slutspel. Men det finns en risk för att vi blir lag 17 men det kräver följande resultat:

14 oktober
• Ilves Tampere ZSC Lions Zurich Zurich minst 1 p
• Sparta Prague Grenoble Grenoble minst 1p
• Storhamar Hamar Pinguins Bremerhaven Storhamar 1p eller 3p

15 oktober
• KalPa Kuopio KAC Klagenfurt Klagenfurt 3p
• EV Zug Kometa Brno Brno exakt 2p
• Lausanne HC Mountfield HK Mountfield 3 p vinst med >2 mål
• Red Bull Salzburg Eisbären Berlin Salzburg 3p

Allt detta måste alltså ske och det är inte troligt. Luleå går allstå sannolikt vidare även om vi bara tar 1 p av Bolzano.

• OM Luleå tar 0 poäng går vi sannolikt inte till slutspel. Men det kräver att minst 6 av 9 potentiella lag passerar oss. Har redan kollat upp de möjligheterna, men lägger inte ut det här (än) eftersom vi kan avvakta morgondagens match.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Och nu ljuger du igen. Exakt detta sa Sanny: "Jag tycker dock att det var bra att Lindström kollades upp innan han kom tillbaka i spel. Sedan kan jag hålla med Berglund om att Lindström inte hade behövt ligga kvar på isen så pass länge.#´"

Vilket du översätter till: "...Sanny ... menar för övrigt att det var fullt rimligt av Lindström att ligga kvar".

Som sagt. Jag ids inte hålla på och rätta dig hela tiden. Nu räcker det. Ajö!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Trist att se hur du uppträder som en "käringen mot strömmen" och vill käfta emot och i de oändliga komma med meningslösa ej hållbara argument, och så småningom helt vederläggas. Men nu har jag inte tid med fortsatta gratislektioner till dig. Ha en fin dag.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Javisst klagade jag på hans teatraliska överdrivna förstärkningar i Plastjö. Och jag var mycket tveksam till att han skulle få spela i Luleå. Men nu har jag sett honom i många hundra matcher medan du - som bara sett enstaka, "vet att han fuskar" utan att kunna visa bevis annat än hitte-på.

En enda spelare straffades för filmning under finalspelet. Och det var INTE Shinnimin. Utan pölsan Johan Larsson.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Du hoppade tydligen över att ta del av hockeykunnige "Jonkens" information om Shinnimin, liksom det jag skrivit om Shinnimin. Shinnimin i Plastjö förstärkte rejält för att få utvisningar på motståndare. Men knappast fusk i form av rena filmningar, som typ Rödin brukade pyssla med.

De där överdrivna förstärkningarna tog han även med sig till Luleå, och det blev allt mer straff och uppmärksamhet. Så Bulan och Luleås ledning tog ett rejält kvartssamtal med Shinnimin och förklarade att han fick lägga av med det där eftersom det skämde ut Luleå och blev det inte så fick han söka sig till en annan klubb.

Och Shinnimin tänkte om och skärpte sig. De där kasta upp armarna i luften som en döende Messias är helt borta sedan flera år och nu har väsentligen förstärkningar - som de flesta forwards emellanåt använder, när domarna inte tar utvisningar annars, försvunnit.

Shinnimin gick ut offentligt i lokaltidningarna och förklarade att han bestämt sig att sluta överdriva och det gjorde han!

Men Shinnimin är en viktig och duktig hockeyspelare och ger sig in i tuffa situationer för att få målchans, och visst svarar motståndarna med att fula sig.

Och nu, när han har lagt av med förstärkningarna sedan flera år, får han betala för tidigare synder. Gång på gång har han utvisats, anmälts och dömts på väldigt tveksamma grunder. Luleås ledning gick ut i media och förklarade att det pågår en häxjakt på Shinnimin och han fick inte med sig utvisningar även när det var hur tydligt som helst; speciellt från dåvarande Apbusen Granberg som slog sönder klubba på Shinnimin och en gång efter avblåsning satt på liggande shinnimin och delade ut 5-6 monstercrosscheckingar. Däremot, när Shinnimin jublade mot nämnde granberg efter att ha målat, ja då visades shinnimin ut, eftersom granberg kunde bli ledsen, buhu.

Hösten 2022 i match i den gävliga staden snodde Shinnimin puck av Rödin, som var för lat för att åka skridskor och i stället smällde på med klubban mot Shinnimins båda benen och kans skridsko hamna de på bladet varpå han föll. Shinnimin var ju på väg ensam i kontring så helt meningslöst att tro att han skulle "filma" där. Han kastade sig upp direkt och satsade mot pölsamålet. Men blev avblåst av domarna som visade ut Rödin.

