Historik
Föregående · 13 · Nästa
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
T T: Robban sportchef i Modo om 5-10 år, vafan spelar det för roll, vi har ju Huss och han hänger i Gävle.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
ralus:
Det är väl Timrå som ska hedra Robban, eller? Måste man va världskändis för det?
Det är väl Timrå som ska hedra Robban, eller? Måste man va världskändis för det?
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
MB:
Ha Ha, men många fans tyckte han inte gjort nog för klubben för att hedras med tröjan i taket.
Vilket skämt.
Jag var med på 70-talet och det finns ingen som Robban, jag lovar.
Nr. 12 upp i taket.
Ha Ha, men många fans tyckte han inte gjort nog för klubben för att hedras med tröjan i taket.
Vilket skämt.
Jag var med på 70-talet och det finns ingen som Robban, jag lovar.
Nr. 12 upp i taket.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
73Sjöbba:
Du har helt rätt.
Robban är Timrå IK andan - Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp.
Nr. 12 upp i taket.
Du har helt rätt.
Robban är Timrå IK andan - Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp.
Nr. 12 upp i taket.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
andyo:
Det är väl bara att lyfta upp två st. tröjor. 12 och 20...hur svårt ska det va?
Det är väl bara att lyfta upp två st. tröjor. 12 och 20...hur svårt ska det va?
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
andyo:
Jag håller med dej till 100%.
Robban är den enda som just nu är värd att få tröjan upp i taket.
Jag håller med dej till 100%.
Robban är den enda som just nu är värd att få tröjan upp i taket.
Nolby Hockey > Sv: Is på Löta!
westerlind:
Ljug inte, det är ju Tjifen du tycker är smart, Miike är väl fläng?
Ljug inte, det är ju Tjifen du tycker är smart, Miike är väl fläng?
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
janssonovich:
Näää Tåget och Bulla var fina förebilder för dom unga i Timrå, dom ska upp före.
Näää Tåget och Bulla var fina förebilder för dom unga i Timrå, dom ska upp före.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Läste dagens skörd av inlägg och tydligen vill många inte ha Robbans tröja i taket, många andra gamla tycker ni ska gå före.
Är "dom gamla" fina förebilder som bör lyftas fram?
Är "dom gamla" fina förebilder som bör lyftas fram?
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Robban är inte bara en gammal trotjänare, han är Timråandan, den andan som vi vill att kommande Timråspelare ska ha.
Nr. 12 upp i taket.
Nr. 12 upp i taket.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Det finns ingen som varit en sån bra förebild på och utanför ladan i klubben så länge jag minns (sen slutet på 60-talet) än Robban.
Hoppas klubben inser det.
Hoppas klubben inser det.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
andyo:
Det beror på Z, hoppas bara han inte avslutar karriären i Malmö eller nåt för stålarnas skull. ;-)
Det beror på Z, hoppas bara han inte avslutar karriären i Malmö eller nåt för stålarnas skull. ;-)
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Knylan:
Då måste man alltså ha varit en värdsstjärna, född i Timrå och tragiskt förolyckas för att få tröjan i Timrås tak.
Då måste man alltså ha varit en värdsstjärna, född i Timrå och tragiskt förolyckas för att få tröjan i Timrås tak.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Strimma var Kungen, folk åkte från när och fjärran bara för att få se honom spela.
Det finns ingen som varit en större stjärna i bygden, inkl. Z
Robban tillhör den nya generationen och har varit med och en del av det "nya" bygget efter den tragiska S/T tiden, det lag som tog oss upp i "finrummet" igen. Robban har alltid varit en förebild och en av dom som alltid ställt upp, först i spåret under försäsong och alltid en som gett allt, alltid.
Klart att nummer 12 ska upp i taket.
Det finns ingen som varit en större stjärna i bygden, inkl. Z
Robban tillhör den nya generationen och har varit med och en del av det "nya" bygget efter den tragiska S/T tiden, det lag som tog oss upp i "finrummet" igen. Robban har alltid varit en förebild och en av dom som alltid ställt upp, först i spåret under försäsong och alltid en som gett allt, alltid.
Klart att nummer 12 ska upp i taket.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
T T:
Strimma var en världsback. Ryssarna var impad och bjöd in honom på träning, det var riktigt stort på den tiden, dom kom på hans begravning.
Han hade hängt i taket hur som helst.
Strimma var en världsback. Ryssarna var impad och bjöd in honom på träning, det var riktigt stort på den tiden, dom kom på hans begravning.
