Conny Strömberg
Hade Conny inte haft ett ego större än götaland så hade han garanterat varit elitseriemässig. Ser man sig själv som ett missförstått geni som aldrig fått chansen så är man hyfsat snett ute.
Sätter man jaget före laget i alla lägen så är lagidrott inte optimalt.
Conny måste dominera totalt i sitt lag, annars faller han bort och blir en nobody. Så har det alltid varit. Han valde t.ex. att spela fotboll i div 6, än fast han lätt kunnat spela med något av de bättre lagen i kommunen. Att tro att han så här sent i karriären ska ändra sig är naivt. Han gjorde det enda rätta när han skrev nytt kontrakt där nere.
Kul att läsa hans ego-annons riktad mot MoDo formulerad som en artikel häromdan. Han förnekar sig inte :-)
Tänk om Conny fått lite mental träning i unga år. Det hade inte varit helt fel. Eller tänk om han satsat på en individuell sport. Då hade han lätt kunnat vara världsstjärna.
Edit. Jag läste mitt inlägg och det kan tolkas som att jag tycker illa om honom. Det gör jag inte.
Inget ont menat mot Conny naturligtvis. En bra kille som kämpar hårt och gör något av sitt liv.
Redigerad kommentar
Jag kan inte låta bli att älska honom. Hattar med medicinbollar i TV, satsar pengar på sig själv och skryter om allt på krogen. Vilken kille!
Btw. speakern i aik-matchen låter som carro gynning?!
Jag har faktiskt spelat innebandycuper i samma lag som Conny och andra tvivelaktiga figurer från Bjästa/Köpmanholmen. När han aldrig passade bollen så såg jag till med lite voodoo att han aldrig skulle få bli nåt i Ö-vik, utan istället få gratis bratwurst i tyska 3:e ligan och annat....
Icing-Ove HAHA bra att du kör med woodoo det gillas, hoppas du har laddat med lusekoftor i de grövsta nu när vi har en massa norrbaggar i laget
Lex Strömberg har slagit igenom, fick nyss detta utskick:
Angående: Tävlingsbestämmelse § 2:3 VADHÅLLNING
På förekommen anledning vill SIF:s tävlingsnämnd göra ett klargörande och förtydligande av tävlingsbestämmelse § 2:3 gällande vadhållning.
Avsikten med den befintliga tävlingsbestämmelsen är att vadhållning i matcher där man själv deltar som spelare, ledare eller funktionär inte är tillåten. För vadhållning som omfattar en hel säsong, eller grupper av matcher råder ingen skillnad.
Med hänsyn till ovanstående bekräftas att bestämmelserna omfattar all typ av vadhållning som är relaterad till match/matcher där personen i fråga deltar.
Johanneshov 2010-09-15
Med vänlig hälsning
Mikael Lundström
Tävlingschef Svenska Ishockeyförbundet
Redigerad kommentar
Frisco: Har var det som vanligt ingen poängtorka.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article8012545.ab
Men har man råd med en sådan spelare så är han en tillgång i allsvenskan.
Stjärnans hjärnsläpp - kastade klubba mot huvudet - HockeyExpressen - Enda hockeysajten du behöver
Elitserien tycks vara ett sömnpiller i jämförelse. Inte för att jag är någon större fantast av slagsmål, men det vet verkar ju spelas slutspelshockey i var och varannan match!
En del Örebroare på diverse forum menade på att det är ett överfall på Strömberg, personligen såg den tacklingen helt korrekt ut tycker jag !

Frisco:
Conny Strömberg