Publiken i den gävliga arenan blev galen och vrålade att det var filmning av Shinnimin och detsamma gjorde ni på den pölserliga sidan. Jag la fram bild efter bild som tydligt visade vad som hänt, men ni vägrade acceptera det. Vi påpekade också att Shinnimin lagt av med de överdrivna förstärkningarna

Pinsamt var det efter matchen när den vidrige jävlefödde och tidigare pölsaspelaren hansabrahamsson intervjuade Rödin och ställde 10-15 otroligt ledande frågor och Rödin ville först inte svara något speciellt, men till slut tvingade hnsabrahamsson honom att "erkänna" att det är inte bra om han filmar.

Det var vidrigt att se och höra hur gävlar i media, på läktaren och på nätet öste ut allt detta hat och vägrade lyssna på svar.

Sedan har ni med stor säkerhet inte sett Shinnimin spela 2023-2025, innan finalen, annat än max fyra matcher. Medan vi sett honom mer än hundra matcher under samma tid. Och vi förklarar att han har lagt av med det där pinsamheterna.

Men ni vägrade lyssna. Och ni vägrade se på vad han gjorde. Det var bara fusk, fusk, fusk och ni visste minsann bättre än vi.

Och då insåg jag att det bland pölsasupportrar finns en bland många uttalad uppfattning om att ni begriper hockey bättre än vi andra.

Vilket man äcklas av.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Håller inte med. Näthatet kom i första hand från Pölsan, och du var en av de som inledningsvis stod för mest hat, dock på er sida. Men poliskonstapel zappaholic, som utvecklats till att bli din sidekick och tycker som du tycker i allt, var vänlig nog att copy-pasta in allt du skrev in på vår sida - t.o.m. under brinnande match.

När Luleå och Warulfven möttes i final tre år tidigare kom vi supportrar överens om att avstå från varandras sidor medan finalen pågick. Detta för att undvika att subjektiva överord skulle leda till konflikter oss emellan.

Så agerar hockeysupportrar med netiquette, god ton och sunt förnuft.

Men inte pölsan Zappaholic inte. Han skulle in på vår sida med elaka attacker och uppmuntra till hat mellan supportrar. Och när man besökte er sida fick man svart på vitt: blint har, ljug och överdrifter och allt syftade till att förklara att Luleå som lag inklusive ledare, supportrar, staden och länet var fuskiga, fulspelande föraktliga värda bara hat.

Där fick vi se Pölsans riktiga ansikte. Hata, hata och hata.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Själv tyckte jag att det hatades av bara fan på det pölserliga sidan, på snacket, speciellt innan finalen och inledningsvis. Och det signalerade förstås vad supportrar i gemen kunde ha i huvudet.

Jodå, vi hade supportrar på isen sedan vi vunnit game six, men de trängde alla ihop sig på ena kortsidan när det var dags för prisutdelning och som du borde kunna förstå av bilden älskade alla, inte hatade.

Men bortalaget bangade att hämta sina silver eftersom de anade hat och terror. De fick göra som de ville, vi brydde oss inte nämnvärt.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: När Luleå på hemmais förlorade finalen i game seven mot Warulfven 2022 sörjde vi. Men att någon skulle ställa till med terror mot Warulfven? Det är bara okunnigt och fånigt. Sådana är vi inte.

När vi tre år senare vann gludet var vi bara lyckliga.

Och att snacka om terrorhot och att pölsans spelare riskerade hat gör bara den som inte begriper hockey. Luleå firade och fortsatte med det i dagar och hela sommaren. Vi var lyckliga och ingen skulle ha fått för sig att i stället för att glädjas attackera pölsans spelare? Helt sjukt att påstå något sådant. Vi har själva varit där och vi skulle förstått er besvikelse och sorg. Pölsan skulle ha respekterats och hyllats på isen om man varit där.

Terror, hat och så vidare?

Helt obegripligt skitsnack. Det finns inte i våra gener.

Men ni pölsor tycks annorlunda. Redan innan pucken släppts i finalen drev du och andra på som fan på er plats i snacket och mobiliserade igång hat, förakt och förföljelse mot Luleå Hockeys lag och supportrar.

Själva var vi lyckliga att vara i final och hoppades att det lag vi älskade skulle lyckas denna gång.

Vi älskade, ni hatade.

Och det är förklaringen till dessa helt sjuka påståenden från dig om terrorhot och hat.

För oss finns det inte, det är hockey och man vinner eller förlorar och lever med det.

Men inte för er, tydligen. Jodå, vi inser att det finns kunniga och sunda pölsasupportrar.

Men den hata, hata-subgrupp som du tydligen tillhör.

Den kan vi och andra som älskar hockey bara förakta. Som framgick tydligt frångårdagens "diskussion" lyfte du fram att Luleå skadar spelare och filmar. Efter analys framgår tydligt att Pölsan själv står för minst lika mycket sådant och snarare mer.

