Historik
Föregående · 251 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Jag skall ärligt säga att jag inte kan så mkt om försvarspel i hockey och strategier varken för att underbygga mina egna slutsatser eller syna dina. Men gör ett försök att förklara hur jag tänker. Grunden i min analys är också att vi har ett svagare lag än många anser att vi har.
Jag tycker mig se att man har en tanke med positioner och jag uppfattar att det finns strukturer men det är föga till hjälp när man hela tiden blir slagna av bättre motståndare. Jag uppfattar det inte alls det som like rörigt under Huras/AJ.
Spelet såg väldigt bra ut från det att Ville lämna till Kaut/Heponiemi, lägg på att de två senaste matcherna har Corrado/Jellvert varit borta. Då blir det väldigt tunt, säkert spelar tränarna roll och det gör misstag men med vår tunna trupp känns det som allt måste klaffa för att de skall få vår väg.
För övrigt anser jag att Karlkvist och Harju bör återförenas, och även Svenningsson/Aagaard/Hedberg
Jag skall ärligt säga att jag inte kan så mkt om försvarspel i hockey och strategier varken för att underbygga mina egna slutsatser eller syna dina. Men gör ett försök att förklara hur jag tänker. Grunden i min analys är också att vi har ett svagare lag än många anser att vi har.
Jag tycker mig se att man har en tanke med positioner och jag uppfattar att det finns strukturer men det är föga till hjälp när man hela tiden blir slagna av bättre motståndare. Jag uppfattar det inte alls det som like rörigt under Huras/AJ.
Spelet såg väldigt bra ut från det att Ville lämna till Kaut/Heponiemi, lägg på att de två senaste matcherna har Corrado/Jellvert varit borta. Då blir det väldigt tunt, säkert spelar tränarna roll och det gör misstag men med vår tunna trupp känns det som allt måste klaffa för att de skall få vår väg.
För övrigt anser jag att Karlkvist och Harju bör återförenas, och även Svenningsson/Aagaard/Hedberg
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Ryktet säger att familjen var ett svepskäl, KHK klarade inte av kravställningen från Horsky
Ryktet säger att familjen var ett svepskäl, KHK klarade inte av kravställningen från Horsky
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Ok jag det kanske kan stämma då vi vistas mest egen zon...😂
Ok jag det kanske kan stämma då vi vistas mest egen zon...😂
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Här är krönikan
Här är krönikan
Länkar:
Adios Hellqvist
Adios Hellqvist
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad:
Åker tydligen ner till Växjö och kollar hur de tränar på sina lediga dagar.
Åker tydligen ner till Växjö och kollar hur de tränar på sina lediga dagar.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:
Skall vara mkt krävande som tränare. Sanny Lindström föreslog honom i våras.
Skall vara mkt krävande som tränare. Sanny Lindström föreslog honom i våras.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Tur att du skrev nästan😛, för det är nog det sämsta jag någonsin sett. Jag tycker fortfarande att försvarspelet utan puck är helt ok, möjligen att forwards kommer lite långt ner ibland men tror det snarare beror på att anfallen mot oss blir så långa.
Det som jag upplever som ett problem är att vi inte kan komma ur zon med pucken under kontroll. Överhuvudtaget taget tycker vi är dåliga på att kontrollera pucken. Vad det beror på har jag mina idéer om men får bida min tid. Men sen vi tappade Kaut/Heponiemi så har vi ingen förstakedja som kan ge oss tid och avslut i anfallzon på ett givet sätt.
Tur att du skrev nästan😛, för det är nog det sämsta jag någonsin sett. Jag tycker fortfarande att försvarspelet utan puck är helt ok, möjligen att forwards kommer lite långt ner ibland men tror det snarare beror på att anfallen mot oss blir så långa.
