Historik
Föregående · 33 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Exakt så - menade rent allmänt (inkl mig själv 🙂). Tack för fötydligandet.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Som jag ser det är kritik OK.
Mobbning och hånande av våra spelare är ej OK.
Mobbning och hånande av våra spelare är ej OK.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Wesley: Karlstad gLOOBetrotters kunde ju också vara ett alternativ för FBK om det varit ett basketlag - nej nu räcker det. God natt!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Wesley: Alla rätt! 👍
Kanske ska förtydliga:
*Good Old Boys syftar på Goa Gubbar
*Y syftar på Medelpads länsbokstav och därav också benämningen klyktattare förr
*Crackers - Örebro kex
*Kan ju lägga till Brooklyn Tigers också
🙂
Kanske ska förtydliga:
*Good Old Boys syftar på Goa Gubbar
*Y syftar på Medelpads länsbokstav och därav också benämningen klyktattare förr
*Crackers - Örebro kex
*Kan ju lägga till Brooklyn Tigers också
🙂
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Appropå namnet Mountfield. Kan vara stora namnändringar på gång i SHL nu också:
Minecraft Porsers
Northvolt Chargers
The Valley Golden Sidewalks
Växjö Lakers
Sereneki Good Old Boys
Peab Money Recievers
New Denmark Football Wannabies
Link O’Ping Saabers
Husky Vätternaries
08 Big Mouths
Y-Rednecks
Cheap Bridge Crackers
Sun City Quarter Final Achievers
är på förslag.
Minecraft Porsers
Northvolt Chargers
The Valley Golden Sidewalks
Växjö Lakers
Sereneki Good Old Boys
Peab Money Recievers
New Denmark Football Wannabies
Link O’Ping Saabers
Husky Vätternaries
08 Big Mouths
Y-Rednecks
Cheap Bridge Crackers
Sun City Quarter Final Achievers
är på förslag.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
DIFFEN: Fast om han nu är en tidig andrarunda så borde väl SHL vara lämplig nu att ta nästa steg i. Samma med DIF talangerna från första rundan.
Tror jag.
Tror jag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
SuneMangs: Förstår dig. Har haft långvarigt agg mot CHL men nu är jag ändå sugen. Åker upp till Gävle från Stockholm på lördag enbart för att se en CHL-match 🤪
Trodde jag inte för nåt år sedan.
Men ska bli kul att se Brynäs mäta sig mot ett av Europas bästa lag och hyllningen av Paille vill jag vara med på.
Trodde jag inte för nåt år sedan.
Men ska bli kul att se Brynäs mäta sig mot ett av Europas bästa lag och hyllningen av Paille vill jag vara med på.
+ 14
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Brynäsgubbe: Om du kör 80% positiva kommentarer och max 20% kritik kommer du att märka att folk plötsligt kommer att börja lyssna på dig när du framför kritik.
Omvända förhållandet förstör bara för dig själv, folk zoonar ut och blir grymt less på gnället.
Omvända förhållandet förstör bara för dig själv, folk zoonar ut och blir grymt less på gnället.
+ 12
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Appropå flockmänniskorna som ploppar upp här inne och söker hackkycklingar. Undrar vem som blir den stora floppen härinne i forumet i år? Vem blir den stora floppen i din familj i år? Vem blir den stora floppen på ditt jobb i år? Vem var den stora floppen du utsåg i klassen på högstadiet när du gick där? 🤮
+ 25
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Mattson: 3-8 i skott till Brynäs enligt Sasse men håller med dig om ineffektiviteten
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Ser på Flightradar 24 att SCT214 från Arlanda befinner sig just nu över Polen och beräknas anlända i Brno cirka 13.58.
Ett SAAB 2000 plan. Måste vara Brynäs plan. 🙂
Ett SAAB 2000 plan. Måste vara Brynäs plan. 🙂
+ 8
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
aplusb: Avundsjuk 👍 Intressant att se om det är många supportrar som åker ned. Kom gärna med en rapport senare innan matchen 🙂
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Erat: Brukar dom inte köra det med Pierre-Luc Dubois i Capitals också? Tyckte jag läste det i GD i vintras i intervju med Chucky.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
BrynäsMotRubb_: Bellows körde med rött senaste träningen och var stundtals med i spelet enl GD.
Är ju lite teambuilding med en sån här resa. Tycker Bobby kunde få följa med ändå.