Sammantaget står du knappast för hockey utan snarare för hat och hot, ljug och idioti.

Skämmes, tammefan.

Om du nu i vanlig ordning ser fram emot att diskutera även detta i all oändlighet, bara för att slutligen bli vederlagd över hela horisonten, så kan du glömma det. Jag ids inte slösa tid på att krossa din lögnaktiga försök till argument igen. Vill du ha behandling för ditt behov av intellektuell masochism får du söka sådan terapi och betala för det på annat håll.

Själv kommer jag att vara upptagen med betydligt viktigare händelser. Som att peta näsan.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ett underbart foto av Limpan som lyfter Le Mat inför alla lyckliga supportrar. Pölsan vågade inte vara kvar på isen för att hämta silvermedaljerna. Riktigt fånigt. De hade bara hyllats av våra supportrar.

Men de kanske är vana vid sina egna supportrar som hellre hatar än älskar.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2025-10-12-kl-190825.png


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
På tisdag-onsdag spelas CHL:s kvalificeringsspelets sjätte match. Fiskrenset och Pölsan är redan klara för slutspelet och åttondelsfinal.

Luleå däremot behöver minst 1p hemma mot Bolzano för att bli säkert klara. Skulle vi torska kan vi också gå vidare, om inte 6 av de 9 lag som kan passera oss lyckas med det. Rätt osannolikt att så sker så troligen går vi till slutspel, även om vi får stryk av Bolzano.

Men efter den fina insatsen mot Plastjö igår tror man att Luleå kommer att vara bättre än tidigare och dessutom att vi inte vilar våra stjärnor denna gång.

Personligen hoppas jag att också Klagenfurt går vidare och att de får möta Luleå Hockey. Skulle vara intressant att se Klagenfurts #29 åter i Delfinen.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
• Elitserien för herrar toppas av Fiskrenset, hela 5p före tvåan Röglet.
• Elitserien för damer toppas av DamRenset, hela 10p före tvåan DamPölsan.

Det finns alltså en chans att Fiskrenset samma år vinner hockeyglud för både herrar och damer.

Det har aldrig hänt, men i fjol när Luleå tog gludet för herrar, hade damerna vunnit glud många år i rad, men förlorade finalen mot DamRenset.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jag ska i alla fall upp och bygga tidigt i morgon, så nu får du klara dig själv. Sov gott.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Du har suttit och mobiliserat masshysteriskt hat mot Luleå eftersom vi, enligt dig, "har Shinnimin som filmar och fuskar," samt tidigare hade "Anton, som pensionerat spelare till höger och vänster" och för det ska "hela Luleå för alltid skämmas och föraktas år efter år".

Så går vi igenom saken och några bevis har du inte, bara eget tyckande. Men däremot lyfter vi pölsans tidigare kapten Jacob Blomqvists vidriga överfall på Luleås Emil Larsson som kastades på Jonathan Granström vars karriär tog slut efter den våldsamma krock som pölsan initierade och vidare har vi att Pölsan Rödin på otaliga filmer ses kasta sig oattackerad för att fuska till sig utvisningar, samt att den ende som fälldes för filmning under finalspelet var Pölsans egen lagkapten.

Allt talade alltså emot ditt hitte-på, och det enda du borde ha gjort är att be om ursäkt. Men icke då. Utan fortsätter inbilla dig att du har rätt fastän allt talat emot.

Snart förklarar du väl att jorden är platt och dessutom universums medelpunkt.

Skruva på kapsylen nu och gå och lägg dig.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Blir tyvärr tvungen att som Trump om Biden säga att "vad du där vill säga begriper vare sig jag eller andra och knappast du heller".

Du gjorde bort dig. Köp det och be om ursäkt. Eller ge dig.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Om Pölsan. Fram till årets final hade jag faktiskt kommit att respektera Pölsan och Pölsa-andan och det berodde förstås på att vi bytt spelare och tränare och man följt er bättre. Vad det gäller laget Pölsan kan jag fortfarande känna detsamma.'

Men när det gäller supportrarna och i synnerhet de som finns på nätet är det en annan sak. En helt annan sak.

Jag upptäckte snabbt att du och andra framför allt koncentrerade er på att HATA oss och motivera det med hur mycket lögner som helst.

Det var vidrigt. Du skrev bl a att eftersom vi hade Shinnimin i laget skämde det ut Luleå hockey såväl laget som klubben för åratal bakåt och framåt och så vidare. Och där fick ni med er en gävla pöbel som bara hatade och hatade och det var vidrigt att läsa.

