Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!
Poffa:
Hmm, hans gest efter 20 sek, betyder den att han tycker att Danne filmade???
Wayne Gresky: Att han vänder sig? Ja. Att han vänder sig för att medvetet sätta ryggen ut mot planen för att få med sig en checking from behind? Nej.
Han vänder sig för att pucken hoppar över hans klubba när han ska ta mot den.
Nä, det är nog bara en synvilla, för dom är ju sämre än random korplagsspelare har vi ju fått berättat för oss av de vise männen från Domustrappen.
T T: Keay said the CBC was hopeful fans would keep their passion more carefully hidden at future games. "We appreciate the enthusiasm of our fans, but we hope that they act appropriately at the game," he said."
LOL
Winnipeg...jets?
Redigerad kommentar
MODO Hockey - Nyheter
Det är ju ganska många i hockeyvärlden som är på Crosby för att han filmar ofta, jag tycker att man kan placera sedins i samma fack. Jag tänker ju inte be om ursäkt för att jag inte gillar samma spelartyper som er, speciellt inte när ni frågar efter en åsikt :)
Sen får ju du tro/tycka precis vad du vill, det där är bara min förklaring. Jag tyckte inte att det var helt snyggt när Pikkarainen filmade vid ett par tillfällen i Timrå, lika lite som jag gillar vissa saker som Skröder gör på isen.
Jag hoppas att du inte menar att Skröder filmar, för i sådana fall måste du leva i något parallellt universum där laxar simmar motströms och där Timråbor är renlevnadsmänniskor med goda studieresultat.
Skröders problem är nämligen att han ALDRIG filmar, utan alltid står på benen, vilket gör att motståndarna kan tackla honom tjugotvå gånger i ryggen utan att domaren blåser.
Ska vi diskutera svenska filmare så tycker jag att det finns en som är i särklass, och det är Martin Thörnberg. Han fixade säkert fram 3-4 powerplay till Sverige i VM genom att flyga in med huvudet före i målburen och låtsas ligga medvetslös på isen.
I NHL har vi förstås denna lirare:
Redigerad kommentar
Det finns ju så klart 4000-5000 modoiter som var på plats som kan bekräfta detta men jag tvivlar på att det någonsin kommer att ske.
För övrigt anser jag att du tamefan måste vara full om du tycker att Skröder aldrig filmar, så långt står vi väl ifrån varandra i åsikt och därför behöver vi nog inte diskutera mer.
Olle:
Jag är Modoit, och håller med dig om att Skröder filmar ibland. Jag är också allergisk mot sådant, och blir lika förbannad varje gång.
Dessutom tycker jag också att Thörnberg är helt i särklass i Sverige.
Däremot håller jag inte med dig om Sedinarna, klart dom faller ibland men jag tycker mig inte se några filmningar på det sätt du beskriver att dom i princip mer ligger ner och spelar än står på skridskorna.
Att filma är en helt annan sak än att falla lätt, enligt min bestämda mening.
Peter Forsberg är en av de spelare (Bäst man säger fd. spelare.) som hade bäst balans i världen när han bestämde sig för det. Ingen kunde få honom på fall när han ville framåt med pucken.
Men om han ville så bestämde han sig för att börja briljera, utnyttja det faktum att ingen kunde ta av honom pucken. Åka mycket på ytterskär med pucket utom räckhåll för motståndarna, men oerhört lätt att fälla, ifall man dristade sig att nudda med klubban på skridskorna. Smart för det gav två minuter på botbänken och ett nummerärt övertag.
Det finns inget som säger att man måste stålsätta sig för att rädda felande attackerande spelare från botbänken.
Så spelar även Sedinarna.
Redigerad kommentar
Åhåå. Ni missar väl inte att kolla en match som inte är på okristlig tid? Matchstart 21.00!!!
Och kom ihåg. ESPN, så slipper ni vrålapan...