Det som jag upplever som ett problem är att vi inte kan komma ur zon med pucken under kontroll. Överhuvudtaget taget tycker vi är dåliga på att kontrollera pucken. Vad det beror på har jag mina idéer om men får bida min tid. Men sen vi tappade Kaut/Heponiemi så har vi ingen förstakedja som kan ge oss tid och avslut i anfallzon på ett givet sätt.
+ 3
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Hoppas på Wallstedt i kvarten, sen får Holtz stänka in två snabba.
Hoppas på Wallstedt i kvarten, sen får Holtz stänka in två snabba.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
eltifoso:
Tycker man gör en bra match, bra karaktär när man tar sig in efter en tung inledning. Vi saknar kanske den där Centern men många kompetenta rollspelare och som vanligt bra backspel. Absolut en utmanare i sluspelet.
Tycker man gör en bra match, bra karaktär när man tar sig in efter en tung inledning. Vi saknar kanske den där Centern men många kompetenta rollspelare och som vanligt bra backspel. Absolut en utmanare i sluspelet.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
puffe:
Kanske Linus Nässen i Växjö kan bli tillgäng nu när de valde att plocka in Folin.
Kanske Linus Nässen i Växjö kan bli tillgäng nu när de valde att plocka in Folin.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Gavelo:
Jag har inget emot transatlanter om de är kring 23-27 och vill skapa sig ett namn här. Skall man plocka in ett gäng mellan 30-35 så är man illa ute, 16-17 spelade vi väldigt många egna juniorer och var nära att åka ut så det finns fler sätt. Men håller med om att risken är högre. Det optimala är Hepo/Kaut plus en center till.
Jag har inget emot transatlanter om de är kring 23-27 och vill skapa sig ett namn här. Skall man plocka in ett gäng mellan 30-35 så är man illa ute, 16-17 spelade vi väldigt många egna juniorer och var nära att åka ut så det finns fler sätt. Men håller med om att risken är högre. Det optimala är Hepo/Kaut plus en center till.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Nesse:
Lite förslag på lediga spelare, rätt tveksamt någon av de 3 sistnämnda skulle skull vara intresserade. De två förstnämnda kanske kan gå.
Lite förslag på lediga spelare, rätt tveksamt någon av de 3 sistnämnda skulle skull vara intresserade. De två förstnämnda kanske kan gå.
Länkar:
Francis Perron - Elite ProspectsNick Jones - Elite ProspectsMatt Puempel - Elite ProspectsKevin Roy - Elite ProspectsGreg Carey - Elite Prospects
Francis Perron - Elite ProspectsNick Jones - Elite ProspectsMatt Puempel - Elite ProspectsKevin Roy - Elite ProspectsGreg Carey - Elite Prospects
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson:
Vi är steget efter, kan inte hålla i puck och får inte tid i anfallszon. Motståndarna kommer alldeles för enkelt till bra avslut. Påminner ganska mycket om matcherna i början av serien.
Vi är steget efter, kan inte hålla i puck och får inte tid i anfallszon. Motståndarna kommer alldeles för enkelt till bra avslut. Påminner ganska mycket om matcherna i början av serien.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Kunglouie:
Svårt att säga entydigt jag men han verkar han gett långa kontrakt till inhemska spelare i rätt ålder, vilket är ett gott tecken. De har dessutom varit ett topplag i 2 säsonger så vinnande lag har han byggt i tyska ligan iaf.
Svårt att säga entydigt jag men han verkar han gett långa kontrakt till inhemska spelare i rätt ålder, vilket är ett gott tecken. De har dessutom varit ett topplag i 2 säsonger så vinnande lag har han byggt i tyska ligan iaf.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tarasov:
Jellvert petad? Isåfall ändrar jag mig angående tränarna!!!!! Då förstår de inte vad som krävs i allsvenskan.
Jellvert petad? Isåfall ändrar jag mig angående tränarna!!!!! Då förstår de inte vad som krävs i allsvenskan.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
KRM:
I motsats till många andra är jag inte säker på att ett tränarbyte kommer få någon större effekt.