Hur kommer det sig? Ja, jag har läst en hel del på er sida nu och varenda nolla som skriver tycks inbilla sig att den förstår hockey och allt bättre än spelare och tränare och allt sådant dravel är ju bara pinsamt att läsa. Men ni tycks klia varandras rygg och stödja, det var klokt sagt, och om bara de sparkar XX och köper in NN så blir vi bästigast, oj, vad kunniga ni är.

För en objektiv läsare känns det bara löjligt.

Men man inser att ni inbillar er att eftersom ni följer Pölsan vet ni mer om alla och bättre än alla.

Kanske kommer det som en överraskning. Men Pölsan är ingen vidare klubb och lag senaste fyrtio åren. Mer som en medioker föredettaklubb av föredettingar som - för den som har överblick - sannolikt kommer att försvinna som typ Atlas Copco och Göta - lag vars supportrar också trodde vara bästigast.

Ni är tämligen kassa och på väg att försvinna för oss andra som kan hockey.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: "sa även Fredrik Söderström i deras senaste podd någonting i stil med att svenska klubbar tänker på CHL som någonting katten har släpat in."

Jahaja. Först citerar du vad N N sagt, och sedan förklarar du att det har han inte alls sagt.

Lite svårt att förstå hur du misslyckas så när du försöker diskutera. Dricker du starkt kanske? Det är i så fall en dålig idé för att vinna debatt.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ditt sätt att argumentera är speciellt på så vis att du helt saknar stöd för det du hittar-på och påstår. I stället tycks du ha fått för dig att eftersom du håller på Pölsan så vet du och ni per definition bättre än alla andra eftersom ni pölsor begriper hockey.

Bli inte chockad nu. Sanningen är den att ni pölsor senaste fyrtio år sedan är en medioker hockeyklubb och trenden och satsestetiken talar för att ni snart kan se fram emot derbyn mot Strömsbro och Jävla Godtemplare eftersom ni inte kommer att vara kvar bland landets elithockeyklubbar.

Lite tråkigt blir det, men samtidigt skönt att slippa ert övermaga ljug och hittepå.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Aha. Fredrik Söderström vet bäst om hela den europeiska hockeyn och hur framtiden för den är.

Att alla länder allt sedan sextiotalet haft uppfattningen att det här behöver etableras och gjort olika försök som alla stupat av olika anledningar, ända till dess att svenska och finska lag satsade egna miljoner på att etablera något fungerande följt av att sammanlagt 26 storklubbar i Europa samt sex nationsförbund och internationella hockeyförbundet valde att i samarbete gå in och köra helt enligt den satsningen, det är bara att glömma. Eftersom Fredrik Söderström - denna gura vad det gäller hockey - tycker annorlunda, och låt oss inte glömma att avundsjuka Apan och Pölsan håller med.

Nu vet vi var du får kunskap ifrån.

Inte imponerande.

My God. Du är ju pinsamt enkel att utklassa. Varför slösar jag tid på dig?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Men Shinnimin filmar inte. Begriper du inte skillnaden? Vill du att jag förklarar den för dig?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Ja, så tar vi ditt morgoninlägg, ditt fullständigt misslyckade försök att argumentera om något du redan totalt förlorat.

"Men om du ska in och styra fria medier "

Vad är det för gävla skitsnack? Jag har aldrig andats en sekund om att styra medier. Däremot har jag lyft att de är fö gävla pinsamma att vara så gävla lata att sitta i Fjollträsk och nonchalera CHL liksom de nonchalerar övrig hockey om de inte hittar någon som raaaaasar eller någon man kan starta drev mot a la "vilken tränare ska sparkas först?"

men du tycker att det är bra journalistik och det säger mer om dig än om mig.

"CHL är en skrivbordsprodukt..." ja det påstår du, vilket visar att du han ingen gävla aning om alla försök att etablera ett XHL sedan ta mig fan sextio år tillbaka, och CHL är det bästa hittills.

Jag kan nöja mig med att visa upp vad som samlats in:

Year Winners Runners-up
1966 ZKL Brno (TCH) EV Füssen (FRG)
1967 ZKL Brno (TCH) Ilves Tampere (FIN)
1968 ZKL Brno (TCH) Dukla Jihlava (TCH)
1969 CSKA Moscow (URS) KAC Klagenfurt (AUT)
1970 CSKA Moscow (URS) Spartak Moscow (URS)
1971 CSKA Moscow (URS) Dukla Jihlava (TCH)
1972 CSKA Moscow (URS) Brynäs Gävle (SWE)
1973 CSKA Moscow (URS) Brynäs Gävle (SWE)
1974 CSKA Moscow (URS) HC Pardubice (TCH)
1975 Krylya Sovetov Moscow (URS) Dukla Jihlava (TCH)
1976 CSKA Moscow (URS) Poldi Kladno (TCH)
1977 Poldi Kladno (TCH) Spartak Moscow (URS)
1978 CSKA Moscow (URS) Poldi Kladno (TCH)
1979 CSKA Moscow (URS) Poldi Kladno (TCH)
1980 CSKA Moscow (URS) Tappara Tampere (FIN)
1981 CSKA Moscow (URS) IFK Helsinki (FIN)
1982 CSKA Moscow (URS) TJ Vítkovice (TCH)
1983 CSKA Moscow (URS) Dukla Jihlava (TCH)
1984 CSKA Moscow (URS) Dukla Jihlava (TCH)
1985 CSKA Moscow (URS) Kölner HC (FRG)
1986 CSKA Moscow (URS) Södertälje SK (SWE)
1987 CSKA Moscow (URS) TJ VSZ Košice (TCH)
1988 CSKA Moscow (URS) HC Pardubice (TCH)
1989 CSKA Moscow (URS) TJ VSZ Košice (TCH)
1990 CSKA Moscow (URS) TPS Turku (FIN)
1991 Djurgården Stockholm (SWE) Dynamo Moscow (URS)
1992 Djurgården Stockholm (SWE) Düsseldorfer EG (GER)
1993 Malmö Hockey (SWE) Dynamo Moscow (RUS)
1994 TPS Turku (FIN) Dynamo Moscow (RUS)
1995 Jokerit Helsinki (FIN) Lada Toglitatti (RUS)
1996 Jokerit Helsinki (FIN) Kölner Haie (GER)
1997 Lada Togliatti (RUS) Modo Örnsköldsvik (SWE)
European Hockey League

Year Winners Runners-up
1997 TPS Turku (FIN) Dynamo Moscow (RUS)
1998 VEU Feldkirch (AUT) Dynamo Moscow (RUS)
1999 Metallurg Magnitogorsk (RUS) Dynamo Moscow (RUS)
2000 Metallurg Magnitogorsk (RUS) Sparta Prague (CZE)
European Champions Cup

Year Winners Runners-up
2005 Avangard Omsk (RUS) Kärpät Oulu (FIN)
2006 Dynamo Moscow (RUS) Kärpät Oulu (FIN)
2007 Ak Bars Kazan (RUS) HPK Hämeenlinna (FIN)
2008 Metallurg Magnitogorsk (RUS) Sparta Prague (CZE)
Champions Hockey League

Year Winners Runners-up
2009 ZSC Lions Zurich (SUI) Metallurg Magnitogorsk (RUS)
European Trophy

Year Winners Runners-up
2010 Eisbären Berlin (GER) HV71 Jönköping (SWE)
2011 Red Bull Salzburg (AUT) Jokerit Helsinki (FIN)
2012 Luleå Hockey (SWE) Färjestad Karlstad (SWE)
2013 JYP Jyväskylä (FIN) Färjestad Karlstad (SWE)

och detta innan CHL ens startade och sju har det hållit i tolv år.

Men Pölsan har inte lyckats något vidare annat än att fått spö två gånger för över 50 år sedan.

Bara att erkänna, Peja, att din enda gävla och dominerande orsak till att du snackar skit om CHL är att din gävla Pölsa inte var med och satsade på detta, utan snålade ur sig. Det är likadant som Apan. Era väsentliga invändningar handlar bara om avundsjuka för att ni var så gävla snåla att ni vägrade satsa på visionen om ett bra europamästerskap. Och för det bör ni skämmas utav helvete.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Ha ha ha, nu har jag snabbkollat YouTube och det är lika värdelöst som det mesta du klickar ur dig. Jo, det finns inslag med Shinnimin, men det handlar om tveksamma situationer - förstärkningar, och 95% av din gävla yuotubr visar andra spelare - bland annat hur er fuskande filmare Rödin slänger sig på isen när ingen är i närheten.

Om du ska övertyga mig med en film föreslår jag att du hittar en film som inte visar att det är jag som har rätt i allt.

Ha ha ha ha ha ...

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Du hade hela gävla finalen på dig att producera bevis på att Shinnimin filmat och misslyckades fullständigt. Så de bevisen finns inte. Säg inledningen och insåg att du är lika kass som vanligt eftersom det visade Shinnimin förstärka. Men du vet ju inte skillnaden, trots att du har Elitseriens mest påvisade fuskare-filmare Rödin i laget, som faller när någon tittat på honom. Skäms utan helvete, för fusk, lögner och inbilskhet.

Hur många gånger har Pölsan fått kvala för att hänga kvar? Och hur gävla usla var pölsan säsongen igenom innan kval? Gång på gång?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Och så kan du vara så artig att ge fullständigt fan i att attackera Bulans bedömning av situationer i hockey. Kan upplysa dig om att han kan lägga en gävla äggmök som kommer att innehålla mer hockeykompetens än du kan klämma ur dig efter att ha samrått bland pölsans ljuga och hitta-på hybrisgäng i veckor.

