DIF vs Det Stora Stockholmskomplexet, lördag 17/1 kl 16.00
Susse åker ut ?? Jag hänger inte riktigt med nu?
Abuse!! Onödigt!
källan: Jag fattar inte vad det är för osynligt skydd som omger difkassen??
Modo lyckas inte göra mål, de hade kunnat stå 3-3 om man satt sina lägen
MorganaLefaey: Jag trodde faktiskt att han skulle stå för jag resonerade lika som du! Jag är så förstummad att dif alltid får dom enkla målena i dessa möten! Hade steen satt 1 friläget hur hade det sett ut nu då?
Dif med detta publikstöd är i princip oslagbara för modo så man måste sätta sina lägen om man ska ha en chans!
Modo borde spela bättre defensivt och låta dif styra spelet, å så kan man kontra in puckarna ist. Nu går man bort sig i mittzon i sin iver att trycka på offensivt å det utnyttjar dif 14 ggr av 10 typ
spud: De började ju så bra och jag tycke modo skulle haft något pp där , men sen får dif de där skitmålet som uppkommer av modoslarv å så känns allt som vanligt i sthlm-mötena med dif! Modo trummar på åsså gör dif mål!
Märkligt att det aldrig kan vända?!
Varför är det så svårt borta mot ett skitlag som dif??!
Modo är bättre på allt, men puckarna ramlar in retfullt enkelt i modokassen gång på gång! Nu tror jag denna match är över för vad skulle kunna vända detta? Ett skitlag i medgång på hemmais som slåss för sin existens i es mot ett modo som aldrig vinner borta mot detta lag och som har dommaren emot sig i stort sett varje byte!! Snälla gud hjälp!
Kan inte Modo spelarna be om Brembergs autograf innan matchen istället för att vara så snäll de kan vara mot honom i matchen för att öka chanserna att få en autograf efter matchen.
En liten detalj som jag lagt märke till är att när modo har trissan i offensiv zon och man väljer att spela upp på back, Då kommer alltid skottet för sent och träffar alltid på motståndarna som hinner upp och täcka skott!
Hörde ni på ppv, ljudet låg ute, o han satt o pladdra med nån kompis, om fotbollsträning, vm o annat.
Hur ska detta gå?? Hoppas wesslau INTE är i form!
Men att låta marknaden bestämma efter vem som ger det bästa alternativet var lite mer kapitalistiskt än socialistiskt.
Har länkat till ett fint reportage om Tikarnas måldomare. Och det kan vara så att ju sämre syn man har desto större är risken att bli tik-supporter.
http://st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=793250&nav_section=2&nav_order=4&nav_part=2
Patrik Sjöberg, SABELSTRÖM, Peter
LYTH, Peter
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(33 Mike Morrison).
Backpar:
3 Mattias Timander,
41 Victor Hedman
18 Per Hållberg,
35 Pierre Hedin
2 Jens Westin,
4 Mikko Kurvinen.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
22 Patrick Yetman
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Jeff Ulmer
34 Tommy Wargh,
20 Oscar Steen,
11 Thomas Enström
16 Tobias Forsberg,
29 Andreas Molinder,
81 Ville Snellman.
Extraspelare:
6 Stefan Espeland,
14 Martin Signal Bergius,
17 Tim Weber.