Är ju lite teambuilding med en sån här resa. Tycker Bobby kunde få följa med ändå.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
J-S: Håller med. In med en bra back. Nu är vi så nära ett guldlag - vet inte när detta läge återuppstår igen - så slarva inte bort sista pusselbiten även om det kostar. Med det sagt så har jag fullt förtroende för Alcen. Blir nog bra.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
{11039}: Lite lustigt ändå. Med:
Silfverberg - Larsson - Bellows
Kopacka - Bäckström -Trivigno
Rödin - Scott - Svrcek
Fjällby - Ölund - Lindblom
13e och 14e :Vesel och LP
känns det som enbart 1:a och 2:a kedjor rakt av.
Vi har hög klass i år.
Silfverberg - Larsson - Bellows
Kopacka - Bäckström -Trivigno
Rödin - Scott - Svrcek
Fjällby - Ölund - Lindblom
13e och 14e :Vesel och LP
känns det som enbart 1:a och 2:a kedjor rakt av.
Vi har hög klass i år.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Pelle Borås: För övrigt intressant lagfoto 87-88.
Följande ingick i laget:
Christian Djoos pappa Per
Emil Larssons pappa Jan
Silfverbergs farbror Conny
Enterfeldts pappa Peter Eriksson
Elias Lindholms pappa Mikael
Bäckis pappa Anders
också förstås Gälla själv och Tord som tränare
Följande ingick i laget:
Christian Djoos pappa Per
Emil Larssons pappa Jan
Silfverbergs farbror Conny
Enterfeldts pappa Peter Eriksson
Elias Lindholms pappa Mikael
Bäckis pappa Anders
också förstås Gälla själv och Tord som tränare
+ 10
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
dempa: Googlade på Brynäs 19xx photos. Verkar ha infört rött 1987-88, sista året 1996-97 så 87 till 97.
De har dock haft rött som tredjeställ långt tidigare.
De har dock haft rött som tredjeställ långt tidigare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Pelle Borås: Man skulle ha tvingat pamparna som skrev på detta avtal att de skulle också tvingas ha kragar med Domus-märken på sina kostymer och band i avvikande färg ned längs armarna.
Kanske sina namn också käckt nånstans på kostymen så folk kunde känna igen och heja på dem ute i vimlet.
"Rules for thee, but not for me"
Kanske sina namn också käckt nånstans på kostymen så folk kunde känna igen och heja på dem ute i vimlet.
"Rules for thee, but not for me"
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Pelle Borås: Misstänker att pamparna på hockeyförbundet inte frågade supportrarna och spelarna om deras åsikter innan de skrev på avtalet - som ju främst påverkade supportrarna och spelarna.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
”After 822 NHL games, Tyson Barrie is calling it a career.”
Ej aktuell för Brynäs med andra ord.
Ej aktuell för Brynäs med andra ord.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
GD/Sasse: Bellows ej med på is idag. ska dock inte vara nån större fara. Oskar går in med Bäckis och Rödda.
+ 9
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Huss888: FYI 18/10 är bortaklacken redan slutsåld. I övrigt verkar spridda platser endast finnas kvar.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Två artiklar i Hockeynews idag. Tyvärr låsta.
1) De tippar SHL. Alla tre tippar Brynäs som etta.
Alla tre tippar DIF i mitten (7-9).
Precis så tippar jag också.
2) Intervju med Delia. Verkar vara en otroligt bra karaktär. Klockren person för En bra start. Rekommenderar att läsa artikeln om ni har Plusabonnemang.
1) De tippar SHL. Alla tre tippar Brynäs som etta.
Alla tre tippar DIF i mitten (7-9).
Precis så tippar jag också.
2) Intervju med Delia. Verkar vara en otroligt bra karaktär. Klockren person för En bra start. Rekommenderar att läsa artikeln om ni har Plusabonnemang.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Calvin de Haan har tidigare spelat med många Brynäsare: Collin Delia, Adam Boqvist, J Johansson, Lucas Carlsson, Greiss o s v.
Som tidigare nämnts så är det ganska vanligt i NHL att spelare i världens bästa liga spelat med Brynäsare.
Som tidigare nämnts så är det ganska vanligt i NHL att spelare i världens bästa liga spelat med Brynäsare.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Expressen skriver:
” Klassiska hockeyklubben stäms på en halv miljon”
Click bait monumentale. Klicka inte.
Den ”klassiska” klubben är Väsby! Suck. Förstår varför gammelmedia tappar läsare och förtroende. De gräver sin egen grav med kortsiktig hysteri- och ”Peter och vargen” journalistik. Dom borde hitta sin egen roll istället för att försöka konkurrera med influencers på sociala medier.
” Klassiska hockeyklubben stäms på en halv miljon”
Click bait monumentale. Klicka inte.
Den ”klassiska” klubben är Väsby! Suck. Förstår varför gammelmedia tappar läsare och förtroende. De gräver sin egen grav med kortsiktig hysteri- och ”Peter och vargen” journalistik. Dom borde hitta sin egen roll istället för att försöka konkurrera med influencers på sociala medier.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
#33: 🎼 Vi äter inte klockor men vi dricker ur 🎼
(melodi typ ”Ach Du lieber Agustin”) 🍺🙂
(melodi typ ”Ach Du lieber Agustin”) 🍺🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
atilla: Så ingen tolkar fel; han trodde att Järnkrok är näste att vända hem.
”Avsvalningen” var med Ovie.
Hockeynews hade nyligen en intervju med Gälla. Det jag tolkade/tog till mig var:
*Vi har gott om snabba spelare i laget och kommer att utnyttja detta mer kommande säsong - avd förbättra pusslet (plus lite hemliga förändringar)
*Kommer definitivt en till back
*Målsättningen är att ej hamna lägre än i vintras
👍
”Avsvalningen” var med Ovie.
Hockeynews hade nyligen en intervju med Gälla. Det jag tolkade/tog till mig var:
*Vi har gott om snabba spelare i laget och kommer att utnyttja detta mer kommande säsong - avd förbättra pusslet (plus lite hemliga förändringar)
*Kommer definitivt en till back
*Målsättningen är att ej hamna lägre än i vintras
👍
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Kulltorp: Förra försäsongen förlorade vi mot såväl AIK 2-6 som Timrå 1-3. Gick ju skapligt ändå.
Har du bra tips på vilka slutsatser man ska dra av försäsongsresultat? Hur ska man tänka?
Har du bra tips på vilka slutsatser man ska dra av försäsongsresultat? Hur ska man tänka?
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ellis: Är småförbannad över matchen - speciellt att Bellows skadades i en försäsongsmatch.
Skriver ändå ned det positiva:
*PP med Bäckis
*Ingen risk för att laget ska slappna av nu och tro att de är kungar - bör leda till ett uppvaknande och förbättringar till skillnad mot att annars slå sig till ro om det rullat på med 4-0 vinst
*Alcen kommer inte att sluta jaga en bra back
Skriver ändå ned det positiva:
*PP med Bäckis
*Ingen risk för att laget ska slappna av nu och tro att de är kungar - bör leda till ett uppvaknande och förbättringar till skillnad mot att annars slå sig till ro om det rullat på med 4-0 vinst
*Alcen kommer inte att sluta jaga en bra back
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
SPOODI: Vilka spelartyper var det som MoDo ville skydda Nylander mot så man hyrde in Brashear?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Lunkan: Inga problem - skaffa en flux capacitor så kan du se matchen redan i förväg 🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
+ 9
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
DIFFEN: Ja det ingår i säsongskortet (försökte faktiskt köpa biljett mot Zurich - såg då att min säsongsplats var upptagen och funderade och insåg att det var ju jag som bokat den platsen redan 🙂)
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Lunkan: En sexist skulle väl ha skämtat om att damlaget kan väl sy ihop tröjor till herrlaget. Usch, nej allvarligt talat är det konstigt att merchen dröjer så länge.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Har spelat med Rödin, Järnkrok, Ekholm, Schroeder, Läck, Patrik Berglund, Bill Sweatt och kanske fler Brynäskopplingar tidigare om det nu betyder något.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
aplusb: Nästan så att man misstänker att det är nån Leksing som sköter Intersport.
+ 15
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Tänk att Abris rankar att Frölunda har mer/större ledaregenskaper, fler kaptensämnen i truppen än Brynäs 😂
+ 12
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Axel tydligen också tillbaka.
(Förtydligande: gällande KEB och Höken var det skrivet med glimten i ögat - skulle ha vart en 🙂 på slutet)
(Förtydligande: gällande KEB och Höken var det skrivet med glimten i ögat - skulle ha vart en 🙂 på slutet)
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Anders Berg: Jag skrev visserligen inte det. Jag skrev några fakta och du tolkade alltså dessa fakta som påvisande av att det är en bra spelare. Kanske jag tycker i o f s. Men lägg inte ord i min mun.
Saknar KEB och hans tyvärr nödvändiga uppfostran och korrigeringar av Höken. Nu faller detta på oss andra.
Saknar KEB och hans tyvärr nödvändiga uppfostran och korrigeringar av Höken. Nu faller detta på oss andra.
+ 3
Föregående · 33 · Nästa