Ni är bara för pinsamma i er inbilska skit.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Förstår du överhuvudtaget skillnaden mellan filmningar och förstärkningar?

Eller är du lika pinsamt okunnig där som när det gäller hockey i övrigt?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Inga filmningar utan pinsamma förstärkningar. Du förstår inte skillnaden men så förstår du inte heller hockey. Annat än på jävle-nivå, dvs ljug och hitte-på.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: När du nu ska lyfta Pölsans prestationer sedan 1993 så glöm för all del inte att berätta om hur gävla många gånger ni hamnat i kval för att överhuvudtaget bli kvar i Elitserien SHL. Till slut åkte ni i alla fall ur, och trenden är att ni nog snart är där igen. Kanske redan till våren?

Trenden och historien talar för att vi snart lär slippa era gävlar i svensk elithockey. Sedan kan ni sitta nere i träsket och hitta-på att ni är bäst i hockey i Sverige. Medan vi andra lag som tillhör eliten slipper höra ert gävla skitsnack.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Du fortsätter ljuga. Du har uppmanats att visa en enda film på YouTube som visar att Shinnimin filmar, men fullständigt misslyckats.

Samtidigt som vi alla skrattat ihjäl oss över film efter film där pölsan rödin kastar sig till höger och vänster utan att ingen är i närheten.

Det finns bara en slutsats att dra av detta. Ni är helt värdelösa lögnare och hoppar på motståndare fastän det är era egna spelare som är fuskande filmare.

Du kan ju diskutera saken med er kapten - som stod för 100% av samtliga dömda filmningar i finalen.

Fy satan så värdelösa ni är på allt förutom att ljuga och hitta på.

Men vi tackar för att det var så enkelt att krossa er i finalen, trots att ni själva hittade på att ni var minsann bästigast i 5 vs. 5 och så vidare.

Ni blev krossade. Ni var för usla. Ni dög inte alls. Ni kunde inte hockey. Acceptera det.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Ljuget om Shunnimin har vi redan hanterat. Vi, som sett Shinnimin >50 matcher per år vet hur han agerar, medan ni Pölsor, vet inte ett gävla skit trots att ni inbillar är veta bättre än alla andra.

Efter era masshysteriska påhopp i finalen utmanades ni att visa ett enda exempel på när Shinnimin filmar. Och det kunde ni inte. Samtidigt kunde vi visa talrika exempel på hur er pölsa Rödin filmar och fuskar. Sammantaget: ni är helt gävla utklassade hockeymässigt såväl på isen som när det gäller kunskap. Fåntrattar och idioter som inbillar er vara nåt som ni inte är.

Helt korrekt fälldes och bestraffades en spelare under finalmatcherna för filmning. Er lagkapten Johan Larsson, som är känd i hela landet för att "falla" enkelt.

Vår Shinnimin? Inte en enda filmning, fusk eller förstärkning. Däremot öste han in mål och assist som ingen pölsa kunde bestraffa.

Ni är ett skämt i hockey-Sverige. På Hedenhös tid fick ni en gävla massa glud och detta enbart eftersom ni köpt på er stjärnor från Norrbotten. Men senaste 40 åren är ni väsentligen blaha blaha, trots att ni supportrar ljuger och fånar er och tror er vara bästigast. Allra löjligast är att läsa hur ni under hela silly season öser in inlägg där ni "upptäckt" vilka spelare Pölsan bör köpa in. Och hur ni är dränker sidorna med er "kunskap" sitter pölsan till slut ändå med rena avskrädet.

Ha ha ha ha ha ....

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Håller med dig, Shinnimin lyckades inte så superbra i finalen när vi spöade Pölsan. Men ingen Pölsa gjorde fler poäng än Shinnimin. Så slutsatsen blir att vilka gävla usla spelare du har i ditt överdrivet överuppskattade gävla skitgång.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Grattis till er fantastiska insats mot Pungen. Starkt att bara släppa in sju mål på hemmais mot detta lag. Starkt!

Ni kan för övrigt tacka ett riktigt hockeylag - Warulfven - för att slippa ligga på kvalplats nu. Men det fixar ni säkert. Med ert fantastiska försvarsspel.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Trevligt att ni krossade Öret.

Och du har helt rätt. Den inbilska pölsorna skämmer ut sig igen. Pinsamma.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Wilhelmsson: Det begriper vi, som kan hockey. Medan pölsorna ljuger vidare i tron att de är något att ha.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: He he, dessa pölsor som knappast haft något att kommande senaste 40 åren men inbillar sig vara facit. HA HA HA

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jompe: Svar: JA!

Men jag utgår från att du har absolut ingen koll. Och därför tror från att det finns en annan sanning.