Han hade hängt i taket hur som helst.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
dr-nix:
Det finns ingen bättre repressentant för "Vi ger aldrig upp", det vi i Timrå står för än Robban.
Dom gamla hade inte den attityden som Robban och var inte lika fina förebilder (på och utanför banan) som Robban.
12 upp i taket
Det finns ingen bättre repressentant för "Vi ger aldrig upp", det vi i Timrå står för än Robban.
Dom gamla hade inte den attityden som Robban och var inte lika fina förebilder (på och utanför banan) som Robban.
12 upp i taket
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
andyo:
Han vet säkert. Robban har varit en klippa och en förebild för dom unga.
UPP MED 12 I TAKET!!!
Han vet säkert. Robban har varit en klippa och en förebild för dom unga.
UPP MED 12 I TAKET!!!
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
andyo:
Tro mej, gårdagens 70-talsstjärnor var inga bra förebilder, jag vet, jag har sett.
Tro mej, gårdagens 70-talsstjärnor var inga bra förebilder, jag vet, jag har sett.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Självklart ska "Z" tröja upp i taket men Robban har lagt rillerna på hyllan så därför ska tröjan upp snarast.
Robban den meste och bäste förebilden, helt klart.
Robban den meste och bäste förebilden, helt klart.
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
dr-nix:
Eje hade för kort karriär, Bulla m.fl har inte varit en sån ledare/förebild som Robban varit. Upp med nr. 12 i taket, Robban är en stor ledare och förebild för hur en lagjojal spelare ska vara. SLUTSNACKAT
Eje hade för kort karriär, Bulla m.fl har inte varit en sån ledare/förebild som Robban varit. Upp med nr. 12 i taket, Robban är en stor ledare och förebild för hur en lagjojal spelare ska vara. SLUTSNACKAT
Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Är det nån som har nån koll på vilka som drar från laget?
Regin?, Finnarna?
Regin?, Finnarna?
Timrå IK > Sv: Robert Carlsson
Slutsnackat om varför, nu blickar vi framåt.
Idén om Robban Carlssons nr. 12 i taket är kanon. Den spelare som gjort så mycket för klubben och lirat mest matcher ska hedras, självklart.
Idén om Robban Carlssons nr. 12 i taket är kanon. Den spelare som gjort så mycket för klubben och lirat mest matcher ska hedras, självklart.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
observera att det var en Ångermanlänning som skulle flytta in till civilisationen.
observera att det var en Ångermanlänning som skulle flytta in till civilisationen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
källan:
Harri Rindell och en norsk. hm, det börjar likna Timrå...:-)
Harri Rindell och en norsk. hm, det börjar likna Timrå...:-)
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan:
Mike säger även att folk från Ö-vik spelar banjo, det tror jag inte heller på :-)
Mike säger även att folk från Ö-vik spelar banjo, det tror jag inte heller på :-)
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Modo ratar talanger, fortsätter satsa på historiska figurer...;-)
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:
Enklast är att blunda och slå ifrån sej, sanningen svider.
Enklast är att blunda och slå ifrån sej, sanningen svider.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Poffa:
För många kungar skapar ett rörigt land...
För många kungar skapar ett rörigt land...
Timrå IK > Sv: Semifinal 2008
Uddan:
Att Kenta har psykot inne när HV har chansen att jobba sej in i matchen visar på dålig känsla.
Det är skillnad på het och ur balans.
Att Kenta har psykot inne när HV har chansen att jobba sej in i matchen visar på dålig känsla.
Det är skillnad på het och ur balans.
MoDo Hockey > Sv: Ny dag, nytt liv - del V
Jensen_12:
Dålig och felaktg omröstning. inget av alternativen är rätt. :-)
Timrå IK är dom bästa.
Dålig och felaktg omröstning. inget av alternativen är rätt. :-)
Timrå IK är dom bästa.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Frisco:
Jag trodde det var Fråga Olle som var här för sin satsning om tidelag. :-)
Jag trodde det var Fråga Olle som var här för sin satsning om tidelag. :-)
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Poffa:
Är det sant att Frisco, du och grabbarna fått framträdande roller i den nya storsatsningen i en annan del av Köpmanholmen? :-)
Är det sant att Frisco, du och grabbarna fått framträdande roller i den nya storsatsningen i en annan del av Köpmanholmen? :-)
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hawerchuk:
Ove Porslin och Tommy Sjödin skulle färga in...:-)
Ove Porslin och Tommy Sjödin skulle färga in...:-)
Föregående · 13 · Nästa
Huss var kung i Gävle och dom tog SM-guld, mycket tack vare hans inställning, precis som Robban varit för oss.