Conny Strömberg
Frisco:
Har Socker-Conny suttit i TV-master och kastat puckar? Snacka om att han är puckad.
Frisco:
Så nu väntar ni Conny-lovers bara på ett pressmeddelande från MODO Hockey?
Frisco:
Förstår det. Kommer han hem måste de förresten bygga en pub i spelargången också.
Lumber Jack: Tala om utdelning igår för Sockerconny.
"Strömbergs Essen vann med 12-3 och han själv svarade för två mål och fem målgivande passningar.Totalt har det blivit 10 mål och 29 assist på 18 matcher och för första gången toppar han nu poängligan, tre poäng före Craig Streu."
Lumber Jack: Det verkar dröja ett tag tills Conny gör några fler poäng. Istället kanske han ser till att diverse etablissemang får förstärkning i krogkassan.
"Det blir ingen poängligaseger i 2.Bundsliga för Conny Strömberg. Istället kommer han få tillbringa ett antal veckor på svensk mark den närmaste tiden efter att ha åkt på en tung knäskada i bortamatchen mot forna DEL-laget Kassel.
- Jag åkte på en arseltackling av Mike Pellegrims och kommer missa minst sex veckors spel. Jag åker hem till Sverige för rehab, säger Strömberg till Hockeycentralen."
Synd att bangolfsäsongen är slut bara, annars kunde även City drygat ut sin kassa lite....
Strömberg, Conny 35 11 45 56
Som alltid får Kingen vara med på en rad:
Johansson, Martin 35 8 17 25 +20
Fantastiskt!
"Strömberg kritiserar den tyska hockeyn där han lirat de senaste två säsongerna, med god framgång och tätplaceringar i poängligan båda åren.
Den gångna säsongen var han assist-bästa spelare i ligan, men i praktiken är det bara kanadensare som flyttas upp till DEL.
- Det är för mycket politik i Tyskland. Jag har blivit less på det. Kanadensarna har väldigt mycket fördelar, så har det alltid varit."
http://www.hockeysverige.se/news_show_conny_stromberg_testar_finska_andraligan.html?id=153637
Conny's Konsum låter ju perfekt. Snart lika känt som Crocs. Det senaste jag hört är att Hasse A skall skriva Conny's memoarer, kan bli en succé (och hur bra som helst) om förlaget kommer ihåg att byta ut alla K i Konny först.
Tänk om det skulle vara den enda åtgärd som behövdes på Hasses texter...då skulle han kunna bli journalist!
Nåja det kommer ju fler säsonger.
[url=www.aftonbladet.se/linkoping/article650495.ab]Olé olle[/url]
...eller kanske snarare slovenien, men iaf den österrikiska ligan.
"Hokejiste Acroni Jesenic čaka jutri nov velik obračun v ligi EBEL, v goste Podmežaklo prihaja namreč tradicionalni tekmec s severne strani Karavank, beljaški VSV. Na ledeni ploskvi dvorane Podmežakla pa bo od ponedeljka naprej tudi Conny Strömberg, 31- letni švedski napadalec, ki bo na štiritedenskem preizkusu strokovno vodstvo HK Acroni Jesenice poskušal prepričati, da od njega lahko pričakujejo takšen učinek, s katerim bi lahko z 'železarji' podpisal pogodbo."
www.youtube.com/watch?v=ZFTV_zMtBBg&mode=related&search=
Det är dock möjligt att den senare lärt sig lite av en fd klubbkompis:
www.youtube.com/watch?v=SVNzup1aeLo
Hursomhelst så hävdar jag fortfarande att Conny åker bakåt och straffen borde därför underkänts.
hockeysverige.se/news_show_hattrick_av_conny_stromberg.html?id=305340
www.sr.se/press/bildmapp/221458_130_170.jpg
- Det känns bra att ha signat nytt redan. Det är en bra liga och bra betalt också, säger Conny Strömberg till hockeysverige.se.
Conny Strömberg producerade 44 poäng (24 mål) på 41 matcher för Jesenice under säsongen.
9 matcher 4 mål 9 ass 13 poäng
"Conny Strömberg var i högsta grad delaktig i segern när Jesenice kvitterade till 1-1 i kvartsfinalserien mot regerande mästarna Salzburg."