Tråkigt om du färgats av pölsors inbilskhet.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och så kommenterar vi Linus Lindström. En verklig ur-Apa, som oväntat gick till HUVa i år. Och i förrgår mot Luleå "lyckades" han få nyss fyllde 18-årige Håkansson utvisad 2 min för illegal checking to the head.

När man sett tillräckligt på repris ser man inte att han överhuvudtaget blir träffad i huvudet. HuVa påstår att hakan snuddades, men det är nog bara ljug. Huvudet rör sig inte en millimeter när de kolliderar.

Men efter några sekunder kommer ex-Apan på att kasta huvudet bakåt. Sedan slänger han sig ned på isen och blir liggande en minut, varefter han blir hjälpt till båset av två följeslagare, ser halvdöd ut.

Och sedan spelar han direkt, sedan Håkansson blivit utvisad.

Bulan skäller ut ex-Apan Lindström på presskonferensen efter matchen.

Så. Hur försvarar sig ex-Apan?

"Hur upplever du situationen på isen?

– Jag får en smäll mot huvudet och varje gång man får det så reagerar man och blir lite skärrad. Speciellt om man har fått smällar mot huvudet tidigare.

Förstärkte du något, med handen på hjärtat?

– I dagens hockey med all teknik, kameror och domare synas allt och det var en ärlig reaktion som följd av att jag fick en smäll mot huvudet.

”Det var inte mitt beslut”
Lindström fick ledas av isen, men kunde senare komma tillbaka i spel. Vilket även Berglund kritiserade honom för och hävdade att han försökte ”lura domarna”.

– Att jag fick ledas av isen var inte mitt beslut utan är standard från medicinska teamet när någon får en smäll mot huvudet. Därefter görs en kontroll i omklädningsrummet innan man får komma ut i båset igen. Så det berodde inte på att jag var skadad, säger Lindström. "

Han påstår alltså att allt han gjorde berodde på att han blev "skärrad" dvs orolig. Och när de i omklädningsrummet sa åt honom att han inte var det minsta skadad tordes han glädjande hoppa in igen....

a) han slängde medvetet huvudet bakom och kollaterade på isen
b) han blev liggande en hel minut på isen
c) han såg halvdöd ut och fick ledas ut från isen
d) han kunde spela vidare direkt utan problem, sedan domarna visat ut Håkansson.

Kan man tro att a-d beror på att han var orolig?

SKITSNACK! Det var en jävla filmning och det är typiskt för apor och ex-apor.

Det här borde pölsorna kolla på och inse att det finns riktiga filmare/fuskare a la denne ex-Apa och Pölsan Rödin.

Och inse att Shinnimin inte filmar men tidigare förstärkt när det fulast mot honom, fast lagt av med det sedan flera år.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2025-10-11-kl-181723.png


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Adam Johansson. Journalist som tillkommit på senare tid, skriver för Sexpressen, samt kommenterar då och då matcher i TV.

Mycket trevligt nytillskott. Han kan hockey, har koll på lag och spelare och en njutning att höra honom kommentera, såväl objektivt som hockeykompetent. Tack för det!

Nu skriver han att

"Två finländare borde då ligga pyrt till. Heikki Liedes, som inte gjort någon norrbottning lycklig i år, är en het kandidat. Kasper Kotkansalo, som läktades och hamnade bakom 18-åringarna William Håkansson och Neo Hirsch i mötet med HV71, är en annan. Något kommer att hända i Luleå snart, var så säkra. Kanske redan efter helgen."

Hmm. Han har ju rätt i sak, men kan Luleå komma att skeppa en eller två av dessa redan? Som supporter tycker man att han har rätt - de har verkligen inte varit bra - men Luleå brukar ha längre tålamod. Vi får se.

Helt klart har vi en annan finländare som inte gjort någon glad - Anton Levtchi - men vi vet ju alla vad han kan bidra med när allt fungerar, och i dagens match mot Plastjö - när hela Luleå spelade bättre hockey - var Levtchi mycket bra; snyggt pass till mål, samt i tredje perioden tre bra fria lägen som mycket väl kunde resulterat men ej mål.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och nu laddar vi för kvällsmatcherna:

• Brynäs IF - Linköping HC
• Färjestad BK - Örebro HK
• Skellefteå AIK - HV 71

Pölsan tycks sakna 4 ordinarie spelare, och kör med Clara vid spaden, trots att denne kastade in en puck mot Apan och det räckte för att torska matchen. Men de försöker ju fen fungerande vakt, medan de ska sparka Delia. Fast då var ju Delia stark senast, kanske har han acklimatiserat sig och kommer att konkurrera om spade? Trots att han silade allt första två matcherna.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Slutresultat för eftermiddagsmatcherna:

• Frölunda HC - Rögle BK 4 - 1
• Leksands IF - Djurgårdens IF 2 - 3
• Luleå HF - Växjö Lakers HC 5 - 2
• IF Malmö Redhawks - Timrå IK 1 - 2

Starkt av Timret att ta 3p nere i Malmö och lika för Djurgårn uppe i Leksand.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Bromé sätter 5-2 i tom bur, men då har Granberg hinnit offside, så målet döms bort. Men sedan sätter Filip Eriksson 5-2.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
3 min kvar, 6 mot 5, tek hos Luleå som har ledningen 4 mot 2.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Nu försöker Plasjö t.o.m. köra med sex spelare, så Luleå får PP med 5.30 kvar.

