Historik
Föregående · 38 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Fofi : Sidokommentar: finns det någon kvar i Brynäs ledning sedan Peter Andersson fick sparken?
Varför skulle det finnas ont blod nu liksom.
Vem skulle Peter vara besviken på?
Varför skulle det finnas ont blod nu liksom.
Vem skulle Peter vara besviken på?
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jugge: En exotisk tripp till Nordirland kunde ju i o f s vara intressant. Men håller med dig.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Appropå Clara. Man kanske måste vänta på att development camp är över och färdiganalyserad av Ducks innan de vet att de kan låna ut honom?
Teoretiskt sett skulle ju Clara kunna göra succe på campen och tävla om en plats i deras trupp.
Teoretiskt sett skulle ju Clara kunna göra succe på campen och tävla om en plats i deras trupp.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Var har du sett någon indikation på att han är aktuell för Brynäs? (förutom från ”Hans” i GD-live)
Finns det något som pekar på att han kommer?
Finns det något som pekar på att han kommer?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
munkas: Blir väl kapten när hon spelar i herrlaget. Då är hon Clara med C 🙂
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Ticko : Dom kanske ”samlar upp inför summeringen” som Reeperbahn sjöng
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
” Brynäslegendaren Lars-Göran Nilsson, känd som ”Virvelvinden från Vuollerim”, ska hyllas i sin hemby Vuollerim. ” (GD)
Han får en skulptur. 👍👍👍👍👍
Han får en skulptur. 👍👍👍👍👍
+ 20
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Det ska ju minst in två målvakter och en back också. Undrar om nån av dem presenteras snart ”före semestern”? Kan det vara 1/7 kl 18.00 deadline som gäller för nån månne? Då kan det ju ta minst några dagar extra för dem.
Spännande dagar i typiskt hockeyväder! Florida hockeyväder alltså 🙂
Spännande dagar i typiskt hockeyväder! Florida hockeyväder alltså 🙂
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Erat: Var lite kul att då se Scott sitta på distans och zooma med övriga laget och plötsligt fråga efter Jacob 🙂
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
#33: Sista matchen i SM-finalen 1999. Stod inte ut p g a spänning efter två perioder. Höll på att dö kändes det som. Tog bilen och körde några rundor kring Valbo. När jag tyckte att nu är det nog slut ändå körde jag tillbaks in till stan och såg folk med flaggor och tutande bilar. Snabbt hem med bilen och ned på stan och fira!
(vekling 🙂 eller kanske att jag bryr mig alldeles för mycket om Brynäs - fick se tredje i efterhand)
(vekling 🙂 eller kanske att jag bryr mig alldeles för mycket om Brynäs - fick se tredje i efterhand)
+ 11
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
mk: Funkar inte med oscilloscope storlek på skärmen på tjocktvn. Köp en större TV 🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Kan ju vara nån motståndarsupporter som försöker förstöra för klubben.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
McDavid: Kan ”vi” inte sluta med skitsnack om våra spelare och deras familjer.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Särskiilt svårt att bedöma målvakter - dom når ju sin prime senare än utespelare
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: FYI Free agency startar 18.00 svensk tid på tisdag. Kan bli några spännande dagar då.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Draftrunda 1 kl 01.00 ikväll (gissningsvis inga Brynäsjuniorer med). Viaplay.
Runda 2-7 kl 18.00 lördag (här finns det nog flera Brynäsare med - intressant)
32 val i varje runda så tar ju lite tid.
Runda 2-7 kl 18.00 lördag (här finns det nog flera Brynäsare med - intressant)
32 val i varje runda så tar ju lite tid.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: Är du synsk?
”Florida Panthers acquire G Daniil Tarasov from Columbus Blue Jackets” hände alldeles nyss.
”Florida Panthers acquire G Daniil Tarasov from Columbus Blue Jackets” hände alldeles nyss.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Tror det har lagt sig nu. Costanza har flyttat hem till sina föräldrar och blivit sin pappas butler.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Qvarre: George är arg! George är jättearg!!! Serenity now!!!!!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: Har du tagit in på hotell i Övik? Känner igen detta, är det inte dom som har en Bishops Arms på bottenvåningen? Där har jag också bott.
Fin utsikt oavsett.
Fin utsikt oavsett.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: George drömmer om att bli arkitekt. Då ska han bygga ett luftslott och kalla det MoDo. Det ska bli hans hem, nästan hans Alfredshem 🙂
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Jag skulle gärna se Håkan Södergren i DIF kommande säsong så din teori stämmer inte.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Tydligen fick vi ”Gåvor” 647,000 kr under året. Inte avgörande mycket.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Ni skulle bygga en egen arena en bit ifrån stan/billigare mark fast vid tunnelbanan. Om det gick att få till.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Testade att AI-googla på bästa ekonomiska resultat för SHL-lag någonsin. Fick fram Brynäs 33 MSEK som etta. Tvåa var Frölunda 26 MSEK 2003/04.
Nån som tidigare skrev/imponerades över att DIF gjort en vinst på 2,8 MSEK nu. Visar sig att det varit en stor förlust om man inte gjort en nyemission av aktier om 11 MSEK - förklaring till vinsten.
(litar dock inte 100% på dessa AI-verktyg ännu)
Nån som tidigare skrev/imponerades över att DIF gjort en vinst på 2,8 MSEK nu. Visar sig att det varit en stor förlust om man inte gjort en nyemission av aktier om 11 MSEK - förklaring till vinsten.
(litar dock inte 100% på dessa AI-verktyg ännu)
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Funkade perfekt för mig när jag följt ditt tips 👍
(fast räckte med mikrofonen)
(fast räckte med mikrofonen)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: AJF #28, Norlinder 14, Hägg 13, Kempny 12.
#1 var DIFs nya målvakt som tydligen ska ligga runt 400,000:- /månad i lön.
#1 var DIFs nya målvakt som tydligen ska ligga runt 400,000:- /månad i lön.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Berra (spelartyp på EP: ”Heavy Hitter”) har dock ett SM-guld med Brynäs, det är svårt att överträffa 🙂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nån som fått länk till årsmötet ännu?
Jag har endast fått nedanstående mail:
”Tack för ditt svar på Anmälan årsmöte 2025
Du får detta e-postmeddelande för att du svarat på enkäten Anmälan årsmöte 2025. Så här svarade du:
bla bla bla (utan länk)”
Jag har endast fått nedanstående mail:
”Tack för ditt svar på Anmälan årsmöte 2025
Du får detta e-postmeddelande för att du svarat på enkäten Anmälan årsmöte 2025. Så här svarade du:
bla bla bla (utan länk)”
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Var i USA 2017 och av en ren slump lyckades jag se på TV:nJesper Boqvist gå som nr 36 🙂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Undrar om man kan följa det på TV?
Kan ju vara lite långdraget i o f s
Kan ju vara lite långdraget i o f s
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Draft på fredag-lördag. Får se vart han hamnar och vad det laget tycker.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
honken21: Kul att höra senaste GD-podden: yngligen Svrcek har utvecklats till ett j-a kraftpaket (”stubbe”) och Norlinder ser ut som om han kan utmana Kopacka i hastighet i skills competition. (”han skulle dock aldrig acceptera att få stryk av en back där”) 🙂
+ 6
Föregående · 38 · Nästa