I motsats till många andra är jag inte säker på att ett tränarbyte kommer få någon större effekt.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
puffe:
Ja absolut sätt ihop honom med Karlkvist, de kan skapa anfall och ge oss lägen. Så resten av laget får luft.
Ja absolut sätt ihop honom med Karlkvist, de kan skapa anfall och ge oss lägen. Så resten av laget får luft.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Nesse:
Två forwards in som går rakt in i topp-2, JFB Lär vara ute efter nytt jobb, även Linus Lindström. Det tror jag gör susen. Vi har en bra period när vi är fullt lag då så det ut ungefär så här
Karlk-Hepo-Kaut
Hedberg - Aagaard- Svenningsson
Ohlsson- Jellvert -Åhs
Lindewall-Hägg-Sylwander
Nu har visserligen Harju/Rockwood kommit in men vi talar en annan nivå än Hepo/Kaut.
Två forwards in som går rakt in i topp-2, JFB Lär vara ute efter nytt jobb, även Linus Lindström. Det tror jag gör susen. Vi har en bra period när vi är fullt lag då så det ut ungefär så här
Karlk-Hepo-Kaut
Hedberg - Aagaard- Svenningsson
Ohlsson- Jellvert -Åhs
Lindewall-Hägg-Sylwander
Nu har visserligen Harju/Rockwood kommit in men vi talar en annan nivå än Hepo/Kaut.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock:
Man förtjänar sina förluster av det här slaget.
Man förtjänar sina förluster av det här slaget.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Spock:
Det handlar om att undvika plats 13-14, rimligen bör det kunna fixas till men man skall aldrig säga aldrig.
Det handlar om att undvika plats 13-14, rimligen bör det kunna fixas till men man skall aldrig säga aldrig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Steken84:
Ja det skall inte vara några problem att komma in på topp 8. Kolla exv Karlskoga, men då måste ha spelae som kan producera på allsvensk nivå.
Ja det skall inte vara några problem att komma in på topp 8. Kolla exv Karlskoga, men då måste ha spelae som kan producera på allsvensk nivå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Gavelo:
Är det som något annat lag som lämnar en kedja i handikapp? Även om jag inte delar åsikterna som Dundee har, tycker exv att Svenningsson är riktigt bra men oerhört ensam. Så känns det som att vi är på nedre halvan när det gäller bredd. Säkert kan en annan tränare göra det bättre, men kan inte se att det blir så mkt bättre.
Är det som något annat lag som lämnar en kedja i handikapp? Även om jag inte delar åsikterna som Dundee har, tycker exv att Svenningsson är riktigt bra men oerhört ensam. Så känns det som att vi är på nedre halvan när det gäller bredd. Säkert kan en annan tränare göra det bättre, men kan inte se att det blir så mkt bättre.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tyler Durden:
Ner med juniorerna i 4..... rullar på 3 som får maximalt med speltid förslagsvis
Karlk-Rockwood-Harju
Hedberg - Aagaard - Sveningsson
Ohlsson - Hägga - Sylwander
Åhström kan avlasta
Ner med juniorerna i 4..... rullar på 3 som får maximalt med speltid förslagsvis
Karlk-Rockwood-Harju
Hedberg - Aagaard - Sveningsson
Ohlsson - Hägga - Sylwander
Åhström kan avlasta
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Mike Keenan:
Med detta spel så gör vid det bra om det stannar på 5
Med detta spel så gör vid det bra om det stannar på 5
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
Tyler Durden:
De har skjutit 30 skott vi 10, det skall väldigt mkt till om namn skall vinna då, Dackell är inget monster men helt ok.
De har skjutit 30 skott vi 10, det skall väldigt mkt till om namn skall vinna då, Dackell är inget monster men helt ok.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
S-vikaren:
Det blir svårt att locka en tränare till detta, en vettig tränare lär ställa krav på minst två forwards in. Dessutom sätt ihop Karla och Harju så de kan hjälpa varandra i anfallszon.
Det blir svårt att locka en tränare till detta, en vettig tränare lär ställa krav på minst två forwards in. Dessutom sätt ihop Karla och Harju så de kan hjälpa varandra i anfallszon.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
{5647}:
ja 7 insläppta mål kan hända någon gång per säsong men när det händer 2 ggr i rad så är det mkt oroande.
ja 7 insläppta mål kan hända någon gång per säsong men när det händer 2 ggr i rad så är det mkt oroande.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Smurfen:
Linus Lindströms speltid i Saik sjunker, kanske något att hugga på.
Linus Lindströms speltid i Saik sjunker, kanske något att hugga på.
MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo 2020-12-30
jonsson:
Han är ung, svensk kan spela center, gör det helt ok i allsvenskan de vill säkert kolla va honom.
Han är ung, svensk kan spela center, gör det helt ok i allsvenskan de vill säkert kolla va honom.
+ 2
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:
Tommy Körberg - Som en bro över mörka vatten.
Tommy Körberg - Som en bro över mörka vatten.
Länkar:
https://youtu.be/uJMYjqIJSec
https://youtu.be/uJMYjqIJSec
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Spock:
Vi får nog vara hur taggade som helst och vi kan kanske snubbla med oss någon poäng på de 4 mötena men har väldigt svårt att se att vi kan rubba er, men det blir att parkera bussen och hoppas på det bästa.
Vi får nog vara hur taggade som helst och vi kan kanske snubbla med oss någon poäng på de 4 mötena men har väldigt svårt att se att vi kan rubba er, men det blir att parkera bussen och hoppas på det bästa.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Denna skall man varit i kontakt enligt vissa tidningar precis när Ville rök.
Denna skall man varit i kontakt enligt vissa tidningar precis när Ville rök.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Jag kan inte säga att jag är besviken på dem, men de hjälper oss inte utan det handlar mer om att ”överleva” på plan. Iaf utifrån min synvinkel.
Jag kan inte säga att jag är besviken på dem, men de hjälper oss inte utan det handlar mer om att ”överleva” på plan. Iaf utifrån min synvinkel.
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Laken:
Att vi är dåliga behöver inte betyda betyda att han misslyckats med rollbesättningen, det kan ju finnas andra orsaker till att man misslyckas. Beskrivningen ovan är en rätt vanlig klyscha det låter ofta så när det går bra. Vad är orsaken då.... jag har avhandlat min teori lite mer i tråden. JFK har sin osv.
Att vi är dåliga behöver inte betyda betyda att han misslyckats med rollbesättningen, det kan ju finnas andra orsaker till att man misslyckas. Beskrivningen ovan är en rätt vanlig klyscha det låter ofta så när det går bra. Vad är orsaken då.... jag har avhandlat min teori lite mer i tråden. JFK har sin osv.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L:
1: Brukar tänka att bra lag skjuter fler skott
2: Bra lag har fler avslut nära mål.
Ingen exakt vetenskap men tycker ändå att det ger en någorlunda bild av matchen. Jag lagt länkar här så man bör kunna finna den.
1: Brukar tänka att bra lag skjuter fler skott
2: Bra lag har fler avslut nära mål.
Ingen exakt vetenskap men tycker ändå att det ger en någorlunda bild av matchen. Jag lagt länkar här så man bör kunna finna den.
Länkar:
https://stats.swehockey.se/HockeyAllsvenskan | stats.swehockey.sehttps://stats.swehockey.se/Game/Events/490421https://stats.swehockey.se/Game/Reports/490421
https://stats.swehockey.se/HockeyAllsvenskan | stats.swehockey.sehttps://stats.swehockey.se/Game/Events/490421https://stats.swehockey.se/Game/Reports/490421
+ 1
Föregående · 251 · Nästa



Ja släpper man 23 mål på 4 matcher så har man helt klart problem där vi eniga.