Och då sätter Filip Eriksson 4-1 efter bara 14 sekunder.

Efter målet skämmer en plastjöspelare ut sig och Luleå får PP igen.

Men med en spelare mindre smäller MacLaughlin in 4-2.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sju minuter återstår, fortfarande 3-1, men nu kör plasjö allt framåt. Kan sluta hur som helst. Bara att kämpa nu!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Luleå haft flera chanser till fler mål, och det beror på att Plastjö nu satsar de mesta framåt. Så nu gäller det att stå emot.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Plastjös manuelågren brukar ofta vara bra mot Luleå, men för några år sedan åkte han på en kram av Leo Komarov och togs in i gröten som firade Luleås mål.

Komarov skyller firandet på att han är färgblind.

– Manuel Ågren? Jag vet inte ens vem vi pratar om. Han fick ju fira i alla fall.
– Jag är ju lite färgblind. Det var fel kille. Men det är sådant som händer.

Och samtidigt sätter Plastjö 3-1 på ett turmål där en puck träffar något på en plastjöspelare, byter riktning och passerar Warden.

Jobba nu, Luleå, inte sätta sig på bussen igen!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2025-10-11-kl-170442.png


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Luleå bryter vid egen blå och Hedqvist får puck, går mot plastjömålet, med en plastjöare som slashar honom bakifrån. Men det skiter Hedqvist i och spelar in 3-0.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Läget efter andra perioderna i eftermiddagsmatcherna:

• Frölunda HC - Rögle BK 3 - 1
• Leksands IF - Djurgårdens IF 2 - 2
• Luleå HF - Växjö Lakers HC 2 - 0
• IF Malmö Redhawks - Timrå IK 1 - 1

I Leksand återstår dock en minut och detta efter nedanstående utvisningstivoli. Vad händer? Skrivfel?

39:06 TO LIF Timeout
39:06 2 min DIF 3. Berg, August Tripping
37:52 2 min DIF 28. Lindström, Gustav Roughing
37:52 2 min DIF 55. Hudon, Charles Interference
37:52 2 min DIF 7. Snively, Joseph Roughing

I Leksand återstår dock en minut och detta efter ovanstående utvisningstivoli. Vad händer?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
2-0 till Luleå efter två perioder. I slutet av perioden fick Plastjö också PP och de har ju seriens värsta PP med imponerande 44% mål!

Men Luleå svarar med ett boxspel som är helt annorlunda än den lilla krympta box de kört med tidigare denna säsong. Stor, rörlig box och de avväpnar Plastjös PP tämligen enkelt. Plastjö får satsa på skott från distans, men det blir ju inget mot en Ward, i Wardform.

Fan, också. Är Luleå tillbaka? Två godkända perioder även om Plastjö har skotten 15-22 och slipper vi se laget sätta sig på bussen nu i tredje?

Matchens härligaste minne: när Nurmi visade fulgranberg vem som bestämmer.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Isac Hedqvist får puck i slottet, drar in 2-0.

Innan dess har Plastjö haft några bra chanser, men Ward är i "slutspelsform" idag. Tar allt!

Hedqvist passar på att lägga lite trashtalk på en plastsjöspelare. Ungefär som han gjorde mot Pölsan, och då gick alla pölasupportrar bananas; de är ju så gävla känsliga för att inte bli respekterade som "bästigast och kunnigast i Hockey-Sverige" - vilket stämmer dåligt med att de varit genomsnittligt rätt mediokra senaste 40 åren.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Nyss ett PP för Luleå och bra fart på laget som rullar upp Plastjö fast utan att måla.

En härlig sekvens efter en avblåsning när ex-apan, plastjöbusen pettergranberg fula sig som vanligt. Markis Nurmi griper tag i fulgranberg och skakar honom som en vänta en halv minut innan zebran räddar fulgranberg.

He he he...

Nurmi, förresten. Luleås bästa spelare under inledningen av denna säsong tillsammans med Brian O'Neill. Makalöst duktig, skicklig och fysisk. Stort beröm till Fröberg som låg bakom den värvningen.

· 40 ·
Om Sven.Savage
Hejar på: 0x20-luleahockeylogosvg.png Luleå HF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE